Igen, Oo. már majszolgatta az amerikai globalizmus mézesmadzagját, ami egy veremben ér véget, de szerencséjükre odáig nem jutottak el úgy mint az eu, amiből egy báb lett. Szerencséjükre, mert úgy tűnik nem rajtuk múlt.Csak a gazdasági részéhez szólnék hozzá. Hosszú távon nagyon nagy hasznuk van a szankcióknak. Méghozzá az oroszok számára. Mert egy rakás olyan dolog saját kifejlesztésére és gyártására rákényszerülnek, amelyeket korábban kényelemből megvettek külföldről. Nem rég néztem a legújabb Lada Vesta tesztjeit. A kocsikból 2022-ben eltűnt az ESP. Mert az a Bosh gyártmánya volt. Most ESC néven (az ESP rövidítést a bosh levédette, így nem használhatják), másfél szezonnyi tesztelést követően visszatért ez a biztonsági berendezés az autóba. Vagy ott van a ködfényszóró, ami szintén eltűnt 2022 után a kocsiról. Mert az meg francia gyártmány volt. A kínaiak rögtön ajánlottak alternatívát helyette, de az oroszok nem kértek belőle. Helyette, egy dimitrovgrági cég által fejlesztett és gyártott LED-es ködfényszórókat kapott a típus. Ahogyan gyakorlatilag az autó összes korábbi lámpáját is, kizárólag LED-es, orosz gyártmányú fényforrásokra cserélték, szintén hosszas tesztfolyamatot követően. Ez pedig az orosz civil ipar, itt konkrétan az autóipar fejlődését hozza magával. A váltó az már más kérdés, az automata váltós verzió, az bizony kínai váltóval van felszerelve, de ezt nem is tagadják. A típushoz kapható legerősebb, 1.8-as benzinmotor is megújúlt, amihez a Renault korszakban nem volt szabad hozzányúljanak. Pedig "maszlazsorik" volt a motor beceneve. Ami magyarul azt jelenti, hogy olajzabáló. 1 liter olaj/ 1000km! Ami nem csak az orosz szakújságírók, de a tulajdonosok éles bírálatát is kiváltotta. Mégsem csinálhattak vele semmit. Amikor leléptek a franciák, akkor a Lada új, orosz vezetése rögtön előteremtette a rossz konstrukciójú motor áttervezéséhez szükséges anyagi forrásokat. A 2011 után jövő francia, svéd, majd román vezetésnek ez nem "jutott az eszébe". Az áttervezett motort 1.8 EVO néven azóta sorozatban gyártják, és megszűnt a korábban kizárólag erre a motorra jellemző magas olajfogyasztás. Tehát nagyon nem jöttek be a civil ipari összeomlásra vonatkozó jóslatok. Ahogyan a civil repülőipar is sok szempontból hasznot húz a szankciókból. Az MSZ-21 esetében nem jutnak a kompozit szárnyak gyártásához szükséges japán és amerikai prepreghez, így a Roszatomnak meg kellett helyette alkotnia az orosz prepreget, ami nem lehet gyengébb minőségű, mint korábban volt a japán, vagy az amerikai. Ezzel megint a saját tudásukat bővítették egy olyan területen, amit korábban kényelemből nem fejlesztettek, hanem külföldről vették.
Elgondolkodtató, hogy az US mögötti pénzügyi körök egy gyors haszon mellett döntöttek, amit behúz a military industrial, a blackrock és a többi jómadár, miközben eldobták a legnagyobb haszonnal kecsegtető zsákmányt, az oroszokat. Kezdenek egyre rövidebb távú profitban gondolkodni, és ha valami, hát ez az irány már a lejtmenet jele (erre újra a gyogyi eu a legjobb példa). Még sok idő kell, még sok ember fog meghalni a jövő konfliktusaiban ezekért a pénzügyi körökért, tán meg se éljük az összeomlást de a puhulás már látszik, és ez jó.
Aztán kezdődik minden elölről, más szereplőkkel
