Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Na majd viszem a szívbeteg anyámat kórházba vagy akárhova BKV-val esetleg bicajjal a csomagtartón. Igazi életképességi vizsgálat lesz (vagy belehal, vagy nem)...

Kb. 1 hónapja vittem be húgomat a kórházba, gasztroenterológiára. Olyanokkal ültünk ott akik másik megyékből jöttek Budapestre, mert csak ott van olyan ellátás ami nekik kell. Pofátlan módon mind autóval érkeztünk, én is autóval hoztam a húgomat aki olyan szarul van, hogy tápszerrel kell táplálni hónapok óta. Nem is értem miért nem pattantunk így mindannyian biciklire....

Ugyan ez igaz az össze civil munkámra eddig.
Házakat építettem, de ne menjek autóval, miközben több helyen is dolgoztak az emberek egyszerre. Kell anyag, helyszínbejárás stb... ne menjek autóval, BKV-zzak inkább. Akár cementes zsákokkal is. LOL.
Árúszállítás, nagy háztartási gépek. A biciklis fancy hülyeúr megrendeli a nagy hűtőt a sétáló utcába. Szóval az én k*rva anyámat amiért teherautóval viszem ki az utcáig az árút majd onnan molnárkocsival. F@szé nem bicikliztem egy hűtővel a hátamon a telephelytől egészen a lakásáig. Hiszen így szennyeztem, meg dugót csináltam!
Mostani meló, rövid határidővel szállítok fontos villamossági berendezéseket különböző helyekre, pl. a csatornázási művekhez is. (meg hotelekbe stb...). Gondolom ezt is biciklivel vagy BKV-val kellene megoldanom. De ha a SirHigginisnél feltörne a fürdőszobában a szar, mert nincs áram a szenyvíztisztitó telepen, akkor persze a mi k*rva anyánk lenne a hibás már megint. Meg menne a "szar ország" mantra...

Mert belpesttel csak egy gond van, de az hatalmas. Nem értik a világot amiben élnek!
Senki sem poénból ül az autóban, hanem ezért mert valami fontos dolgot kell elintéznie. De a csököt belpesti agyakba ez már nem fér bele. Nem értik , hogy ők azért tudnak gyalog elmenni vásárolni a közeli kisboltba, mert valaki oda teherutóval kihozta az árút!
Ezek tényleg azt hiszik, hogy az ott terem....
A troli vezetékkel leárnyékolt agyú belpest tényleg hazánk szellemileg legsötétebb helye. Pedig aztán Borsodba meg Nógrádba is hordtam árút egy időben. Még a rimóci cigány telep is egy szellemi világító torony belpesthez képest...

Remélem ezt is kitörlik, mint azt amikor kelekótya pistit helyre raktam a "magyarozása" miatt... Attól is kinyílt a virtuális bicska a zsebemben.
 
Direkt nem akarjátok érteni, amit mondok.
Pont ezeket mondtam, hogy az ilyenek menjenek be.
Azt meg ne akarjátok megmagyarázni, hogy a sok 1 emberes személyautósnak mind-mind autós dolga van.
Persze...
 
Azt meg ne akarjátok megmagyarázni, hogy a sok 1 emberes személyautósnak mind-mind autós dolga van.
Persze...

Már bocsi, de megkérdezted mindet hova megy? o_O
Vagy mitől vagy megint ilyen tájékozott?
Pont erről írtam fentebb kifejtősen. Fogalmad sincs ki hova megy és miért, de ezért biztos nincs fontos autós dolguk... Szerinted.
Elképesztő...
 
Már bocsi, de megkérdezted mindet hova megy? o_O
Vagy mitől vagy megint ilyen tájékozott?
Pont erről írtam fentebb kifejtősen. Fogalmad sincs ki hova megy és miért, de ezért biztos nincs fontos autós dolguk... Szerinted.
Elképesztő...
Írd be gugliba, hogy pl. budapest autós forgalma ingázők átmenő
Kidob csomó számot.
 
Aham... Az ingázó az bemegy, mert Budapesten van dolga.
Az átmenő meg átmegy, mert 40 éve nem sikerült befejezni az M0-s körgyűrűt...
Röviden ennyi.
Ja, hát akkor így rendben van minden. Aki meg itt lakik, az dögöljön meg. Ok.

PS: az tiszta sor, hogy kellene rendes számban p+r parkoló, meg az sem segített, hogy külvárosokban
sok helyen fizetős lett, ahol sokan letették az autót.
 
Ja, hát akkor így rendben van minden. Aki meg itt lakik, az dögöljön meg. Ok.

Jahj szegények... esetleg nem kellet volna baszakodni az M0-s északi nyomvonalával.
Meg pl. csak, hogy aktuális legyek, nem kellene lezárni a rakpartot, majd párhuzamosan széttúrni az 1-es villamos vonalát, ami miatt a 3-ból 1-2 sáv lett nem egy helyen. Bicikli sávot baszni minden hova, amin alig van biciklis, de legalább az autók 2 helyet 1 sávon állnak egyhelyben egy csomó helyen. A felüljárót le kell bontani, hátha még nagyobb lesz a dugó és szmog...
De legalább a tömegközlekedés is egy kalap szar, a 4-6-os, 24-es a HÉV gyakorlatilag kerekeken guruló No-Go zónák!
Ha egyedül álló nő lennék, eszembe nem jutna rájuk fölszállni! De azért menjél tömegközlekedéssel... LOL
Gyakorlatilag térdig álltok a szarban, de nektek az nem elég. Szóval fejest ugrotok bele. Majd az önsorsrontás után megy az ajvék...
Hát egy percig sem tudom ezt a pöcegödröt sajnálni!
 
Jahj szegények... esetleg nem kellet volna baszakodni az M0-s északi nyomvonalával.
Meg pl. csak, hogy aktuális legyek, nem kellene lezárni a rakpartot, majd párhuzamosan széttúrni az 1-es villamos vonalát, ami miatt a 3-ból 1-2 sáv lett nem egy helyen. Bicikli sávot baszni minden hova, amin alig van biciklis, de legalább az autók 2 helyet 1 sávon állnak egyhelyben egy csomó helyen. A felüljárót le kell bontani, hátha még nagyobb lesz a dugó és szmog...
De legalább a tömegközlekedés is egy kalap szar, a 4-6-os, 24-es a HÉV gyakorlatilag kerekeken guruló No-Go zónák!
Ha egyedül álló nő lennék, eszembe nem jutna rájuk fölszállni! De azért menjél tömegközlekedéssel... LOL
Gyakorlatilag térdig álltok a szarban, de nektek az nem elég. Szóval fejest ugrotok bele. Majd az önsorsrontás után megy az ajvék...
Hát egy percig sem tudom ezt a pöcegödröt sajnálni!
Ja, hogy nem is pesti vagy.
 
Egész jó cikk...
Mondjuk ezt a mondatát nem értem,én butus....

"Míg napközben a légkondik és hőszivattyúk (télen fűtő, nyáron hűtő üzemmódban) eszik az áramot, az éjszaka és hétvégén keletkező fölös kapacitás felszippantására épp kapóra jönnének az elektromos autók."

Nekem mintha az rémlene, hogy éppen a megújulók miatt, napközben van fölös áramtermelés, és este, amikor mindenki tölti az elektromasinát van áramhiány...
"Szóval csak ne napközben és ne az utcán akarjanak az emberek tölteni"

Pedig, mondjuk ez még akár a ződenergiahullámot is felvehetné....
(szerintem)
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Ja, hogy nem is pesti vagy.
Nyugodj meg máshol sem különb a helyzet!

Ám a BP-i vezetés, városfejlesztés a bűnös mindenben! Az utcákon ott a rengeteg autó a járdákon, nem lehet gyalogosan közlekedni! Mindenfelé a rengeteg kocsi elzárja a kulturált közlekedési utakat.

- Na de ha minden tömb, (emeletes ház) mellé, egybeépítve a házzal, a két végére húznának a házhoz egy liftes garázst, minden megoldódna BP-en! Na de ehhez ész kellene, nem a duma, sírás-rivás!
Nem fizetős parkolókat kellene kialakítani (lenyúlni mindjobban a gépkocsi tulajdonosokat) hanem ilyen garázsos tömbházakat kell építeni! Tulaj beáll a liftes garázsba, kiszáll a kocsiból s beüti az emelet házszámot. A lift felviszi a kocsit a megfelelő emeletre s kipakolja a kocsit a liftből! Ennyi a nagy feladat s mutatvány! Az utcákon pedig nincs autó!!!!!! Lent a parkolók helyén meg erdős pihenőket, fás élhető területeket kialakítani! A fák ugye tisztítják a levegőt! A tömbök alagsorából az éttermek konyháit kitiltani, mivel a pinceablakokon csak a mindenféle ételszag jön ki az ember képébe. A sétáló embernek elmegy a kedve a sétától, s étvágya is, inkább elhányná magát! Mivel kocsma meg minden sarkon van!

Ez mind, mind a BP-i városvezetés, fejlesztési osztály feladata volna! Meg még nagyon sok minden!
Szóval panasszal oda!
 
Nyugodj meg máshol sem különb a helyzet!

Ám a BP-i vezetés, városfejlesztés a bűnös mindenben! Az utcákon ott a rengeteg autó a járdákon, nem lehet gyalogosan közlekedni! Mindenfelé a rengeteg kocsi elzárja a kulturált közlekedési utakat.

- Na de ha minden tömb, (emeletes ház) mellé, egybeépítve a házzal, a két végére húznának a házhoz egy liftes garázst, minden megoldódna BP-en! Na de ehhez ész kellene, nem a duma, sírás-rivás!
Nem fizetős parkolókat kellene kialakítani (lenyúlni mindjobban a gépkocsi tulajdonosokat) hanem ilyen garázsos tömbházakat kell építeni! Tulaj beáll a liftes garázsba, kiszáll a kocsiból s beüti az emelet házszámot. A lift felviszi a kocsit a megfelelő emeletre s kipakolja a kocsit a liftből! Ennyi a nagy feladat s mutatvány! Az utcákon pedig nincs autó!!!!!! Lent a parkolók helyén meg erdős pihenőket, fás élhető területeket kialakítani! A fák ugye tisztítják a levegőt! A tömbök alagsorából az éttermek konyháit kitiltani, mivel a pinceablakokon csak a mindenféle ételszag jön ki az ember képébe. A sétáló embernek elmegy a kedve a sétától, s étvágya is, inkább elhányná magát! Mivel kocsma meg minden sarkon van!

Ez mind, mind a BP-i városvezetés, fejlesztési osztály feladata volna! Meg még nagyon sok minden!
Szóval panasszal oda!
Nem akarok rosszat mondani, meg nem is vagyok budapesti, de Budapesten közlekedni régen (az átkosban) is sz@r volt.
 
Nem akarok rosszat mondani, meg nem is vagyok budapesti, de Budapesten közlekedni régen (az átkosban) is sz@r volt.

Mert az 1800-as években épült ki. Aztán hiába dölt romba a II. VH alatt, sikerült nem ésszerűen újjáépíteni hanem összegányolni. Persze ennek is van oka. Most meg csodálkozunk, hogy egy autómentes világban megtervezett belváros nem alkalmas autós közlekedésre...
A később épült külvárosi részek jobban járhatóak. Azok általában attól dugulnak be, hogy nincs észak-déli irányú áteresztő képesség. Ami nem is kellene ha teljes lenne az M0-ás. De nem az...
Több évtizede nem sikerült tenniük semmit ezen problémák megoldására sem.
Ahogyan hiányzik az Észak-Déli metróvonal is. stb...
 
Nyugodj meg máshol sem különb a helyzet!

Ám a BP-i vezetés, városfejlesztés a bűnös mindenben! Az utcákon ott a rengeteg autó a járdákon, nem lehet gyalogosan közlekedni! Mindenfelé a rengeteg kocsi elzárja a kulturált közlekedési utakat.

- Na de ha minden tömb, (emeletes ház) mellé, egybeépítve a házzal, a két végére húznának a házhoz egy liftes garázst, minden megoldódna BP-en! Na de ehhez ész kellene, nem a duma, sírás-rivás!
Nem fizetős parkolókat kellene kialakítani (lenyúlni mindjobban a gépkocsi tulajdonosokat) hanem ilyen garázsos tömbházakat kell építeni! Tulaj beáll a liftes garázsba, kiszáll a kocsiból s beüti az emelet házszámot. A lift felviszi a kocsit a megfelelő emeletre s kipakolja a kocsit a liftből! Ennyi a nagy feladat s mutatvány! Az utcákon pedig nincs autó!!!!!! Lent a parkolók helyén meg erdős pihenőket, fás élhető területeket kialakítani! A fák ugye tisztítják a levegőt! A tömbök alagsorából az éttermek konyháit kitiltani, mivel a pinceablakokon csak a mindenféle ételszag jön ki az ember képébe. A sétáló embernek elmegy a kedve a sétától, s étvágya is, inkább elhányná magát! Mivel kocsma meg minden sarkon van!

