Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Én is. Ezért megbocsájtok mindent neked. :)
Landyból serie 2 vagy max 3, Kacsából csak a zöldet :D

1964_land-rover_defender-series-2_0p2a9678-35526.jpg
1973_Land_Rover_Series_III_88_0002_p57qjb
shutterstock_2055483002.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and aquarell
Mehari a nyaralóhoz...
Az àrak teljesen elszàlltak. Érdekes a Mehari club cassis oldala...
Csak lenne helyem....
 
Új értelmet nyer egy amerikai törvényjavaslat által az elektromos autók "önvezetési" funkciója.

Ennek értelmében minden új autóban 2025 után kötelezően egy Kill Switch kapcsolót kell beépíteni , amely távolról vezérelve leállítja a motort (hatósági beavatkozás).
Továbbgondolva, az önvezetési funkciót kihasználva akár az összes ajtót ablakot lezárva, lehetővé válik a jármű feletti kontrol átvétele - és így a delikvens egyenesen a legközelebbi rendőr őrsre fuvarozható. A polgárok feletti totál kontrol minden téren - ez a cél. Lassan még hatósági engedély nélkül a budira sem lehet kimenni..

Itt tölthetitek le ezt a törvényjavaslatot, PDF formában. (még 2021-es, békebeli)


Eddig sem rajongtam az önvezetésért, mert ha arra lenne szükségem beülök egy taxiba, vagy sofört bérelek.
Egy önvezetéssel pont a vezetési élmény veszik el az autózáshoz hozzászokott és azt szerető embernek..

Ezt egy ideje mondogatom, hogy erre megy ki a játék. Mindig hülyének néztek miatta. És láss csodát, mégis megvalósul.
 
Ezt egy ideje mondogatom, hogy erre megy ki a játék. Mindig hülyének néztek miatta. És láss csodát, mégis megvalósul.
Ehhez kapcsolódik még egy kevésbé ismert funkció, hogy az elektromos autókba be van építve egy útvonal rögzítő chip, ez egy elviekben "törhetetlen" kilométer számláló.
Több mint évtizedes angol utadó terv alapján, ennek tartalmát folyamatosan olvasgatva lehet látni hogy merre jár - járt az autó, hány km-tert tesz meg a különböző minőségű utakon, ennek alapján a tulaj bankszámláját minden hónapban NET-en keresztül be lehet terhelni a futásteljesítmény alapú adóval.
Nem kell itt jövedéki és egyéb üzemanyag, villany töltési adóval kinlódni, megy minden autómatikusan. Az is meg lesz oldva hogy amelyik autónak nem lesz legalább időnkénti internet elérése - nem is fog tudni közlekedni..
 
Új értelmet nyer egy amerikai törvényjavaslat által az elektromos autók "önvezetési" funkciója.

Ennek értelmében minden új autóban 2025 után kötelezően egy Kill Switch kapcsolót kell beépíteni , amely távolról vezérelve leállítja a motort (hatósági beavatkozás).
Továbbgondolva, az önvezetési funkciót kihasználva akár az összes ajtót ablakot lezárva, lehetővé válik a jármű feletti kontrol átvétele - és így a delikvens egyenesen a legközelebbi rendőr őrsre fuvarozható. A polgárok feletti totál kontrol minden téren - ez a cél. Lassan még hatósági engedély nélkül a budira sem lehet kimenni..

Itt tölthetitek le ezt a törvényjavaslatot, PDF formában. (még 2021-es, békebeli)


Eddig sem rajongtam az önvezetésért, mert ha arra lenne szükségem beülök egy taxiba, vagy sofört bérelek.
Egy önvezetéssel pont a vezetési élmény veszik el az autózáshoz hozzászokott és azt szerető embernek..
Ehhez kapcsolódik még egy kevésbé ismert funkció, hogy az elektromos autókba be van építve egy útvonal rögzítő chip, ez egy elviekben "törhetetlen" kilométer számláló.
Több mint évtizedes angol utadó terv alapján, ennek tartalmát folyamatosan olvasgatva lehet látni hogy merre jár - járt az autó, hány km-tert tesz meg a különböző minőségű utakon, ennek alapján a tulaj bankszámláját minden hónapban NET-en keresztül be lehet terhelni a futásteljesítmény alapú adóval.
Nem kell itt jövedéki és egyéb üzemanyag, villany töltési adóval kinlódni, megy minden autómatikusan. Az is meg lesz oldva hogy amelyik autónak nem lesz legalább időnkénti internet elérése - nem is fog tudni közlekedni..

Tehát az lesz az okosság egyrészt, hogy amíg nem lesz kötelező minden (használt is) autóban ez a cucc, addig a bizalmatlan népek azokat fogják keresni, az optimista technokraták meg boldogan (önként, bégetve) fognak beülni az újba.

Az USA ugye a lőfegyverek hazája.
Tuti lesz olyan, aki ha még időben tud kapcsolni, amikor az ablakok felhúzódnak, ajtók nyithatatlanná válnak és a talyiga egy rendőrőrs felé kanyarodik, akkor előveszi a pisztolyát és szétlövi maga körül az autót; oldalüveg, vezérlőelektronika és futás...

...erre kötelezően bevezetik a golyóálló oldalüveget, meg a széfminőségű vezérlőelektronika védődobozt...

Persze ha a talyiga útközben zár egy soksávos főút közepén és áll meg pik-pakk, miközben a semmiből körbeállja egy pár (lefüggönyözött fekete Pobjeda) ártalmatlan kinézetű civil autó, akkor bukó van a delikvensnek.

A világ mára a fejébe vette, hogy az összes ZS kategóriás disztópiát felül akarja múlni a valóságban:mad:
 
Lehet tippelni mi lesz a végeredménye....sajnos én a kretén bizottságra szavazók nem baj ha beledöglik a gazdaság alapon.
 
Lehet tippelni mi lesz a végeredménye....sajnos én a kretén bizottságra szavazók nem baj ha beledöglik a gazdaság alapon.

A magyar kormány erre fogadott.
 
Őszintén sok reményt nem táplálok hozzá. Lesz pár db "látványberúházás" ismét. Ahogy elnézem 100-150 km vasútvonal felújítás lehetséges meg a hozzá kapcsolódó egyéb szolgáltatások stb... és ámen el is tűnt az összeg a kútban.
 

Hallottam pletykát, hogy állítólag valakinek a valakije annál az egyik cégnél dolgozik állítólag, ami állítólag vasbeton elemeket állítólag szállított az építkezéshez.
Állítólag a hatóság bekérdezte a fővállalkozót, aki állítólag hárított az alvállalkozókra, de állítólag azoknak nem is volt szerződése, úgyhogy állítólag ezután a beszállítóra kezdett mutogatni.
Állítólag a beszállító külföldi tulaja hozott technikát, amivel állítólag kimutatta, hogy khm. finoman fogalmazva is állítólag nem tartották be állítólag a kivitelezők a technológiai fegyelmet...
Így ugye jogilag állítólag védve vagyok?:eek:
...szóval szarnak-bajnak nincs gazdája, de gondolom bebizonyíthatatlan visszaosztás volt...
Szikszoi dombon, ahol ez a meg suszas történt, egy irdatlan rámpát sikerült a domboldalra építeni, ami már az építés alatt csúszott, mozgott, ficankolt. Atadeskor már volt benne egy irgalmatlan nagy hupli.
Hozzáteszem, van még két talán két hely most így emlékezetből, ahol érezbi lehet, hogy az egész pálya elmozgott, süllyedt, csak simán így hogy vezetsz.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy arra volt érdemes vezetni a pálya vonalat azzal a megoldással, hogy foldtoltest raknak a domboldalra, teljesen laikuskent -annak a tömeg földnek van egy tömege, az mozogni akar.
A múltkor is írtam valamikor, - meg úgyis azt hisztek el, amit akartok - hogy amikor épült, arra jártamban csak pislogtam, hogy nem fog ez lecsúszni!?

De aztán elhessegettem a gondolatot, mondván néztem már én elég háromhetes olasz meg, francia bringaversenyt atévében, oszt' ott sincsenek lecsúszva...

Néha bejön a megérzés...


No kérem:

Idézem általam kiemelve:
...A kivitelező az elmúlt időszakban részletes helyszíni (geodéziai, geoelektromos, nagymélységű talajfúrás, vízszintfigyelés) vizsgálatokkal, mérésekkel tárta fel a feltételezetten rétegvizek megjelenése okozta felszín alatti állapotot, illetve a tervezés során általa nem várt altalajmozgásokat. Ezek alapján megállapítható, hogy az érintett területen lévő altalaj felső részét 10-30 m vastag, mind helyszínrajzilag, mind a mélység tekintetében változékony telítettségű áthalmozott, mérsékelt nyírószilárdságú, összenyomható talajrétegek alkotják, amelyben a víz megjelenése és mozgása kiszámíthatatlan. Ez eredményezte, hogy a talajszerkezet instabillá vált..."

Nem értek hozzá, s fel is lehet hívni a figyelmem, hogy az altalajról ír, de szíves figyelmébe ajánlom mindenkinek a a terület utcanézetét az idővonalban 2021 áprilisában illetve a két korábbi időpontban:

ideológiailag nem vagyok elég képzett, de a 2021-es képen viszonyításnak ott vannak a munkagépek, teherautók, hogy mekkora is az a 10-30 méter, s milyen mélyről is kezdődhet az a gonosz, gizda talajréteg...
Azt a mélységet nekem úgy tűnik, hogy nem az évmilliók, meg a mókusok hordták össze, hanem az építők.
(S hogy valójában milyen technológiai hibákat, hanyagságokat, spórolásokat hoztak össze, azt gyanítom soha nem fogják nyilvánosságra hozni)
 
azta! Itt aztán vannak menő holmik :o
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Felröppentek a hírek azzal kapcsolatban, hogy a MÁV-Start az Astride becenévre hallgató 490-es típusú villanymozdonyokat venne bérbe az Akiemtől. A hazánkban különböző magánvasutak által régóta használt egyik gép próbamenete először MRT-s szerelvénnyel történt a 100-as vonalon, később másutt is várhatóak hasonló tesztfutások, immár menetrend szerinti távolsági vonatok élén. Béki Tamás Ceglédnél csípte el a 003-as francia mozdony által húzott menetet szeptember 20-án
461553995_122133352514351847_8712198324767483707_n.jpg

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed