Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 459
5 274
113
Hát én egyáltalán nem álmodok róluk... inkább csinálnának az IC+-ból egy rendes iparos munkát és azt kezdené el dunakeszi nyomni...
Természetesen én sem ezekről álmodom, de a korábbi nagyívű tervek után, nem látszik a kormányzati szándék, érdemi korszerűsítésre a MÁV-nál.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 482
59 900
113
A másik 3 meg Japán :rolleyes:
Elég nagy baj, hogy nem látni itt a BMW-t, Aprilliát, Ducatti-t.
Minek Pannoniának nevezni, ha az a márka már csak magyar nyugdijasoknak mond valamit, igy nem áll már semmiért, a gépen semmi sem magyar és még emlékeztető retro dizájn részek sincsenek rajta? Akkor jobb egy fantázia név, mint pl. a Brixton, ami angolosan hangzik egy angolos dizájnhoz.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 913
113
Egy kis statisztika:
BMW X5 50e PHEV
1 év alatt 36.000 km....ebből 21.000 km elektromos
max hatótáv elektromosan 112 km...kizárólag jó időben 70% autóút és város...30% autópálya....rossz időben max 80 km...autópályán max 80 km 130 km-l
max hatótáv kombinálva 850 km...1 év alatt Szlovénia...Ausztria ..Olaszország....stresszmentesen (nincs hatótáv para)...
Van napelem 1 év alatt 250 alkalommal töltöttem ..250x25 kw....6.2 mw...napelem egy év alatt 12 mw-t termelt......de a téli hőszivattyú és a nyári klíma miatt rá kellett fizetni kb 200.000 ft-t a villanyra.Ergo ha nem lenne villanyautó full plusszos lennék.
A bömös benzinesen 10 litert fogyaszt....a 20.000 km elektromosan 1.200.000 ft "spórolás"...ebből lejön a villany felár.....ergo 1 misit spóroltam......biztosítás ...etc a villany miatt min 150.000 ft-vel drágább.....
Summa plussz 850.000 ft maradt a pénztárcában.
A benzint kizárólag akkor fogyasztottam amikor hosszú útra mentem .....de hosszú úton a full villanyos is fizet a gyors töltőért...
Konklúzió.....
Semmi esetre se vennék 30 misi felett villanyost mert soha nem hozza vissza az árának a töredékét se.
A legtöbb villanyos aki bemondja a 400 km autópályás hatótávot....mind elvérzett többel töbször mentünk együtt...de valahogy mindig csak mögöttem jöttek és mindig be kellett várni őket.
Egy jó PHEV kellene a családok nagy részének 100 km ev hatótávval.....az mindenre is elég lenne.
Én szerencsés vagyok egy ilyen autóval...de tudom a legtöbb családnak az új autó csak álom.

És mennyi idő alatt dolgozza le az árkülönbözetet egy X5 pl 30D-hez vagy 30i-hez képest?
(Nem vagyok tájékozott ez ügyben. Csak érdekelne)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 913
113
Minek Pannoniának nevezni, ha az a márka már csak magyar nyugdijasoknak mond valamit, igy nem áll már semmiért, a gépen semmi sem magyar és még emlékeztető retro dizájn részek sincsenek rajta?

Engem nem érdekel a pannónia. Engem az zavar, hogy a top 10 motorkerékpár gyártó között 0 db európai van.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 584
12 605
113
És mennyi idő alatt dolgozza le az árkülönbözetet egy X5 pl 30D-hez vagy 30i-hez képest?
(Nem vagyok tájékozott ez ügyben. Csak érdekelne)
Mielőtt deze75 válaszolna.

Szerintem ezek ilyen racionalizáló dolgok.
Én is elmondhatom, hogy az I30 már kevesebbet eszik, mint az Albea. Persze arról mélyen hallgathatok is, hogy az én használati profilomban a gyári előírás szerint fél évente kell cserélni a Hunyadiban (sic!) a méregdrága motorolajat, amivel szinte fillére ott vagyok, mint a Fiatnál üzemanyag+kenőanyag költségében.
Amúgy meg ez a mennyit spórolok hülyeség, amíg egy gyorsan értéktelenedő eszközt használok (hiszen egy autónak a legnagyobb költsége jellemzően és általában az értékvesztése...)
Tehát vennénk egy tandemkerékpárt (mivel ugyanoda járunk dolgozni, s amúgy is 95 %-ban együtt használjuk az autót), s rögtön töredékére csökkenne az utazási költségünk.
Hogy vannak olyan szakaszok, ahol kénytelenek lennénk a 4 sávos, nagy forgalmú főúton menni tömény életveszélyben, hogy már hidegben nem fáznak, hanem fájnak a térdeim, a páromnak meg a műtött bokája a törés után, hogy a kényelmet, biztonságot sem forintosítottam..szóval marad az autó.

Amikor a 90-es években ugyan egyre inkább szalonképesek lettek a dinamikában paritáson levő dízelmotorok a benzinmotorokkal a felső kategóriás autókban, de zajszintben, járás/rezgéskultúrában azért soha nem hozták azt, amit egy finom, forgós 5, netán még több hengeres benzinmotor...akkor azért tikkelt a szemhéjam, amikor a jól menő vállalkozó ismerősöm - aki hét közben a Hiluxba tekerte a kilométereket, az újonnan, magánba vett E Mercijét jellemzően csak "speciálba", megjelenni használta, azzal indokolta a dízelt, mert olcsóbb az üzemanyagköltsége.
:eek:
Akkor azért fejben beugrott nálam egy-két pejoratív jelző...

Szóval szerintem ezek nem törvényszerűen racionális döntések, hanem racionalizálók.

Azért gyanítom (nem néztem utána), hogy egy pl. PHEV konfiguráció felárból darabig el lehet pilickázni.
Vagy lehetne egy polcról lentebbről is választani autót, s akkor abból megint lehetne egy jódarabig autózni.

De ott meg bejön a megérdemlem faktor, hiszen ez mozgat mindenkit a saját preferenciáiban.

Én pl. vehettem volna I20-at vagy háromszázezerrel olcsóbban ugyanebben a hajtás/felszereltség konfigban, de én is megtudom magyarázni: Rugózási kényelem (a 36 év tengelyen eléggé megnyúzott, összetört már), zajszint tágasságérzet, megérdemlem (hiúság?).

Amúgy amióta kirepült a gyerek - hogy márkánál maradjunk - egy I10 is elég lenne.
...egy, ma már I30 fórumtársunk vagy öt évig járt ki dolgozni (nyilván nem minden nap) Zalaegerszegről Prágába egy Kia Picantóval...
Szóval nyilván nekünk is elég lenne az év egy-két napját kivéve az I10 is. Az a két nap a Mindenszentek, mert akkor 4 személy koszorúkkal, az édesanyám fáradságos munkával termesztett krizantimjaival egyszerűen nem fér el abban.

Ugye, hogy én is megtudom magyarázni?;)
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 107
3 146
113
Szóval szerintem ezek nem törvényszerűen racionális döntések, hanem racionalizálók.

Azért gyanítom (nem néztem utána), hogy egy pl. PHEV konfiguráció felárból darabig el lehet pilickázni.
Vagy lehetne egy polcról lentebbről is választani autót, s akkor abból megint lehetne egy jódarabig autózni.

De ott meg bejön a megérdemlem faktor, hiszen ez mozgat mindenkit a saját preferenciáiban.
Ez pontosan így van
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
És mennyi idő alatt dolgozza le az árkülönbözetet egy X5 pl 30D-hez vagy 30i-hez képest?
(Nem vagyok tájékozott ez ügyben. Csak érdekelne)
Ugye, hogy én is megtudom magyarázni?;)
Teljesen így van.

Az új egy nagyon nehez kérdés, főleg a prémiumban, főleg most a kedvezmények megvonása után.

Használt egy kicsit más téma, itt az én esetem a Passattal.(tudom szar VW;))
Mutass nekem egy Passat kombit 2018-ból, 130ezerrel, ami legalább az alábbiakat tudja:
FullLED fenyszórók(LED2 néven fut), nagy navi, digit műszerfal, holttér, 360as kamera, ACC, automata, elektromos csomiajtó, panatető. Mindezt 7-7,5M körül. Én 7,2-ért vettem decemberben 130ezerrel.

Fenntartás: dízelben mondjuk fogyasszon asszony használatában 5 litert a kocsi ( megengedő vagyok, a céges Octi áll 4,9en, az kissebb autó, újabb motor, és 80%ban autópálya), 100km: 2.945 Ft.

Elektromos módban: 15-17kWh/100km a fogyasztás, nincs napelem, csak otthon töltöm 70 Ft/kWh, 100km: 1.190 Ft. Napelemmel 0 Ft ha csak otthon töltesz.

Hybrid mód: 4L/100km + 5-6kWh/100km: (4x588)+(6x70) = 2.772 Ft

Mellékes dolgok: fék kevésbé kopik, nincs hidegüzem a benzinesnek!!, akksi meghalhat, bonyolultabb hajtáslánc.
Mindenki szálmolja ki:)

Nálunk most ilyen 80-20 az elektromos-hybrid arany amúgy, 150ezer körüli üzemanyag ár 10.000 km-re, kb fele mint a dizelben.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 404
20 548
113
Azért gyanítom (nem néztem utána), hogy egy pl. PHEV konfiguráció felárból darabig el lehet pilickázni.
Vagy lehetne egy polcról lentebbről is választani autót, s akkor abból megint lehetne egy jódarabig autózni.
Viszont előfordulhat, hogy rendes motor (legalább 4 henger) csak abban van, alatta 3 hengeres varrógépmotor van akkora turbinával, mint egy szélcsatornában :)

És ott van valóban a megérdemlem faktor is, de most kényszerből 3 hangeres csettegőt vezetek, és azt érzem, hogy azért ez az irány jelentős visszalépés zajban, komfortban is.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 482
59 900
113
Engem nem érdekel a pannónia. Engem az zavar, hogy a top 10 motorkerékpár gyártó között 0 db európai van.
Elgondolkoztató:
Honda 18,4 mio motorkerékpárt gyártott 2023-ban, 50 éve folyamatosan a világ legnagyobb motorkerékpárgyártója.
BMW pedig 208 ezret. Ezt Honda 4 nap alatt legyártja ( ha jól számoltam...)
Az új 2025 ben megjelenő Mercedes CLA motorját a kinai Geely szállitja, akié a Mercedes 9,7%-a. Eddig mintha a Renault szállitotta volna...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 913
113
Szia....kb soha....10 misivel olcsóbb a 30D....de amikor villannyal mész valahogy átáll az agyad és nyugodtan mész....kivéve amikor nem és nyomod az 500LE-nek

Volt egy ilyen sejtésem :)
Köszönöm a válaszokat!

Elgondolkoztató:
Honda 18,4 mio motorkerékpárt gyártott 2023-ban, 50 éve folyamatosan a világ legnagyobb motorkerékpárgyártója.
BMW pedig 208 ezret. Ezt Honda 4 nap alatt legyártja ( ha jól számoltam...)
Az új 2025 ben megjelenő Mercedes CLA motorját a kinai Geely szállitja, akié a Mercedes 9,7%-a. Eddig mintha a Renault szállitotta volna...

Igen, ezek a számok mindent is elmondanak arról, hogy mi a helyzet itt Európában.
Gondold el, ha valakinek akár csak a 90's években azt mondod egy W140-es mellet állva, hogy 15 év múlva már Renault motoros mercik is lesznek, 25 év múlva meg kínai, hát teljesen hülyének néz.
Ide jutottunk! Szánalmas! :confused: