Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
386
870
93
Vármegye napijegy 999Ft.
Zseniális, ennyiért Pestről mehetek Drégelypalánkra és Ceglédre is.
(nekem havi van amúgy)
Nyáron megcsináltuk a Börzsönyi és Nógrádi kéktúra szakaszokat egyben nyaralásként, a buszozások kb ingyen voltak, nevetséges az ára. Az okés ha az államnak veszteséges a közösségi közlekedés, a harmadik világ kivételével ez mindenhol így van, de ez most már túl olcsó lett, emelgetni kellene legalább az inflációval. Ja, és a nyuggerek is fizessenek, legalább annyit mint a diákok.
(ráadásul Nógrádban 2 sofőrből 1 még azt a pár száz forintot is zsebre teszi, ilyet máshol 10 éve nem láttam)
Pont azért hasznosak a Vármegye bérletek mert ezek serkentik a vidékiek mobilitását, így nem kell hogy elnéptelenedjenek a falvak a drága közlekedés miatt. Amúgy az országos turizmusnak is jót tesz. Emlékszem arra amikor Nógrádban laktam autó nélkül akkor is sokat dobott volna a szabadságérzetemen egy ilyen megoldás.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
Pont azért hasznosak a Vármegye bérletek mert ezek serkentik a vidékiek mobilitását, így nem kell hogy elnéptelenedjenek a falvak a drága közlekedés miatt. Amúgy az országos turizmusnak is jót tesz. Emlékszem arra amikor Nógrádban laktam autó nélkül akkor is sokat dobott volna a szabadságérzetemen egy ilyen megoldás.
Nem volt eddig sem drága a jegy.
ami nekik dob az életen, ha minden órában van busz/vonat, ha van bolt, orvos heti egyszer.
Ja igen, és ha a vonat tartja is azt a hülye menetrendet.
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 649
952
113
Öt évig kuporgattam rá. Real hungarian guy.
Hihetetlen.
Egy Skoda Octavia mint öt évig célként lebegő vagyalom.
(Félre ne értsd, nekem szarabb autóm van, egy 1.4-es Fiat Tipo Sedan, szeretem is meg nem is)
Szerintem olyan autót venni, ami nem jön ki három -négy havi bérből cifra cigány luxus ha nem taxis vagy.
Egyrészt, nem csak erre tettem félre, ráadásul a vásárlás utáni dolgokra is kellett félretenni. (A használtautó mindig lutri.)

Igen, 5 évig kuporgattam rá, nem azt jelenti, hogy csak erre. Mert mindig kell vésztartaléknak lennie, illetve fizetettem az iskolát ..stb. Volt jó pár dolog, igen annyi pénzt tudtam biztonságosan félre tenni a 2-3 munkahely mellett, hogy 3 év alatt tudtam megvenni kp-ra és egyből a szükséges javításokat, karbantartásokat is megcsináltatni.

Másrészt, igen az állami szférában dolgoztam(-om).
Nekem kellett 1 biztonságos, megbízható, pakolható családi autó. Ezt pedig egyszer kell kifizetni, nem havonta.. és igen inkább megveszem 3-4M-ért, mint állandóan szívjak az 1 millás autókkal. Sok kisebb dolgot megcsinálok rajta, de az idősebb autóknál pl. szóba jön a lakatolás, ami nagyon nem olcsó.

Pont azért hasznosak a Vármegye bérletek mert ezek serkentik a vidékiek mobilitását, így nem kell hogy elnéptelenedjenek a falvak a drága közlekedés miatt. Amúgy az országos turizmusnak is jót tesz. Emlékszem arra amikor Nógrádban laktam autó nélkül akkor is sokat dobott volna a szabadságérzetemen egy ilyen megoldás.
Abban az esetben ha megoldható a közlekedés, mert a Volán még egész korrekt.. de a MÁV.. sok helyen a kocsival 35p-s utazás 1-1,5 óra. Főleg Kelet-Mo.-n. Nálunk rendszeresen kimaradnak a vonatok, kimész és majd közlik, hogy nem közlekedik.. majd a következővel tudsz menni.

A turizmuson valóban segíthet, de arra van sokfajta más opció is, régebb óta.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 124
33 282
113
Nem volt eddig sem drága a jegy.
Kicsit én drágállom, hogy ha 4 km-t akarok menni, akkor oda vissza 800 ft busszal. Így nekem kicsit meredek, pláne ha azt nézzük, hogy mondjuk 3-4 km-re /0-10km/ 400 ft, /10-/15 km-re meg 450. Hol van itt bármilyen arányosság?
Mert lehet, hogy drágábba jön ki az autó összes költséget beleszámítva, de akkor legalább háztól-házig megy az ember és nincs menetrendhez kötve.

Persze, ott van a bérlet, vagy menjen biciklin az ember, de most szimplán a jegyárról volt szó.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
Ide illik már csak a címe miatt is…
Álmok vannak máshol is…


Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak​

“Ha megvalósul Mario Draghi versenyképességi csomagja, teljesen átalakulhat az Európai Unió közlekedése, amelyben a gyorsított és nagy sebességű vasutak az egész kontinenst behálóznak, kihívót támasztva a légi közlekedésnek és jelentősen hatékonyabbá téve a teherszállítást. Az uniós reformterv a fejlesztések finanszírozását is átalakítaná, hogy akár 10 óra eljussunk Párizsból Varsóba. Mindez nemcsak az emberek kényelmén javítana, hanem hatalmas növekedési potenciállal kecsegteti az EU megfáradt gazdaságát.”
 

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 907
33 053
113
Egyrészt, nem csak erre tettem félre, ráadásul a vásárlás utáni dolgokra is kellett félretenni. (A használtautó mindig lutri.)

Igen, 5 évig kuporgattam rá, nem azt jelenti, hogy csak erre. Mert mindig kell vésztartaléknak lennie, illetve fizetettem az iskolát ..stb. Volt jó pár dolog, igen annyi pénzt tudtam biztonságosan félre tenni a 2-3 munkahely mellett, hogy 3 év alatt tudtam megvenni kp-ra és egyből a szükséges javításokat, karbantartásokat is megcsináltatni.

Másrészt, igen az állami szférában dolgoztam(-om).
Nekem kellett 1 biztonságos, megbízható, pakolható családi autó. Ezt pedig egyszer kell kifizetni, nem havonta.. és igen inkább megveszem 3-4M-ért, mint állandóan szívjak az 1 millás autókkal. Sok kisebb dolgot megcsinálok rajta, de az idősebb autóknál pl. szóba jön a lakatolás, ami nagyon nem olcsó.


Abban az esetben ha megoldható a közlekedés, mert a Volán még egész korrekt.. de a MÁV.. sok helyen a kocsival 35p-s utazás 1-1,5 óra. Főleg Kelet-Mo.-n. Nálunk rendszeresen kimaradnak a vonatok, kimész és majd közlik, hogy nem közlekedik.. majd a következővel tudsz menni.

A turizmuson valóban segíthet, de arra van sokfajta más opció is, régebb óta.
A volán is jó, amikor olyan kitérőt tesz, amitől a 25 perces út 1 óra. Van, ahol a buszközlekedés jobb, van, ahol a vasút. Dél-Dunántúlon sztem a vasút jobb.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 073
9 469
113
"Bár a Talgo legtöbb szabadalma már lejárt, a vonatgyártót továbbra is a nyomtáv változtatását lehetővé tevő technológia éllovasának tartják. Ugyanakkor a Financial Times kérdésére a Ganz-Mavag cáfolta, hogy a felvásárlási ajánlat hátterében a nyomtávváltó technológia állna, különösen, hogy más cégek is rendelkeznek hasonló technológiával."

Szerintem simán lemásolható.


 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 073
9 469
113
Mint kiderült, a cégnek jelenleg három tulajdonosa van: az osztrák és a magyar állam, illetve az ugyancsak osztrák Strabag. „Ez utóbbinak a tulajdonrészét szerezhetjük most meg.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 236
10 780
113
Kicsit én drágállom, hogy ha 4 km-t akarok menni, akkor oda vissza 800 ft busszal. Így nekem kicsit meredek, pláne ha azt nézzük, hogy mondjuk 3-4 km-re /0-10km/ 400 ft, /10-/15 km-re meg 450. Hol van itt bármilyen arányosság?
Mert lehet, hogy drágábba jön ki az autó összes költséget beleszámítva, de akkor legalább háztól-házig megy az ember és nincs menetrendhez kötve.

Persze, ott van a bérlet, vagy menjen biciklin az ember, de most szimplán a jegyárról volt szó.
Ok, de eddig volt 5km-s jegy, azt most szüntették meg a varmegye bérlettel.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

Ramzana

Well-Known Member
2021. október 22.
5 907
33 053
113
Ide illik már csak a címe miatt is…
Álmok vannak máshol is…


Vasúti utópiát épít ki az EU, lefő a kávé az autópályáknak​

“Ha megvalósul Mario Draghi versenyképességi csomagja, teljesen átalakulhat az Európai Unió közlekedése, amelyben a gyorsított és nagy sebességű vasutak az egész kontinenst behálóznak, kihívót támasztva a légi közlekedésnek és jelentősen hatékonyabbá téve a teherszállítást. Az uniós reformterv a fejlesztések finanszírozását is átalakítaná, hogy akár 10 óra eljussunk Párizsból Varsóba. Mindez nemcsak az emberek kényelmén javítana, hanem hatalmas növekedési potenciállal kecsegteti az EU megfáradt gazdaságát.”
És akkor most mégis inkább jó a Bp-Belgrád, és adnak rá egy kis pénzet, vagy az továbbra is fujj?

A autópályaépítést tudni lehetett, h addig támogatják, hogy a németek gyorsan leérjenek az Adriára.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
És akkor most mégis inkább jó a Bp-Belgrád, és adnak rá egy kis pénzet, vagy az továbbra is fujj?

A autópályaépítést tudni lehetett, h addig támogatják, hogy a németek gyorsan leérjenek az Adriára.
A Bp Belgrád önmagában jó. Csak ugye valami csájníz projekt. Azok meg utoljára olyan dolgot, ami tartós volt a covidot alkották. A vasutat inkább hagyjuk ki.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 250
113
A Bp Belgrád önmagában jó. Csak ugye valami csájníz projekt. Azok meg utoljára olyan dolgot, ami tartós volt a covidot alkották. A vasutat inkább hagyjuk ki.
Bp-Belgrád mire jó továbbra se látszik… cserébe sokba került, többe mint tervezték(pedig már az se volt semmi),
a bónusz, h a tervezett sebességet se fogja hozni magyar szakaszon. Egyelőre.

Arról már nem is beszélve ez a szakasz, hogyan viszonyul a többi magyar vasúti szakasz minőségéhez, állapotához….

“Minek a béka lábára patkó…(?)”
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
Logisztikai központ létesülhet hamarosan az egykori inotai hőerőmű területén...

A konténerterminál az Adriai-tengeri kikötőből érkező nemzetközi szállítmányokat fogadja, innen szállítják majd tovább azokat a különböző európai országokba. A tervek szerint 2025 márciusára megvalósuló beruházás a jelentős mértékű iparűzésiadó-bevétel mellett mintegy 20-25 munkavállalónak biztosíthat megélhetést.

 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 062
31 596
113
Logisztikai központ létesülhet hamarosan az egykori inotai hőerőmű területén...

A konténerterminál az Adriai-tengeri kikötőből érkező nemzetközi szállítmányokat fogadja, innen szállítják majd tovább azokat a különböző európai országokba. A tervek szerint 2025 márciusára megvalósuló beruházás a jelentős mértékű iparűzésiadó-bevétel mellett mintegy 20-25 munkavállalónak biztosíthat megélhetést.

<A szállítás Inotára vasúton történik ahonnan aztán közútra rakodják át

Na azt megnézem, mert szegény 20-as vonal örül, hogy a személyforgalmat le tudja bonyolítani, és idén nyáron is vagy egy hónapig szünetelt a teherforgalom a városlődi síntörés miatt.

Plusz a 8-as sem épp egy szerencsés rész, főleg ott Inota fele, ahol 30 éve nem bírják a négysávosítás ellenére megszüntetni azt a 2 kibaszott szintbeni kereszteződést az erőmű meg az alukohó felé. Helyette odabasztak egy védát, hogy még le is lejmolják az autósokat a 70-es táblával. Na és erre most a Rheinmetall mellett rápakolják akkor a logisztikai központ forgalmát is, hogy még jobb legyen.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 513
5 721
113

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 917
25 933
113
Két látványos ábra, arról, hogy mi is az ábara.
---------
"Súlyos válságban van az európai autóipar, ami miatt az Európai Unió is egyre jobban aggódik. Egyelőre az EU-s gyártók nagy vesztesei az e-autós átállásnak, főként Kína előretörése fenyegeti a belső piac gyártóit, ami az egyik legsúlyosabb veszélyt a magyar gazdaságra jelenti. Noha sokan állami támogatásokat és vásárlási programokat sürgetnek, Mario Draghi friss, uniós versenyképességi reformcsomagja szabályozói lépéseket szorgalmaz a probléma megoldására. Szerinte Európa félreértette eddig az e-autós technológiaváltást, amely sokkal inkább digitalizációs, robotizációs kérdés, semmint szubvenciós probléma. Emellett kiáll a kínai autók importjára kivetett védővámok mellett."
..
a-globalis-autogyartas-megoszlasa-regionkent-702509.jpg

..
az-autoipar-jelentosege-tagallamonkent-a-teljes-gyartas-aranya-orszagonkent-2021-702505.jpg

..
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 826
82 335
113
A Deutsche Bahn eladja a DB Schenkert a dán DSV szállítási és logisztikai csoportnak...