Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
Szentendrén a prototípus van kiállítva.
Szentendrén ki volt állítva két MIXA szerelvény. Az egyiket felújítva visszarakták a Csepeli napi forgalomba... Miután végigjárta az összes hév vonalat.
lehetett volna oda is Alstomot venni. Aminek ugye a fékjével voltak gondok stb....
Meg lehetett volna venni vadonatúj MVS szerelvényeket...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 017
113
Das Auto:
Nem is értem miért mennek a csőd felé...
...mert ez neked magas, mint nyúlnak a lórács!
(...válaszolta anyámnak a bátyja, amikor anyám már kis fruskaként látta, hogy nem törvényszerűen lesz az boldog házasság...)

Mint írtam a múltkor; elismerem a múltbeli teljesítményeit a VW konszernnek; az averzióim leginkább értékrendemből, ízlésemből fakadnak.

De az utóbbi időkben elkövetett ténykedéseikre a szememben nincs mentség; ideje lassan, hogy múlt időbe kerüljenek.
Ehhez el is követnek mindent, ha jól érzékelem.

Sok autóipari szereplő jövője tűnik kétségesnek számomra (Mennyi egykoron jó nevű márka szűnt már meg eddig is?)

Pl.:

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Még mindig ott az a dolog, hogy mindegy milyen gördülő állománya van a MÁV-nak, ha lassan nem lesz min gördüljön!!
A 4000 milliardban benne van a teljes palyafelujitas, sok helyen upgradelni 160-200 km tempora - es itt is attol tartok, hogy ez egy masik pont, ahol a NER parazitai megint iszonyatot szakithatnak.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
A 4000 milliardban benne van a teljes palyafelujitas, sok helyen upgradelni 160-200 km tempora - es itt is attol tartok, hogy ez egy masik pont, ahol a NER parazitai megint iszonyatot szakithatnak.
Dehogy elég. Ezt most hidd el nekem, öreg vasútrajongónak. Olyan szinten szét van rohadva minden, hogy az valami félelmetes. A 4000 mrd kb a fő és jelentősebb mellékvonalak helyrerakására lenne elég. Túlárazás nélkül.
Ettől függetlenül, még túlárazással is jelentős előrelépés lehetne. Csak kínai hitel. És kína nem tud európai vasutat építeni. Márpedig valószínűleg ők lesznek a kivitelezők.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Dehogy elég. Ezt most hidd el nekem, öreg vasútrajongónak. Olyan szinten szét van rohadva minden, hogy az valami félelmetes. A 4000 mrd kb a fő és jelentősebb mellékvonalak helyrerakására lenne elég. Túlárazás nélkül.
Ettől függetlenül, még túlárazással is jelentős előrelépés lehetne. Csak kínai hitel. És kína nem tud európai vasutat építeni. Márpedig valószínűleg ők lesznek a kivitelezők.
Nem kinai hitel. EBRD a cikk szerint, azaz európai, sőt, hazai kivitelezokkel. Pomt ezért tartok a Loloktol.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
Nem kinai hitel. EBRD a cikk szerint, azaz európai, sőt, hazai kivitelezokkel. Pomt ezért tartok a Loloktol.
Igazad van, ezt benéztem. De ebből a szempontból mindegy. Nem túlárazva is kevés arra, amit leírtál.
És ettől még abban egyetértek, hogy licencben kéne valami modern cuccos.
Bár ismerve a magyar minbiztet, főleg állami megrendelők felé, még egy kőbaltát se szívesen gyártatnék itthon. De ez messzire vezetne.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Igazad van, ezt benéztem. De ebből a szempontból mindegy. Nem túlárazva is kevés arra, amit leírtál.
És ettől még abban egyetértek, hogy licencben kéne valami modern cuccos.
Bár ismerve a magyar minbiztet, főleg állami megrendelők felé, még egy kőbaltát se szívesen gyártatnék itthon. De ez messzire vezetne.
Mire lenne ez normál esetben elég szerinted?
A pálya kritikus, de a rolling stock is az.
 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
Mire lenne ez normál esetben elég szerinted?
A pálya kritikus, de a rolling stock is az.
Sok mindenre. Nem vagyok benne a dologban, vannak itt szakavatottabbak, de alapvetően elindulni. A fővonalak rendberakása, esetleg végig kétvágányosítása biztos.
A gördülő állományon is rengeteget lehetne javítani, pl: akár egy cseh, vagy lengyel mozdony licencének megvételével, és gyártásba vitelével.
Rendbe lehetne rakni a kocsigyártás minőségellenőrzését, és gyártástechnológiáját, mert az azért erősen fájó pont a lelkemnek (eleve a meo meo vezetőként), hogy van egy alapvetően nem rossz kocsi, amit tönkretesz, hogy kb klasszik dacia szintű minőségi szórást hoz.
Csak a mindenre elég, úgy, hogy van leállítva (2001 óta ideiglenesen) olyan vonal, ami amúgy kéne, és nem is bivalybasznádi mellékvonal kitérľőszakasza, és amikor valamilyen évfordulóra ideiglenesen megnyitották, még mosolygott rád a karos jelző (ami önmagában nem is lenne akkora baj, csak érted) akkor ott innen kell nézni a dolgokat. Vagy a 100A fővonal, ami azt hiszem Városföldig, de igazából kb Ceglédig kétvágányú.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 260
113
Rendbe lehetne rakni a kocsigyártás minőségellenőrzését, és gyártástechnológiáját, mert az azért erősen fájó pont a lelkemnek (eleve a meo meo vezetőként), hogy van egy alapvetően nem rossz kocsi, amit tönkretesz, hogy kb klasszik dacia szintű minőségi szórást hoz.
Nem értek hozzá, de ez mennyire pénz kérdés és nem hozzáállás kérdése? Nyilván egyik oldalról lehet több pénzt bele kell ölni a meo-ba, nem tudom, mondjuk anyagvizsgálat, kapacitás bővítés terén, de a másik oldalról meg vissza is jön, hogy később és lehet, hogy kevesebbszer kell karban tartani, kevesebbet esik ki a termelésből, kevesebb a karbantartási költség.
 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
Nem értek hozzá, de ez mennyire pénz kérdés és nem hozzáállás kérdése? Nyilván egyik oldalról lehet több pénzt bele kell ölni a meo-ba, nem tudom, mondjuk anyagvizsgálat, kapacitás bővítés terén, de a másik oldalról meg vissza is jön, hogy később és lehet, hogy kevesebbszer kell karban tartani, kevesebbet esik ki a termelésből, kevesebb a karbantartási költség.
Annyiban biztos, hogy egy jó műszakos technikus, pláne, ha valami speciálisabb terület (analitika, elektromosság, rtg technológiak stb) igényli minimum egy mérnöki fizuért megy el hozzád, de tudok nem egy cégről, ahol jobban is keresnek, ha a kötelező pótlékokat is számoljuk.
A saját meglátásom amúgy az, hogy ha ekkora a minőségi szórás, akkor ott gyártástechnológiai hiba van, feltehetőleg meglehetősen elavult/csak részlegesen megvett modern, a többit brazil gépsorral pótolva, meazolcsób dologra visszavezethető.
Mert ha jól van belőve, egy 70as évekből származó eszköz is megdöbbentően egyenletes minőséget ad. Csak ugye a karbantartási költségek, ember igény, állásidő ami messze rosszabb mint a mai eszközöknél.
A vasúti gépgyártás, meg úgy általában minden más hasonló dolog esetében ott van még ugye az összeszerelés, amiről fogalmam sincs mennyire gépesíthető, ez is rizikófaktor. De ezekhez nem értek, mert nem ezen a területen dolgozom, tehát bármi cáfolatot szívesen veszek.

A meo meg. Nos vannak eszközök, amik nélkül lehet élni, csak hosszú távon drágább az, hogy időigényes vizsgálatokkal váltasz ki, rövid távon nagyobb beruházásigényű, de gyors/automata eszközöket. De ha megvan a minimális eszközigény, akkor igen, hozzáálláson múlik inkább.
Csak ma hazánkban két féle hozzáállás dívik, megspékelve a magunkkal hozott, a minőség nem állhat a darabszám útjába, a vezetőségből nehezen kiölhető gondolkodással.
Az egyik ahol a cégen belül mindenképp jól fizetett minőségügyi részleg van, akik amúgy valszeg így is sírnak, h semmibe vannak véve (neeem ez nem hiba, ez a feladatköri leírásban van benne :p ) de a valóságba tényleg nem nagyon kerül ki selejt. Itt a vezetőség megértette, amit fenn leírtál. Vagy legalábbis próbálja megérteni, még ha nem is sikerül mindig.
A másik, sajnos nagyobb része, a cégeknek úgy van ezzel, hogy egy kötelező rossz, szóval örüljön a minbizt vezető, ha megkapja egy sori technikus fizuját, ne is álmodjon a titkárnő, vagy a marketing gyakornok fizujáról.
Na tippelj, hogy itt hogy fog kinézni a meo munkája?
Van pár lelkiismeretes, aki aztán belefásul, hogy még azért is közelharcot kell vívni, hogy elfogadják, az a zöld termék, ami kéken kerül ki a gyártásból, az nem zöld, a többség meg alapból lesz úgy, hogy írjuk be a jó értéket, azt mehet. Max ha az illesztésnél látszanak a csillagok, majd mondjuk, hogy ez future nem bug.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
Itthoni használatra nemzeti engedélyeztetés nem elég? A már itthon lévő 2-2 kínai mozdonynak van európai engedélye?
Nem kifejezetten, de amúgy tényleg mi lenne, ha nem a kínaiak túlárazott szarjait akarnánk megvenni, mert ebben van üzlete bizonyos köröknek? Azokat a vasútbiztonsági, és műszaki követelményeket vérrel írta az európai vasút, és nem az ujjából szopta ki.
Ha ezt nem képes teljesíteni kína, akkor...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 482
35 638
113
Itthoni használatra nemzeti engedélyeztetés nem elég? A már itthon lévő 2-2 kínai mozdonynak van európai engedélye?
Lehet hogy meg tudnák oldani, de semmi értelme, mert nemzetközi vonatoknak akkor a határon kell szerencsétlenkedni a mozdony cserével. Az itthoniaknak sincs nem hogy európai, de még magyar se... Vonalenegélyük van azért jár csak Miskolc meg Fradi közt
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 885
6 127
113
Lehet hogy meg tudnák oldani, de semmi értelme, mert nemzetközi vonatoknak akkor a határon kell szerencsétlenkedni a mozdony cserével. Az itthoniaknak sincs nem hogy európai, de még magyar se... Vonalenegélyük van azért jár csak Miskolc meg Fradi közt

Nemzetközire vesznek pár railjet szerű nyugati valamit, itthonra meg jó lesz az olcsó kínai, Dunakesziről, az Eu-s papírra meg magasról sz.runk, úgyis Brüsszel a gonosz mindenben. A Rogán céges hír után, szerintem ilyesmi lehet a tervük
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
Nemzetközire vesznek pár railjet szerű nyugati valamit, itthonra meg jó lesz az olcsó kínai, Dunakesziről, az Eu-s papírra meg magasról sz.runk, úgyis Brüsszel a gonosz mindenben. A Rogán céges hír után, szerintem ilyesmi lehet a tervük
Hmm, a sinopharmból kiindulva az olcsó kínai ugy fog kinézni, hogy a vektron árának duplájából kapunk egy leo (V42) techszínvonalu gépet, de az nem baj, mert ez hagyományos, és a modern elektronika amúgyis őő megváltoztatja a dnst
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 482
35 638
113
Nemzetközire vesznek pár railjet szerű nyugati valamit, itthonra meg jó lesz az olcsó kínai, Dunakesziről, az Eu-s papírra meg magasról sz.runk, úgyis Brüsszel a gonosz mindenben. A Rogán céges hír után, szerintem ilyesmi lehet a tervük
Így van, a paraszt magyarnak jó lesz a marhavagon is örüljön, hogy legalább jön valami... De aztán az adót fizesse rendesen mert el kell tartani valamiből a holdudvart....
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Na most gondolj bele, ez a szerelvény főleg, ha javítjuk a hibákat, tökéletes lenne a hév vonalakra, amik így összeköthetők lennének a villamossal. (Ugye ott az örök Csepeli hév dilemma, avagy a villamos kapcsolat kéne a várossal, de a villamos üzem nem hozza a hév utas/idő kapacitását, na ez itt meg lenne oldva. Vagy a H5 rákötve a 4-6 vonalra, vagy a stb stb stb) és csak a hévek felszívnának vagy 100 szerelvényt. (Akkora a hiány, hogy a hév száz éves eseményre felújított nosztalgia vonat, napi üzemben jár a csepeli héven) és bőven meg lehetne egyezni a gyártóval, h közösen fejlesztjük, közösen gyártjuk, exportáljuk, és megosztozunk.
En ezt egyebkent nem is ertem, ez a light rail/tram-train lathatoan a jovo, sot, mashol mar a jelen, keleten es nyugaton is sok helyen muzsikal mar, pontosan ilyen szerepben, amikor az elovarosokbol meg agglomeraciobol szallit be a varosba, mikozben azokat is osszekoti, varosokban kozvetlenul a villamosok palyait hasznalva - mi kerdeses meg egyaltalan ebben? :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: Redgreg