[HUN] Kerekes páncélozott harcjárművek beszerzése

Nem,. Az óriási diferencia, hogy utólag raksz rá valamit, vagy a kezdetektől úgy térvezed, hogy része a járműnek.
Van amikor igen,van amikor nem.APS meg pont viszonylag könnyen integrálható.
Vegyük a vesszőparipámat,a Bömbit.
Mbombe.jpg

Kerekek és az ablakok közti csikba végig könnyedén lehetne integrálni az RM csempét.És mivel mi nem az orosz tornyot használnák,egyszerűen olyan tornyot vállasztanánk,amire már integrálva van az APS.(ha az RM csempe már rajta van a törzsön,érdemesebb a nagyobb hatótávú Iron Fist vállasztani.Főleg,hogy az felülről is véd,dronok ellen is jó,és bőven van még benne fejlesztési pontenciál)
0001.jpg

De utólag is lehet szépen integrálni APSt.Pl Rafael ajánlet makettje a hindi T90re
1635336969809-png.34434
 
Hát nem mert pont azt szedették le az ausztrálok is és még így is nehéz lett és borulèkony a magas súlypont miatt.

A reális max az kb amit a nèmetek összeraktak.
Igen nincs rajta, de ez az elméleti maximum, ezt bírja el a jármű, ezért kellett a kerékcsere. Az Eitan elmeleti maximuma majd 10 tonnával kevesebb.
Erről folyik a beszélgetés, meddig lehet terhelni, ha nagyon kell. Az Eitannál ott az előny, hogy APS-el annyi amennyi (ezért fontos az alapból integrált APS), a Boxerre még rá kell rakni egy APS-t.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
2024 van és még azt se tudták eldönteni hogy mi legyen. Ráadásul a költségvetés padlón, megszorítások lesznek a választások után, így max katonai költségvetésen belül, más dolog kárára lehet bármit is csinálni.

Egyébként egy alternatív valóságban, ahol van magyar hadiipar, a kerekes páncélozott jármű talán a legegyszerűbb jármű, amit meg lehetett volna csinálni.
 
Igen az úszó képesség előkészítést követel és igen ez hosszabb időt is igénybe vehet.

De az előkészítést nem a folyóparton kell elvégezni átkelés előtt ellenséges tűzbe. Ahogy az átkelés is elorre meg van tervezve meg a nyugvasi korletbe ez megtörténik . Tehát igen is meg nem is a folyami akadajaokat menetbol küzdik le a harcjárművek és nem nem előkészítés nélkül . Csak nem a helyszínen elokeszulve.
 
Igen az úszó képesség előkészítést követel és igen ez hosszabb időt is igénybe vehet.

De az előkészítést nem a folyóparton kell elvégezni átkelés előtt ellenséges tűzbe. Ahogy az átkelés is elorre meg van tervezve meg a nyugvasi korletbe ez megtörténik . Tehát igen is meg nem is a folyami akadajaokat menetbol küzdik le a harcjárművek és nem nem előkészítés nélkül . Csak nem a helyszínen elokeszulve.
Némáááá.Végre valaki megérti.....A hadműveletre való felkészitéskor kell az úszóképességre való alkalmaságot is ellenőrizni,szükséges javitásokat elvégezni.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Némáááá.Végre valaki megérti.....A hadműveletre való felkészitéskor kell az úszóképességre való alkalmaságot is ellenőrizni,szükséges javitásokat elvégezni.
Vettem részt folyami átkelésen ahol úsztak a btr ék. Jó részben a dandár parancsnoki sátor bejeratanal főleg begyakorlasok alatt. Vezetés irányítási ponton
 
Némáááá.Végre valaki megérti.....A hadműveletre való felkészitéskor kell az úszóképességre való alkalmaságot is ellenőrizni,szükséges javitásokat elvégezni.
Règebben is be volt már rakva de nem találom.
Ebben elèg jól elmondják.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Règebben is be volt már rakva de nem találom.
Ebben elèg jól elmondják.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Itt is ezt mondják.A harcfeladatra való felkészülés soránt ellenörzik az úszáshoz való eszközök és szerelvények működőképességét,illetve szökség esetén javitják-a dd logisztikai,műszaki karbantartó-javitó alegysége a hadművelet megkezdése elött.Nem a harcfeladat végrehajtása közben a vizparton.
És a BTR egy elavult,szar konstrukció,ebböl a szempontbol is.Ez van.
 
Itt is ezt mondják.A harcfeladatra való felkészülés soránt ellenörzik az úszáshoz való eszközök és szerelvények működőképességét,illetve szökség esetén javitják-a dd logisztikai,műszaki karbantartó-javitó alegysége a hadművelet megkezdése elött.Nem a harcfeladat végrehajtása közben a vizparton.
És a BTR egy elavult,szar konstrukció,ebböl a szempontbol is.Ez van.
Mit karsz ezzel mondani?
 
Neten biztos ki lehet keresni,de most csak a hasamraütött számokat irok.
Úszóképes járműveknek van egy fenékszivattyújuk.BTRnek is.Ez eltávolitja az esetlegesen betörő vizet.Mondjuk a fenékszivattyú 500liter/perc teljesitményű.Ez azt jelenti,hogy egy 499liter/perces vizbetörés semennyit se befolyásolja az úszóképességet,mert a fenékszivattyú eltávolitja a vizet.Ha 520 liter a vizbetörés percenként,akkor percenként 20kg-mal nő a BTR tömege.Normál esetben a járgánynak van egy úszóképességi tartaléka (ha nincs túlterhelve,betartották a biztonsági tömeghatárokat).Ez mondjuk legyen fél tonna.Ez azt jelenti,hogy percenklnt 20kg-os tömegnövekedéssel (a viz súlya,amit a fenékszivattyú már nem tud eltávolitani) fél órája van a járgánynak partot érnie,mire elveszti úszóképességét.Hát az Amazonast nem tudná igy átúszni,de a Tiszát azért igen.Fél óra alatt bőséggel átér a túlpartra.
Szóval nem úgy van az,hogy 5 PKM ütötte luktol rögvest elsűllyed.Komolyabb mértékű harci vagy egyéb sérüléseket,mik már öngyilkossággá tennék a vizbehajtást,csak észrevesz menet közben is a személyzet.Nyilván az ilyen sérült jármű már nem vesz részt a deszantátkelésben.
 
Règebben is be volt már rakva de nem találom.
Ebben elèg jól elmondják.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
2:20-tól egy fontos megjegyzés:
"A hullámtörő felnyitása után valójában semmit nem látni előre a harcjárműből, így a harcjárműveknek, a harcjármű-parancsokok és sofőrök csak szoros rádióforgalmazás útján tudják, hogy mi történik mögöttük, illetve kicsit jobbra, kicsit balra kell kormányozni folyamatosan, egy nagyon enyhe cikkcakkban kell vezetni, hogy lássuk, hogy mi történik előttünk.
Folyamatosan rádiózni kellett a szakaszparancsnoknak, illetve folyamatosan kommunikálni kellett a harcjármű-vezetők között, nehogy egy fordulásnál összecsússzanak a gépek vagy bármilyen baleset történjen."
 
2:20-tól egy fontos megjegyzés:
"A hullámtörő felnyitása után valójában semmit nem látni előre a harcjárműből, így a harcjárműveknek, a harcjármű-parancsokok és sofőrök csak szoros rádióforgalmazás útján tudják, hogy mi történik mögöttük, illetve kicsit jobbra, kicsit balra kell kormányozni folyamatosan, egy nagyon enyhe cikkcakkban kell vezetni, hogy lássuk, hogy mi történik előttünk.
Folyamatosan rádiózni kellett a szakaszparancsnoknak, illetve folyamatosan kommunikálni kellett a harcjármű-vezetők között, nehogy egy fordulásnál összecsússzanak a gépek vagy bármilyen baleset történjen."
Most már rá lehetne szerelni külső kamerákat, rákötve egy tablettára bent, vagy ez kerülne legalább 5 millióba?
1 misi a tabletta 1 misi a tyúkbél, 3 misi a kamerák?!
 
Most már rá lehetne szerelni külső kamerákat, rákötve egy tablettára bent, vagy ez kerülne legalább 5 millióba?
1 misi a tabletta 1 misi a tyúkbél, 3 misi a kamerák?!
1485795140_ikv-91-7.jpg

Vagy egy olcsóbb megoldás.Van egy ablak a hullámtörő lemezen a sofőrnek.
De van olyan is,hogy a vezető periszkópja kitolható.De olyan kialakitás is van,hogy a vezető egyszerűen ellát a hullámtörő felett.
bol megkülönböztetik a folyamátkelésre alkalmas,és a tengeri deszantátkelésre alkalmas kategóriát.BTR folyamátkelésre alkalmas tipus,
 
WAHASH-Swim-1920x1214.jpg
Eu7ZdqkWgAcajrJ-1.jpg

Ezen az új arabúr csodán jol látszik a felső periszkóp,amivel a sofőr ellát a hullámtörő felett.(egyébként ez a vastalicska is elég érdekes jószág.LvL4 KE védelemmel 105milis hk ágyús toronnyal is úszóképes,ami azért nem valami gyakori.Könnyebb fegyverzettel,mint a BMP-3 torony....,meg tengeri deszantra alkalmas mértékben úszóképes.Indonézek már tárgyalnak is a liszenszéről.)