Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

En ezt egyebkent nem is ertem, ez a light rail/tram-train lathatoan a jovo, sot, mashol mar a jelen, keleten es nyugaton is sok helyen muzsikal mar, pontosan ilyen szerepben, amikor az elovarosokbol meg agglomeraciobol szallit be a varosba, mikozben azokat is osszekoti, varosokban kozvetlenul a villamosok palyait hasznalva - mi kerdeses meg egyaltalan ebben? :confused:
Magyarországon is van, nem ismeretlen. Volt ilyen olyan nyilatkozat, hogy ez az első lényegében tekinthető tesztnek is, hogy hazai körülmények között mennyire életképes és megvalósítható a tram-train.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Magyarországon is van, nem ismeretlen. Volt ilyen olyan nyilatkozat, hogy ez az első lényegében tekinthető tesztnek is, hogy hazai körülmények között mennyire életképes és megvalósítható a tram-train.
Persze hogy van, arrol van szo a kommentben, amire valaszoltam. :cool:
A kerdesem arra iranyult, hogy vajon miert nem egyertelmu ennek a light rail megkozelitesnek a fejlesztese - peldaul a @Redgreg altal is emlitett HEV-Budapest viszonylatban?
 
Sok mindenre. Nem vagyok benne a dologban, vannak itt szakavatottabbak, de alapvetően elindulni. A fővonalak rendberakása, esetleg végig kétvágányosítása biztos.
A gördülő állományon is rengeteget lehetne javítani, pl: akár egy cseh, vagy lengyel mozdony licencének megvételével, és gyártásba vitelével.
Rendbe lehetne rakni a kocsigyártás minőségellenőrzését, és gyártástechnológiáját, mert az azért erősen fájó pont a lelkemnek (eleve a meo meo vezetőként), hogy van egy alapvetően nem rossz kocsi, amit tönkretesz, hogy kb klasszik dacia szintű minőségi szórást hoz.
Csak a mindenre elég, úgy, hogy van leállítva (2001 óta ideiglenesen) olyan vonal, ami amúgy kéne, és nem is bivalybasznádi mellékvonal kitérľőszakasza, és amikor valamilyen évfordulóra ideiglenesen megnyitották, még mosolygott rád a karos jelző (ami önmagában nem is lenne akkora baj, csak érted) akkor ott innen kell nézni a dolgokat. Vagy a 100A fővonal, ami azt hiszem Városföldig, de igazából kb Ceglédig kétvágányú.
200 km a Budapest-Belgrad. 1000 milliárd
 
Persze hogy van, arrol van szo a kommentben, amire valaszoltam. :cool:
A kerdesem arra iranyult, hogy vajon miert nem egyertelmu ennek a light rail megkozelitesnek a fejlesztese - peldaul a @Redgreg altal is emlitett HEV-Budapest viszonylatban?
Mert kicsi jármű, és a villamosok olyan sűrűn járnak hogy nem fér be közéjük.
Amúgy gecikurva drágán épült nálunk a tramtrain.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint
Das Auto:
Nem is értem miért mennek a csőd felé...

...mert ez neked magas, mint nyúlnak a lórács!
(...válaszolta anyámnak a bátyja, amikor anyám már kis fruskaként látta, hogy nem törvényszerűen lesz az boldog házasság...)

Mint írtam a múltkor; elismerem a múltbeli teljesítményeit a VW konszernnek; az averzióim leginkább értékrendemből, ízlésemből fakadnak.

De az utóbbi időkben elkövetett ténykedéseikre a szememben nincs mentség; ideje lassan, hogy múlt időbe kerüljenek.
Ehhez el is követnek mindent, ha jól érzékelem.

Sok autóipari szereplő jövője tűnik kétségesnek számomra (Mennyi egykoron jó nevű márka szűnt már meg eddig is?)

Pl.:

Anélkül, hogy kétségbe vonnám amit a motorral kapcsolatban ír az ember megjegyezném, hogy tizenikszéve, amikor az akkori csajszim szalonból hozta ki a Póló GTi-t ahhoz is adtak egy kis tasakban plusz olajat. És mondjuk nem azért mert 2006-2008 körül azok a motorok annyira szarok lettek volna. Szóval jól hangzik meg remek újságírói fordulat, de teljes faszság, mert majd 20 éve is adtak, ha jó fej akart lenni a hivatalos kereskedés…
 
Mert kicsi jármű, és a villamosok olyan sűrűn járnak hogy nem fér be közéjük.
Egy reszuket kivaltja, logikus.
Amugy nem muszaj a Nagykorutra bevinni, nem ugy ertettem, hanem mondjuk vegigmenne a budai duna parti villamoson valameddig, fene tudja, biztos megvan ennek is az okos megoldasa.

Amúgy gecikurva drágán épült nálunk a tramtrain.
Mint azt feljebb @Redgreg irta, mihez kepest? Itt:
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20241007/ketmilliard-euros-vasutfejlesztesbe-kezd-a-mav-714987
"A tervek szerint jövőre megkezdődnek azok a vasúti pályafelújítások, melyek eredményeként a jövőben kevesebb késéssel közlekedhetnek a vonatok – mondta az InfoRádióban a MÁV-csoport vezérigazgatója. Hegyi Zsolt hozzátette: idén nyáron a balatoni vonalon is voltak komolyabb fennakadások, ezeken menetrendi átszervezéssel változtatna a vasúttársaság a 2025-ös főszezonban."
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20241007/ketmilliard-euros-vasutfejlesztesbe-kezd-a-mav-714987
"A tervek szerint jövőre megkezdődnek azok a vasúti pályafelújítások, melyek eredményeként a jövőben kevesebb késéssel közlekedhetnek a vonatok – mondta az InfoRádióban a MÁV-csoport vezérigazgatója. Hegyi Zsolt hozzátette: idén nyáron a balatoni vonalon is voltak komolyabb fennakadások, ezeken menetrendi átszervezéssel változtatna a vasúttársaság a 2025-ös főszezonban."

Hihetetlen: "a jövőben kevesebb késéssel" - lehetne ennel lejjebb a merce?

Hogy pontosan jarjanak, az mar fel sem merul, mint elvaras.
 
Anélkül, hogy kétségbe vonnám amit a motorral kapcsolatban ír az ember megjegyezném, hogy tizenikszéve, amikor az akkori csajszim szalonból hozta ki a Póló GTi-t ahhoz is adtak egy kis tasakban plusz olajat. És mondjuk nem azért mert 2006-2008 körül azok a motorok annyira szarok lettek volna. Szóval jól hangzik meg remek újságírói fordulat, de teljes faszság, mert majd 20 éve is adtak, ha jó fej akart lenni a hivatalos kereskedés…
Mi mikor szalonból hoztunk járművet, akkor csokit meg kolbászt kaptunk, egy csomót. Lehet, hogy ezzel arra utalhattak, hogy bevehetjük a kolbászt, mert 100 km-el már lehetett visszavinni szervizeltetni? o_O
 

Akiem-Astride-ot tesztel a MÁV-Start​


Pletykák szerint újabb bikákat szerettek volna bérelni de kapacítás hiányra hivatkozva..... (gondolom nagy a kereslett a megbizható bér mozdonyokra) ez maradhatot mint elérhető mozdony a tarsolyban.... (kell vagy nem kell alapon gondolom)
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint
Hihetetlen: "a jövőben kevesebb késéssel" - lehetne ennel lejjebb a merce?

Hogy pontosan jarjanak, az mar fel sem merul, mint elvaras.
A másik meg az hogy mindenki tisztában van vele hogy nagy lozung a bejelentés......mint oly sok hazai projektnél....amiket nagy mellbeveregetéssel jelentettek be oszt a nagy bűdős semmi lett belőle.
Ami várható
Max 500-700 km fővonali pályaszakasz "felújítása" inkább tákolása.... (ez is inkább már a ránehezedő nyomás miatt a nagy nemzetközi vasúti fuvarozó társaságok részéről is.... gyorsan be is jelentették hogy várhatóan csökkentik a pálya használati dijat :)
Egy tucat kb 150-200 db használt ic kocsik beszerzése. (Várhatóan holland ic kocsikra fognak lecsapni)
Feláras felújítás Dunakeszin....
IC+ program odacsapása az asztalra és lecsúszása az asztalról...várhatóan megint kíszenvednek pár tíz db os IC+ kocsit hektikus minőséggel és hazai zsebes árral
Kínai motorvonatok beszerzése...kb 25-30 szerelvénnyel....
Esetleg még egy kisebb tételű kínai villany mozdony beszerzés.... (mindezt kínai hitelből)
A V0 vasúti vonal elhúzódó kivitelezése... sztem 5-6 évet simmán csúszni fog
Várhatóan az összes mellékvonal beszántása amin nincs teherforgalom....
És lás csodát ki is merült a keret...
 
Mi mikor szalonból hoztunk járművet, akkor csokit meg kolbászt kaptunk, egy csomót. Lehet, hogy ezzel arra utalhattak, hogy bevehetjük a kolbászt, mert 100 km-el már lehetett visszavinni szervizeltetni? o_O
Szeritnem akkor ti nem kocsit vettetek, hanem valami mezőgazdasági dolgot, traktort, rotakapát, trágyaszórót… :D
 
Pletykák szerint újabb bikákat szerettek volna bérelni de kapacítás hiányra hivatkozva..... (gondolom nagy a kereslett a megbizható bér mozdonyokra) ez maradhatot mint elérhető mozdony a tarsolyban.... (kell vagy nem kell alapon gondolom)
Mi a "bika"...?

Amúgy nem értem ezt a tesztelést: ez a típus már jár magyar-horvát-szlovén viszonylatban, nem? Vmi rémlik róla.
 
Siemens Eurosprinter köznyelven Taurus
1024x0_Taurus-182-565-Akiem-09-23-MAV.jpg

Amúgy nem értem ezt a tesztelést: ez a típus már jár magyar-horvát-szlovén viszonylatban, nem? Vmi rémlik róla.
Igen járnak, gondolom a "fogyasztást" meg hasonló dolgokat néznek, hogy megéri-e bérelni...
 
Milyen jó ötlet volt lézertől, hogy visszavonta a hév beszerzést....

Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi​

 
Milyen jó ötlet volt lézertől, hogy visszavonta a hév beszerzést....

Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi​

Legalább nem fognak majdnem üresen járni, és nem lesz gond a közbiztonsággal.
 
  • Dühítő
  • Vicces
Reactions: fip7 and Nemerson