A budapesti "felújított" orosz metrókocsikra asszociáliok elsőre, másra meg már nem is érdemes. Hulladék volt az, mint a legtöbb orosz katonai gép jelen formájában. A kérdés csak az, hogy hány katapultülés nem működik még és most a "hős pilóta" miatt ugyan az álfelújításért felelős fejesek segge meg van mentve, de pont emiatt nem lesz repülési stop és nem lesz átvizsgálva és részben cserélve az összes katapultülés sem. Az orosz bombázópilóták -akik nem hülyék- innentől tudni fogják, hogy nem biztos, hogy van esélyük, ha baj van és a saját főnökeik komolyabb ellenségeik, mint a háborús ellenfelek.
Nagyon jó, hogy ennyire képben vagy, hogy "a legtöbb orosz katonai gép hulladék a jelen formájában". Az M3-as metró hasonlatod meg olyan, hogy inkább hagyjuk. Én metróztam Moszkvában. Eléggé tisztában vagyok vele, hogy mire képes az orosz metrógyártás, mert tapasztaltam. Az M3-as metró marhára nem a csúcsteljesítmény a részükről. Fényévekkel jobb metrókocsikat tudnak gyártani minden szempontból. Viszont ez nem változtat azon a tényen, hogy annak aki szart rendel tőlük, annak szart gyártanak. Ezerszer ki lett ez már tárgyalva. Azért lett a dologból felújítás, mert arra adott az EU támogatást. Ha vadonatúj típusokat vett volna a BKV az oroszoktól, akkor arra egy fillért nem kapnak. Ez döntött az egészben. A "Moszkva" típusú szerelvények elérhetőek lettek volna, amelyekkel nem egyszer közös fotón bukkantak fel a budapestre felújítás alatt lévő szerelvények, mert egy közös csarnokban zajlott a munka. Arról nem ők tehetnek, hogy a magyar fél nem a világszínvonalat választotta, hanem a 90-es évek elejét.
De vissza a Tupoljevre. Tegyük fel, hogy nem működött a katapultülés. És abból szerinted azt érzi az összes orosz pilóta, hogy alattuk is felmondják a szolgálatot az ülések. Ezt azért nem hiszem. A nyugati légierőkben is volt példa katapult nem működésre/hibás működésre, mégsem lett belőle lázadás.
Részben igazad van. A Tu-22M3 típusnál én konkrétan hiányoltam az M3M változatra történő modernizálásnál, hogy miért nem tették a múzeumba a régi, még a Tupoljev által tervezett katapultüléseket, és cserélték le egy Zvazda K-36 típusváltozatra?! Gyakorlatilag az egész légierő azt használja, a Tu-22-eseket leszámítva. A K-36 számtalanszor bizonyította, hogy mennyire hatékony.