Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 659
32 630
113


"A 2017 óta eltelt hét évben, amióta a MÁV egyetlen új vonatot vagy mozdonyt sem tudott vásárolni, a környező országok alaposan bevásároltak: Ausztria 369, Lengyelország 533, Csehország 597, Románia 191, Bulgária 77, Szlovákia 87, Szerbia 40, Szlovénia 46 és Horvátország 48 mozdonyt vagy motorvonatot vett."
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 487
38 088
113


"A 2017 óta eltelt hét évben, amióta a MÁV egyetlen új vonatot vagy mozdonyt sem tudott vásárolni, a környező országok alaposan bevásároltak: Ausztria 369, Lengyelország 533, Csehország 597, Románia 191, Bulgária 77, Szlovákia 87, Szerbia 40, Szlovénia 46 és Horvátország 48 mozdonyt vagy motorvonatot vett."
Ezek tudatosan @úrják szét a vasutat?
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 236
30 311
113
Miért, hogyan történt? o_O
Lemásolták a nem létező Golfot? :D
Nem gondolkodtok kicsit szűk látókörűen? :p
Esetleg olyanok tájékán is szét lehet nézni, mint a franciák. Esetleg Simca 1100 [1967-től gyártásban]; Renault 16 [1965-ban mutatták be]. Olaszok. Pl.: Autobianchi 112 [1969-től gyártva].


[Amúgy szerintem egy szerves fejlődés volt.]

Hát ha megnézed az N600-ast meg a Minit akkor rá lehet jönni miről van szó Európai forma alatt:
Simca 1100:
F02A60E9-090D-471C-99E5-3C42AC2BA7D9_0.jpg


Autobianchi 112:
images
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 715
57 136
113
Ezek tudatosan @úrják szét a vasutat?

Igen. Ugyanis akkor olcsóbban ki lehet majd privatizálni a haveroknak.

Nem gondolkodtok kicsit szűk látókörűen? :p
Esetleg olyanok tájékán is szét lehet nézni, mint a franciák. Esetleg Simca 1100 [1967-től gyártásban]; Renault 16 [1965-ban mutatták be]. Olaszok. Pl.: Autobianchi 112 [1969-től gyártva].


[Amúgy szerintem egy szerves fejlődés volt.]


Simca 1100:
F02A60E9-090D-471C-99E5-3C42AC2BA7D9_0.jpg


Autobianchi 112:
images

És milyen igazad van!
Talán azért nem hallottunk mi már ezekről, mert nem mondják el minden nap, hogy ők találták föl a kategóriát és mindenki csak őket másolja stb.... :rolleyes:
Amúgy a Simca 1100 az eléggé hasonlít a Civicre. Biztos merítettek a formából.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 441
11 815
113
Igen. Ugyanis akkor olcsóbban ki lehet majd privatizálni a haveroknak.



És milyen igazad van!
Talán azért nem hallottunk mi már ezekről, mert nem mondják el minden nap, hogy ők találták föl a kategóriát és mindenki csak őket másolja stb.... :rolleyes:
Amúgy a Simca 1100 az eléggé hasonlít a Civicre. Biztos merítettek a formából.
Minden korban megvolt és ma is meg van az az általános jelenség, hogy ha bontóban nézted/nézed a kocsikat, amelyeknek már elvoltak távolítva a lámpái, hűtőmaszkja, üvegek, lökhárítók, márka és típusjelzések, akkor egy-egy jellegzetesen karakteres formát, formai megoldást leszámítva - főleg a kommersz kategóriákban - jön a fejvakarás, hogy ez milyen autó is volt...

A fejlesztések akkor sem egy éven belül értek véget, viszont voltak a közönséget szondázó tanulmányautók, netán prototípusok már akkor is, no meg trendek/divatok/közönségvágyak, s persze neves formatervezők, s azok stúdiói, akik az autógyáraknak bedolgoztak, akár házalva is koncepciókkal.

Számos példa van arra, hogy ami nem kellett az egyik márkának, azt eladták másnak, stb.

Nagyon ingoványos terület néha, hogy ki volt az első; aki először elkezdte kidolgozni, kifejleszteni, vagy aki először mutatta be a nyilvánosságnak?
Talán nem pont erre példa, de zavarba ejtő:
Fiat 132:
1200px-Fiat_132_GLS_1600.JPG

5-ös BMW:
SGN5930.jpg

Moszkvics 355:
1689282936_myskillsconnect-com-p-moskvich-355-foto-1.jpg
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 659
32 630
113


"A 2017 óta eltelt hét évben, amióta a MÁV egyetlen új vonatot vagy mozdonyt sem tudott vásárolni, a környező országok alaposan bevásároltak: Ausztria 369, Lengyelország 533, Csehország 597, Románia 191, Bulgária 77, Szlovákia 87, Szerbia 40, Szlovénia 46 és Horvátország 48 mozdonyt vagy motorvonatot vett."
Közben szerencsére megjött Lázár aláírása így jöhet a GYSEV ic motorvonat

 
  • Dühítő
Reactions: Pocok75

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 659
32 630
113
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
86
307
63
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 196
33 418
113
Nem gondolkodtok kicsit szűk látókörűen? :p
Esetleg olyanok tájékán is szét lehet nézni, mint a franciák. Esetleg Simca 1100 [1967-től gyártásban]; Renault 16 [1965-ban mutatták be]. Olaszok. Pl.: Autobianchi 112 [1969-től gyártva].


[Amúgy szerintem egy szerves fejlődés volt.]


Simca 1100:
F02A60E9-090D-471C-99E5-3C42AC2BA7D9_0.jpg


Autobianchi 112:
images
 
  • Imádom
Reactions: SirHiggins

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 785
2 459
113
Bocsi, de ebben dolgozom nap mint nap és sajna a türelem lassan kezd elfogyni itt a végeken. Minden vasúttal kapcsolatos bejelentés felb@ssza bennem az ideget, nem a te hozzászólásod dühít, hanem a kialakult helyzet! Az, hogy ezek a dolgok el vannak késve kb 15-20 évvel! Amúgy a Gyeseves beszerzéseket engedik, a Mávos vonalon meg lassan már pályakocsin tologatjuk az utasokat két megálló között. Nagygépes vágányszabályozások, síncserék, rostálások kellenének, és persze pályamunkás, vonalgondozó! 250 vágánykilométeres hálózatra van 7 pályamunkás és 4 vonalgondozó! Kisgépek alig működnek, beszerzés nincs! Gyomírtó vonat helyett mechanikus gyomirtás van elrendelve a vonalakon! Ami gondolom tudjátok mit jelent! Sajnos semmi nem mutat arra, hogy valami változás lesz ezekben a dolgokban! Lehet itt csilli villi vonatokat beszerezni majd a Máv oldalán is, de lassan már csak a gumikerekes BZmot közlekedik, a pálya alkalmatlan!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 355
125 888
113
Bocsi, de ebben dolgozom nap mint nap és sajna a türelem lassan kezd elfogyni itt a végeken. Minden vasúttal kapcsolatos bejelentés felb@ssza bennem az ideget, nem a te hozzászólásod dühít, hanem a kialakult helyzet! Az, hogy ezek a dolgok el vannak késve kb 15-20 évvel! Amúgy a Gyeseves beszerzéseket engedik, a Mávos vonalon meg lassan már pályakocsin tologatjuk az utasokat két megálló között. Nagygépes vágányszabályozások, síncserék, rostálások kellenének, és persze pályamunkás, vonalgondozó! 250 vágánykilométeres hálózatra van 7 pályamunkás és 4 vonalgondozó! Kisgépek alig működnek, beszerzés nincs! Gyomírtó vonat helyett mechanikus gyomirtás van elrendelve a vonalakon! Ami gondolom tudjátok mit jelent! Sajnos semmi nem mutat arra, hogy valami változás lesz ezekben a dolgokban! Lehet itt csilli villi vonatokat beszerezni majd a Máv oldalán is, de lassan már csak a gumikerekes BZmot közlekedik, a pálya alkalmatlan!
Majd mindjárt jönnek páran és számonkèrnek politikai agitàcióért...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 659
32 630
113
Bocsi, de ebben dolgozom nap mint nap és sajna a türelem lassan kezd elfogyni itt a végeken. Minden vasúttal kapcsolatos bejelentés felb@ssza bennem az ideget, nem a te hozzászólásod dühít, hanem a kialakult helyzet! Az, hogy ezek a dolgok el vannak késve kb 15-20 évvel! Amúgy a Gyeseves beszerzéseket engedik, a Mávos vonalon meg lassan már pályakocsin tologatjuk az utasokat két megálló között. Nagygépes vágányszabályozások, síncserék, rostálások kellenének, és persze pályamunkás, vonalgondozó! 250 vágánykilométeres hálózatra van 7 pályamunkás és 4 vonalgondozó! Kisgépek alig működnek, beszerzés nincs! Gyomírtó vonat helyett mechanikus gyomirtás van elrendelve a vonalakon! Ami gondolom tudjátok mit jelent! Sajnos semmi nem mutat arra, hogy valami változás lesz ezekben a dolgokban! Lehet itt csilli villi vonatokat beszerezni majd a Máv oldalán is, de lassan már csak a gumikerekes BZmot közlekedik, a pálya alkalmatlan!
Szerintem a GYSEV ilyen szempontól külön állatfaj, mert nekik ott a Cargo ami miatt sok dolgot meg tudnak maguknak csinál, nincsenek annyira kiszolgáltatva a közlekedési miniszternek, mint a a MÁV.