Ez mind, mind a BP-i városvezetés, fejlesztési osztály feladata volna! Meg még nagyon sok minden!
Szóval panasszal oda!
Aha és mindezt a belvárosban (ti. körúton belül)...
Plusz Neked is ajánlom figyelmedbe, hogy az állandó dugók nem feltétlenül a helyi lakosok miatt vannak.
Nem akarok rosszat mondani, meg nem is vagyok budapesti, de Budapesten közlekedni régen (az átkosban) is sz@r volt.
Hát azért... emlékszem, amikor gyerek meg fiatal voltam, akkor volt dugó munkaidő kezdetén, meg végén.
Meg egy kicsivel nagyobb péntek délután, amikor ment mindenki a telekre.
Most munkaidőben napközben, vagy akár szombat napközben is ülhetnek és araszolhatnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Mert az 1800-as években épült ki. Aztán hiába dölt romba a II. VH alatt, sikerült nem ésszerűen újjáépíteni hanem összegányolni. Persze ennek is van oka. Most meg csodálkozunk, hogy egy autómentes világban megtervezett belváros nem alkalmas autós közlekedésre...
A később épült külvárosi részek jobban járhatóak. Azok általában attól dugulnak be, hogy nincs észak-déli irányú áteresztő képesség. Ami nem is kellene ha teljes lenne az M0-ás. De nem az...
Több évtizede nem sikerült tenniük semmit ezen problémák megoldására sem.
Ahogyan hiányzik az Észak-Déli metróvonal is. stb...
Na, akkor csak közelednek az álláspontok :)
M0, p+r első körben.
Egyébként meg nem autóra van tervezve, de nem is kell arra tervezni. Nem olyan régen vannak velünk
az autók, mint olyan egy város történelméhez képest.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
"Szóval csak ne napközben és ne az utcán akarjanak az emberek tölteni"
Ez evidens az áramellátó részéről, Töltsd az otthoni villanyórádról az autódat s fizesd ki az árát!
Ennyi! Mit gondolsz miért a munkahelyen töltik az autókat! Mivel lépcsős az áramdíj elszámolás s igen rázós az otthoni töltés!
- Nemrégen olvastam, a nyugati autógyártók térnek vissza az üzemanyagos autókra! Sajna nem találom a cikket! Mivel pont ide vágna!
 
Előbb jött szembe vmi stat, hogy bp-en hány %-al nőtt az autók száma és mennyivel több %-al nőtt a forgalom.
Nem klappol a kettő.

A forgalom nagy része amúgy parkoló helyet keress ami nincs...
Én is ott szoktam kóvályogni a belvárosban a kisárú szállítóval, mint gólyafoss a levegőben, mert nem tudok hol megállni.
Tegnap pl. egy ukrán rendszámú audi állt az árúrakodásra fölfestett helyen.
A belvárosban meg nagyrészt a helyiek autói állnak az út szélén, amitől az amúgy is keskeny út olyan szűk, hogy alig férek el köztük.
A rakpart idióta lezárása meg csak jobban rontott a helyzeten. Vicc az egész.

Hát azért... emlékszem, amikor gyerek meg fiatal voltam, akkor volt dugó munkaidő kezdetén, meg végén.
Meg egy kicsivel nagyobb péntek délután, amikor ment mindenki a telekre.
Most munkaidőben napközben, vagy akár szombat napközben is ülhetnek és araszolhatnak.

Csak gyerek korod óta kétszer annyi lett az autó, miközben több 100%-al nőtt a bicikli sávok száma.
Meg az értelmetlen útlezárások száma (lásd rakpart). Ez az oka. Ebből az utóbbi kettő megszüntethető egy tollvonással.
 
Nem akarok rosszat mondani, meg nem is vagyok budapesti, de Budapesten közlekedni régen (az átkosban) is sz@r volt.

Mert az 1800-as években épült ki. Aztán hiába dölt romba a II. VH alatt, sikerült nem ésszerűen újjáépíteni hanem összegányolni. Persze ennek is van oka. Most meg csodálkozunk, hogy egy autómentes világban megtervezett belváros nem alkalmas autós közlekedésre...
A később épült külvárosi részek jobban járhatóak. Azok általában attól dugulnak be, hogy nincs észak-déli irányú áteresztő képesség. Ami nem is kellene ha teljes lenne az M0-ás. De nem az...
Több évtizede nem sikerült tenniük semmit ezen problémák megoldására sem.
Ahogyan hiányzik az Észak-Déli metróvonal is. stb...
Alapvetően az áruszállítást-teherforgalmat az éjszakai, hajnali órákra kellene átcsoportosítani.
Node a "város" nem erre a környezetre épült eredetileg, bár a tömegközlekedése jónak számít, de a közállapotok amik néha uralkodnak rajtuk, nem fehérembernek való....vagyis amíg ilyen, nem várható el, a hadználata...

A "várost" rabul ejtette egy "zőccségesnek" beállított, valójában csak saját hasznát leső libertárius klikk...ennek következménye minden.

Azt a kort éljük, amikor az eddigi langyi, bár a szar büdös, de legalább meleg, álláspont nem tartható tovább, végére értünk egy fejlődési fázisnak, az alapjaitól kell újragondolni egy város és "a város" fogalmát, feladatait, megoldásait, nyilván úgy, hogy a legkisebb rombolást hajtsuk végre...