Egyéb föld-levegő légvédelmi rakétarendszer fejlesztések

KONGSBERG Launches NOMADS Mobile Short-Range Air Defence...

NOMADS : National Manoeuvre Air Defence System

The system consists of a SHORAD (Short Range Air Defence) module mounted on an armoured mechanized vehicle with high off-road mobility. This module integrates key command and control functions and applications from the medium-range NASAMS system and includes a passive seeker missile and an AESA radar. The system is capable of detecting and intercepting drones, UAVs, cruise missiles, helicopters, and aircraft. In addition to its armour, NOMADS is equipped with a Remote Weapon Station (RWS) for self-protection.

2024_nomads_lfx_01576104_tatt-ut-fra-video.jpg
 
KONGSBERG Launches NOMADS Mobile Short-Range Air Defence...

NOMADS : National Manoeuvre Air Defence System

The system consists of a SHORAD (Short Range Air Defence) module mounted on an armoured mechanized vehicle with high off-road mobility. This module integrates key command and control functions and applications from the medium-range NASAMS system and includes a passive seeker missile and an AESA radar. The system is capable of detecting and intercepting drones, UAVs, cruise missiles, helicopters, and aircraft. In addition to its armour, NOMADS is equipped with a Remote Weapon Station (RWS) for self-protection.

2024_nomads_lfx_01576104_tatt-ut-fra-video.jpg
Navégre.20 éve készül.
 
KONGSBERG Launches NOMADS Mobile Short-Range Air Defence...

NOMADS : National Manoeuvre Air Defence System

The system consists of a SHORAD (Short Range Air Defence) module mounted on an armoured mechanized vehicle with high off-road mobility. This module integrates key command and control functions and applications from the medium-range NASAMS system and includes a passive seeker missile and an AESA radar. The system is capable of detecting and intercepting drones, UAVs, cruise missiles, helicopters, and aircraft. In addition to its armour, NOMADS is equipped with a Remote Weapon Station (RWS) for self-protection.

2024_nomads_lfx_01576104_tatt-ut-fra-video.jpg
PMMC G5 a hordozójármű?
 

A Kongsberg bemutatja a NOMADS mobil légvédelmi rendszert az FFG járműveken​


A norvég Kongsberg Defence & Aerospace védelmi vállalat tegnap a párizsi Eurosatory szakkiállításon bejelentette a National Maneuver Air Defense System (NOMADS) piaci bevezetését. Ez egy rendkívül mobil, rakéta alapú légvédelmi rendszer a szárazföldi erők manőverelemeinek védelmére a front közelében, a német FFG cég lánctalpas alvázán.

Kongsberg szerint a NOMADS-t a norvég hadsereg számára fejlesztették ki, és egy SHORAD (Short Range Air Defense) modulból áll, amelyet egy nagy terepjáró mobilitású páncélozott járműre szereltek fel. Ez az ACSV G5 a flensburgi FFG-től. A cég 50 ilyen típusú járművet szállít különböző konfigurációkban a Norvég Fegyveres Erők számára.

A SHORAD modul integrálja a NASAMS közepes hatótávolságú rendszer kulcsfontosságú parancsnoki és vezérlő funkcióit és alkalmazásait, és tartalmaz egy passzív keresőrakétát és egy AESA radart – írja a Kongsberg. A rendszer alkalmas drónok, UAV-k, cirkáló rakéták, helikopterek és repülőgépek észlelésére és elfogására. A norvég NOMADS járművek a Diehl IRIS-T SLS irányított rakétájával lesznek felszerelve.

A jelentések szerint a norvég fegyveres erők hat járművet kapnak, és négyet már leszállítottak. A NOMADS rendszert május végén sikeresen tesztelték éles tűzben; két rakétát indítottak.


A páncélzatán kívül a NOMADS egy távoli fegyverállomással (RWS) van felszerelve az önvédelem érdekében. A rendszer nincs konkrét járműhöz kötve – írja a Kongsberg.

A projekt állítólag a Kongsberg, a Norvég Fegyveres Erők és a Norvég Védelmi Anyagügyi Hatóság együttműködése.

Személyre szabottan mobil harccsoportok, szállítási útvonalak, parancsnoki központok és logisztikai létesítmények védelmére készült. Ezen túlmenően a légvédelmi képesség irányítással és irányítással (C2), radar IFF-vel és rakétákkal egyetlen platformon egyesül. Ez lehetővé teszi az autonóm légvédelmi műveleteket éjjel-nappal.


Kongsberg szerint a NOMADS jellemzően hálózatba kötött, és a NATO integrált légi- és rakétavédelmi rendszerébe (IAMD) épül be. A rendszer könnyen adaptálható bármely NATO-kompatibilis földi légvédelemhez (GBAD).


A holland fegyveres erők érdeklődést mutattak a NOMADS második felhasználójaként, és láthatóan meg akarják kötni a Norvégiával kötött szerződést. A hollandoknak 18 járműre van szükségük, amelyeket ezután az AIM-9X rakétával szerelnek fel. Míg a norvég ACSV G5-nek két fix kilövője van, egyenként két-két rakétával, addig Hollandiában a hírek szerint több rakéta elhelyezését fontolgatják. A holland parlamentnek azonban még jóvá kell hagynia a beszerzést, amelyre még ebben az évben sor kerül. A hordozórakétákon kívül az ACSV G5 is beépíthető a tűzvezérléshez.

A jelentések szerint a német szövetségi kormány azt is fontolgatja, hogy a rendszert az ukrán fegyveres erők számára is hozzáférhetővé tegye. Ehhez azonban alapvetően német alkatrészek használatára lenne szükség, ha csak Németország finanszírozná a projektet. Ha azonban egy olyan ország, mint Svédország részt venne, egy Saab-radar beépítése is lehetőség lenne. A dán Weibel cég jelenleg szállítja a radart a norvég NOMADS számára. A Diehl Defense minden bizonnyal fontos partner lenne egy ukrajnai megoldásban is, elvégre a cég az Iris-T SLS irányított rakéta gyártója.

 
Az új IRIS-T-t illetve Sidwinder-X-et tüzelő "NOMADS" önjáró NASAMS-rendszer is úgy tűnik, hogy megy Ukrajnába...

airdefensesystemnomad2-forsvaret-1000x562-1.jpg


forrás:

Angol összefoglaló:
 
Az új IRIS-T-t illetve Sidwinder-X-et tüzelő "NOMADS" önjáró NASAMS-rendszer is úgy tűnik, hogy megy Ukrajnába...

airdefensesystemnomad2-forsvaret-1000x562-1.jpg


forrás:

Angol összefoglaló:
 
Na kivel is ment a vitam.par hónapja? Hogy is írta térjünk vissza erre ha megvalósul. Üzenem neki úgy néz ki megvalósult
 
érdekes kis kompakt cucc
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
BlueHalo’s Freedom Eagle (FE-1) Next-Gen C-UAS Missile Passes Critical Development Milestone...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

A Kongsberg bemutatja a NOMADS mobil légvédelmi rendszert az FFG járműveken​


A norvég Kongsberg Defence & Aerospace védelmi vállalat tegnap a párizsi Eurosatory szakkiállításon bejelentette a National Maneuver Air Defense System (NOMADS) piaci bevezetését. Ez egy rendkívül mobil, rakéta alapú légvédelmi rendszer a szárazföldi erők manőverelemeinek védelmére a front közelében, a német FFG cég lánctalpas alvázán.

Kongsberg szerint a NOMADS-t a norvég hadsereg számára fejlesztették ki, és egy SHORAD (Short Range Air Defense) modulból áll, amelyet egy nagy terepjáró mobilitású páncélozott járműre szereltek fel. Ez az ACSV G5 a flensburgi FFG-től. A cég 50 ilyen típusú járművet szállít különböző konfigurációkban a Norvég Fegyveres Erők számára.

A SHORAD modul integrálja a NASAMS közepes hatótávolságú rendszer kulcsfontosságú parancsnoki és vezérlő funkcióit és alkalmazásait, és tartalmaz egy passzív keresőrakétát és egy AESA radart – írja a Kongsberg. A rendszer alkalmas drónok, UAV-k, cirkáló rakéták, helikopterek és repülőgépek észlelésére és elfogására. A norvég NOMADS járművek a Diehl IRIS-T SLS irányított rakétájával lesznek felszerelve.

A jelentések szerint a norvég fegyveres erők hat járművet kapnak, és négyet már leszállítottak. A NOMADS rendszert május végén sikeresen tesztelték éles tűzben; két rakétát indítottak.


A páncélzatán kívül a NOMADS egy távoli fegyverállomással (RWS) van felszerelve az önvédelem érdekében. A rendszer nincs konkrét járműhöz kötve – írja a Kongsberg.

A projekt állítólag a Kongsberg, a Norvég Fegyveres Erők és a Norvég Védelmi Anyagügyi Hatóság együttműködése.

Személyre szabottan mobil harccsoportok, szállítási útvonalak, parancsnoki központok és logisztikai létesítmények védelmére készült. Ezen túlmenően a légvédelmi képesség irányítással és irányítással (C2), radar IFF-vel és rakétákkal egyetlen platformon egyesül. Ez lehetővé teszi az autonóm légvédelmi műveleteket éjjel-nappal.


Kongsberg szerint a NOMADS jellemzően hálózatba kötött, és a NATO integrált légi- és rakétavédelmi rendszerébe (IAMD) épül be. A rendszer könnyen adaptálható bármely NATO-kompatibilis földi légvédelemhez (GBAD).


A holland fegyveres erők érdeklődést mutattak a NOMADS második felhasználójaként, és láthatóan meg akarják kötni a Norvégiával kötött szerződést. A hollandoknak 18 járműre van szükségük, amelyeket ezután az AIM-9X rakétával szerelnek fel. Míg a norvég ACSV G5-nek két fix kilövője van, egyenként két-két rakétával, addig Hollandiában a hírek szerint több rakéta elhelyezését fontolgatják. A holland parlamentnek azonban még jóvá kell hagynia a beszerzést, amelyre még ebben az évben sor kerül. A hordozórakétákon kívül az ACSV G5 is beépíthető a tűzvezérléshez.

A jelentések szerint a német szövetségi kormány azt is fontolgatja, hogy a rendszert az ukrán fegyveres erők számára is hozzáférhetővé tegye. Ehhez azonban alapvetően német alkatrészek használatára lenne szükség, ha csak Németország finanszírozná a projektet. Ha azonban egy olyan ország, mint Svédország részt venne, egy Saab-radar beépítése is lehetőség lenne. A dán Weibel cég jelenleg szállítja a radart a norvég NOMADS számára. A Diehl Defense minden bizonnyal fontos partner lenne egy ukrajnai megoldásban is, elvégre a cég az Iris-T SLS irányított rakéta gyártója.


Kicsit drága indítóplatform 4 nem túl nagy méretű és hatótávú rakétának.
 
Kjcsit drága indítóplatform 4 nem túl nagy méretű és hatótávú rakétának.
A hollandok Sidewinder-X rakétával kérik, aminek most zajlik egy komolyabb upgradje jelentős hatótáv növeléssel.
Azt is olvastam, hogy 2x2 rakétát 2x4re akarják növelni.

Ennek a rendszernek akkor lenne értelmes ha AMRAAM-ot is tudna indítani vagy olyan megn9vel Sidewindert ami 18-20 km-ig hatásos helikopterek és komolyabb MALE drónok ellen.
Az orosz harci helik 12-15 km rávról képesek ATGM-mel lőni. Az IRIS-T 12 km-esnek mondott hatótávja kevés ehhez. Még ha lassú célok ellen 15, akkor is kevés, mert ez a járgány sem pont frontvonalon fog leparkolni, hanem hátrább.
18-20 km-től lenne értelme egy ilyennek!

Ami még érdekes a NOMAD-ban, hogy nem forgatható a rakétavetője: úgy tűnik az egész járműnek kell cél irányba állni!
Azért ez problémás lehet pláne hogy több irányból várhatók célok. Maga IRIS-T meg a Sidewinder-X eléggé jók manőverezik, de ha kapásból egy 60-90 fokos fordulóval kell indulnia, akkor az a hatótáv már is 10 km alatt van.

Egy hasonló mobil légvédelmi rendszer nekünk sem lenne rossz a Skyranger fölé, de potensebb rakétákkal és forgatható indíjtóval - mint a NASAMS-nél...
 
A hollandok Sidewinder-X rakétával kérik, aminek most zajlik egy komolyabb upgradje jelentős hatótáv növeléssel.
Azt is olvastam, hogy 2x2 rakétát 2x4re akarják növelni.

Ennek a rendszernek akkor lenne értelmes ha AMRAAM-ot is tudna indítani vagy olyan megn9vel Sidewindert ami 18-20 km-ig hatásos helikopterek és komolyabb MALE drónok ellen.
Az orosz harci helik 12-15 km rávról képesek ATGM-mel lőni. Az IRIS-T 12 km-esnek mondott hatótávja kevés ehhez. Még ha lassú célok ellen 15, akkor is kevés, mert ez a járgány sem pont frontvonalon fog leparkolni, hanem hátrább.
18-20 km-től lenne értelme egy ilyennek!

Ami még érdekes a NOMAD-ban, hogy nem forgatható a rakétavetője: úgy tűnik az egész járműnek kell cél irányba állni!
Azért ez problémás lehet pláne hogy több irányból várhatók célok. Maga IRIS-T meg a Sidewinder-X eléggé jók manőverezik, de ha kapásból egy 60-90 fokos fordulóval kell indulnia, akkor az a hatótáv már is 10 km alatt van.

Egy hasonló mobil légvédelmi rendszer nekünk sem lenne rossz a Skyranger fölé, de potensebb rakétákkal és forgatható indíjtóval - mint a NASAMS-nél...

Az a baj, hogy elvileg 4 AMRAAM-ot egy HMWEE is elvisz. Az oroszok hasonló méretű indítóra már 12 komolyabb ( 60+km hatótáv) rakétát is felpakolnak (BUK M3)


Amúgy a Skyranger is elég drága, főleg hogy csak 30-as a gépágyúja.
 
A hollandok Sidewinder-X rakétával kérik, aminek most zajlik egy komolyabb upgradje jelentős hatótáv növeléssel.
Azt is olvastam, hogy 2x2 rakétát 2x4re akarják növelni.

Ennek a rendszernek akkor lenne értelmes ha AMRAAM-ot is tudna indítani vagy olyan megn9vel Sidewindert ami 18-20 km-ig hatásos helikopterek és komolyabb MALE drónok ellen.
Az orosz harci helik 12-15 km rávról képesek ATGM-mel lőni. Az IRIS-T 12 km-esnek mondott hatótávja kevés ehhez. Még ha lassú célok ellen 15, akkor is kevés, mert ez a járgány sem pont frontvonalon fog leparkolni, hanem hátrább.
18-20 km-től lenne értelme egy ilyennek!

Ami még érdekes a NOMAD-ban, hogy nem forgatható a rakétavetője: úgy tűnik az egész járműnek kell cél irányba állni!
Azért ez problémás lehet pláne hogy több irányból várhatók célok. Maga IRIS-T meg a Sidewinder-X eléggé jók manőverezik, de ha kapásból egy 60-90 fokos fordulóval kell indulnia, akkor az a hatótáv már is 10 km alatt van.

Egy hasonló mobil légvédelmi rendszer nekünk sem lenne rossz a Skyranger fölé, de potensebb rakétákkal és forgatható indíjtóval - mint a NASAMS-nél...
Csak akkor számolj a maximális hatotavval bármilyen légvédelmi eszköznél ha dedikálta az a célpont vagy közvetlen a célpont mellett helyezkedik el máskülönben anem érdemes.