Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 257
24 930
113
Én is. Ezért megbocsájtok mindent neked. :)
Landyból serie 2 vagy max 3, Kacsából csak a zöldet :D

1964_land-rover_defender-series-2_0p2a9678-35526.jpg
1973_Land_Rover_Series_III_88_0002_p57qjb
shutterstock_2055483002.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and aquarell

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 482
59 906
113
Mehari a nyaralóhoz...
Az àrak teljesen elszàlltak. Érdekes a Mehari club cassis oldala...
Csak lenne helyem....
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 915
113
Új értelmet nyer egy amerikai törvényjavaslat által az elektromos autók "önvezetési" funkciója.

Ennek értelmében minden új autóban 2025 után kötelezően egy Kill Switch kapcsolót kell beépíteni , amely távolról vezérelve leállítja a motort (hatósági beavatkozás).
Továbbgondolva, az önvezetési funkciót kihasználva akár az összes ajtót ablakot lezárva, lehetővé válik a jármű feletti kontrol átvétele - és így a delikvens egyenesen a legközelebbi rendőr őrsre fuvarozható. A polgárok feletti totál kontrol minden téren - ez a cél. Lassan még hatósági engedély nélkül a budira sem lehet kimenni..

Itt tölthetitek le ezt a törvényjavaslatot, PDF formában. (még 2021-es, békebeli)


Eddig sem rajongtam az önvezetésért, mert ha arra lenne szükségem beülök egy taxiba, vagy sofört bérelek.
Egy önvezetéssel pont a vezetési élmény veszik el az autózáshoz hozzászokott és azt szerető embernek..

Ezt egy ideje mondogatom, hogy erre megy ki a játék. Mindig hülyének néztek miatta. És láss csodát, mégis megvalósul.
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 427
19 710
113
Ezt egy ideje mondogatom, hogy erre megy ki a játék. Mindig hülyének néztek miatta. És láss csodát, mégis megvalósul.
Ehhez kapcsolódik még egy kevésbé ismert funkció, hogy az elektromos autókba be van építve egy útvonal rögzítő chip, ez egy elviekben "törhetetlen" kilométer számláló.
Több mint évtizedes angol utadó terv alapján, ennek tartalmát folyamatosan olvasgatva lehet látni hogy merre jár - járt az autó, hány km-tert tesz meg a különböző minőségű utakon, ennek alapján a tulaj bankszámláját minden hónapban NET-en keresztül be lehet terhelni a futásteljesítmény alapú adóval.
Nem kell itt jövedéki és egyéb üzemanyag, villany töltési adóval kinlódni, megy minden autómatikusan. Az is meg lesz oldva hogy amelyik autónak nem lesz legalább időnkénti internet elérése - nem is fog tudni közlekedni..
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 584
12 605
113
Új értelmet nyer egy amerikai törvényjavaslat által az elektromos autók "önvezetési" funkciója.

Ennek értelmében minden új autóban 2025 után kötelezően egy Kill Switch kapcsolót kell beépíteni , amely távolról vezérelve leállítja a motort (hatósági beavatkozás).
Továbbgondolva, az önvezetési funkciót kihasználva akár az összes ajtót ablakot lezárva, lehetővé válik a jármű feletti kontrol átvétele - és így a delikvens egyenesen a legközelebbi rendőr őrsre fuvarozható. A polgárok feletti totál kontrol minden téren - ez a cél. Lassan még hatósági engedély nélkül a budira sem lehet kimenni..

Itt tölthetitek le ezt a törvényjavaslatot, PDF formában. (még 2021-es, békebeli)


Eddig sem rajongtam az önvezetésért, mert ha arra lenne szükségem beülök egy taxiba, vagy sofört bérelek.
Egy önvezetéssel pont a vezetési élmény veszik el az autózáshoz hozzászokott és azt szerető embernek..
Ehhez kapcsolódik még egy kevésbé ismert funkció, hogy az elektromos autókba be van építve egy útvonal rögzítő chip, ez egy elviekben "törhetetlen" kilométer számláló.
Több mint évtizedes angol utadó terv alapján, ennek tartalmát folyamatosan olvasgatva lehet látni hogy merre jár - járt az autó, hány km-tert tesz meg a különböző minőségű utakon, ennek alapján a tulaj bankszámláját minden hónapban NET-en keresztül be lehet terhelni a futásteljesítmény alapú adóval.
Nem kell itt jövedéki és egyéb üzemanyag, villany töltési adóval kinlódni, megy minden autómatikusan. Az is meg lesz oldva hogy amelyik autónak nem lesz legalább időnkénti internet elérése - nem is fog tudni közlekedni..

Tehát az lesz az okosság egyrészt, hogy amíg nem lesz kötelező minden (használt is) autóban ez a cucc, addig a bizalmatlan népek azokat fogják keresni, az optimista technokraták meg boldogan (önként, bégetve) fognak beülni az újba.

Az USA ugye a lőfegyverek hazája.
Tuti lesz olyan, aki ha még időben tud kapcsolni, amikor az ablakok felhúzódnak, ajtók nyithatatlanná válnak és a talyiga egy rendőrőrs felé kanyarodik, akkor előveszi a pisztolyát és szétlövi maga körül az autót; oldalüveg, vezérlőelektronika és futás...

...erre kötelezően bevezetik a golyóálló oldalüveget, meg a széfminőségű vezérlőelektronika védődobozt...

Persze ha a talyiga útközben zár egy soksávos főút közepén és áll meg pik-pakk, miközben a semmiből körbeállja egy pár (lefüggönyözött fekete Pobjeda) ártalmatlan kinézetű civil autó, akkor bukó van a delikvensnek.

A világ mára a fejébe vette, hogy az összes ZS kategóriás disztópiát felül akarja múlni a valóságban:mad:
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Lehet tippelni mi lesz a végeredménye....sajnos én a kretén bizottságra szavazók nem baj ha beledöglik a gazdaság alapon.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 385
36 368
113
Lehet tippelni mi lesz a végeredménye....sajnos én a kretén bizottságra szavazók nem baj ha beledöglik a gazdaság alapon.

A magyar kormány erre fogadott.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Őszintén sok reményt nem táplálok hozzá. Lesz pár db "látványberúházás" ismét. Ahogy elnézem 100-150 km vasútvonal felújítás lehetséges meg a hozzá kapcsolódó egyéb szolgáltatások stb... és ámen el is tűnt az összeg a kútban.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 584
12 605
113

Hallottam pletykát, hogy állítólag valakinek a valakije annál az egyik cégnél dolgozik állítólag, ami állítólag vasbeton elemeket állítólag szállított az építkezéshez.
Állítólag a hatóság bekérdezte a fővállalkozót, aki állítólag hárított az alvállalkozókra, de állítólag azoknak nem is volt szerződése, úgyhogy állítólag ezután a beszállítóra kezdett mutogatni.
Állítólag a beszállító külföldi tulaja hozott technikát, amivel állítólag kimutatta, hogy khm. finoman fogalmazva is állítólag nem tartották be állítólag a kivitelezők a technológiai fegyelmet...
Így ugye jogilag állítólag védve vagyok?:eek:
...szóval szarnak-bajnak nincs gazdája, de gondolom bebizonyíthatatlan visszaosztás volt...
Szikszoi dombon, ahol ez a meg suszas történt, egy irdatlan rámpát sikerült a domboldalra építeni, ami már az építés alatt csúszott, mozgott, ficankolt. Atadeskor már volt benne egy irgalmatlan nagy hupli.
Hozzáteszem, van még két talán két hely most így emlékezetből, ahol érezbi lehet, hogy az egész pálya elmozgott, süllyedt, csak simán így hogy vezetsz.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy arra volt érdemes vezetni a pálya vonalat azzal a megoldással, hogy foldtoltest raknak a domboldalra, teljesen laikuskent -annak a tömeg földnek van egy tömege, az mozogni akar.
A múltkor is írtam valamikor, - meg úgyis azt hisztek el, amit akartok - hogy amikor épült, arra jártamban csak pislogtam, hogy nem fog ez lecsúszni!?

De aztán elhessegettem a gondolatot, mondván néztem már én elég háromhetes olasz meg, francia bringaversenyt atévében, oszt' ott sincsenek lecsúszva...

Néha bejön a megérzés...


No kérem:

Idézem általam kiemelve:
...A kivitelező az elmúlt időszakban részletes helyszíni (geodéziai, geoelektromos, nagymélységű talajfúrás, vízszintfigyelés) vizsgálatokkal, mérésekkel tárta fel a feltételezetten rétegvizek megjelenése okozta felszín alatti állapotot, illetve a tervezés során általa nem várt altalajmozgásokat. Ezek alapján megállapítható, hogy az érintett területen lévő altalaj felső részét 10-30 m vastag, mind helyszínrajzilag, mind a mélység tekintetében változékony telítettségű áthalmozott, mérsékelt nyírószilárdságú, összenyomható talajrétegek alkotják, amelyben a víz megjelenése és mozgása kiszámíthatatlan. Ez eredményezte, hogy a talajszerkezet instabillá vált..."

Nem értek hozzá, s fel is lehet hívni a figyelmem, hogy az altalajról ír, de szíves figyelmébe ajánlom mindenkinek a a terület utcanézetét az idővonalban 2021 áprilisában illetve a két korábbi időpontban:

ideológiailag nem vagyok elég képzett, de a 2021-es képen viszonyításnak ott vannak a munkagépek, teherautók, hogy mekkora is az a 10-30 méter, s milyen mélyről is kezdődhet az a gonosz, gizda talajréteg...
Azt a mélységet nekem úgy tűnik, hogy nem az évmilliók, meg a mókusok hordták össze, hanem az építők.
(S hogy valójában milyen technológiai hibákat, hanyagságokat, spórolásokat hoztak össze, azt gyanítom soha nem fogják nyilvánosságra hozni)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 287
34 937
113
Felröppentek a hírek azzal kapcsolatban, hogy a MÁV-Start az Astride becenévre hallgató 490-es típusú villanymozdonyokat venne bérbe az Akiemtől. A hazánkban különböző magánvasutak által régóta használt egyik gép próbamenete először MRT-s szerelvénnyel történt a 100-as vonalon, később másutt is várhatóak hasonló tesztfutások, immár menetrend szerinti távolsági vonatok élén. Béki Tamás Ceglédnél csípte el a 003-as francia mozdony által húzott menetet szeptember 20-án
461553995_122133352514351847_8712198324767483707_n.jpg

 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 871
34 975
113
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed