Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
380
785
93
Vármegye napijegy 999Ft.
Zseniális, ennyiért Pestről mehetek Drégelypalánkra és Ceglédre is.
(nekem havi van amúgy)
Nyáron megcsináltuk a Börzsönyi és Nógrádi kéktúra szakaszokat egyben nyaralásként, a buszozások kb ingyen voltak, nevetséges az ára. Az okés ha az államnak veszteséges a közösségi közlekedés, a harmadik világ kivételével ez mindenhol így van, de ez most már túl olcsó lett, emelgetni kellene legalább az inflációval. Ja, és a nyuggerek is fizessenek, legalább annyit mint a diákok.
(ráadásul Nógrádban 2 sofőrből 1 még azt a pár száz forintot is zsebre teszi, ilyet máshol 10 éve nem láttam)
Pont azért hasznosak a Vármegye bérletek mert ezek serkentik a vidékiek mobilitását, így nem kell hogy elnéptelenedjenek a falvak a drága közlekedés miatt. Amúgy az országos turizmusnak is jót tesz. Emlékszem arra amikor Nógrádban laktam autó nélkül akkor is sokat dobott volna a szabadságérzetemen egy ilyen megoldás.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 120
10 433
113
Pont azért hasznosak a Vármegye bérletek mert ezek serkentik a vidékiek mobilitását, így nem kell hogy elnéptelenedjenek a falvak a drága közlekedés miatt. Amúgy az országos turizmusnak is jót tesz. Emlékszem arra amikor Nógrádban laktam autó nélkül akkor is sokat dobott volna a szabadságérzetemen egy ilyen megoldás.
Nem volt eddig sem drága a jegy.
ami nekik dob az életen, ha minden órában van busz/vonat, ha van bolt, orvos heti egyszer.
Ja igen, és ha a vonat tartja is azt a hülye menetrendet.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 636
892
113
Öt évig kuporgattam rá. Real hungarian guy.
Hihetetlen.
Egy Skoda Octavia mint öt évig célként lebegő vagyalom.
(Félre ne értsd, nekem szarabb autóm van, egy 1.4-es Fiat Tipo Sedan, szeretem is meg nem is)
Szerintem olyan autót venni, ami nem jön ki három -négy havi bérből cifra cigány luxus ha nem taxis vagy.
Egyrészt, nem csak erre tettem félre, ráadásul a vásárlás utáni dolgokra is kellett félretenni. (A használtautó mindig lutri.)

Igen, 5 évig kuporgattam rá, nem azt jelenti, hogy csak erre. Mert mindig kell vésztartaléknak lennie, illetve fizetettem az iskolát ..stb. Volt jó pár dolog, igen annyi pénzt tudtam biztonságosan félre tenni a 2-3 munkahely mellett, hogy 3 év alatt tudtam megvenni kp-ra és egyből a szükséges javításokat, karbantartásokat is megcsináltatni.

Másrészt, igen az állami szférában dolgoztam(-om).
Nekem kellett 1 biztonságos, megbízható, pakolható családi autó. Ezt pedig egyszer kell kifizetni, nem havonta.. és igen inkább megveszem 3-4M-ért, mint állandóan szívjak az 1 millás autókkal. Sok kisebb dolgot megcsinálok rajta, de az idősebb autóknál pl. szóba jön a lakatolás, ami nagyon nem olcsó.

Pont azért hasznosak a Vármegye bérletek mert ezek serkentik a vidékiek mobilitását, így nem kell hogy elnéptelenedjenek a falvak a drága közlekedés miatt. Amúgy az országos turizmusnak is jót tesz. Emlékszem arra amikor Nógrádban laktam autó nélkül akkor is sokat dobott volna a szabadságérzetemen egy ilyen megoldás.
Abban az esetben ha megoldható a közlekedés, mert a Volán még egész korrekt.. de a MÁV.. sok helyen a kocsival 35p-s utazás 1-1,5 óra. Főleg Kelet-Mo.-n. Nálunk rendszeresen kimaradnak a vonatok, kimész és majd közlik, hogy nem közlekedik.. majd a következővel tudsz menni.

A turizmuson valóban segíthet, de arra van sokfajta más opció is, régebb óta.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros