Tu-22M Backfire (Tupoljev, Szovjetunió)

A budapesti "felújított" orosz metrókocsikra asszociáliok elsőre, másra meg már nem is érdemes. Hulladék volt az, mint a legtöbb orosz katonai gép jelen formájában. A kérdés csak az, hogy hány katapultülés nem működik még és most a "hős pilóta" miatt ugyan az álfelújításért felelős fejesek segge meg van mentve, de pont emiatt nem lesz repülési stop és nem lesz átvizsgálva és részben cserélve az összes katapultülés sem. Az orosz bombázópilóták -akik nem hülyék- innentől tudni fogják, hogy nem biztos, hogy van esélyük, ha baj van és a saját főnökeik komolyabb ellenségeik, mint a háborús ellenfelek.
csatak off vagy .....már a metrokocsihoz is értesz...M3-l gondolom QAM-s voltál...... :D :D :D :D
 
A videó alapján valóban felmerül a kérdés, hogy mibe halt bele a parancsnok. Katapultálásra úgy néz ki volt lehetősége és módja, maradni már semmi oka sem. Valami magyarázat kell rá.
 
Azért álljunk meg egy szóra. Először azt mondták, hogy egy indított rakétától állt le a hajtómű. Utána azt kommunikálták, hogy a bázisára visszatérő gép zuhant le. De akkor, hogyan indított rakétát, ha már visszatérőben volt a bázisra. Ez annyira nem kerek így számomra.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A videó alapján valóban felmerül a kérdés, hogy mibe halt bele a parancsnok. Katapultálásra úgy néz ki volt lehetősége és módja, maradni már semmi oka sem. Valami magyarázat kell rá.
Teljesen nyilvánvaló, hogy nem azért maradt a gépben, hogy elirányítsa lakott területtől a gépet, hisz a több másodpercen keresztül falevélként aláhulló gépet semmilyen módon irányítani nem tudta (mielőtt dugóhúzóba esett természetesen más a helyzet ezt butaság lenne tagadni) így a gépben maradni sem volt értelme. Szóval vagy az ülés mondta be az unalmast vagy ájulás/sérülés miatt nem tudta elhagyni a gépet.
 
Teljesen nyilvánvaló, hogy nem azért maradt a gépben, hogy elirányítsa lakott területtől a gépet, hisz a több másodpercen keresztül falevélként aláhulló gépet semmilyen módon irányítani nem tudta (mielőtt dugóhúzóba esett természetesen más a helyzet ezt butaság lenne tagadni) így a gépben maradni sem volt értelme. Szóval vagy az ülés mondta be az unalmast vagy ájulás/sérülés miatt nem tudta elhagyni a gépet.

Az egyáltalán ismert, hogy hol találták meg a parancsok holttestét? Mármint hogy biztosan a gépben?
 
 
Teljesen nyilvánvaló, hogy nem azért maradt a gépben, hogy elirányítsa lakott területtől a gépet, hisz a több másodpercen keresztül falevélként aláhulló gépet semmilyen módon irányítani nem tudta (mielőtt dugóhúzóba esett természetesen más a helyzet ezt butaság lenne tagadni) így a gépben maradni sem volt értelme. Szóval vagy az ülés mondta be az unalmast vagy ájulás/sérülés miatt nem tudta elhagyni a gépet.

Egy igen hosszú gépről van szó, 42,46m a teljes hossz, és ehhez képest igen gyorsan forog, ezért igen jelentős centrifugális erő lép fel.
Így szemre, azt becsülöm, simán lehet 25m a távolság a forgástengely és a kabin között, ebben az esetben nekem közel 7 G terhelés jön ki. Ez nyilván csak egy pontatlan becslés, de a lényeg, hogy centrifugává alakult a gép.

Szerintem valószínű, hogy emiatt nem sikerült elhagyni a gépet végül.
 
A budapesti "felújított" orosz metrókocsikra asszociáliok elsőre, másra meg már nem is érdemes. Hulladék volt az, mint a legtöbb orosz katonai gép jelen formájában. A kérdés csak az, hogy hány katapultülés nem működik még és most a "hős pilóta" miatt ugyan az álfelújításért felelős fejesek segge meg van mentve, de pont emiatt nem lesz repülési stop és nem lesz átvizsgálva és részben cserélve az összes katapultülés sem. Az orosz bombázópilóták -akik nem hülyék- innentől tudni fogják, hogy nem biztos, hogy van esélyük, ha baj van és a saját főnökeik komolyabb ellenségeik, mint a háborús ellenfelek.

Nagyon jó, hogy ennyire képben vagy, hogy "a legtöbb orosz katonai gép hulladék a jelen formájában". Az M3-as metró hasonlatod meg olyan, hogy inkább hagyjuk. Én metróztam Moszkvában. Eléggé tisztában vagyok vele, hogy mire képes az orosz metrógyártás, mert tapasztaltam. Az M3-as metró marhára nem a csúcsteljesítmény a részükről. Fényévekkel jobb metrókocsikat tudnak gyártani minden szempontból. Viszont ez nem változtat azon a tényen, hogy annak aki szart rendel tőlük, annak szart gyártanak. Ezerszer ki lett ez már tárgyalva. Azért lett a dologból felújítás, mert arra adott az EU támogatást. Ha vadonatúj típusokat vett volna a BKV az oroszoktól, akkor arra egy fillért nem kapnak. Ez döntött az egészben. A "Moszkva" típusú szerelvények elérhetőek lettek volna, amelyekkel nem egyszer közös fotón bukkantak fel a budapestre felújítás alatt lévő szerelvények, mert egy közös csarnokban zajlott a munka. Arról nem ők tehetnek, hogy a magyar fél nem a világszínvonalat választotta, hanem a 90-es évek elejét.
De vissza a Tupoljevre. Tegyük fel, hogy nem működött a katapultülés. És abból szerinted azt érzi az összes orosz pilóta, hogy alattuk is felmondják a szolgálatot az ülések. Ezt azért nem hiszem. A nyugati légierőkben is volt példa katapult nem működésre/hibás működésre, mégsem lett belőle lázadás.
Részben igazad van. A Tu-22M3 típusnál én konkrétan hiányoltam az M3M változatra történő modernizálásnál, hogy miért nem tették a múzeumba a régi, még a Tupoljev által tervezett katapultüléseket, és cserélték le egy Zvazda K-36 típusváltozatra?! Gyakorlatilag az egész légierő azt használja, a Tu-22-eseket leszámítva. A K-36 számtalanszor bizonyította, hogy mennyire hatékony.
 
Az irkutszki régióban lezuhant Tu-22M3 repülőgép pilótáinak sikerült katapulniuk. Amint Mash megtudta, a négy közül hármat megtaláltak – az egyik eszméletlen.

A felvétel azt a pillanatot mutatja, amikor a gép Mihajlovka falu közelében lezuhant.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
Az irkutszki régióban lezuhant Tu-22M3 előzetes oka a bal hajtómű meghibásodása.

Mash szerint a bombázó négy fős személyzettel a fedélzetén a belayai légibázisról szállt fel. Néhány perccel később a rendszer a bal oldali motor meghibásodását jelezte, és az kigyulladt. A legénység Mihajlovka falu területére vitte az autót, ahol most tűz van.

A legénységnek sikerült katapultálnia, hármat már megtaláltak.
 
Az irkutszki régióban lezuhant Tu-22M3 előzetes oka a bal hajtómű meghibásodása.

Mash szerint a bombázó négy fős személyzettel a fedélzetén a belayai légibázisról szállt fel. Néhány perccel később a rendszer a bal oldali motor meghibásodását jelezte, és az kigyulladt. A legénység Mihajlovka falu területére vitte az autót, ahol most tűz van.

A legénységnek sikerült katapultálnia, hármat már megtaláltak.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A helyiek elsőként siettek segítségére egy Tu-22M3-as legénységének az irkutszki régióban. Látták a zuhanást, a kirepült vonatot, és keresni indultak. A négy legénységből az első megmentésének pillanata videón látható. A férfi fejét kezelik, és megkérdezik, hol lehetnek a többiek.

Ahogy azt korábban megírtuk (https://t.me/mash/56768), végül a teljes legénységet kimentették és átadták az orvosoknak. Egynek eltört a lába, kettőnek több zúzódása volt. Az esés során a pilóták elkormányozták a hajót a lakott területekről, és elkerülték a súlyos földi következményeket.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Fighterbomber ma reggel kozolte, hogy a gép navigátora meghalt:



 
A videók alapján már a levegőben kigyulladt és függőlegesen zuhant le. Katapultáltak, de egyik így is meghalt. Múltkor is mintha felmerült volna a katapult hibájának lehetősége. Az is kérdés, hogy hány üzemképes példányuk van/volt.
 
A videók alapján már a levegőben kigyulladt és függőlegesen zuhant le. Katapultáltak, de egyik így is meghalt. Múltkor is mintha felmerült volna a katapult hibájának lehetősége. Az is kérdés, hogy hány üzemképes példányuk van/volt.
Nem feltétlen biztos, hogy maga a katapultrendszer hibájából halt meg az illető, habár a konrét üléstípus már nem mai tervezés. Viszont megfelelően karbantartva továbbra is tudhatja azt, amire tervezték.
Egy sikertelen katapultálásban - pláne műszaki meghibásodásnál, ismeretlen terep felett, kis magasságon, éjszakai vészelhagyásnál - magának a földetérésnek a szerepe válik komolyabb tényezővé.
Simán lehet, hogy ha utolsóként hagyta el a gépet, akkor az ő süllyedése volt mindhárom közül a legnagyobb és ilyenkor elég egy rosszkor, rossz helyen lévő nagyobb fát, villanyoszlopot, vagy épületet rosszul telibekapni és kész is a baj.
 
1207122706_tu-22-2.jpg

tu-22m3-10-1-jpeg.webp

tu-22m3-2-jpg.webp

tt-jpeg.webp

tu-22m3-4-1-jpg.webp