Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 287
34 937
113

Megérkezett az első darab abból az 51 új CAF-villamosból, melyek idén ősztől érkeznek Budapestre.
462118947_18461234086063483_7610488844894502988_n.jpg
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 913
113
Most a szomoru multat pillanatra felreteve... nem lehetne megoldas a Stadler mar meglevo egysegehez kotni egy nagyobb megrendelest, beleertve az uj Eurokat (ha azok valoban a Vectronok szintjet hozzak - errol is esetleg velemeny?)...?
Azert 4000 milliard forint sok penz, nehogy mar abbol csak hasznalt nyugatiakat lehessen venni, baszki...
De persze hogy lehetne. Szerintem a szükséges gurulóállomány mennyisége alapján, még licencvásárlás is jöhetne, ide hozott gyártással.
Csak ugye amikor ég a ház mindent is oltani kéne.
Amúgy leginkább egy értelmes koncepcióra lenne szükség, amit végigviszünk. Ha ebben az van benne, hogy időlegesen buszokkal kell megoldani egy csomó mellékvonalat, mert jelenleg nincs rá vonat, akkor ez van.
Amit amúgy most látok, hogy ebből a 4000 mrdból sem koncepció lesz megcsinálva, csak valakik sokat fognak keresni.
És ilyenkor jobb a használt, mert annak ki tudja mi a valódi ára...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 287
34 937
113
Most a szomoru multat pillanatra felreteve... nem lehetne megoldas a Stadler mar meglevo egysegehez kotni egy nagyobb megrendelest, beleertve az uj Eurokat (ha azok valoban a Vectronok szintjet hozzak - errol is esetleg velemeny?)...?
Azert 4000 milliard forint sok penz, nehogy mar abbol csak hasznalt nyugatiakat lehessen venni, baszki...
Az eurokkal az a baj, hogy azok nehéz tehervonati gépek azok nem alkalmasak személyszállításra (vagyis igen, csak fölöslegesen nagy ereje van és így rohadt drága is ) Magával a Stadlerral meg a a baj, hogy az egyik legdrágább a piacon (de mondjuk a legjobb is ) szóval én jelen forráshiányos időkben inkább keresnék egy rendes iparosmunkát aminek esetleg eladnák a licenszét és azt tudnánk dunakeszin gyártani.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 633
13 815
113
Az eurokkal az a baj, hogy azok nehéz tehervonati gépek azok nem alkalmasak személyszállításra (vagyis igen, csak fölöslegesen nagy ereje van és így rohadt drága is )
Az ar az alkun mulik. Plane, ha gyartast is kapsz hozzajuk - es par millliard euronal mar lehetseges.

Magával a Stadlerral meg a a baj, hogy az egyik legdrágább a piacon (de mondjuk a legjobb is ) szóval én jelen forráshiányos időkben inkább keresnék egy rendes iparosmunkát aminek esetleg eladnák a licenszét és azt tudnánk dunakeszin gyártani.
En az utobbitol mar nagyon felek, megint csak ellopnak a harmadat es amolyan nyugat-balkani vonatok lennenek beloluk...
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 633
13 815
113
De persze hogy lehetne. Szerintem a szükséges gurulóállomány mennyisége alapján, még licencvásárlás is jöhetne, ide hozott gyártással.
Pont erre celoztam, igen.

Csak ugye amikor ég a ház mindent is oltani kéne.
Amúgy leginkább egy értelmes koncepcióra lenne szükség, amit végigviszünk. Ha ebben az van benne, hogy időlegesen buszokkal kell megoldani egy csomó mellékvonalat, mert jelenleg nincs rá vonat, akkor ez van.
De akkor nem ezt kellene inkabb csinalni, letargyalni egy hazai gyartashoz kotott uj flotta beszerzeset? Max ha meg a 10B euron is tulmegy, akkor ki kell nyujtani a fizetest meg a szallitast, de akkor legalabb tudna mindenki, hogy 10 ev mulva egy nyugat-europai szinvonalu vasut lenne.

Amit amúgy most látok, hogy ebből a 4000 mrdból sem koncepció lesz megcsinálva, csak valakik sokat fognak keresni.
És ilyenkor jobb a használt, mert annak ki tudja mi a valódi ára...
Pontosan ettol tartok en is, ahogyan korabban irtam is. :( Ennyi penzbol ne hasznalt legyen, hanem uj, mert a hasznalt husnak nagyon hig lesz a leve...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 287
34 937
113
Az ar az alkun mulik. Plane, ha gyartast is kapsz hozzajuk - es par millliard euronal mar lehetseges.
Jó, de annyit nem fogsz tudni lealkudni, mivel tele vannak megrendeléssel így nem szükséges nekik engedi az árból...

En az utobbitol mar nagyon felek, megint csak ellopnak a harmadat es amolyan nyugat-balkani vonatok lennenek beloluk...
Én sem a kínai vackokra gondoltam, hanem a skoda, newag vagy pesa motorvonataira.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 633
13 815
113
Jó, de annyit nem fogsz tudni lealkudni, mivel tele vannak megrendeléssel így nem szükséges nekik engedi az árból...
Adnak nekik adokedvezmenyt, hosszabb fizetesi ido stb. Mindig lehet valamit alkudni.

Én sem a kínai vackokra gondoltam, hanem a skoda, newag vagy pesa motorvonataira.
Pedig ebbol, attol tartok, kinai lesz a vegen. Eloszor jo sok penz "hasznalt nyugatira", amin megint a NER parazitai dagadtra keresik magukat, majd jon a feher lovon a kinai 'megmento', es Kinaban gyartott "szupervonatokat" hoz, kinai kolcsonnel megtamasztva.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 287
34 937
113

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 913
113
De akkor nem ezt kellene inkabb csinalni, letargyalni egy hazai gyartashoz kotott uj flotta beszerzeset?
De, ezt kéne csinálni, jól látod. Lenne hova nyúlni. Csak úgy a példa kedvéért: Ott a hányadtatott sorsú tramtrain pl, amire fúj az ellenzék, mert Lázár, fúj a kormányoldal, mert Botka, meg Márky-Zaj. Miközben, minden gyerekbetegsége ellenére (nyíltvonali pályán csak 80 nem 120 stb srltb stb) egy retek jó koncepció.
Persze tudom hádeazára.
Na az lakosságarányosan annyi volt, mint a 3as metró felújítása. Csak itt nem levedlett, a gyártó által sem ajánlott, de ha már, a gyártó által ajánlott technológia felét nem megvett gördülőállományt kaptunk, hanem egy új fejlesztésű cuccot.
Na most gondolj bele, ez a szerelvény főleg, ha javítjuk a hibákat, tökéletes lenne a hév vonalakra, amik így összeköthetők lennének a villamossal. (Ugye ott az örök Csepeli hév dilemma, avagy a villamos kapcsolat kéne a várossal, de a villamos üzem nem hozza a hév utas/idő kapacitását, na ez itt meg lenne oldva. Vagy a H5 rákötve a 4-6 vonalra, vagy a stb stb stb) és csak a hévek felszívnának vagy 100 szerelvényt. (Akkora a hiány, hogy a hév száz éves eseményre felújított nosztalgia vonat, napi üzemben jár a csepeli héven) és bőven meg lehetne egyezni a gyártóval, h közösen fejlesztjük, közösen gyártjuk, exportáljuk, és megosztozunk.
De más területen is lehetne mit kezdeni. A harmadik világban a Ganz Mávag neve még mindig jól cseng. Szóval ott is bőven lenne lehetőség pl a csehekkel egyezkedni, h licenc és részben a gyártás itt. Eladásnál meg megosztozunk.
Stb.

Ennyi penzbol ne hasznalt legyen, hanem uj, mert a hasznalt husnak nagyon hig lesz a leve...
Lásd még a hármas metró, ahova sikerült megvennünk a metrovagonzavad már 40 éve nem gyártott cuccait, ajtószenzorok és légkondi nélkül.
Mindezt olyan árban, amiből az mvz kb új szerelvényeket adott volna, és a nyugati gyártók se sokkal drágábban adták volna...
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 913
113

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 913
113
Arra kíváncsi leszek, hogy hogy fogják engedélyeztetni Európába a vackaikat mert eddig egyet sem sikerült.
Az nem fontos, a lényeg, hogy lehessen rajta keresni, és el lehessen hitetni a híveikkel, hogy csak az eu, csak az akadályoz.
Az meg, hogy még az orosz államvasutak se tolong a kínai vackokért, pedig náluk aztán nincs eu, nos az nem számít.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 385
36 368
113
Na az lakosságarányosan annyi volt, mint a 3as metró felújítása. Csak itt nem levedlett, a gyártó által sem ajánlott, de ha már, a gyártó által ajánlott technológia felét nem megvett gördülőállományt kaptunk, hanem egy új fejlesztésű cuccot.
Na most gondolj bele, ez a szerelvény főleg, ha javítjuk a hibákat, tökéletes lenne a hév vonalakra, amik így összeköthetők lennének a villamossal. (Ugye ott az örök Csepeli hév dilemma, avagy a villamos kapcsolat kéne a várossal, de a villamos üzem nem hozza a hév utas/idő kapacitását, na ez itt meg lenne oldva. Vagy a H5 rákötve a 4-6 vonalra, vagy a stb stb stb) és csak a hévek felszívnának vagy 100 szerelvényt. (Akkora a hiány,

Állítólag a súly lenne gond. Bár a Combino sem könnyű, eredetileg nem acélvázas lett volna ugye, de aztán kiderült, hogy reped a váz...

hogy a hév száz éves eseményre felújított nosztalgia vonat, napi üzemben jár a csepeli héven) és bőven meg lehetne egyezni a gyártóval, h közösen fejlesztjük, közösen gyártjuk, exportáljuk, és megosztozunk.

Az MIX/a szerelvény, nem nosztalgiavonat... de igen, már ki akarták vonni a forgalomból tavaly, csak gondolom mégis kell. Legalábbis nem hinném, hogy ezek járnak napi üzemben.

Lásd még a hármas metró, ahova sikerült megvennünk a metrovagonzavad már 40 éve nem gyártott cuccait, ajtószenzorok és légkondi nélkül.
Mindezt olyan árban, amiből az mvz kb új szerelvényeket adott volna, és a nyugati gyártók se sokkal drágábban adták volna...

Papíron azok a felújított régi szerelvényeink voltak, de szinte biztos, hogy "újakat" hoztak vissza helyettük. Voltak velük kisebb gondok, mondjuk a Combinókkal is voltak anno, pedig az nem orosz... Egyébként Szófiában majdnem ugyanilyenek járnak.
A 81-717/81-714 sorozatot 2014-ig gyártották.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and BJani

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 385
36 368
113
Az nem fontos, a lényeg, hogy lehessen rajta keresni, és el lehessen hitetni a híveikkel, hogy csak az eu, csak az akadályoz.
Az meg, hogy még az orosz államvasutak se tolong a kínai vackokért, pedig náluk aztán nincs eu, nos az nem számít.

Dél-Amerikában viszont veszik a kínai mozdonyokat. Argentin vasút pl., bár a mostani idióta elnök biztos megtiltja majd, hogy többet vegyenek.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 913
113
Az MIX/a szerelvény, nem nosztalgiavonat...
Csak a Szentendrei HÉV múzeumból lettek kiszedve, hogy a HÉV 100 eseménysorozaton bemutassák, milyen volt a HÉV vontatás régen.
Aztán ott ragadtak a csepeli vonalon. Az más kérdés, hogy az MX széria is mostanra nosztalgiavonat kellene, hogy legyen.

Papíron azok a felújított régi szerelvényeink voltak, de szinte biztos, hogy "újakat" hoztak vissza helyettük. Voltak velük kisebb gondok, mondjuk a Combinókkal is voltak anno, pedig az nem orosz... Egyébként Szófiában majdnem ugyanilyenek járnak.
A 81-717/81-714 sorozatot 2014-ig gyártották.
Teljesen lényegtelen. Vadonatúj szerelvényeket lehetett volna venni ennyiért.
Ha az orosz nem kell, (bár metróban hagyományosan erősek), 1,5x ennyiért nyugatit is kaptunk volna.
Légyszíves, jussunk el oda, hogy nem akarjuk megmagyarázni a lopást, és a kényszert.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 385
36 368
113
Csak a Szentendrei HÉV múzeumból lettek kiszedve, hogy a HÉV 100 eseménysorozaton bemutassák, milyen volt a HÉV vontatás régen.
Aztán ott ragadtak a csepeli vonalon. Az más kérdés, hogy az MX széria is mostanra nosztalgiavonat kellene, hogy legyen.

A csepeli HÉV-en végig járt MIX/a is az MX/A mellett (egyedüli ilyen vonal), úgy volt, hogy kivonják végre, de kiderült, még kellenek.
Szentendrén a prototípus van kiállítva.

Teljesen lényegtelen. Vadonatúj szerelvényeket lehetett volna venni ennyiért.
Ha az orosz nem kell, (bár metróban hagyományosan erősek), 1,5x ennyiért nyugatit is kaptunk volna.
Légyszíves, jussunk el oda, hogy nem akarjuk megmagyarázni a lopást, és a kényszert.

Ha jól tudom papírozás miatt kellett "felújított" szerelvényeket venni. Amik nem lehettek olyanok, hogy ne lehessen eladni a felújítás sztorit. A metrovagonmas meg tudott ilyeneket szállítani.
De igen, lehetett volna oda is Alstomot venni. Aminek ugye a fékjével voltak gondok stb....
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 913
113
Dél-Amerikában viszont veszik a kínai mozdonyokat. Argentin vasút pl., bár a mostani idióta elnök biztos megtiltja majd, hogy többet vegyenek.
Hú, tényleg? Egyéb európai ipari színvonalra releváns példa? Oroszország, meg Fehéroroszország lehetne. Csak valahogy oda se kell.

Majd amikor Paks2-őt sikerül. Ja biztos az is szar, nem tud atomerőművet gyártani az orosz.
Az egyik orosz, a másik kínai. Azért maradjunk annyiban, hogy az egyik 1880ban már páncélos csatahajót gyártott, a másik meg dzsunkát.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7