Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

EQS-ről mesélhetnék, de az S osztálynál sem normális, h filléres alkatrészek (gyakori) hibájánál 17 millát kérnek a tulajtól. Nem kell(ene) hülyének nézni a vevőt, nem kellene minden kispórolni (C45 hajtóműben ?) és valós minőséget gyártani, rögtön vinnék a portékát.
 
Lengyel mozdony tesztek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mi meg maradunk a Láz állomnál :(
 
Lengyel mozdony tesztek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mi meg maradunk a Láz állomnál :(
A Griffin nekünk tökéletes lenne szerintem... meg van a gyártónak egy motorvonatja is IMPULS 2 néven
Ebből létezik gyakorlatilag minden féle változat elektromos, Dízel-elektromos, sima dízel ha ezt gyártanák licenszbe Dunakeszin a talgós szarakodás helyett akkor már sokkal előrébb lehetne a magyar vasút.... Meg persze Lázár szabotálása nélkül is...
 
EQS-ről mesélhetnék, de az S osztálynál sem normális, h filléres alkatrészek (gyakori) hibájánál 17 millát kérnek a tulajtól. Nem kell(ene) hülyének nézni a vevőt, nem kellene minden kispórolni (C45 hajtóműben ?) és valós minőséget gyártani, rögtön vinnék a portékát.
Azért az ár is eléggé elszállt, nincs sok kedvezmény erre a kategóriára, valamint elég sok elektronikai probléma van a kocsikkal..
Fejlődött nagyon sokat az E-osztály, sokkal közelebb került az S-hez, azonos platformon is vannak.
USA-ban gyártott típusok (GLE, GLS) legendásan szarok, szar a minőségellenőrzés is. Én vettem át olyan GLS-t ahol nekem tűnt fel, hogy a két hátsó ajtó különböző színű kárpitot kapott :)
 
Azért az ár is eléggé elszállt, nincs sok kedvezmény erre a kategóriára, valamint elég sok elektronikai probléma van a kocsikkal..
Fejlődött nagyon sokat az E-osztály, sokkal közelebb került az S-hez, azonos platformon is vannak.
USA-ban gyártott típusok (GLE, GLS) legendásan szarok, szar a minőségellenőrzés is. Én vettem át olyan GLS-t ahol nekem tűnt fel, hogy a két hátsó ajtó különböző színű kárpitot kapott :)
Eszméletlen hol tartunk. 10-15 éve még a fiatal srácok, akikből mérnök lett, otthon bütyköltek, ahogy a szüleik, nagyszüleik. Most meg nem érti a mérnök/mérnökjelölt, h legyártani sem lehet a hibásan "tervezett" alkatrészét. Mindegy, csak legyen "fenszi".
Az autós újságírók meg youtuberek; minden újautó de patent. Páran meg nézünk, h ki fog hozzáférni ehhez vagy ahhoz, mi van ha koccan, stb. Ez a handrás félék "peak of stupidity" jelenségének következménye:
dunning-kruger-0011.jpg

Egy átlag felhasznála már nem is ismeri a karbantartás fogalmát. Lehet ezért akarják az autókhoz értő ismerőseim alólam megvenni a kocsit. :)
 
Eszméletlen hol tartunk. 10-15 éve még a fiatal srácok, akikből mérnök lett, otthon bütyköltek, ahogy a szüleik, nagyszüleik. Most meg nem érti a mérnök/mérnökjelölt, h legyártani sem lehet a hibásan "tervezett" alkatrészét. Mindegy, csak legyen "fenszi".
Az autós újságírók meg youtuberek; minden újautó de patent. Páran meg nézünk, h ki fog hozzáférni ehhez vagy ahhoz, mi van ha koccan, stb. Ez a handrás félék "peak of stupidity" jelenségének következménye:
dunning-kruger-0011.jpg

Egy átlag felhasznála már nem is ismeri a karbantartás fogalmát. Lehet ezért akarják az autókhoz értő ismerőseim alólam megvenni a kocsit. :)
Nem vagyok egy nagy régi autó fanatikus, szeretem az új autók kényelmét, csendességét, extráit, vezetéstámogató rendszereit stb..
De régóta mondogatom, hogy az esztelen szabályozások nagyon sokat ártanak, és természetesen a tervezett elavulás is közre játszik :)
 
Nem vagyok egy nagy régi autó fanatikus, szeretem az új autók kényelmét, csendességét, extráit, vezetéstámogató rendszereit stb..
De régóta mondogatom, hogy az esztelen szabályozások nagyon sokat ártanak, és természetesen a tervezett elavulás is közre játszik :)
Félreértés ne essék, de nekem is fontos a biztonság és megbízhatóság. De...2-3 éves fejlesztési idők, amit a menedzsment vezet?
Nrm írok gyártót, de 30 misi körüli modellben a 6 eres árnyékolt jelkábelből 1 nem az, így összeszed annyi zavart, h csörög a motor. Na ezen mit spóroltak? 1 centet autónként?
 
Félreértés ne essék, de nekem is fontos a biztonság és megbízhatóság. De...2-3 éves fejlesztési idők, amit a menedzsment vezet?
Nrm írok gyártót, de 30 misi körüli modellben a 6 eres árnyékolt jelkábelből 1 nem az, így összeszed annyi zavart, h csörög a motor. Na ezen mit spóroltak? 1 centet autónként?
Van egy külföldön dolgozó autóipari mérnök levelezőtársam - égéstér optimalizációt végez.

Elmondása szerint ma már nem végeznek 8000(!) órás (számoljátok ki, hogy az mennyi idő és üzemanyag!) károsanyag változás tesztelő fékpadi protokollt, mert mire elkészül a fejlesztés/prototípus, elindul a teszt, elakad, mert kijött valami bug, akkor fejlesztés, módosítás, újraindítás, végül lefut a teszt, elfogadják, átállás/felszerszámozás, s eltelt három év, s már a fejlesztés elavult; nem teljesíti az aktuálissá vált előírást!

Gyakorlatilag élettartam tesztelés nélkül kerülnek ki az új konstrukciók a piacra...
 
EQS-ről mesélhetnék, de az S osztálynál sem normális, h filléres alkatrészek (gyakori) hibájánál 17 millát kérnek a tulajtól. Nem kell(ene) hülyének nézni a vevőt, nem kellene minden kispórolni (C45 hajtóműben ?) és valós minőséget gyártani, rögtön vinnék a portékát.
Ideat a Mercedes annyira hírhedten pofátlan, hogy míg a BMW a lease alatt minden javítást benyel, cserekocsit is beleértve, a Benz esetén simán még fizethetsz is a javításáért, hiába lizingelt. Ha emellé odateszem, hogy a 4Matic az egyik leggagyibb az összes prémiummárkás AWD között, akkor el is jutottunk oda, miért nem lesz soha Benzem addig, amig nincs változás.
 
Ideat a Mercedes annyira hírhedten pofátlan, hogy míg a BMW a lease alatt minden javítást benyel, cserekocsit is beleértve, a Benz esetén simán még fizethetsz is a javításáért, hiába lizingelt. Ha emellé odateszem, hogy a 4Matic az egyik leggagyibb az összes prémiummárkás AWD között, akkor el is jutottunk oda, miért nem lesz soha Benzem addig, amig nincs változás.
Itthon az importőr minden új Mercedeshez ad 4 év/120.000 km garanciát ÉS karabantartást is, és elég korrektek a garival.
A 4Matic nem egy nagy cucc, bőven a quattro mögött van.

A Merci meg még hülye is, kivette a Sprinterből a régi jó, igazi osztóműves összkerék meghajtást, és bedobta a személyautós 4maticot.. A rendőrök meg szívják a fogukat mert szar..

Ettöl függetlenül pl A8/7series/S classe közül még nekem se kérdés, hogy mit vennék, pedig Audis vagyok.
 
Ideat a Mercedes annyira hírhedten pofátlan, hogy míg a BMW a lease alatt minden javítást benyel, cserekocsit is beleértve, a Benz esetén simán még fizethetsz is a javításáért, hiába lizingelt. Ha emellé odateszem, hogy a 4Matic az egyik leggagyibb az összes prémiummárkás AWD között, akkor el is jutottunk oda, miért nem lesz soha Benzem addig, amig nincs változás.
Nem csak ők; a jelkábeles gondra lesz visszahívás. Mivel "jó" helyen van, ki kell szedni a motort. Az új kábelköteget állja a gyár (borsos), a munkadíjat viszont nem: 750 ezer huf.
 
Van egy külföldön dolgozó autóipari mérnök levelezőtársam - égéstér optimalizációt végez.

Elmondása szerint ma már nem végeznek 8000(!) órás (számoljátok ki, hogy az mennyi idő és üzemanyag!) károsanyag változás tesztelő fékpadi protokollt, mert mire elkészül a fejlesztés/prototípus, elindul a teszt, elakad, mert kijött valami bug, akkor fejlesztés, módosítás, újraindítás, végül lefut a teszt, elfogadják, átállás/felszerszámozás, s eltelt három év, s már a fejlesztés elavult; nem teljesíti az aktuálissá vált előírást!

Gyakorlatilag élettartam tesztelés nélkül kerülnek ki az új konstrukciók a piacra...
Nem lepődök meg ezen, itt is írtam már párszor, hogy a hülye szabályok ölik meg az európai autógyártást.
Most ugye jön az EURO7 ahol 10 évesen / 200.000 km futással is tudni kell a gyári előírást, ami egyfelöl jó irány, másfelöl meg nonszensz, fel lesznek szerelve kibocsájtás ellenőrző rendszerrel, és letiltják a kocsit simán, majd jó lesz a kamionok a romlandó áruval megállnak pár napra, mert meghalt egy 5.000 euros NOx szenzoro_O

Elektromos teherautó a jövő, épp most konfigurálok egyet, nem vészes az ára, 350.000 EUR környékén :D + ÁFA ;) + 110kW töltőfej 40.000 EUR:hadonaszos:
 
Azért az ár is eléggé elszállt, nincs sok kedvezmény erre a kategóriára, valamint elég sok elektronikai probléma van a kocsikkal..
Fejlődött nagyon sokat az E-osztály, sokkal közelebb került az S-hez, azonos platformon is vannak.
USA-ban gyártott típusok (GLE, GLS) legendásan szarok, szar a minőségellenőrzés is. Én vettem át olyan GLS-t ahol nekem tűnt fel, hogy a két hátsó ajtó különböző színű kárpitot kapott :)
Made in germany, made by Vielfalt. :)
 
Itthon az importőr minden új Mercedeshez ad 4 év/120.000 km garanciát ÉS karabantartást is, és elég korrektek a garival.
Az eladas. Meg jo. De az mar vegkepp pofatlansag, hogy egy haromeves lease alatt - azaz sosem a tied a kocsi - a Benz meg kulon rad ver kulonbozo szintu javitasokat (mig pl a BMW meg egyeb luxusmarkak semmit sem).

A 4Matic nem egy nagy cucc, bőven a quattro mögött van.
Egy vicc, azt irtam en is. FYI a quattro sem a csucs, tegyuk hozza, technikailag a BMW is ugyanazt tudja, csak szokas szerint agyonbonyolitva (valaha pl a Mitsubishi S-AWC is a csucs volt), a Subarue meg mindig lepes tart veluk, de ezek azert igazabol csak orszaguti meg esetleg vizparti viszonyokig jok. Ha letersz az utrol veluk, akkor meg a kimaxolt konkfigjaik sem lesznek sehol a Land Rover (a two-speed transfer case trimek) vagy a Jeep kimaxolt 4WDjaihez kepest, azok tenyleg szinte akarhol elmennek (sans G Wagen, az ugye mas teszta, az meg azokra is raverhet).

A Merci meg még hülye is, kivette a Sprinterből a régi jó, igazi osztóműves összkerék meghajtást, és bedobta a személyautós 4maticot.. A rendőrök meg szívják a fogukat mert szar..
Nem csodalom.

Ettöl függetlenül pl A8/7series/S classe közül még nekem se kérdés, hogy mit vennék, pedig Audis vagyok.
En semmilyenes sem vagyok, de meg a 2024 A7 is gyakorlatilag az elozo generacios design, nem? A harom nemet kozul a Benz volt az elso, amelyik uj csaladokat hozott, ki, a BMW a masodik, az Audi meg kozben erolkodik az etron vonallal, ami nagyon nem egy szint ezekkel, latszik, hogy nem terveztek semmit ujra az alapokrol. Bland, semmilyen design mindegyik, kozepes teljesitmeny, a 30 ezres Teslak legyorsuljak az etron GTt, kozben meg dragabb a Tesla S-nel, a BMW meg a Benz legdragabb arcimkeihez belott arakkal... persze, ki tudja, lehet, az olcsobb, meg rondabb, lassabb etronokat meg viszik, mint a banant anno karacsony elott.
 
  • Tetszik
Reactions: gatya
Huh, igy gyorsan vegigfutva a cimeket... ez ki ez a szerencsetlen?
 
  • Vicces
Reactions: gatya
Egy vicc, azt irtam en is. FYI a quattro sem a csucs, tegyuk hozza, technikailag a BMW is ugyanazt tudja, csak szokas szerint agyonbonyolitva (valaha pl a Mitsubishi S-AWC is a csucs volt), a Subarue meg mindig lepes tart veluk, de ezek azert igazabol csak orszaguti meg esetleg vizparti viszonyokig jok. Ha letersz az utrol veluk, akkor meg a kimaxolt konkfigjaik sem lesznek sehol a Land Rover (a two-speed transfer case trimek) vagy a Jeep kimaxolt 4WDjaihez kepest, azok tenyleg szinte akarhol elmennek (sans G Wagen, az ugye mas teszta, az meg azokra is raverhet).
Terepre igazából nem alkalmas egyik se, ezek ilyen országúti szarok :)
A G Wagen az egy nagyon komoly hajtás, meredek cuccokat láttunk képzéseken, meg gyári vezetéseken, de ügye az meg teljesen más mint a sima 4Matic..
En semmilyenes sem vagyok, de meg a 2024 A7 is gyakorlatilag az elozo generacios design, nem? A harom nemet kozul a Benz volt az elso, amelyik uj csaladokat hozott, ki, a BMW a masodik, az Audi meg kozben erolkodik az etron vonallal, ami nagyon nem egy szint ezekkel, latszik, hogy nem terveztek semmit ujra az alapokrol. Bland, semmilyen design mindegyik, kozepes teljesitmeny, a 30 ezres Teslak legyorsuljak az etron GTt, kozben meg dragabb a Tesla S-nel, a BMW meg a Benz legdragabb arcimkeihez belott arakkal... persze, ki tudja, lehet, az olcsobb, meg rondabb, lassabb etronokat meg viszik, mint a banant anno karacsony elott.
Az A6/A7 az 2018 óta fut egy facelifttel, és nekem pl bejön mind kívül mind belül, egy PHEV A6 kombi a következő autóm ;)
Az elektromos vonal az nagyon érdekes, meg a klasszikus prémium márkák hozzáállása is érdekes, a VAG egy kicsit megbotlott a dízel botrány után, és nem hozott semmi ehetőt, én 2019-ben is az akkor új RS6 Audira hegyeztem a cerkát, és most is ugyanarra a kocsira, miközben a Merci az E-osztállyal kidobott egy faceliftet meg egy új modellt..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed