Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 932
16 379
113
Mint írtam, rettentő haragszok pl. azokra olaszokra, akik elherdáltak olyan márkákat, mint a Fiat (olcsó mobilizálása a társadalomnak), Lancia, Alfa Romeo (technikai sziporkák, versenyeredmények, stb.).
Gyorsan közbeszúrom, hogy tisztában vagyok vele, hogy nem lehet mindig a csúcson lenni, erre kiváló bizonyíték a Formula-1-es csapatok története, ahol - elvileg - tényleg a legjobbak dolgoznak, így vannak páratlan sikerszériák és kívülállóknak érthetetlen mélyrepülések.
Érthető, hiszen a csapattagok teljesítménye változik, a változó kihívásokra a válaszadó képessége is változik, ráadásul jönnek-mennek, cserélődnek és máris megvan a magyarázat.

Ezzel együtt olyan történelmi múltja, felhalmozott tapasztalata, megépített hírneve - vagy legendája...( de azt is építeni kellett valamire) - van a tarsolyban, hogy azt csak elkótyavetyélni lehetett.

S ezek a történelmi márkák olyan szánalmas darabszámokat produkálnak még a saját hazájukban is, hogy az tiszta szégyen, s jönnek olyan márkák, amik szinte pár éve is csak lenézett, valami hülye hangzású nevek voltak, mint a Hyundai, vagy nem is léteztek, s lehet (nem csekkoltam le) már többet adnak el belőle pl. Olaszországban, mint a Fiat...

Tudom; a két hír almát körtével, de na...


Szomorú, mert a mostani alfák már nem is rossz autók. És jól néznek ki.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 404
20 549
113
Fene tudja, miért nem megy a Giulia de főleg az SUV Stelvio.
Én tudom. Kicsinyit drága, és a népnek nincs pénze rá. A népautónak szánt Junior sem olcsó, és hozzá olyan kreténségeket hoztak be, mint kopogós műanyag, "vegán bőr" műbőrözött ülések, kormány, ahhoz képest olyan áron, mintha valódi lenne. A 3 hengeres eu-konform csettegést se felejtsük el. A Guiliánál meg mivel nem csettegő van, fizetni kell a cokettő kvótát vastagon. A németek felé hajló szabályozást se feledjük el a cokettő kvóták terén.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 257
24 932
113
Fene tudja, miért nem megy a Giulia
Mehetne pedig.
A s@ggem alá egy Quadrifoglio.
Zöld.
2024-alfa-romeo-giulia-quadrifoglio-100th-anniversario-116-643962c48c32c.jpg
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 379
24 612
113
Ideat pofátlanul drágán adják őket. Konkrétan kimaxolt BMW árban, ami rohejes egy Alfaert, hiaba esetleg a 2.9 V6 500 LE Quadrifoglio az ($82,000 indul!) - ennyiért nemcsak kimaxolt M550 van, de akár 8as BMWt kapsz...
Nem csak nálatok van buta áron. Ausztriában a csöves Giulia nem egy árban van a C Mercivel, hanem még drágább is. 50-től van a C és 54-től indul a Giulia. A komolyabb lovaknál 100 ezer a Giulia V6 Quadri, a C63 AMG 4Matic és az M4 Comp 10 ezer €-val olcsóbb... röhejes baszki! Hol van egy lapon ezzel a két erőművel?!
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 257
24 932
113
Nem csak nálatok van buta áron. Ausztriában a csöves Giulia nem egy árban van a C Mercivel, hanem még drágább is. 50-től van a C és 54-től indul a Giulia. A komolyabb lovaknál 100 ezer a Giulia V6 Quadri, a C63 AMG 4Matic és az M4 Comp 10 ezer €-val olcsóbb... röhejes baszki! Hol van egy lapon ezzel a két erőművel?!
A Giulia persze, hogy jobb
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 379
24 612
113
Jaaah, egy kerékpárról nézed a téged lefröcskölő autókat… biztos tudod… :D

Ps. Szép az Alfa, nem kétséges. De ne tegyed már egy lapra egy AMG-vel vagy M-és BMW-vel.
@SirHiggins és mielőtt félreértés kerekedik… nem a bringádat vagy a bringázást degradáltam. Csak téged… :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 915
113
Nem csak nálatok van buta áron. Ausztriában a csöves Giulia nem egy árban van a C Mercivel, hanem még drágább is. 50-től van a C és 54-től indul a Giulia. A komolyabb lovaknál 100 ezer a Giulia V6 Quadri, a C63 AMG 4Matic és az M4 Comp 10 ezer €-val olcsóbb... röhejes baszki! Hol van egy lapon ezzel a két erőművel?!

Eléggé beárazták....
Ettől még az Alfa igen csak jó kocsi. Volt hozzá szerencsém. Nincs a meci vagy a bömös alatt tudásban. Ráadásul sokkal szebb kívül-belül, bár ez szubjektív.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 379
24 612
113
Eléggé beárazták....
Ettől még az Alfa igen csak jó kocsi. Volt hozzá szerencsém. Nincs a meci vagy a bömös alatt tudásban. Ráadásul sokkal szebb kívül-belül, bár ez szubjektív.
Jó arcok ezek a srácok, de szerintem nagyon szubjektív módon megy ez a dolog. Ahogy egy csomó más ilyen csatornán is vagy magazinnál. És egyébként az AMG-k meg M-es BMW-k mögött vannak bőven tudásban.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 915
113
Jó arcok ezek a srácok, de szerintem nagyon szubjektív módon megy ez a dolog. Ahogy egy csomó más ilyen csatornán is vagy magazinnál. És egyébként az AMG-k meg M-es BMW-k mögött vannak bőven tudásban.

Nem akarlak elkeseríteni a Csabi BMW instruktor, konkrétan BMW M-ekkel oktat. És az akkori M3-ast , mint hallhattad 6 tizeddel megverte a Gulia...
Az Alfa Romeó Gulia QV egy 2015-ös kocsi. A Nürburgringi ideje 7:32. Ez annyi, mint a 997-es GT2-es Porshe ideje... (2007)
A 2018-as M5 Competition ideje 7:36.
A 2016-os M4 GTS ideje meg csak 7:37-es....
A 2013-as SLS AMG Black Series ideje meg 7:35-ös.
Ennyire volt jó kocsi a megjelenésekor az Alfa Romeó Gulia QV ;)
Szóval a saját korosztályában magasan a német társai előtt volt az autó.
A 2020-as M4 Competitione tud 7:30-at. Bár hozzá tenném az Alfából sem a QV a legkeményebb, hanem a GTA. :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 379
24 612
113
Nem akarlak elkeseríteni a Csabi BMW instruktor, konkrétan BMW M-ekkel oktat. És az akkori M3-ast , mint hallhattad 6 tizeddel megverte a Gulia...
Az Alfa Romeó Gulia QV egy 2015-ös kocsi. A Nürburgringi ideje 7:32. Ez annyi, mint a 997-es GT2-es Porshe ideje... (2007)
A 2018-as M5 Competition ideje 7:36.
A 2016-os M4 GTS ideje meg csak 7:37-es....
A 2013-as SLS AMG Black Series ideje meg 7:35-ös.
Ennyire volt jó kocsi a megjelenésekor az Alfa Romeó Gulia QV ;)
Szóval a saját korosztályában magasan a német társai előtt volt az autó.
A 2020-as M4 Competitione tud 7:30-at. Bár hozzá tenném az Alfából sem a QV a legkeményebb, hanem a GTA. :rolleyes:
Nem keserítettél el. Tudom ki ők. Kedvelem is a csatornát, szerepelt ott ismerősöm autója. De a véleményem továbbra is az, hogy nem egészen objektív a műsor. Ez az egyik. A másik pedig, hogy az általad írt autók egy része akkora pályán tesztelve nem megfelelő mintát ad az autók valós tudásáról. Azt pedig abszolut nem értem egy 2007-és Porsche ideje a Ringen hogy lehet összehasonlítási alap egy 8 évvel későbbi technikával.
De el tudom fogadni, hogy te ezt gondolod, én nem tudok egyet érteni.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 584
12 605
113
Én tudom. Kicsinyit drága, és a népnek nincs pénze rá. A népautónak szánt Junior sem olcsó, és hozzá olyan kreténségeket hoztak be, mint kopogós műanyag, "vegán bőr" műbőrözött ülések, kormány, ahhoz képest olyan áron, mintha valódi lenne. A 3 hengeres eu-konform csettegést se felejtsük el. A Guiliánál meg mivel nem csettegő van, fizetni kell a cokettő kvótát vastagon. A németek felé hajló szabályozást se feledjük el a cokettő kvóták terén.
Én leginkább megragadtam a 2000 előtti világban autózás szempontjából - még ha ezt a mostani autóm nem is támasztja aláo_O.
(Nem is néztem még csak használt Giuliettát sem a döntés előtt...)

De nekem - ahogy sokaknak akkoriban - az Alfa Romeo (és a Lancia is) egy sajátos, összekeverhetetlen világ volt mind külső-belső formanyelvben (azok a jellegzetes kárpitok, műszerfalak...), mind technikában.
Szinte fel sem lehet sorolni a különc dolgaikat a rövidre áttételezett erőátvitelekkel megvadított, pörgős, érces hangú DOHC vagy boxer motorokat, a V6-os blokkokat (Lanciánál V4)

A Twin Spark motorokat (de még nem a Fiat blokkosokat...)
A világelső sorozatban gyártott szívószelep vezérműtengely állítást (1980...)

...az Alfánál a transaxle hajtásláncot a de Dion hátsó hidakkal
R.jpg


Beültél egy 33-as Alfába, ami amúgy khm. nem volt egy nagy truváj minőségben (Nagypolszkiban is használt légbeömlők és KGST érzetű műanyagok), de beindítottad a boxert, felengedted a kuplungot és hiába mondtad a tulajnak hogy finoman akarod vezetni, az csak röhögött, mert tudta, hogy az első gázadásod már az üvegelésről fog szólni:D

Egy szimpla, tuningmentes gyöszükben is simán elhitted, hogy csak oda kéne gördülni a hétvégi hegyifelfutóverseny rajtjához és a dobogón végeznéd.

A nagyok meg olyan elegánsak voltak belül, hogy fehér zokni, makkos cipő, feltűrt ujjú alpaka öltöny nélkül be se mertél szállni:cool:.

Teljesen másról szólt a legpóriasabb is belőlük még a 80-as években is, mint egy Opel, Ford akár magasabb kategóriában is.
Szó nem volt józan/sótlan praktikumról, íze volt ezeknek az autóknak.

Még a Fiat érában is megpróbáltak elkülönülni, de már senki nem volt hülye, szimpla Fiat technika volt minden téren, de drágábban, pluszban egy-egy különc hengerfejjel, jobb esetben motorral a kínálatban, hogy na, nemcsak egy Fiat ez.
Hozták a motorsport eredményeket is, de ez már vevőként senkit nem érdekelt, hiszen tudta, hogy a saját Deltája egy Ritmo, Tipo, a 155-öse egy közönséges Tempra és nem a túraautó bajnokságokat letaroló V6-os (fülest fel):

Most meg egy platformon az Opelekkel, Peugeot-kal, azok három, négyhengeres tucatmotorjaival, véleményes formatervekkel...

Megváltozott a világ, megváltoztak az autóvásárlók preferenciái és erre az olaszoknak nemigazán lett válaszuk;
Maseratit, Ferrarit meg (ami a régi olasz iskolát hozza mai napig is érzetben) elég kevesen tudnak megvenni.

Így múlik el a világ dicsősége...