Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 696
32 767
113
Amik szép lassan majd ahogy megérkeznek apránként átkerülnek a kör ic be és janink verheti a mellétt.....
Nem fognak odakerülni, mert azt nem a GYSEV üzemelteti meg oda nagyin kevés lenne férőhely 5 részesek lesznek azthiszem az oda nagyon kevés..

Inkább arról volt szó hogy üres lett a kassza és inkább nagy pofával elzarvatuk őket ahelyett hogy átütemeztük volna a szállítási határidőket......
Ez sem feltétlen igaz, mert már megolt 50 db-ra a hitel engedély csak alá kellet volna írni a szerződést...
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 506
16 828
113
Mint kiderült, a cégnek jelenleg három tulajdonosa van: az osztrák és a magyar állam, illetve az ugyancsak osztrák Strabag. „Ez utóbbinak a tulajdonrészét szerezhetjük most meg.

Szegény GYSEV. Több évtizede jól működő cég volt...,
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 442
11 832
113
Alapvetően az igényeket kell fel érni, majd körbenézni, hogy mi van és melyik éri meg.

Az igényekből van amit nem lehet engedni és van amit kell. Ezek munkaeszközök, akkor is ha csak bevásárlásra használod.

Nekem egy 3as Octaviámhoz van, imádom, viszont sokat kér. Én kb 5 évig kuporgattam rá és alapvetően egy 9 évvel fiatalabb másik autót akartam.
Tök jó, hogy keveset fogyaszt, azért megy is, van benne kényelmi funkció, kicsi a károsanyagkibocsátása, DE! Nagyon drága fenntartási, főleg sok km-el.

Sokak szerint a 20 éves autók kohószökevények.. korábban 1 20 éves autóval jártam, más a komfort. 1x hagyott cserben, mert az akksi lemerült és nem indult, más baja nem volt. Igen, kellett lakatolni is és többet fogyasztott. De pl. sokkal kevesebb az alkatrész, a vezérléscserénél kevesebb a szemét.. stb., indító akkumulátorok nagysága, teljesítménye.. nem mellesleg pont a 20 éves prémium autók az egyik legjobbak.. emelkedik is az értékük.


Attól hogy kevesebb a károsanyagkibocsátása, még nem biztos h körbyezetbarátabb..


Egyébként meg ott vannak a hajók, repülők.....
Sokak szerint a 20 éves autók kohószökevények..

A 20+ éves autók - sajnos vagy nem sajnos - még ha kívülről nem is látszik rajtuk, esélyesen kohószökevények. Erről már posztoltam korábban is, képeket is, videót is.
A használt (s nem múzeumba tett) öreg autók karosszériamerevsége, szilárdsága valószínűleg már rég nem hozza a az eredeti értékeket.
S nem akarom a korszerűbb autókhoz hasonlítani, mert akkor jön az, hogy persze, biztos azt akarod mondani, hogy mindenki üljön új autóba, lehetőleg SUV-ba, mert A' biztonságos.
Ha meg nem, akkor felelőtlen szülő vagy; ide a gyerekvédelmet!:hadonaszos:

Ez hülyeség kérem, mert ha 100 pluszos tempónál benézed a KATO BERGER mobildarut, akkor még egy harckocsiban is sütheted a biztonságodat, nemhogy egy SUV-ban mert nem beszorulni fogsz, hanem belső vérzésben meghalni...

S így nem örülök annak sem, hogy a lányomnak csak 16 éves autót tudtam adni.

Ez nem konzumidiotizmus a részemről; arról nem tehetek, hogy a gyárak nem az örök életnek terveznek személyautókat, mint a mozdonyokat a vasútnak, hanem tízen évre.
Na jó; nem örök életnek a mozdonyokat sem, csak úgy ötven évre - ahogy a MÁV esetében ezt már kezdjük látni...

Ha nem hisztek nekem, kérdezzétek baleseti helyszínelőtöket, traumatológusotokat, patológusotokat.
(Ugye nem akarjátok azt mondani, hogy nektek nincs saját, mert az már tényleg felelőtlenségo_O)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 816
34 873
113
Értjük, hogy nem futja, és ez szomorú, sokan vannak így. Viszont nem kell megideologizálni.

Milyen autót vagy telefont kapni ma ezen az értékhatáron belül, ami megbízható a napi használatban?

Igényektől függ. 4 éves kínai telefonom van, 16 éves autóm, mindkettő belül volt az említett értékhatárokon.
Mondjuk a Swift 1.0 az megbízhatóbb volt a napi használatban mert nem hagyott egyszer sem ott, de "viszketett a zsebemben a pénz", és upgradeltem a mostani VW csoportos járgányra (ex céges fehér autó, sok, de elvileg valós km-rel (legalábbis nem hiszem, hogy valaki közel 300-ra tekeri csak vissza, ennél bátrabban szokták még ilyen régi járgánynál is, főleg, hogy amúgy ránézésre nem látszott rajta - igaz a szervizkönyvben benne volt az xy Zrt. mint korábbi tulaj) na váltójavítás már volt kb. 25%-áért, mint amennyiért vettem. Impulzusvásárlás volt, kár volt (mondjuk a Suzuki is az volt, csak egyszer több autó nélküli év után szólt valaki, hogy van jó áron Swift, kell-e, nekem meg uncsi volt már, hogy nincsen kocsim, és úgy döntöttem, legyen megint).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 728
57 224
113
Két látványos ábra, arról, hogy mi is az ábara.
---------
"Súlyos válságban van az európai autóipar, ami miatt az Európai Unió is egyre jobban aggódik. Egyelőre az EU-s gyártók nagy vesztesei az e-autós átállásnak, főként Kína előretörése fenyegeti a belső piac gyártóit, ami az egyik legsúlyosabb veszélyt a magyar gazdaságra jelenti. Noha sokan állami támogatásokat és vásárlási programokat sürgetnek, Mario Draghi friss, uniós versenyképességi reformcsomagja szabályozói lépéseket szorgalmaz a probléma megoldására. Szerinte Európa félreértette eddig az e-autós technológiaváltást, amely sokkal inkább digitalizációs, robotizációs kérdés, semmint szubvenciós probléma. Emellett kiáll a kínai autók importjára kivetett védővámok mellett."
..
a-globalis-autogyartas-megoszlasa-regionkent-702509.jpg

..
az-autoipar-jelentosege-tagallamonkent-a-teljes-gyartas-aranya-orszagonkent-2021-702505.jpg

..


Én csak azt nem értem ebben mi a meglepő?
Egyre szigorúbb EU-s előírások vannak és nem csak a környezet védelemre, hanem a "biztonságra" is. Vagyis egyre drágább és feleslegesebb dolgokat kell berakni egy kocsiban. Ez meg olyan szinten megnöveli az alapárát egy autónak, hogy kis kocsit nem is éri meg gyártani!
Innentől kezdve maradnak a nagy és drága autók, miközben a társadalom egy EU által generált energia és migráns válsággal küzd.
Szóval mi a meglepő azon, hogy jelentősen csökkent az igény az új autókra? o_O
És miért környezet barátabb egy kényszerből elöregedő EU-s autóflotta, mint egy mostaninál lazább szabályozások mellet gyártott új?
Szóval én úgy látom, hogy az EU-s autópiac az EU miatt haldoklik. Csak ők tehetnek róla senki más.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson