Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Nem akarok bele folyni magába az eredeti/nem eredeti dologba, de az ilyen szintű luxus autóknál nettó ár van általában.
Mert a vevő sok esetben cég, vagy más jogi személy (alapítvány) amik nem ritkán ki tudja milyen szigetekre vannak bejegyezve egy adóparadicsomba.
A vevő bemegy pl. Párizsban egy Bugatti szalonba, és simán vehet úgy Bugattit, hogy papíron nem franciaországban vette. Ott csak megegyeztek. Hivatalosan meg valami pongó pongó szigeten történt a tranzakció és az ottani adót kell megfizetni.
Sok luxusautó ára ezért van hivatalosan is úgy megadva, hogy Pl. 1 millió euró nettó összeg + a lokáció szerinti helyi adó. Utóbbi szó szerint így van kiírva!
De csak felszínes ismereteim vannak a témában, sajnos nincs ezekre pénzem :-(

Pedig milyen jó is volna hetente futóműállításra vinni a klassz utak miatt. A hétvégén voltam Pesten, oda egyre inkább a Lada Niva az ideális autó, nem a Bugatti Tourbillon.
 
Pedig milyen jó is volna hetente futóműállításra vinni a klassz utak miatt. A hétvégén voltam Pesten, oda egyre inkább a Lada Niva az ideális autó, nem a Bugatti Tourbillon.

Hát én gyakran járok Budapesten (majdnem minden nap) a szar Porshekat nem is számolom, még a villanyos Taykánokat sem. Ilyen sutyerák nevű autóra amúgy sem adunk XD
De az elmúlt két hétben láttam egy Maserati MC20-ast, egy Ferrari 812-est és végül egy 1000 LE-s Ferrari SF90-et is.
Utóbbi lehet akár milyen drága, vagy erős, kifejezetten csúnya autó, szerintem.
Szóval járnak arra felé igen drága autók is.
(Tágabb idősíkon volt már Ferrari 458/488 is, Mclaren MP4-12C/570/600LT (!) is)
 
Hát én gyakran járok Budapesten (majdnem minden nap) a szar Porshekat nem is számolom, még a villanyos Taykánokat sem. Ilyen sutyerák nevű autóra amúgy sem adunk XD
De az elmúlt két hétben láttam egy Maserati MC20-ast, egy Ferrari 812-est és végül egy 1000 LE-s Ferrari SF90-et is.
Utóbbi lehet akár milyen drága, vagy erős, kifejezetten csúnya autó, szerintem.
Szóval járnak arra felé igen drága autók is.
(Tágabb idősíkon volt már Ferrari 458/488 is, Mclaren MP4-12C/570/600LT (!) is)
Mèlyszegénység négy keréken :D
 
Kínában az utóbbi időkben érds 5-8 évben dollar milliárdokat öntöttek a "zöld" iparba államilag ami ezáltal érthető módon túl lett töltve....
Gazdasági háborút ha nincs a cégek mögött erős államaparátus....hatalom (mondjuk közvetve kínai állami kézben is vannak a "független" cégek) akkor nem tudják a piacot hódítani (inkább meghekelni)
Abban igazad van hogy a jelenlegi nyugati vezetés nyakig benne van hogy ideáig elfajultak a dolgok....
Jelenleg a szönyeg alatt (amit egyesek nem igen akarnak látni az ímádatban) egy igen végletekes gazdaság van (kína) van ahol ténylegesen pörög minden, van ahol a pörgést "államilag is támogatva burkoltan" tartják fent...pl elektremos autók...
és van ahol kikozmetikáznak mindent.... (mondjuk nyugaton is igaz kicsit finomabb formában)
Nos várhatóan az unios választások után német-francia ipari nyomásra is a 2035 céldátum finoman fogalmazva igen nagy mértékben fel fog higulni.... a német/francia/olasz autóipar hattyúdala lesz a következő 8-10 év.
Kína egyszerűen csak túl komolyan vette, benyelte az EU "Bezöldülési" energia politikáját, ami nem volt kellőképpen átgondolt, kiszámolt a hatásait illetőleg.
Ebben a 2016-os EU-s energiatervben szerepelt Ukrajna "piszkos" szenes és atomenergiájának használata a SzuperZöld Németországi energiatermelés mankóként alátámasztására - de ennek a tervnek az oroszok szó szerint lőttek, állandóan leKalibrálják Ukrajna villamosenergia exportját 0-ra, ha próbálkozik.
Emiatt is - az egész Bezöldülési Masterplan most már a fantazmagórák világába került, nem tartható 2035-ös teljesen elektromos autógyártás vágyálma sem. Gázügyileg szivatóra akarta tenni az EU oroszországot - de a fagyi visszanyalt.

Az egész EU-ban a megszokott és a gazdaság működtetéséhez szükséges, kivánatos energia árszint a 4 - 6 X értékre ugrott fel 2 év alatt.

Idézet:
Egyenes beszéd


A TESLA eladásai idén májusban 51% -ban csökkentek Európában az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest.
Most jelentette be a Volkswagen hogy az elektromos autókra való átállás pénzéből 60 milliárd Eurót felszabadít - ismét a hagyományos motorok fejlesztésére.

A Mercedes is kitolat a zsákutcának kinéző EV alagútból, amig teheti:


Csak Németországban több mint 100 000 db eladatlan elektromos autót tárolnak.
Az elektromost autók iránti kereslet zuhanása miatt döglődnek az akksigyártások is.


Norvégia visszafogja az eredeti Bezöldülési terveit, mert tudja h ennek nem lesz jó vége:


Eltörlik az energia átvitelhet szükséges újabb tengeralatti nagyfesz kábel építését - nem hagyják hogy az olcsó áramot kivigyék az EU-ba, és helyette dráguljon a belföldi áram ára - náluk is. Ez viszont alávág az EU egyesített energiahálózati stabilitásnak is.

Ezért most a befizetett adónkból minden országban ismét projectelni kezdenek, állami mankókat tólva a megroggyant mobilitásba.
Ezzel párhuzamosan még harcolgatni is akarnak??
 

A Zöld Busz Programot koordináló HUMDA Zrt. pályázatán 20 elektromos autóbuszra nyert 100%-os támogatást a Volánbusz és a Mobiliti Volánbusz Kft. konzorciuma, a beszerzéshez kapcsolódó publikus elektromos autóbusz-töltő infrastruktúra kialakítását pedig 80%-os intenzitással támogatja majd a szervezet. Az autóbuszok és az azok működését biztosító elektromos töltőberendezések hat településen; Balatonfüreden, Hajdúszoboszlón, Keszthelyen, Komáromban, Komlón és Tatán kerülnek majd a személyszállítási közszolgáltatásba. A járművek a tervek szerint már idén év végétől forgalomba állnának.

Balatonfüreden 3, Hajdúszoboszlón 1, Keszthelyen 1, Komáromban 2, Komlón 7, Tatán pedig 6 helyi kivitelű, alacsonypadlós, tisztán elektromos meghajtású autóbusz áll majd forgalomba.
200 milliót vesznek ki a zsebünkből per darab....? ügyes.
 
  • Tetszik
Reactions: vata and Sunlight56
Új Duna-híd Mohácsnál.
294,96 milliárd… már több is veszett Mohácsnál… :D
Mondjuk tudtommal ahány éve ígérik Mohácsra a hidat az emberbeb már lassan elérné a nyugdíjkorhatárt :D
 
A Como-i tó mellet autóritkaság kiállítás volt. Készült hozzá egy elég jó bemutató:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(1-2 műszaki pontatlanság elhangzik a videóban, de 1 órás videóba ez bele fér)
 
Hát én gyakran járok Budapesten (majdnem minden nap) a szar Porshekat nem is számolom, még a villanyos Taykánokat sem. Ilyen sutyerák nevű autóra amúgy sem adunk XD
De az elmúlt két hétben láttam egy Maserati MC20-ast, egy Ferrari 812-est és végül egy 1000 LE-s Ferrari SF90-et is.
Utóbbi lehet akár milyen drága, vagy erős, kifejezetten csúnya autó, szerintem.
Szóval járnak arra felé igen drága autók is.
(Tágabb idősíkon volt már Ferrari 458/488 is, Mclaren MP4-12C/570/600LT (!) is)
Mèlyszegénység négy keréken :D
Otthon meg mindig nem divat a lizingeles?
Ideat ezek nem megfizethetetlen dolgok:


Persze ezeket ki kell fogni, mert $300k+ kocsik ritkan bukkannak fel lizingben.

A butabb, rongyrazosabb helyeken minden az autoval indul meg a komolyabb uzletekben is. Miami meg LA rohejesen proli helyek, ha nincs minimum $100k feletti autod (mondjuk 1-2 eves RR vagy hasonlo), nem igazan vesznek komolyan, nem fersz oda a $10M+ feletti uzletekhez. Egy vicc, de igy van.
 
A butabb, rongyrazosabb helyeken minden az autoval indul meg a komolyabb uzletekben is. Miami meg LA rohejesen proli helyek, ha nincs minimum $100k feletti autod (mondjuk 1-2 eves RR vagy hasonlo), nem igazan vesznek komolyan, nem fersz oda a $10M+ feletti uzletekhez. Egy vicc, de igy van.
No én jártam igy , még 1991-ben Sopronba mentem egy üzleti tárgyalásra egy osztrák-magyar céghez.
Az ügyvezető a köszönés után megkérdezte hogy milyen utam volt -Mondtam h köszönöm, jó, autóval érkeztem. Odasétált az ablakhoz, kinézett a függöny mellett a parkolóra és ott egyetlen autó állt - egy hatéves Skoda 105-ös.

A tárgyalás többi részletére, arra az egy órára visszaemlékezve akár már akkor nyugodtan kabátolhattam volna semmint nem veszítek.. Úgy tünik a stílus az értékrend nem változott, csak a hozzá köthető autók értéke ment fel , de alaposan.

Persze törlesztettem - az MVM hordozható kézi számítógép tenderébe az osztrák cég gépe mellé betoltam a PSION kézigépet - ami meg is nyerte a tendert, mintegy 6 másik induló mellett.
 
No én jártam igy , még 1991-ben Sopronba mentem egy üzleti tárgyalásra egy osztrák-magyar céghez.
Az ügyvezető a köszönés után megkérdezte hogy milyen utam volt -Mondtam h köszönöm, jó, autóval érkeztem. Odasétált az ablakhoz, kinézett a függöny mellett a parkolóra és ott egyetlen autó állt - egy hatéves Skoda 105-ös.

A tárgyalás többi részletére, arra az egy órára visszaemlékezve akár már akkor nyugodtan kabátolhattam volna semmint nem veszítek.. Úgy tünik a stílus az értékrend nem változott, csak a hozzá köthető autók értéke ment fel , de alaposan.

Persze törlesztettem - az MVM hordozható kézi számítógép tenderébe az osztrák cég gépe mellé betoltam a PSION kézigépet - ami meg is nyerte a tendert, mintegy 6 másik induló mellett.

Itt a Northeasten ez az autotema nemigen szamit, NYCben meg egyenesen ertelmetlen lenne (Uber es taxi, ha nem gyorsabb a metro, a parkolas szinte lehetetlen, parkolohazi spotbol - ami $100 korul jon ki egy 6-8 oras munkanapra - meg nincs eleg es nincs is mindenhol).
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
Autóbuzik deee, vonatbuzik neee..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.