Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 795
33 156
113
Amik szép lassan majd ahogy megérkeznek apránként átkerülnek a kör ic be és janink verheti a mellétt.....
Nem fognak odakerülni, mert azt nem a GYSEV üzemelteti meg oda nagyin kevés lenne férőhely 5 részesek lesznek azthiszem az oda nagyon kevés..

Inkább arról volt szó hogy üres lett a kassza és inkább nagy pofával elzarvatuk őket ahelyett hogy átütemeztük volna a szállítási határidőket......
Ez sem feltétlen igaz, mert már megolt 50 db-ra a hitel engedély csak alá kellet volna írni a szerződést...
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 542
16 977
113
Mint kiderült, a cégnek jelenleg három tulajdonosa van: az osztrák és a magyar állam, illetve az ugyancsak osztrák Strabag. „Ez utóbbinak a tulajdonrészét szerezhetjük most meg.

Szegény GYSEV. Több évtizede jól működő cég volt...,
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 472
12 011
113
Alapvetően az igényeket kell fel érni, majd körbenézni, hogy mi van és melyik éri meg.

Az igényekből van amit nem lehet engedni és van amit kell. Ezek munkaeszközök, akkor is ha csak bevásárlásra használod.

Nekem egy 3as Octaviámhoz van, imádom, viszont sokat kér. Én kb 5 évig kuporgattam rá és alapvetően egy 9 évvel fiatalabb másik autót akartam.
Tök jó, hogy keveset fogyaszt, azért megy is, van benne kényelmi funkció, kicsi a károsanyagkibocsátása, DE! Nagyon drága fenntartási, főleg sok km-el.

Sokak szerint a 20 éves autók kohószökevények.. korábban 1 20 éves autóval jártam, más a komfort. 1x hagyott cserben, mert az akksi lemerült és nem indult, más baja nem volt. Igen, kellett lakatolni is és többet fogyasztott. De pl. sokkal kevesebb az alkatrész, a vezérléscserénél kevesebb a szemét.. stb., indító akkumulátorok nagysága, teljesítménye.. nem mellesleg pont a 20 éves prémium autók az egyik legjobbak.. emelkedik is az értékük.


Attól hogy kevesebb a károsanyagkibocsátása, még nem biztos h körbyezetbarátabb..


Egyébként meg ott vannak a hajók, repülők.....
Sokak szerint a 20 éves autók kohószökevények..

A 20+ éves autók - sajnos vagy nem sajnos - még ha kívülről nem is látszik rajtuk, esélyesen kohószökevények. Erről már posztoltam korábban is, képeket is, videót is.
A használt (s nem múzeumba tett) öreg autók karosszériamerevsége, szilárdsága valószínűleg már rég nem hozza a az eredeti értékeket.
S nem akarom a korszerűbb autókhoz hasonlítani, mert akkor jön az, hogy persze, biztos azt akarod mondani, hogy mindenki üljön új autóba, lehetőleg SUV-ba, mert A' biztonságos.
Ha meg nem, akkor felelőtlen szülő vagy; ide a gyerekvédelmet!:hadonaszos:

Ez hülyeség kérem, mert ha 100 pluszos tempónál benézed a KATO BERGER mobildarut, akkor még egy harckocsiban is sütheted a biztonságodat, nemhogy egy SUV-ban mert nem beszorulni fogsz, hanem belső vérzésben meghalni...

S így nem örülök annak sem, hogy a lányomnak csak 16 éves autót tudtam adni.

Ez nem konzumidiotizmus a részemről; arról nem tehetek, hogy a gyárak nem az örök életnek terveznek személyautókat, mint a mozdonyokat a vasútnak, hanem tízen évre.
Na jó; nem örök életnek a mozdonyokat sem, csak úgy ötven évre - ahogy a MÁV esetében ezt már kezdjük látni...

Ha nem hisztek nekem, kérdezzétek baleseti helyszínelőtöket, traumatológusotokat, patológusotokat.
(Ugye nem akarjátok azt mondani, hogy nektek nincs saját, mert az már tényleg felelőtlenségo_O)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 914
35 123
113
Értjük, hogy nem futja, és ez szomorú, sokan vannak így. Viszont nem kell megideologizálni.

Milyen autót vagy telefont kapni ma ezen az értékhatáron belül, ami megbízható a napi használatban?

Igényektől függ. 4 éves kínai telefonom van, 16 éves autóm, mindkettő belül volt az említett értékhatárokon.
Mondjuk a Swift 1.0 az megbízhatóbb volt a napi használatban mert nem hagyott egyszer sem ott, de "viszketett a zsebemben a pénz", és upgradeltem a mostani VW csoportos járgányra (ex céges fehér autó, sok, de elvileg valós km-rel (legalábbis nem hiszem, hogy valaki közel 300-ra tekeri csak vissza, ennél bátrabban szokták még ilyen régi járgánynál is, főleg, hogy amúgy ránézésre nem látszott rajta - igaz a szervizkönyvben benne volt az xy Zrt. mint korábbi tulaj) na váltójavítás már volt kb. 25%-áért, mint amennyiért vettem. Impulzusvásárlás volt, kár volt (mondjuk a Suzuki is az volt, csak egyszer több autó nélküli év után szólt valaki, hogy van jó áron Swift, kell-e, nekem meg uncsi volt már, hogy nincsen kocsim, és úgy döntöttem, legyen megint).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 814
57 723
113
Két látványos ábra, arról, hogy mi is az ábara.
---------
"Súlyos válságban van az európai autóipar, ami miatt az Európai Unió is egyre jobban aggódik. Egyelőre az EU-s gyártók nagy vesztesei az e-autós átállásnak, főként Kína előretörése fenyegeti a belső piac gyártóit, ami az egyik legsúlyosabb veszélyt a magyar gazdaságra jelenti. Noha sokan állami támogatásokat és vásárlási programokat sürgetnek, Mario Draghi friss, uniós versenyképességi reformcsomagja szabályozói lépéseket szorgalmaz a probléma megoldására. Szerinte Európa félreértette eddig az e-autós technológiaváltást, amely sokkal inkább digitalizációs, robotizációs kérdés, semmint szubvenciós probléma. Emellett kiáll a kínai autók importjára kivetett védővámok mellett."
..
a-globalis-autogyartas-megoszlasa-regionkent-702509.jpg

..
az-autoipar-jelentosege-tagallamonkent-a-teljes-gyartas-aranya-orszagonkent-2021-702505.jpg

..


Én csak azt nem értem ebben mi a meglepő?
Egyre szigorúbb EU-s előírások vannak és nem csak a környezet védelemre, hanem a "biztonságra" is. Vagyis egyre drágább és feleslegesebb dolgokat kell berakni egy kocsiban. Ez meg olyan szinten megnöveli az alapárát egy autónak, hogy kis kocsit nem is éri meg gyártani!
Innentől kezdve maradnak a nagy és drága autók, miközben a társadalom egy EU által generált energia és migráns válsággal küzd.
Szóval mi a meglepő azon, hogy jelentősen csökkent az igény az új autókra? o_O
És miért környezet barátabb egy kényszerből elöregedő EU-s autóflotta, mint egy mostaninál lazább szabályozások mellet gyártott új?
Szóval én úgy látom, hogy az EU-s autópiac az EU miatt haldoklik. Csak ők tehetnek róla senki más.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 472
12 011
113
Korábban egy hozzászólásomban azt a jelenséget említettem, hogy a kínaiak a saját autómárkák/típusok felé fordulnak - ebből meg majd lesz egy nagy koppanás a más égtájak márkáinak.
Kaptam rá kontrát, hogy ez nem pont így van.

Hááát...úgy vélem, a kínai márkák otthon jönnek fel, mint a talajvíz.

 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
276
1 118
93
A bölény az Miskolc és Fradi között visz tehervonatokat arra a vonalra kapott engedély már lassan 1 éve azóta ott tevékenykedik a kisebbről nem tudok semmit.

A 2 db CRRC ZELC CHA1B1 "Grasshopper" villany-hibrid tolatómozdony csomóponti kiszolgáló feladatkörben tevékenykedik így Ferencváros - Soroksár-terminál és Ferencváros - Soroksári út - Szabadkikötő viszonylatokban lehet látni például.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and BJani

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
921
4 121
93
Korábban egy hozzászólásomban azt a jelenséget említettem, hogy a kínaiak a saját autómárkák/típusok felé fordulnak - ebből meg majd lesz egy nagy koppanás a más égtájak márkáinak.
Kaptam rá kontrát, hogy ez nem pont így van.

Hááát...úgy vélem, a kínai márkák otthon jönnek fel, mint a talajvíz.

Nyílván a társadalmi pontrendszer azt mondja, hogy ökrös kordé kell, akkor az lesz. Csak ez ugyanaz, mint eddig volt. Szerintem be kellene tiltani a made i ln china dolgokat európában. Nekünk lenne egy nagy reccs. Kínában meg egy újabb forradalom, amiben meghal párszáz millió ember. Mert a parazitizmusa nélkül életképtelen
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 795
33 156
113
“Az Orbán család bányájából is szállítottak építőanyagokat a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításához, azaz Mészáros Lőrinc mellett Orbán Viktor közvetlen családtagjai is profitálhatnak a hatalmas állami építkezésből (…) Az iratok szerint 2022–2023-ban több mint 200 ezer tonna vasúti követ szállítottak Gántról, az Orbán család bányájából az építkezéshez.”
 
  • Dühítő
  • Szomorú
Reactions: fishbed and Loken

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
848
1 699
93
“Az Orbán család bányájából is szállítottak építőanyagokat a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításához, azaz Mészáros Lőrinc mellett Orbán Viktor közvetlen családtagjai is profitálhatnak a hatalmas állami építkezésből (…) Az iratok szerint 2022–2023-ban több mint 200 ezer tonna vasúti követ szállítottak Gántról, az Orbán család bányájából az építkezéshez.”
Ez szuper jó, mivel az a kő nem alkalmas pályaépítésre! A 100A-t is megszórták azzal a retek kővel, majd egy hónap múlva hoztak rá megfelelő pályakövet! Eldugták a sz@rt!
Széttöredezik, szétmállik, elporlik az a retek kő, na de nem számít itt semmi!
Az üzlet a lényeg! A bevétel! Mondtam én hogy érteni kell a vasúthoz, nem feltölteni lótrágyával!
 

elmentek

Member
2013. február 3.
55
27
18
Mondjuk ők "maguktól" vesznek, nem a Siemenstől...
Mert komolyan gondolják. Igaz nem tagnap óta… szóval bele tették a munkát a tervet és kitartottak mellette… ez a vége…

Itthon meg lásd: Ganz, Ikarus, Credo , etc.

A lengyeleknél a mindenkori kormányok, cégek és cégvezérek kitartottak a hazai ipar mellett és ide jutottak 10-20 év alatt. Lásd még: Solaris
Itthon meg a pillanatnyi érdek meg fillérbaszó előnyök mellett hova jutottunk….
Persze most is van lehetőség mindkét országban az irány megváltoztatására…
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 641
918
113
A 20+ éves autók - sajnos vagy nem sajnos - még ha kívülről nem is látszik rajtuk, esélyesen kohószökevények. Erről már posztoltam korábban is, képeket is, videót is.
A használt (s nem múzeumba tett) öreg autók karosszériamerevsége, szilárdsága valószínűleg már rég nem hozza a az eredeti értékeket.
S nem akarom a korszerűbb autókhoz hasonlítani, mert akkor jön az, hogy persze, biztos azt akarod mondani, hogy mindenki üljön új autóba, lehetőleg SUV-ba, mert A' biztonságos.
Ha meg nem, akkor felelőtlen szülő vagy; ide a gyerekvédelmet!:hadonaszos:

Ez hülyeség kérem, mert ha 100 pluszos tempónál benézed a KATO BERGER mobildarut, akkor még egy harckocsiban is sütheted a biztonságodat, nemhogy egy SUV-ban mert nem beszorulni fogsz, hanem belső vérzésben meghalni...

S így nem örülök annak sem, hogy a lányomnak csak 16 éves autót tudtam adni.

Ez nem konzumidiotizmus a részemről; arról nem tehetek, hogy a gyárak nem az örök életnek terveznek személyautókat, mint a mozdonyokat a vasútnak, hanem tízen évre.
Na jó; nem örök életnek a mozdonyokat sem, csak úgy ötven évre - ahogy a MÁV esetében ezt már kezdjük látni...

Ha nem hisztek nekem, kérdezzétek baleseti helyszínelőtöket, traumatológusotokat, patológusotokat.
(Ugye nem akarjátok azt mondani, hogy nektek nincs saját, mert az már tényleg felelőtlenségo_O)
A 20+ éves autókból, nyilván nagyon nem mindegy, hogy melyik típus. Értem amit az anyagra mondasz, nem vagyok járműmérnök de van gyakorlati tapasztalatom. Egy 20 éves közép vagy felsőkategóriás autó azért még bőven megállja a helyét. Alapvetően nem azt írtam, hogy sokkal biztonságosabbak, de az is felmerülhet. Értem és el is fogadom amit írtál az idő vasfogával, az üzemeltetési kultúra és a sok km-es rázkódás valóban nem tesz túl jót nekik.

DE!

Itt jön a másik oldal: Az új autók nagyok, hatalmas tömegűek.. teli elektronikával, nyilván a cél a minél biztosabb, minél kényelmesebb autó létrehozása, több milliószempotnak kell megfelelnie. Tudtátok, hogy van olyan bajuszkapcsoló amit -ha jól emlékszem -217 féle szempont szerint vizsgálnak? :D

Egy időben elég sok 3 betűs autóhoz vonultunk, mert szerettek kigyulladni.. volt olyan amelyik még az ajtókat is magárazárta. (általában EGR szokott a mumus lenni).

Volt olyan Merci aminek menetközben magától elcsattantak a légzsákjai. (Régebben pedig inkább nem nyíltak.)

Tovább megyek, rendőri kíséréssel mentünk mikor a B-s Merci szinte állórafékezte magát, mert valami miatt ütközés veszélyét érzékelte. (Nem volt vidám a sofőr.)

Sokszor találkozunk azzal, hogy általában SUV-ok sofőrtjei (saját tapasztalat alapján) kamionost játszanak és vezetés közben éppen nézik a filmet, youtubeot.. bekapcsolt sávtartóval, nem rég így rongyolt bele a majomfogóba (ő mondjuk jó sokáig a felső testén fogja viselni az autó emblémájának lenyomatát..)

Ott az I3 Range extender (ha jól emlékszem), az is rendszeresen szokott kigyulladni és elektromos jármű lévén különöseb jó oltani.
Én ha tehet messziről elkerülöm az elektromos autókat a parkolóban. Magyarországon még viszonylag kisebb számban gyulladtak ki, de ha 1x a mellettem lévő tenné akkor szívnám a fogam.

De volt olyan akit valamelyik aszisztens húzott le az útról. (Már nem emlékszem mi nyúlt bele neki).


Az a baj, hogy az elektromosautók az új irány amit erőltetnek. Se nem környezetbarát, se nem tartós és nem is biztonságos. Persze idő kell neki és lehet jó, csak odáig hosszú még az út. Ugye a szervízeléssel kapcsolatos problémák még csak most kezdenek el eljutni a köztudatba.
Az új autóba rengeteg, alapvetően hasznos vezetéstámogató és biztonsági funkció van, amit a jármű saját magától indít be (ugye ezek többségét felügyelni is kéne, mert nem helyettünk vezet csak aszisztál). Ehhez bizony nem adnak elég gógyit és hamar megszokja az ember, kényelmesen másra figyel.. na és ilyenkor mi rendszeresen megjelenünk.

A gyűrődési zónák pedig sokáig működnek. Nyilván azért számít ha lyukas a karosszéria vagy a váz, de az nem 1 normális állapot.
Az SUV-knál ami sokat számít, hogy nagy a tömege és magasan ülsz.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 542
16 977
113
“Az Orbán család bányájából is szállítottak építőanyagokat a Budapest–Belgrád-vasútvonal felújításához, azaz Mészáros Lőrinc mellett Orbán Viktor közvetlen családtagjai is profitálhatnak a hatalmas állami építkezésből (…) Az iratok szerint 2022–2023-ban több mint 200 ezer tonna vasúti követ szállítottak Gántról, az Orbán család bányájából az építkezéshez.”


 
  • Dühítő
Reactions: fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 472
12 011
113
A 20+ éves autókból, nyilván nagyon nem mindegy, hogy melyik típus. Értem amit az anyagra mondasz, nem vagyok járműmérnök de van gyakorlati tapasztalatom. Egy 20 éves közép vagy felsőkategóriás autó azért még bőven megállja a helyét. Alapvetően nem azt írtam, hogy sokkal biztonságosabbak, de az is felmerülhet. Értem és el is fogadom amit írtál az idő vasfogával, az üzemeltetési kultúra és a sok km-es rázkódás valóban nem tesz túl jót nekik.

DE!

Itt jön a másik oldal: Az új autók nagyok, hatalmas tömegűek.. teli elektronikával, nyilván a cél a minél biztosabb, minél kényelmesebb autó létrehozása, több milliószempotnak kell megfelelnie. Tudtátok, hogy van olyan bajuszkapcsoló amit -ha jól emlékszem -217 féle szempont szerint vizsgálnak? :D

Egy időben elég sok 3 betűs autóhoz vonultunk, mert szerettek kigyulladni.. volt olyan amelyik még az ajtókat is magárazárta. (általában EGR szokott a mumus lenni).

Volt olyan Merci aminek menetközben magától elcsattantak a légzsákjai. (Régebben pedig inkább nem nyíltak.)

Tovább megyek, rendőri kíséréssel mentünk mikor a B-s Merci szinte állórafékezte magát, mert valami miatt ütközés veszélyét érzékelte. (Nem volt vidám a sofőr.)

Sokszor találkozunk azzal, hogy általában SUV-ok sofőrtjei (saját tapasztalat alapján) kamionost játszanak és vezetés közben éppen nézik a filmet, youtubeot.. bekapcsolt sávtartóval, nem rég így rongyolt bele a majomfogóba (ő mondjuk jó sokáig a felső testén fogja viselni az autó emblémájának lenyomatát..)

Ott az I3 Range extender (ha jól emlékszem), az is rendszeresen szokott kigyulladni és elektromos jármű lévén különöseb jó oltani.
Én ha tehet messziről elkerülöm az elektromos autókat a parkolóban. Magyarországon még viszonylag kisebb számban gyulladtak ki, de ha 1x a mellettem lévő tenné akkor szívnám a fogam.

De volt olyan akit valamelyik aszisztens húzott le az útról. (Már nem emlékszem mi nyúlt bele neki).


Az a baj, hogy az elektromosautók az új irány amit erőltetnek. Se nem környezetbarát, se nem tartós és nem is biztonságos. Persze idő kell neki és lehet jó, csak odáig hosszú még az út. Ugye a szervízeléssel kapcsolatos problémák még csak most kezdenek el eljutni a köztudatba.
Az új autóba rengeteg, alapvetően hasznos vezetéstámogató és biztonsági funkció van, amit a jármű saját magától indít be (ugye ezek többségét felügyelni is kéne, mert nem helyettünk vezet csak aszisztál). Ehhez bizony nem adnak elég gógyit és hamar megszokja az ember, kényelmesen másra figyel.. na és ilyenkor mi rendszeresen megjelenünk.

A gyűrődési zónák pedig sokáig működnek. Nyilván azért számít ha lyukas a karosszéria vagy a váz, de az nem 1 normális állapot.
Az SUV-knál ami sokat számít, hogy nagy a tömege és magasan ülsz.
Abszolút egyetértek.
A SUV-okra én magam ferde szemmel nézek. (De megértek egy nagydarab, túlsúlyos embert, ha ebben a kategóriában gondolkozik, mert az ő méreteinek, adottságainak egy kompakt autó már kényelmetlen (ki/beszállás, mozgás, helyezkedés).

Elektromos Golf a munkaeszközöm...
Az hogy az út szélén kicsit is kijjebb álló kukára neki áll pánikolni, hogy ÜTKÖZÉSVESZÉLY!, az egy dolog.
De a legszebb eddig az volt, amikor télen, a sűrű 2X2 sávos forgalomban egy, a buszmegállóban, annak szélén álló diákra, aki a hosszú kabátját szélesen kilendítve vette fel, be is satuzott (miközben kivételesena főnökeimet is vittem...), na az durva volt.

Én is írtam régebben, amikor ismerősömnek takarásban levő kerékpárosra rárántotta a kormányt a Passat, meg eldöntötte, hogy az álló kocsik mellett nem fog beférni a balra kanyarodó sávba a haver...

Nekem a 2022-es I30 "csak" nem mindig következetes: Becsipog random ütközésveszélyt érzékelve, amikor meg szerintem is necces egy kikerülő manőverem, akkor meg csak bambán kussol. Az "előtted levő jármű távolodik" figyelmeztetés is hangulatkérdés nála.
Szerencsére ezek nem avatkoznak be.
Ami kevésbé vicces, az a sávtartó.
Alapvetően elégedett vagyok vele, hiszen télen, este (!) ködben, szutykos vidéki sokadrangú országúton meglepően kiválóan érzékeli, hogy hol a helye az autónak. Ha meg nem biztos benne, akkor becsülettel jelzi a szimbóleum színeváltozásával.
Tényleg le a kalappal ilyen körülmények között előtte.
Ahogy az automata távfény is, holott nincs az autóban (fapad felszereltség) GPS, mégis ragyogóan felismeri csupán a fényekből a lakott település elejét/végét.

Viszont van a sávtartónál de: Egyrészt enyhén kanyargós országúton is mértani középen várja el az autó terelgetését.
Még jó, hogy fizikai gombbal (és nem valami menü mélyén) ki lehet kapcsolni. Így csak autópályán szoktam használni.*
Úthibák kerülgetése, töredezett útszél miatt felezővonalnál autózás nála szigorúan a kimerültség jele, s dobálja fel a kávé szimbóleumot, meg firkálja össze a műszerfalat, hogy álljak meg pihenni.
Még ez is oké.
De az már nem oké, hogy autópályán, pl. útépítés miatti sávelhúzásnál, ha emiatt nem kapcsolok hirtelen indexet, akkor nem tud mit kezdeni az egymásnak ellentmondó felfestésekkel, s bele-belenyúl a kormányba.
Szóval ha jön egy ilyen terelés, akkor az első dolgom kéne, hogy legyen, hogy átmenetileg kikapcsolom...

Egy szónak is száz a vége:
Szoktam mondani; minden probléma megoldása újabb problémákat vet fel.

Pl. van már elektromos szervokormányunk ugye, de így már nincs mechanikusan kommunikatív visszajelzésünk a futómű geometriából dolgozó kormányművel, csak a végtelen szintetikusság..
Van már turbós, Euro 6d-ISC-FCM, automata váltós hajtásláncunk (nekem ugye az I30), amit imádok, ami az ezres motorka ellenére - a hétköznapokban - olyat tud lépni, a vezérlés által alig forgatva (1500-2000 között) a motorkát, hogy a körülötte levők le/elmaradnak, mint a borravaló, a kézi váltós átlagautók csak mozgó útakadályok előtte, de mindig közvetlen gázrakcióról, informatív visszajelzésről ne is álmodozzunk...időnként csak erős egy gumikötél az előtte levő autóhoz kötve...

Szerintem meg kellett volna állni pl. a max. Euro4-nél.
A jelenlegi asszisztens rendszerek nagy részét vagy kukázni kéne, vagy sürgősen olyan szintre fejleszteni, ami gyorsabban és intelligensebben felismeri az összetett szituációkat, mint egy f-1-es versenyző...

Mondjuk Sándor Móric meg valószínűleg pokolba kívánta volna már még az első Benz autót is, ha megérte volna...
629px-Die_Gartenlaube_%281872%29_b_491.jpg

1280px-%C3%96rd%C3%B6glovas.jpg

791px-Die_Gartenlaube_%281866%29_b_025.jpg


Mindenkinek a maga szocializációjának otthonossága a leginkább magától értetődő és kívánatos.

...mindjárt el is kezdem nézni a hahun a Nagypolszkikat...
:D:eek: