Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

lehetett volna húsz éve úgy szabályozni az európai villanyautózást hogy csak olyan autó legyen forgalombahozható ami 220-ról nem tölthető, amiről igen az meg vezérelt áramot használ kötelezően
ehhez képest meg a valóság hogy a villanyautós akkor tölt amikor neki tetszik mert megteheti oszt jónapot, a vezérelt áramról töltés se műszakilag se jogilag nincs megoldva és nem is látszik erre bármiféle akarat, az látszik hogy az európai politika szent tehenei a napelem a szélkelep és a villanyautó és aki ezekben nem hisz az a mi fényes jövőnkben nem hisz stb.
lakossági áramtőzsdés töltés kéne, okosvezérléssel.
Felrakod az autót a töltőre otthon/melóban, beállítod, hogy legalább 8kW-ot szipkázzon műszak végére be, hogy haza tudj érni :P, és beállítod, hogy meddig vagy hajlandó felmenni az áramárban. Szépen kialakulna a dolog, az olcsó nap-csúcsidei áram jó áron kelne el.

A felhőben pl. a felesleges gépidőre lehet alkudni. Itt is megoldható lenne. Szerintem sokan még imádnák, is, ráfüggnének az egész tőzsde-élményére, ha kiírnánk nagy, narancssárga téglalappal keretezett számokkal, hogy mennyit spórolt a jó alkukkal! Az, hogy másutt többet fizetett rá, az nem számítana. A módszer bizonyítottan működik.
 
Mégegy (számomra) fontos infó:
A kínai hitelt egyébként energiahatékonység növelésére vettük fel, hogy az energia kiettségünket csökkentsük.
"Érdekes", hogy erre az EU nem ad támogatást:
Szintén időzítve: (nem onnan indul, mint az előző)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7
"Érdekes", hogy erre az EU nem ad támogatást:
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Feltételes mód. Egyébként örülök neki, ha tényleg adnak. Gondolom rájöttek, hogy mástól is kapunk forrást.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Az ukranok teljesitettek a szerzodes rajuk eso reszet, de a szerzodes ev vegen lejar. Az orosz olaj meg mehet ugy ahogy tud, de az ukranokat mar nem koti semmi hogy szallitsanak.

Tipikus orbani kulpolitika, ossze vagyunk veszve a horvatokkal es az EU-val, az orosz Baratsag meg megszakadt.
 
Összevissza böfögöd a pravdát, két évtizede rengeteg hasonló programot finanszírozott az EU... de mivel te nem tudsz róla, ne adnak...
Arról nem is beszélve, h hasonló céllal, eltérő tartalommal és feltételekkel már a Phare-programban is voltak ilyen projektek… és az még csatlakozás előtt volt…
 
https://www.portfolio.hu/global/202...ukaznak-nemetorszag-ambiciozus-terveit-706161
"A németországi szélsőjobboldali Alternatíva Németországért (AfD) párt új stratégiát alkalmaz a közelgő német tartományi választások előtt. A szeptember 1-jén Türingiában és Szászországban tartandó voksoláson az AfD a vidéki szavazók megnyerésére összpontosít, kampányuk középpontjába pedig a megújuló energiaprojektek ellenzését állították."

Jó "pártatlan" cikk. A gonosz szélsőjobboldal ellenzi, mert csak (tudjuk, nyilván mert Putyin ügynökei, leírni sem kell már külön). A vidéki (értsd ostoba, műveletlen, felvilágosulatlan) szavazók vevők rá, mert olyanok. Hogy milyen érveket hoznak fel, arról nem ír. Esetleg azt, hogy drága. De hát felvilágosult embernek az nem számít, ha a klíma megmentése a tét.
 
Akinek ICE motoros autója van, az azonnal kezdje el LPG üzeművé való átalakítását:

Zelenszkij tanácsadója bejelentette, január 1-jétől teljesen leáll a Barátság kőolajvezeték​


https://index.hu/kulfold/2024/08/30...ek-magyarorszag-csehorszag-szlovakia-ukrajna/

A (joggal) hőbörgőket most emlékeztetném rá, hogy a géniuszuk is megszavazta az orosz kőolaj behozatalára kivetett EU-s embargót.


Remélem az áramexport is leáll Ukrajnába január 1-től akkor... Bár akkor épp nem lesz sok napenergia.
Ja meg persze a dízelexport is.

Hát igen, azt is meg a gáz re-exportot is illene. Vajon lesz rá bátorság?


Viktoréknak így 2026-ban reszeltek...

Ez lenne a dolog egyetlen pozitív hozadéka.
 
Amúgy amire most nagy hirtelenjében tudok gondolni, hogy rohamtempóban kiépítünk egy konnektor vezetéket Schwechatig (Pozsonyt rákötve), hogy legalább a gázhoz hasonlóan akkor nyugati irányú betápunk lehessen. Mert oké lehet itt most adriázni, csak a jugókkal egyik szaros vödörből a másikba kerülünk és tudtommal nincs is rajta elég kapacitás.

Csak hát kihúzni Schwechatig idő és az kész nem lesz januárig. Vagy másik opció, hogy az ukránok Kurszkhoz hasonlóan "így tárgyalnak" aztán valami kurva nagy koncessziót akarnak belőlünk és a tótokból kizsarolni
 
Nem tudom mekkora Trieszti kapacitása, de ha már ott lesz magyar tengeri kikötő.

04020000-0aff-0242-9d6d-08daab841845_cx0_cy21_cw0_w650_r1_s.png

Schwechatot kellene összekötni Pozsonnyal.
Aztán mutatni egy fuckot mindkét cigó bandának. A horvatnak is meg az ukránnak. Utána az ukranoknál lekapcsolni a villanyt és néhány INA tulajdont átjatszani a szerbeknek,