Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
847
2 297
93
Amikor a papír és/vagy a pofa mindent elbír…

Mint vonattal utazó, megkérdőjelezem ezt a 69% forgalom nővekedést. Szerintem több lesz az.
Mikor megyek dolgozni már akkor alig van hely a vonaton, pedig két megállóval a végállomás után szállok fel. Ami már ekkor 5-10 perc késéssel jön.
Persze szimpla Flirt jár mostanában, s nem dupla mint nyáron. Plusz jó sok diák, szokásos nyugdíjas a munkába járok felet.

Az alig 10.000,- forintos vármegye bérlet ami pesten is jó a BKV-n, vs 20+ ezres sima bérlet, ami csak állomástól állomásig jó, lehet választani miért vannak sokan.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 121
33 270
113
Tudtátok, hogy sokadjára, de ismét van újra Pannónia motor márka?
411177853_10232437888476376_3100015260027378844_n.jpg
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 779
113
Mészkőből is van több fajta az elnevezés az amolyan gyűjtőnév szerintem.
Az tény, hogy a legkeményebb mészkő sem éri utol a gránitot, de nem tudom mit ír elő a szabvány a vasúti pályára.


pl a parasztházak kerítésoszlopaitól, amit bicskával kifaragsz, ha ráteszed a kezed már attól morzsolódik
oszl.png


a Tardosi vörösig ,amibe beletörik a bicskád, sokféle van.

b01-002.jpg


Ami nekem jobban hiányzik az a oktató jelegű műsorok, pl mint a Delta.
Régen lett volna egy tudományos híradó, ahol a kellemes hangú bácsi narrálta volna, hogy
A x labor kutatói teszteket hajtanak végre y helyen bányászott mészkő zúzalékkal, hogy megfelel-e a vasút által támasztott igényeknek ...
és akkor mutatták volna, hogy milyen a teszt környezet, milyen műterhelést alkalmaznak,
hogyan mérik a torzulást, rezonanciát,
majd valós körülmények között, az xy pályaszaka szakaszon próba jelleggel építtek volna teszt részt ahol 1 év után beszámoltak volna a biztató eredményekről.
Lehet, hogy most is van hasonló bevizsgálás, teszt, de az titokban marad a közemberek előtt.
Lehet, hogy a bevizsgált kő megfelelő csak a kivitelező rafizik kicsit, erre volnának a műszaki ellenőrök.
Ilyenkor kéne független szakértőnek is megnéznie, pl az adott iskola mérnöki kara venné a fáradságot és véleményezné a kivitelezést, vagy nem tudom, hogy lehetne az ilyen állami beruházásokat ellenőrizni.
Olvass sínek világát ha érdekel a vasúti pálya:
Amúgy meg használt kovet csak felújításra lehet használni.
A kő fajtáját nem határozza meg emlékeim szerint az előírás, csak hogy milyen mechanikai tulajdonságai legyenek. Meszkovet beépíteni ezer éve nem láttam itthon.
Amit a Hadhazy mutatott az gáz, nagyon is de én voltam kint azon a pályán öt -hat-tiz helyen, ott nem volt ilyen. (Viszont pl. a kabelalepitmenyt ordenárén építették még több helyen is, a rendező fesuket is eldobták a bokorba, az üzemeltető sírni fog ha azt átveszik így)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 121
33 270
113
Mi ebben a Pannonia?
Ez inkább angolos stilus, mint BSA, Norton, Triumph stb. Vagy mint az " osztrák" Brixton, Motron.
Pár retro Pannonia vonàs kellene és piros szin.
Szerintem.
Ez a kelendő, ennek lehetne, illetve volt piaca az elmúlt pár évben, ebben a vintage vonalban. "Pannoniát" kutya nem venne mert kb csak itthon volt ismert, és az a generáció már nem potenciális vásárló, akik még széles tömegben ismerték a márkát. Azóta inkább kuriózum, meg hazai retro szeretet, de semmiképpen sem életképes piac. Sajnos.
A piac meg tele van a hasonló árú, kínai gépekkel, mindegy, hogy mi van rácimkézve.

15 éve is volt próbálkozás:
43678e30-0393-40de-8b92-abd280d4c720.jpg


És Danuvia is:
DSC_8396.jpg


DSC_8358.jpg


A mostani Pannonia Motorsnak van egy "hamarosan érkező"-nek bemutatott motor, cirka 500 ccm-el és 48 le-vel, tavaly novemberi kép alapján. Ha lesz belőle valami, de még sok viszonteladó partnerük sincs.
Szerintem elég pofás lenne:
WhatsApp-Image-2023-11-20-at-18.27.35.jpeg
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 121
33 270
113
Ha motoroznék, biztos japánt vennék és nem ezt.
Ott ismert a minőség, a szerviz stb.
Ennél meg semmi.
Még azon is csodálkozom, hogy van befektető a gyártáshoz.
Mit akarsz szervizelni, veszel bele komplett blokkot 100-200 $-ért. :D

A 10 legnagyobb motorkerékpárgyártóból 4 kínai és 3 indiai:
1. Honda
2. Hero Motor
3. Yamaha
4. Bajaj
5. TVS
6. Yadea
7. Suzuki
8. Haojue
9. Loncin
10. Zonghsen
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 121
33 270
113
Ha motoroznék, biztos japánt vennék és nem ezt.
Ott ismert a minőség, a szerviz stb.
Ennél meg semmi.
Még azon is csodálkozom, hogy van befektető a gyártáshoz.
Érdekelt és keresgettem, hogy milyen gyártmány lehet valójában. A blokkja nagyon sok modellben van, egy Suzuki GS125 másolat. Rengeteg cucc van hozzá.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113
Mit akarsz szervizelni, veszel bele komplett blokkot 100-200 $-ért. :D

A 10 legnagyobb motorkerékpárgyártóból 4 kínai és 3 indiai:
1. Honda
2. Hero Motor
3. Yamaha
4. Bajaj
5. TVS
6. Yadea
7. Suzuki
8. Haojue
9. Loncin
10. Zonghsen

A másik 3 meg Japán :rolleyes:
Elég nagy baj, hogy nem látni itt a BMW-t, Aprilliát, Ducatti-t.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 483
35 642
113
Na szóval a holland állami vasúti társaság januártól el kezdi selejtezni az ic kocsikat...... csak 40 év körüliek.
Egyes portálok szerint a máv meg nyalja a szája szélét :) csak Jani adjon rá keretett..
Remélem jó lesz a link ezekről van szó
Micsoda előrelépés lesz! :D
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: tonyo and Nemerson