Megérkezett az első darab abból az 51 új CAF-villamosból, melyek idén ősztől érkeznek Budapestre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
De persze hogy lehetne. Szerintem a szükséges gurulóállomány mennyisége alapján, még licencvásárlás is jöhetne, ide hozott gyártással.Most a szomoru multat pillanatra felreteve... nem lehetne megoldas a Stadler mar meglevo egysegehez kotni egy nagyobb megrendelest, beleertve az uj Eurokat (ha azok valoban a Vectronok szintjet hozzak - errol is esetleg velemeny?)...?
Azert 4000 milliard forint sok penz, nehogy mar abbol csak hasznalt nyugatiakat lehessen venni, baszki...
Az eurokkal az a baj, hogy azok nehéz tehervonati gépek azok nem alkalmasak személyszállításra (vagyis igen, csak fölöslegesen nagy ereje van és így rohadt drága is ) Magával a Stadlerral meg a a baj, hogy az egyik legdrágább a piacon (de mondjuk a legjobb is ) szóval én jelen forráshiányos időkben inkább keresnék egy rendes iparosmunkát aminek esetleg eladnák a licenszét és azt tudnánk dunakeszin gyártani.Most a szomoru multat pillanatra felreteve... nem lehetne megoldas a Stadler mar meglevo egysegehez kotni egy nagyobb megrendelest, beleertve az uj Eurokat (ha azok valoban a Vectronok szintjet hozzak - errol is esetleg velemeny?)...?
Azert 4000 milliard forint sok penz, nehogy mar abbol csak hasznalt nyugatiakat lehessen venni, baszki...
Az ar az alkun mulik. Plane, ha gyartast is kapsz hozzajuk - es par millliard euronal mar lehetseges.Az eurokkal az a baj, hogy azok nehéz tehervonati gépek azok nem alkalmasak személyszállításra (vagyis igen, csak fölöslegesen nagy ereje van és így rohadt drága is )
En az utobbitol mar nagyon felek, megint csak ellopnak a harmadat es amolyan nyugat-balkani vonatok lennenek beloluk...Magával a Stadlerral meg a a baj, hogy az egyik legdrágább a piacon (de mondjuk a legjobb is ) szóval én jelen forráshiányos időkben inkább keresnék egy rendes iparosmunkát aminek esetleg eladnák a licenszét és azt tudnánk dunakeszin gyártani.
Pont erre celoztam, igen.De persze hogy lehetne. Szerintem a szükséges gurulóállomány mennyisége alapján, még licencvásárlás is jöhetne, ide hozott gyártással.
De akkor nem ezt kellene inkabb csinalni, letargyalni egy hazai gyartashoz kotott uj flotta beszerzeset? Max ha meg a 10B euron is tulmegy, akkor ki kell nyujtani a fizetest meg a szallitast, de akkor legalabb tudna mindenki, hogy 10 ev mulva egy nyugat-europai szinvonalu vasut lenne.Csak ugye amikor ég a ház mindent is oltani kéne.
Amúgy leginkább egy értelmes koncepcióra lenne szükség, amit végigviszünk. Ha ebben az van benne, hogy időlegesen buszokkal kell megoldani egy csomó mellékvonalat, mert jelenleg nincs rá vonat, akkor ez van.
Pontosan ettol tartok en is, ahogyan korabban irtam is. Ennyi penzbol ne hasznalt legyen, hanem uj, mert a hasznalt husnak nagyon hig lesz a leve...Amit amúgy most látok, hogy ebből a 4000 mrdból sem koncepció lesz megcsinálva, csak valakik sokat fognak keresni.
És ilyenkor jobb a használt, mert annak ki tudja mi a valódi ára...
Jó, de annyit nem fogsz tudni lealkudni, mivel tele vannak megrendeléssel így nem szükséges nekik engedi az árból...Az ar az alkun mulik. Plane, ha gyartast is kapsz hozzajuk - es par millliard euronal mar lehetseges.
Én sem a kínai vackokra gondoltam, hanem a skoda, newag vagy pesa motorvonataira.En az utobbitol mar nagyon felek, megint csak ellopnak a harmadat es amolyan nyugat-balkani vonatok lennenek beloluk...
Adnak nekik adokedvezmenyt, hosszabb fizetesi ido stb. Mindig lehet valamit alkudni.Jó, de annyit nem fogsz tudni lealkudni, mivel tele vannak megrendeléssel így nem szükséges nekik engedi az árból...
Pedig ebbol, attol tartok, kinai lesz a vegen. Eloszor jo sok penz "hasznalt nyugatira", amin megint a NER parazitai dagadtra keresik magukat, majd jon a feher lovon a kinai 'megmento', es Kinaban gyartott "szupervonatokat" hoz, kinai kolcsonnel megtamasztva.Én sem a kínai vackokra gondoltam, hanem a skoda, newag vagy pesa motorvonataira.
Az lesz már készítik elő.. Tóninak az egyik kamu cége meg a CRRC ad majd licenszet Dunakeszinek...Pedig ebbol, attol tartok, kinai lesz a vegen
De, ezt kéne csinálni, jól látod. Lenne hova nyúlni. Csak úgy a példa kedvéért: Ott a hányadtatott sorsú tramtrain pl, amire fúj az ellenzék, mert Lázár, fúj a kormányoldal, mert Botka, meg Márky-Zaj. Miközben, minden gyerekbetegsége ellenére (nyíltvonali pályán csak 80 nem 120 stb srltb stb) egy retek jó koncepció.De akkor nem ezt kellene inkabb csinalni, letargyalni egy hazai gyartashoz kotott uj flotta beszerzeset?
Lásd még a hármas metró, ahova sikerült megvennünk a metrovagonzavad már 40 éve nem gyártott cuccait, ajtószenzorok és légkondi nélkül.Ennyi penzbol ne hasznalt legyen, hanem uj, mert a hasznalt husnak nagyon hig lesz a leve...
Egy ipari hulladékot veszünk majd Vektron árban. De legalább Tóni jól járAz lesz már készítik elő.. Tóninak az egyik kamu cége meg a CRRC ad majd licenszet Dunakeszinek...
Rogán Antal környezetéhez köthető céggel működik együtt az egyik legnagyobb kínai mozdonygyártó
Az Acemil Zrt. tulajdonosa egy magántőkealap, ezért nem ismert a tulajdonosi szerkezete. Két kínai céggel is aláírt pénteken.telex.hu
Arra kíváncsi leszek, hogy hogy fogják engedélyeztetni Európába a vackaikat mert eddig egyet sem sikerült.Egy ipari hulladékot veszünk majd Vektron árban. De legalább Tóni jól jár
Az nem fontos, a lényeg, hogy lehessen rajta keresni, és el lehessen hitetni a híveikkel, hogy csak az eu, csak az akadályoz.Arra kíváncsi leszek, hogy hogy fogják engedélyeztetni Európába a vackaikat mert eddig egyet sem sikerült.
Na az lakosságarányosan annyi volt, mint a 3as metró felújítása. Csak itt nem levedlett, a gyártó által sem ajánlott, de ha már, a gyártó által ajánlott technológia felét nem megvett gördülőállományt kaptunk, hanem egy új fejlesztésű cuccot.
Na most gondolj bele, ez a szerelvény főleg, ha javítjuk a hibákat, tökéletes lenne a hév vonalakra, amik így összeköthetők lennének a villamossal. (Ugye ott az örök Csepeli hév dilemma, avagy a villamos kapcsolat kéne a várossal, de a villamos üzem nem hozza a hév utas/idő kapacitását, na ez itt meg lenne oldva. Vagy a H5 rákötve a 4-6 vonalra, vagy a stb stb stb) és csak a hévek felszívnának vagy 100 szerelvényt. (Akkora a hiány,
hogy a hév száz éves eseményre felújított nosztalgia vonat, napi üzemben jár a csepeli héven) és bőven meg lehetne egyezni a gyártóval, h közösen fejlesztjük, közösen gyártjuk, exportáljuk, és megosztozunk.
Lásd még a hármas metró, ahova sikerült megvennünk a metrovagonzavad már 40 éve nem gyártott cuccait, ajtószenzorok és légkondi nélkül.
Mindezt olyan árban, amiből az mvz kb új szerelvényeket adott volna, és a nyugati gyártók se sokkal drágábban adták volna...
Az nem fontos, a lényeg, hogy lehessen rajta keresni, és el lehessen hitetni a híveikkel, hogy csak az eu, csak az akadályoz.
Az meg, hogy még az orosz államvasutak se tolong a kínai vackokért, pedig náluk aztán nincs eu, nos az nem számít.
Arra kíváncsi leszek, hogy hogy fogják engedélyeztetni Európába a vackaikat mert eddig egyet sem sikerült.
Csak a Szentendrei HÉV múzeumból lettek kiszedve, hogy a HÉV 100 eseménysorozaton bemutassák, milyen volt a HÉV vontatás régen.Az MIX/a szerelvény, nem nosztalgiavonat...
Teljesen lényegtelen. Vadonatúj szerelvényeket lehetett volna venni ennyiért.Papíron azok a felújított régi szerelvényeink voltak, de szinte biztos, hogy "újakat" hoztak vissza helyettük. Voltak velük kisebb gondok, mondjuk a Combinókkal is voltak anno, pedig az nem orosz... Egyébként Szófiában majdnem ugyanilyenek járnak.
A 81-717/81-714 sorozatot 2014-ig gyártották.
Csak a Szentendrei HÉV múzeumból lettek kiszedve, hogy a HÉV 100 eseménysorozaton bemutassák, milyen volt a HÉV vontatás régen.
Aztán ott ragadtak a csepeli vonalon. Az más kérdés, hogy az MX széria is mostanra nosztalgiavonat kellene, hogy legyen.
Teljesen lényegtelen. Vadonatúj szerelvényeket lehetett volna venni ennyiért.
Ha az orosz nem kell, (bár metróban hagyományosan erősek), 1,5x ennyiért nyugatit is kaptunk volna.
Légyszíves, jussunk el oda, hogy nem akarjuk megmagyarázni a lopást, és a kényszert.
Hú, tényleg? Egyéb európai ipari színvonalra releváns példa? Oroszország, meg Fehéroroszország lehetne. Csak valahogy oda se kell.Dél-Amerikában viszont veszik a kínai mozdonyokat. Argentin vasút pl., bár a mostani idióta elnök biztos megtiltja majd, hogy többet vegyenek.
Az egyik orosz, a másik kínai. Azért maradjunk annyiban, hogy az egyik 1880ban már páncélos csatahajót gyártott, a másik meg dzsunkát.Majd amikor Paks2-őt sikerül. Ja biztos az is szar, nem tud atomerőművet gyártani az orosz.
Köszönjük ezt az értékes hsz-t...Majd amikor Paks2-őt sikerül. Ja biztos az is szar, nem tud atomerőművet gyártani az orosz.