Igen. Ugyanis akkor olcsóbban ki lehet majd privatizálni a haveroknak.
És milyen igazad van!
Talán azért nem hallottunk mi már ezekről, mert nem mondják el minden nap, hogy ők találták föl a kategóriát és mindenki csak őket másolja stb....
Amúgy a Simca 1100 az eléggé hasonlít a Civicre. Biztos merítettek a formából.
Minden korban megvolt és ma is meg van az az általános jelenség, hogy ha bontóban nézted/nézed a kocsikat, amelyeknek már elvoltak távolítva a lámpái, hűtőmaszkja, üvegek, lökhárítók, márka és típusjelzések, akkor egy-egy jellegzetesen karakteres formát, formai megoldást leszámítva - főleg a kommersz kategóriákban - jön a fejvakarás, hogy ez milyen autó is volt...
A fejlesztések akkor sem egy éven belül értek véget, viszont voltak a közönséget szondázó tanulmányautók, netán prototípusok már akkor is, no meg trendek/divatok/közönségvágyak, s persze neves formatervezők, s azok stúdiói, akik az autógyáraknak bedolgoztak, akár házalva is koncepciókkal.
Számos példa van arra, hogy ami nem kellett az egyik márkának, azt eladták másnak, stb.
Nagyon ingoványos terület néha, hogy ki volt az első; aki először elkezdte kidolgozni, kifejleszteni, vagy aki először mutatta be a nyilvánosságnak?
Talán nem pont erre példa, de zavarba ejtő:
Fiat 132:
5-ös BMW:
Moszkvics 355: