A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

mqdefault.jpg

EPcpu0mW4AAR6nm.jpg:large

Trophy és RM csempe Leon.
AWiSS kisérleti lövészet.Ez az Iron Fist német változata.Iron Fist egy közös NSZK(a fejlesztés indulásakor még volt NDK)-Dél Afrika-Izrael közös APS fejlesztési program zsidó változata
AWiSS+auf+Leopard+2AV.jpg

4 csöves inditótornyocska
AFSS_Abwehrsystem.jpg
 
Javaslok kifejlesztésre egy könnyebb lánctalpas harcjárművet a Hiúz alkatrészbázisán.
Max tömeg toronnyal 25t.
Távvezérelt torony, értelemszerűen méretek kisebbek, rövidebb, egy futógörgőt ki lehetne venni keskenyebb, ha lehet alacsonyabb, olyan 500 lovas moci elég lenne hozzá.
Az sem lenne baj, ha a szállítandó katonák száma lecsökkenne 6-ra.
Lehetséges alumínium páncélzat alkalmazása is.
 
Javaslok kifejlesztésre egy könnyebb lánctalpas harcjárművet a Hiúz alkatrészbázisán.
Max tömeg toronnyal 25t.
Távvezérelt torony, értelemszerűen méretek kisebbek, rövidebb, egy futógörgőt ki lehetne venni keskenyebb, ha lehet alacsonyabb, olyan 500 lovas moci elég lenne hozzá.
Az sem lenne baj, ha a szállítandó katonák száma lecsökkenne 6-ra.
Lehetséges alumínium páncélzat alkalmazása is.
KF-31? :)
 
Azon már elgondolkodott valaki,hogy egy nagyon nehéz dd logisztikai ellátása,müszaki biztositása mekkora feladat?
 
Azon már elgondolkodott valaki,hogy egy nagyon nehéz dd logisztikai ellátása,müszaki biztositása mekkora feladat?
Meg wc papír és nyomtató papirral-se tudnak ellátni megfelelő időben sok laktanyát a tintapatronrol ne is beszéljünk szerinted milyen problémák vannak a nehéz Dd-t ellatasanal főleg ha nincs pénz
 
Azon már elgondolkodott valaki,hogy egy nagyon nehéz dd logisztikai ellátása,müszaki biztositása mekkora feladat?
Igen.
A múltkor ment is a számhaború.
1200 sofőr volt akkor a legnagyobb tipp a dd-nak. :oops: :D

Ezen felüli logisztikát annyira nem tárgyaltak a nèpek.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Meg wc papír és nyomtató papirral-se tudnak ellátni megfelelő időben sok laktanyát a tintapatronrol ne is beszéljünk szerinted milyen problémák vannak a nehéz Dd-t ellatasanal főleg ha nincs pénz
Most gondold el ezt háborúban.....
Igen.
A múltkor ment is a számhaború.
1200 sofőr volt akkor a legnagyobb tipp a dd-nak. :oops: :D

Ezen felüli logisztikát annyira nem tárgyaltak a nèpek.
Ami öreg hiba.Orosz mobil hadviselés kudarcának egyik legfőbb oka volt a logisztika hiánya.Lánctalp békeidőben se bir ki pár ezer km-nél többet.Háborúban ez még kevesebb.(SADF statisztika nyilvános,Angolában 500km-enként cseréltek lánctalpat).Motorokat is békeidőben kell pár ezer üzemoránként nagyjavitani,mikor takarékoskodnak vele.....
És akkor a műszaki biztositásigénybe harc közben bele se mennyünk.
 
Most gondold el ezt háborúban.....

Ami öreg hiba.Orosz mobil hadviselés kudarcának egyik legfőbb oka volt a logisztika hiánya.Lánctalp békeidőben se bir ki pár ezer km-nél többet.Háborúban ez még kevesebb.(SADF statisztika nyilvános,Angolában 500km-enként cseréltek lánctalpat).Motorokat is békeidőben kell pár ezer üzemoránként nagyjavitani,mikor takarékoskodnak vele.....
És akkor a műszaki biztositásigénybe harc közben bele se mennyünk.
Ott hasaltak el, hogy nem volt APU a harcjárműveken.
Egész nap járatták a motort, hogy ne fagyjanak meg, így hamar elfogyott a nafta.
 
Ott hasaltak el, hogy nem volt APU a harcjárműveken.
Egész nap járatták a motort, hogy ne fagyjanak meg, így hamar elfogyott a nafta.
Dehogy azon hasaltak el.Kevés és védtelen teherautóval akarták megoldani az ellátást.És az eleve kevés védtelen teherautó gyorsan elfogyott az ukrán területvédelem tüzében.
Le akarták másolni a búr és USA mobil hadviselést.De az amerikaiak teljes légifölényben a levegőböl képesek ellátni a mobil hcsop-jaikat.Búrok meg jolvédett páncélozott teherautókat,meg logisztikai PSZj-veket használtak.
Oroszoknak meg se légifölényük,se légi szállitási kapacitásuk,se védett logisztikai járműflottájuk.
 
Dehogy azon hasaltak el.Kevés és védtelen teherautóval akarták megoldani az ellátást.És az eleve kevés védtelen teherautó gyorsan elfogyott az ukrán területvédelem tüzében.
Le akarták másolni a búr és USA mobil hadviselést.De az amerikaiak teljes légifölényben a levegőböl képesek ellátni a mobil hcsop-jaikat.Búrok meg jolvédett páncélozott teherautókat,meg logisztikai PSZj-veket használtak.
Oroszoknak meg se légifölényük,se légi szállitási kapacitásuk,se védett logisztikai járműflottájuk.
Ez is igaz, de magasan a legfontosabb tényező az APU hiánya volt.
Nyikolaevkára, Krivoj Rogra már nem maradt nafta.
 
Most gondold el ezt háborúban.....

Ami öreg hiba.Orosz mobil hadviselés kudarcának egyik legfőbb oka volt a logisztika hiánya.Lánctalp békeidőben se bir ki pár ezer km-nél többet.Háborúban ez még kevesebb.(SADF statisztika nyilvános,Angolában 500km-enként cseréltek lánctalpat).Motorokat is békeidőben kell pár ezer üzemoránként nagyjavitani,mikor takarékoskodnak vele.....
És akkor a műszaki biztositásigénybe harc közben bele se mennyünk.
Ukrajnában sem tudták használni a miénkhez hasonló technikát (PzH, Leo), mert nincs hozzá alkatrészük. Gyanítom, nekünk sincs több, mint egy hétre való.
 
Igen.
A múltkor ment is a számhaború.
1200 sofőr volt akkor a legnagyobb tipp a dd-nak. :oops: :D

Ezen felüli logisztikát annyira nem tárgyaltak a nèpek.
Most olvastam, hogy Ukrajnába visszatérő kamionsofőröket az utakról viszik be a toborzóirodába úgy, hogy az út szélén marad a kamionjuk, ők meg két napon belül már kiképzésen vannak. Gondolom nem véletlen, hogy pont őket viszik, és nem mondjuk a szobafestőket.
 
Dehogy azon hasaltak el.Kevés és védtelen teherautóval akarták megoldani az ellátást.És az eleve kevés védtelen teherautó gyorsan elfogyott az ukrán területvédelem tüzében.
Le akarták másolni a búr és USA mobil hadviselést.De az amerikaiak teljes légifölényben a levegőböl képesek ellátni a mobil hcsop-jaikat.Búrok meg jolvédett páncélozott teherautókat,meg logisztikai PSZj-veket használtak.
Oroszoknak meg se légifölényük,se légi szállitási kapacitásuk,se védett logisztikai járműflottájuk.
Most nagyon buta kérdést teszek fel, de milyen az a teherautó, ami teherautóként tud üzemelni (tehát kb. van legalább ~ 5x2m platója, megy közúton legalább 70-el tartósan, elmegy egy tankkal 600+ km-t és elvisz 5+ tonna rakományt), és kibírja a tüzérségi támadást? Létezik ilyen egyáltalán?
 
Most nagyon buta kérdést teszek fel, de milyen az a teherautó, ami teherautóként tud üzemelni (tehát kb. van legalább ~ 5x2m platója, megy közúton legalább 70-el tartósan, elmegy egy tankkal 600+ km-t és elvisz 5+ tonna rakományt), és kibírja a tüzérségi támadást? Létezik ilyen egyáltalán?
Mi az a tüzérségi támadás? :)
Hány méterre csapódnak be a gránátok?
Telitalálatot egy MBT sem bír ki...
 
Ukrajnában sem tudták használni a miénkhez hasonló technikát (PzH, Leo), mert nincs hozzá alkatrészük. Gyanítom, nekünk sincs több, mint egy hétre való.
Tudták és tudják-de csak annyira,amennyire a hadtáp és a műszaki támogató-ellátó kapacitás engedi.
És ez az a pont,amiért én olyan makacs monomániával javallok némely búr harceszközt.Egy T6,vagy T7 tornyot,T5-52 löveget úgy terveztek,hogy a lehető legstrapabiróbb,a lehető legkisebb logisztikával a lehető legtovább üzemképes maradjon.És nagyon nagy a beléjük épitett redudndancia (full automatátol a full manuálig több fokozatban üzemeltethetőek).És eközben semmivel se kisebb a tűzteljesitménye,hanem több,mint a PzH-nak (búr 155L52 lövegek rendületlenűl tartják a lőtáv és MRSI képességteljesitmény rekordokat.Tűzgyorsaságukat is csak most,25 évvel megjelenésük után érték utol a legjobb lövegek)
 
Most nagyon buta kérdést teszek fel, de milyen az a teherautó, ami teherautóként tud üzemelni (tehát kb. van legalább ~ 5x2m platója, megy közúton legalább 70-el tartósan, elmegy egy tankkal 600+ km-t és elvisz 5+ tonna rakományt), és kibírja a tüzérségi támadást? Létezik ilyen egyáltalán?
Pl. Rába VZF:
iu
 
Most nagyon buta kérdést teszek fel, de milyen az a teherautó, ami teherautóként tud üzemelni (tehát kb. van legalább ~ 5x2m platója, megy közúton legalább 70-el tartósan, elmegy egy tankkal 600+ km-t és elvisz 5+ tonna rakományt), és kibírja a tüzérségi támadást? Létezik ilyen egyáltalán?
1438620928_ratel-logistic-1.jpg

Ratel Logisztik.Ugyanolyan védett,mint egy Ratel.Egy Ratel szakasz kétheti mobil hadviselési teljeskörű ellátására és kiszolgálására volt képes.(ez nem kéthetes folyamatos csatát jelent,hanem portyázó közvetett hadviselést).Üzemanyag,lőszer,élelmiszer,wc-papir,tertalék alkatrészek,daru,karbantartó-javitó szerszámkészlet volt rajta.
Casspir2DuikerHaugh%20(1).JPG

Casspir MARP üzemanyagszállitó változata.A tartály is páncélvédett
cb140052c445c253097c568e7fdaa9fd.jpg

Casspir platóval
Ind-News-Denel-1.jpg

Denel Military Truck.Lehet platós vagy tartályos,vagy ami ráfér.RG31 az alapja.
5dd09c7f8f7a4b253b6c13712269b1c7.jpg

SAMIL 100 tüzérségi vontató és lőszerszállitó változat.Jobb az aknavédelme,mint egy Gidráné,pedig már lassan 40 éves-rég nem gyártják.
Mikor makacsul kiállok a Bömbi mellet,sót,az M6 egy 4 tengelyes változatát is javallom,mindig felhivom rá a figyelmet,hogy mennyire jó PSZJ alap.Akna és IED védelme jobb,mint a Lynxé.CE védelme megfogna egy CG pct gránátot is.LvL4 KE védelemmel javasolják alapbol.
És a vezetőtér mögött az egész jármű hasznos tér.Ha akarunk platót teszünk oda (arra meg egy platóslöveget).Vagy üzemanyagtartályt.Vagy egy 2084 lokátort.Vagy darut,műhelyfelépitményt.Vagy csinálunk belőle egy Bömbi Logisztikot.
Ami csak ráfér,az rámehet.