Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Pupákoknak...meg pupakilláknak...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Amikor lemerül az akksi, és azzal a tejfölöspohár méretű kormánnyal kell tekerni a 3 tonnás vas kerekeit, szervó nélkül :D
 
Ez jó.

Alföldi kisgyerekként anno amikor néha a nyugatiba vetődtem és megláttam ezeket, leesett az állam, hogy a pesti népeknek mi nem jut. A csúcs persze a hosszúkás zsömle volt amit a Sugárban lehetett kapni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Amikor lemerül az akksi, és azzal a tejfölöspohár méretű kormánnyal kell tekerni a 3 tonnás vas kerekeit, szervó nélkül :D
Bármi kicsit is sportosabb kormányú kocsiban ugyanez van, széles gumik, mondjuk kb. 3,5 fordultat kopptól koppig. Nem IFA-k ezek már a tekerőgombbal, hogy gyorsan tudd a 10 fordulatot beletekerni...

Avagy nem merül le az akku, ha pedig mégis, akkor hív a tulaj egy szolgát, hogy intézze el. (ugyanez mondjuk a padlótakarításra is igaz :D Tévesen rossz kocsira kommenteltem azt :D)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Ez egy cikk a témában:


Ez meg a párja:

 
Ideje volt már. A Keleti előttit is lehetne.
Cserébe akkora dugók lesznek mind a bontás alatt, mind utána, hogy az embertelen. Nem véletlenül épült azért az meg már az átkosban és ha már elbontják, akkor legalább egy aluljárót építenének a helyére, mert a felszíni kereszteződés az egyszerűen nem tud ekkora forgalmat elvezetni. Margit hídnak/onnan érkező közúti forgalom, a körúti villamosok, most akkor a meghosszabbított 14-es villamos keresztezi majd a lényegében egyedüli észak-déli artériaként fennmaradó Bajcsy-Váci folyosót, miután szépen szétbasszák a rakpartot is

Lehet nem szép a felüljáró, de nagyon is hasznos
 
Cserébe akkora dugók lesznek mind a bontás alatt, mind utána, hogy az embertelen. Nem véletlenül épült azért az meg már az átkosban és ha már elbontják, akkor legalább egy aluljárót építenének a helyére, mert a felszíni kereszteződés az egyszerűen nem tud ekkora forgalmat elvezetni. Margit hídnak/onnan érkező közúti forgalom, a körúti villamosok, most akkor a meghosszabbított 14-es villamos keresztezi majd a lényegében egyedüli észak-déli artériaként fennmaradó Bajcsy-Váci folyosót, miután szépen szétbasszák a rakpartot is

Lehet nem szép a felüljáró, de nagyon is hasznos

Lesz helyette új villamos.

Aluljáróval nem csökkenne a forgalom + aza nyugati téri gyalogos aluljáró + metró szeritnem necces és drága lenne.

A belváros nem autópálya.
 
Cserébe akkora dugók lesznek mind a bontás alatt, mind utána, hogy az embertelen. Nem véletlenül épült azért az meg már az átkosban és ha már elbontják, akkor legalább egy aluljárót építenének a helyére, mert a felszíni kereszteződés az egyszerűen nem tud ekkora forgalmat elvezetni. Margit hídnak/onnan érkező közúti forgalom, a körúti villamosok, most akkor a meghosszabbított 14-es villamos keresztezi majd a lényegében egyedüli észak-déli artériaként fennmaradó Bajcsy-Váci folyosót, miután szépen szétbasszák a rakpartot is

Lehet nem szép a felüljáró, de nagyon is hasznos
Zárjuk le a belvárost! Télleg a Karigerivel mi van?
 
Cserébe akkora dugók lesznek mind a bontás alatt, mind utána, hogy az embertelen. Nem véletlenül épült azért az meg már az átkosban és ha már elbontják, akkor legalább egy aluljárót építenének a helyére, mert a felszíni kereszteződés az egyszerűen nem tud ekkora forgalmat elvezetni. Margit hídnak/onnan érkező közúti forgalom, a körúti villamosok, most akkor a meghosszabbított 14-es villamos keresztezi majd a lényegében egyedüli észak-déli artériaként fennmaradó Bajcsy-Váci folyosót, miután szépen szétbasszák a rakpartot is

Lehet nem szép a felüljáró, de nagyon is hasznos
Mert akkoriban az volt a divat, hogy városi autópályákat építsenek.
Lehet tömegközlekedni, de még jobban ajánlom a kerékpárt.
Persze P+R parkolókra nagy szükség lenne, de az sem állapot ami mostmár folyamatosan van a városban.
Ti. állandósult dugók. Mindig. Mindenhol.
Az menjen be a belvárosba, akinek dolga is van, ne az ingázók és az átmenő forgalom.
Annyit meg már tegyünk a kiba környezetünkért, hogy kis távolságokra nem ülünk autóba csak ha muszáj.
 
Cserébe akkora dugók lesznek mind a bontás alatt, mind utána, hogy az embertelen. Nem véletlenül épült azért az meg már az átkosban és ha már elbontják, akkor legalább egy aluljárót építenének a helyére, mert a felszíni kereszteződés az egyszerűen nem tud ekkora forgalmat elvezetni. Margit hídnak/onnan érkező közúti forgalom, a körúti villamosok, most akkor a meghosszabbított 14-es villamos keresztezi majd a lényegében egyedüli észak-déli artériaként fennmaradó Bajcsy-Váci folyosót, miután szépen szétbasszák a rakpartot is

Pontosan ez a cél, utána pedig majd lehet sivalkodni, hogy jájj mekkora dugók vannak ez így nem mehet tovább, tenni kell valamit.

Mindkét felüljáró nagyon rossz állapotban van, lerombolni őket és néhány fával meg vödör sarga festékkel ‘pótolni’ sokkal olcsóbb lesz, mint a fenntartásukra áldozni vagy esetleg valós, modern kiváltásokat csinálni (pl. szintbeli eltéréssel, átvezető alagutakkal, aluljárókkal gyorsítani a forgalmat a főútvonalakon.

Akkor a felszín is élhetőbb lenne, lehetne nyugodtan a szintben gyalogátkelő, csendesebb főutcák stb.,

Ezt már réges-rég meg kellett volna csinálni, végig a főútvonalon (Bajcsy, Váci, Rákóczi, egyszerre lehetne élhetőbb a város és mehetne a forgalom is, csak sokkal egyszerűbb olcsó zöld demagógiát tolni a hippi szavazóbázisnak a valódi városfejlesztési tervek megvalósítása helyett.

így csak g*ci nagy dugó lesz, üres biciklisávok meg a metró felett félóránként, 3/4 részt üresen járó villamos. De cserébe egy maroknyi monomániás közlekedésmérnöknek beteljesülhet élete álma. :D
 
Mert akkoriban az volt a divat, hogy városi autópályákat építsenek.
Lehet tömegközlekedni, de még jobban ajánlom a kerékpárt.
Persze P+R parkolókra nagy szükség lenne, de az sem állapot ami mostmár folyamatosan van a városban.
Ti. állandósult dugók. Mindig. Mindenhol.
Az menjen be a belvárosba, akinek dolga is van, ne az ingázók és az átmenő forgalom.
Annyit meg már tegyünk a kiba környezetünkért, hogy kis távolságokra nem ülünk autóba csak ha muszáj.

Imádom, hogy úgy csináltok, mintha az emberek unalmukban autókáznának a városban...
Ilyen üzemanyag és egyéb költségek mellet, hidd el, mindenki jó okkal ül a kocsiban.
 
No de akkor ki kell vágni a belvárosból mindent; hivatalokat, intézményeket, kórházakat, de a boltokat, szolgáltatókat, egészségügyi intézményeket, éttermeket, kávézókat, szállodákat is, mondom mindent, ami autóforgalmat generál és igényel (ezek logisztikája).
Amikor a múlt évtizedben a miskolci kórházak dolgait intéztem Budapesten, akkor látszott meg , hogy a napi (13-16) címeim fele gyakorlatilag a belvárosban van; minisztériumok, Számvevőszék, ÁEEK Horánszky utca...klinikák, laborok, Dorottya utcai patika (ott egy élmény parkolni...), merthogy bizonyos egyedi gyógyszereket az egész országban csak ott lehet beszerezni - igen, a kórházaknak is...
Aztán a műszerszervizek, orvostechnikai cégek stb., pl. Liliom utca:
Nesze neked parkolás egy hosszú tengelytávú mikrobusszal.
Aztán ha nem volt szerencséd, kutyagolhattál tömegben, kerülgetve a belpesti gyalogosokat, kerékpárosokat, rollereseket, cipelve utcákon át a a csomagokat; műszereket, vizsgálati anyagokat (pl. HIV-es vért kommersz hűtőtáskában), emberi agyat diszperzites vödörben (igen; jól olvastad, egyszer az is volt, még az kellett volna, hogy egy vércsivava kiborítsa a kezemből:D)
Az volt a stratégiám, hogy a belvárosi címeket 10 és 13 óra között jártam be, s előtte és utána óramutató járásának megegyezően a Nagykörúton kívüli részeket, meg a város agglomerációját.
...már ha a címeknek ezek az idősávok megfeleltek...

Szóval ki kell vágni mindent, maradjanak csak a kerékpáros kézműves burgeresek, meg a Hell/Xixo latte automaták oszt' jónapot!

A minisztériumok, hivatalok, a Karmelita menjenek a külső kerületekbe - még mindig van elég lepukkant telephely irodaházakkal - meg a vidéki városokba!:hadonaszos:

De utána ne legyen ám sírás, mint lett Miskolcon, hogy belvárosban semmi vállalkozás nem él meg, mert elkerülik az autók, s mivel a beszállítók sem tudnak behajtani, ezért nem is vállalnak beszállítást, s végül eltűnt az élet a belvárosból!

Nahát ki hitte vóna', hogy így lesz!
Így lett, oszt' helló Kitty.
 
Imádom, hogy úgy csináltok, mintha az emberek unalmukban autókáznának a városban...
Ilyen üzemanyag és egyéb költségek mellet, hidd el, mindenki jó okkal ül a kocsiban.
jaja, persze. Mindenki :D
Objektív, számszerű mérések alapján a nagy részük ingázó, átmenő mondom még1x.
No de akkor ki kell vágni a belvárosból mindent; hivatalokat, intézményeket, kórházakat, de a boltokat, szolgáltatókat, egészségügyi intézményeket, éttermeket, kávézókat, szállodákat is, mondom mindent, ami autóforgalmat generál és igényel (ezek logisztikája).
Amikor a múlt évtizedben a miskolci kórházak dolgait intéztem Budapesten, akkor látszott meg , hogy a napi (13-16) címeim fele gyakorlatilag a belvárosban van; minisztériumok, Számvevőszék, ÁEEK Horánszky utca...klinikák, laborok, Dorottya utcai patika (ott egy élmény parkolni...), merthogy bizonyos egyedi gyógyszereket az egész országban csak ott lehet beszerezni - igen, a kórházaknak is...
Aztán a műszerszervizek, orvostechnikai cégek stb., pl. Liliom utca:
Nesze neked parkolás egy hosszú tengelytávú mikrobusszal.
Aztán ha nem volt szerencséd, kutyagolhattál tömegben, kerülgetve a belpesti gyalogosokat, kerékpárosokat, rollereseket, cipelve utcákon át a a csomagokat; műszereket, vizsgálati anyagokat (pl. HIV-es vért kommersz hűtőtáskában), emberi agyat diszperzites vödörben (igen; jól olvastad, egyszer az is volt, még az kellett volna, hogy egy vércsivava kiborítsa a kezemből:D)
Az volt a stratégiám, hogy a belvárosi címeket 10 és 13 óra között jártam be, s előtte és utána óramutató járásának megegyezően a Nagykörúton kívüli részeket, meg a város agglomerációját.
...már ha a címeknek ezek az idősávok megfeleltek...

Szóval ki kell vágni mindent, maradjanak csak a kerékpáros kézműves burgeresek, meg a Hell/Xixo latte automaták oszt' jónapot!

A minisztériumok, hivatalok, a Karmelita menjenek a külső kerületekbe - még mindig van elég lepukkant telephely irodaházakkal - meg a vidéki városokba!:hadonaszos:

De utána ne legyen ám sírás, mint lett Miskolcon, hogy belvárosban semmi vállalkozás nem él meg, mert elkerülik az autók, s mivel a beszállítók sem tudnak behajtani, ezért nem is vállalnak beszállítást, s végül eltűnt az élet a belvárosból!

Nahát ki hitte vóna', hogy így lesz!
Így lett, oszt' helló Kitty.
Intézményekbe, irodákba, hivatalokba, étterembe miért is nem tudsz menni bkv-val, bringával?
Talán kisebb dugó lenne és nem órákig kellene parkolót sem keresni ha csak az áru-, személyszállítók, helyi lakosok stb autókázna.
 
Intézményekbe, irodákba, hivatalokba, étterembe miért is nem tudsz menni bkv-val, bringával?

Mert ő viszi oda az árút meg az embereket ;)
Én tényleg csak azt kívánom nektek, hogy minden autót tiltsanak ki a belvárosból, de még a mentő se mehessen be.
Éljetek úgy, azt majd fél év után beszélhetünk róla, hogy jó-e? :cool:
 
Intézményekbe, irodákba, hivatalokba, étterembe miért is nem tudsz menni bkv-val, bringával?
Talán kisebb dugó lenne és nem órákig kellene parkolót sem keresni ha csak az áru-, személyszállítók, helyi lakosok stb autókázna.
Na majd viszem a szívbeteg anyámat kórházba vagy akárhova BKV-val esetleg bicajjal a csomagtartón. Igazi életképességi vizsgálat lesz (vagy belehal, vagy nem)...