Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Ha jól látom, ott még nem volt külső sáv, csak az "ugrató" után kezdődött. Így jár aki a balra forduló sávban akar előzni. Valahogy a két másik autó annyira gyorsan menőnek nem tűnt. De "személyesen" nem ismerem a helyet.

A felfestések teljesen hiányoznak, de már a kereszteződés közepétől elfér 2 autó egymás mellett. Ha az egyenesen haladók (kamerás+előtte menő) a jobb oldali sávban hagyják el a kereszteződést, akkor a Szuzka befér melléjük balra. A Szuzka nyilván totál szabálytalanul előz, meg túl gyors is, ez vitán felüli.
Ezen tán jobban látszik, hogy van hely 2 autónak egymás mellett, pláne ha a bordó suv-os még kicsit jobbrább húzódik. De hát ugye a jobbra tarts az sajnos sok fejből mintha totál kiesett volna... (vagy nem is volt ott soha?)
Kedvencem mikor hétvégén a piros lámpánál a 2 párhuzamos sávból a belsőben van 4-5 autó, a külső sáv meg full üres... beállok oda a pole pozícióba, majd a zöldnél úgy otthagyom az egész szerencsétlen bagázst, hogy 100 méter után visszanézve 70-80 méterrel vannak mögöttem... Mármint az első, aki mellettem állt. A harmadik még el sem indult...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A felfestések teljesen hiányoznak, de már a kereszteződés közepétől elfér 2 autó egymás mellett. Ha az egyenesen haladók (kamerás+előtte menő) a jobb oldali sávban hagyják el a kereszteződést, akkor a Szuzka befér melléjük balra. A Szuzka nyilván totál szabálytalanul előz, meg túl gyors is, ez vitán felüli.
Ezen tán jobban látszik, hogy van hely 2 autónak egymás mellett, pláne ha a bordó suv-os még kicsit jobbrább húzódik. De hát ugye a jobbra tarts az sajnos sok fejből mintha totál kiesett volna... (vagy nem is volt ott soha?)
Kedvencem mikor hétvégén a piros lámpánál a 2 párhuzamos sávból a belsőben van 4-5 autó, a külső sáv meg full üres... beállok oda a pole pozícióba, majd a zöldnél úgy otthagyom az egész szerencsétlen bagázst, hogy 100 méter után visszanézve 70-80 méterrel vannak mögöttem... Mármint az első, aki mellettem állt. A harmadik még el sem indult...
Mindig magamból indulok ki: ha megyek át egy kereszteződésen, sávot tartva, van 1000 dolog előttem, amire figyelnem kell, valószínűleg nem vennék észre egy balra kanyarodó sávban előző idiótát a hátam mögött.
De a "jobbra tarts!"-ot nagyon betartom, hazafla fordulok balra nagy ívben kissé szabálytalanul a jobb sávba a 2x2 sávos úton és hajrá! :) De mikor befele megyek és szétválik 2x2 sávra az addig 2x1 sávos út, akkor sajna az idióták fele-fele arányba osztoznak és megy a nagy versen 45-el :( De a pirosnál is előbb érek át a kereszteződésen (pole-ból), mint a szembejövő belehajt. De még az átkosban tanultam vezetni, amikor annak volt jogsija, aki tudott és akart is valamennyire vezetni. Manapság szinte mindenkinek van tehetségtől függetlenül. A sok tudatos vezető aki nem megy 65-nél többel főúton, BMW X5+al sem. .:(
 
Ma próbáltam ki először - az e-Golfon - az adaptív tempomatot. (Pontosabban másodszor, hiszen 2015-ben próbáltam ki városi csúcsforgalomban nyílt napon az akkor új Subaru Outback-et, illetve az Eyesight sztereo kamerás rendszert; igencsak meggyőző volt, de az még ehhez képest is nyúlfarknyi idő volt)
Napközben, gyakorlatilag forgalommentes úton, az egyik község végéből indulva, három község között, illetve a második településen - hosszú, kanyargós utcafalu.
Az egyik - nagyon nyugodtan, türelmesen vezető - kollégám mögött mentem, aki egy nyomatékos (TDI) kézi váltós autót vezetett.
Vicces volt az első kigyorsítás, ugyanis érezhető volt a Golfban is, hogy mikor vált a kolléga az országúton...
Mivel viszonylag erősen tud rekuperálni, ezért elég határozottan és meggyőzően tud fékezni anélkül, hogy a hagyományos féket használná. (Hallatszik, mert ahol és ahogy vezetek általában, ott szinte soha sincs használva, csak a megállás utolsó pillanatában aktiválódik nálam).

A követési távolságot - pontosabban időt - tűpontosan tartja 2 másodperces idővel.
A második település (végig 40-es zóna a település) kihalt volt, kivéve a posta környéke, ahol a tartalékban levő erőforrás csoport gyülekezett - gondolom valamilyen szociális juttatásra várva.
Természetesen nem a járdán mentek, hanem az úton - csoportosan, babakocsikkal, szabadon kószáló pár évesekkel - gyakorlatilag úgy viselkedtek, mint egy darázsraj...

Na, amikor melléjük értünk - jelentősen lelassítva - azért bele-bele fékezgetett - lemaradva az előttem levőtől - az ásszisztens', gyanúm szerint azért mert nem használtam indexet a kikerülések előtt. De ezt az e területen rutinosabb fórumtársaink majd kijavítják, ha rosszul következtetem.

Utólag fogalmazódott meg bennem, hogy mi az én gondom a rendszerrel:
Vitán felül roppant kényelmes, elvileg még kényelmesebb, mint a sima tempomat, hiszen attól eltérően ez valahogy/valamennyire figyeli is, hogy mi történik előtte.

Értelemszerűen nem tapasztaltam/ismertem ki a rendszer korlátait*, ezért is állandó riadókészültségben voltam, hogy mikor és mit kell majd esetleg gyorsan beavatkoznom.

*Érdekes volt, ahogy a településen éles, gyakorlatilag derékszögű kanyarban elveszti az előtte levő autót, ezt ki is írja, aztán mivel a tempomat 90-re volt állítva, amíg nem érzékelte újra, elkezdett veszettül gyorsítani (elektromos hajtás ugye...), majd vadul, de pontosan belefékezett - miközben kiírta, hogy járművet észlel.

Ez is egy intő jel volt, ahogy a "darázsraj" melletti reakció is, hogy ami egy hagyományos vezetésnél teljesen automatikus; a gáz-, a fékpedál kezelése, egyáltalán a tempó szabályozása, a karosszéria terelése, tudatos vagy csak ösztönös szabályozása a tapasztalatok és valamilyen rutin birtokában a fellépő körülmények vagy lappangó veszélyek (kivágódó kapun útra kirohanó gyerek - friss jogsival nagy bevésődés volt...) között, azt itt felváltja a hamis nyugalom, a figyelem becsapós elaltatása.
Viszont felváltja az említett alattomos riadókészültség, ami - legalábbis nálam - egy lappangó feszültséget generált.
Az akkor derült ki, amikor már a forgalmasabb, komplexebb (pl. körforgalom) forgalmi viszonyokkal tarkított harmadik településre értünk és az elején automatikusan deaktiváltam a tempomatot.

Határozottan megkönnyebültem:eek: - átvettem a teljes kontrollt a tevékenységben.

"...Azt mondja egy pasas a papagájának:
- Itt hagyom ezt a poharat tele Házi Pálinkával, és most lemegyek a boltba, de ha mire visszaérek és megiszod, akkor egyenként tépkedem ki a tolladat.
Visszajön kis idő mulva és látja, hogy üres a pohár. Ránéz a papagájra, mire az:
- Kell a francnak ez a sok toll!..."

Kell a francnak ez a sok vezetéssegéd...

Ui: Ennek akkor lesz értelme - de akkor annál inkább, amikor - hálózatba kötött - mesterséges intelligenciák fogják vezetni az autókat, de olyan szinten, hogy markáns különbség lesz a javukra a balesetbiztonság terén.
No meg ez korrekten le lesz tisztázva jogilag, látszani fog a kötelező biztosításokon és intézményesítve lesz az esetleges károkozásuk az önvezető gépkocsit használó teljes anyagi és jogi mentesítésével.

Ismétlem; addig kell a francnak ez a sok toll...
 
Ma próbáltam ki először - az e-Golfon - az adaptív tempomatot.
Üdv a fedélzeten, innen nincs megállás..:rolleyes:

Nagyon sok múlik a beállításokon, ezt ki kell tapasztalni, távolság beállítását, mennyire “sportosan” gyorsítson, hova pozicionáld a kocsit, hogy épp melyik érzékelőt használja, stb..
Az új Octavia szándékosan butusabb mint a 2018as Arteon meg Passat..

Amúgy én nem szeretem használni sem városban, pedig az Arteonban a fullos van, ami álló helyzetből is indítja a kocsit, sem pedig országúton, csak autópályán. Reggel az M0 dugóban, folyamatosan változó sebességekkel, nagyon jó.
 
Üdv a fedélzeten, innen nincs megállás..:rolleyes:

Nagyon sok múlik a beállításokon, ezt ki kell tapasztalni, távolság beállítását, mennyire “sportosan” gyorsítson, hova pozicionáld a kocsit, hogy épp melyik érzékelőt használja, stb..
Az új Octavia szándékosan butusabb mint a 2018as Arteon meg Passat..

Amúgy én nem szeretem használni sem városban, pedig az Arteonban a fullos van, ami álló helyzetből is indítja a kocsit, sem pedig országúton, csak autópályán. Reggel az M0 dugóban, folyamatosan változó sebességekkel, nagyon jó.
Úgy gyanítom, hogy leginkább autópályára való.
 
  • Tetszik
Reactions: gatya
Úgy gyanítom, hogy leginkább autópályára való.

Alapvetően pályára van kitalálva és ingázásra, az újabbak dugóban araszolásra (ámerika).

Ellenben emlékszem egyszer az elején kipróbáltam faluban és nagyon szépen ‘befogta’ a biciklin tekerő alkoholista bácsit, szépen lelassítva felvette az ő sebességét és követte az öreget. :D :D (a video rendszer felismeri a biciklist, a radar úgy látszik mérni is tudja).
 
Alapvetően pályára van kitalálva és ingázásra, az újabbak dugóban araszolásra (ámerika).

Ellenben emlékszem egyszer az elején kipróbáltam faluban és nagyon szépen ‘befogta’ a biciklin tekerő alkoholista bácsit, szépen lelassítva felvette az ő sebességét és követte az öreget. :D :D (a video rendszer felismeri a biciklist, a radar úgy látszik mérni is tudja).
Milyen alkoholgőzkibocsájtást mértél? EURO2?
Nekem a bringán volt "autopilot" és "teleport" funkció is...A 6.sör aktiválta...
 
Bakker...akkor most már felfelé is kell nézni? :eek:
 
  • Hűha
Reactions: Loken
A V0 az egyetlen érdemi bejelentés, de az se jelentős, mert ez csak a tervezés elkezdése.

A katasztrofális elmebaj a reptéri vasút, ha ebben a formában tervezik, az az új ellenzéki főpolgármesternek mindenképp meg kell akadályoznia.

Azonkívül semmi. Vetített a NER sajtó, de ezért egy alacsonyabb rangú kínai hivatalnok is idelátogathatott volna. Az is lehet, hogy Orbánék különféle kínaiaknak előnyös hitelfelvételekkel, projektekkel csábították ide Hszi-t, hogy Orbán együtt mutatkozhasson vele, mert erre nincs magyarázat, itt most nem jelentettek be semmit.
 
A V0 az egyetlen érdemi bejelentés, de az se jelentős, mert ez csak a tervezés elkezdése.

A katasztrofális elmebaj a reptéri vasút, ha ebben a formában tervezik, az az új ellenzéki főpolgármesternek mindenképp meg kell akadályoznia.
Mitol lenne elmebaj? Rengeteg orszagban mukodik a rendes vasuthalozattol eltero gyorsvasut avagy shuttle rendszer. Pl a JFK-re az AirTrain magasvasut visz ki, aminek 3 vonala is van; ezek ejjel-nappal jarnak, teljesen automatikusan mukodnek, egyebkent az Alstom Innovia Metro (ex-Bombardier) onjaro driverless rendszerei.
Mindegy egyes shuttle erinti a rendes subway systemet, arra atszallhatsz, miert nem eleg ez?


Azonkívül semmi. Vetített a NER sajtó, de ezért egy alacsonyabb rangú kínai hivatalnok is idelátogathatott volna. Az is lehet, hogy Orbánék különféle kínaiaknak előnyös hitelfelvételekkel, projektekkel csábították ide Hszi-t, hogy Orbán együtt mutatkozhasson vele, mert erre nincs magyarázat, itt most nem jelentettek be semmit.

MV5BNmM5NmEyNjYtMDI5Zi00MDhiLTk5NDgtNTAzY2VjZDU1MjI1XkEyXkFqcGdeQXVyMjk3NTUyOTc@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg
 
Last edited by a moderator:
A V0 az egyetlen érdemi bejelentés, de az se jelentős, mert ez csak a tervezés elkezdése.

A katasztrofális elmebaj a reptéri vasút, ha ebben a formában tervezik, az az új ellenzéki főpolgármesternek mindenképp meg kell akadályoznia.

Azonkívül semmi. Vetített a NER sajtó, de ezért egy alacsonyabb rangú kínai hivatalnok is idelátogathatott volna. Az is lehet, hogy Orbánék különféle kínaiaknak előnyös hitelfelvételekkel, projektekkel csábították ide Hszi-t, hogy Orbán együtt mutatkozhasson vele, mert erre nincs magyarázat, itt most nem jelentettek be semmit.
Viszont a reptéri gyorsvasút nettó hülyeség. Ha azt kínai hitelből csinálják a kínaiak kínai melósokkal kínai anyagokkal és mi fogjuk veszteségesen üzemeltetni az nálam kimeríti a hazaárulást. Ez akkor lehetne ha a kínai megcsinálja saját kockázatra és üzemelteti. A V0 még lehet életképes.