Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
692
1 823
93
603? Szerintem legenda. Az egy duroplast karosszériás kocsi lett volna.

603 as létezet két db propo el is készült belőle. Egyébként 69 ben került volna gyártasba már minden kész lett volna gépek áttalakítasa a párt vezetés jóváhagyása stb....
Kívéve a motor! Skoda 100 as motorja ment volna bele de a 68 as cseh szitu betet neki :( meg a fránya kgst.... még a licenc gyártásba is benne lettek volna a kelet németek. A kibaszot motoron bukot el az egész projekt.
Egyébként a legenda az hogy vw a golf-1 est a 603 as trabi ihlete.....

Rákerestem, erre ezt találtam:

Trabant 603 Totalcar
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 707
57 065
113
603 as létezet két db propo el is készült belőle. Egyébként 69 ben került volna gyártasba már minden kész lett volna gépek áttalakítasa a párt vezetés jóváhagyása stb....
Kívéve a motor! Skoda 100 as motorja ment volna bele de a 68 as cseh szitu betet neki :( meg a fránya kgst.... még a licenc gyártásba is benne lettek volna a kelet németek. A kibaszot motoron bukot el az egész projekt.
Egyébként a legenda az hogy vw a golf-1 est a 603 as trabi ihlete.....

Én a kevésbé legendáriumban meg azt olvastam több helyről is, hogy bizony a VW mérnökei jártak amerikában, és találkoztak egy igen érdekes autóval amit Honda Civic-nek hívtak:
Honda Civic 1972:
800px-Honda_Civic_CVCC.jpg


Aztán annyira megtetszett nekik, hogy az amerikában igen népszerű modelt alapul véve, csináltak egy sajátot:
Golf 1974.
1024px-Volkswagen_Golf_1-2_%28cropped%29.jpg


Szerintem elég nehéz letagadni a hasonlóságot. Bár a németek az összes autós újságban megpróbálták.
És rendszeresen leírták, hogy ők találták fel ezt a kompakt kategóriát, a golf kategória teremtő és mindenki a világon hozzájuk igazodik... Pofátlan egy banda, nah :D
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
848
3 810
93
Honda Civic 1972:
1973.
És egy autó fejlesztési cuklusa alapján, nem legóztak össze 2 év alatt pláne egy év alatt egy vadi új kocsit.
egyszerűen a 70es években ebbe az irányba ment el az értelmes autóipar.
Lehet a vwt szídni, sok esetben kell is, de semmivel sincsenek nagyobb botrányaik, mint a többi gyártónak.

Én is úgy értettem.
Mindenesetre nagyobb a realitása, hogy a mindig keményvaluta éhes keleti blokk elad egy készterméket, mint hogy a japókról másol a vw.
Már csak azért is, mert a keleti blokk autói műszakilag általában nagyon nem voltak eredetileg lemaradva. Csak a ráncfelvarrások meg a modellfrissítések ciklusai miatt maradtak el a nyugati társaiktól.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 888
15 184
113
1973.
És egy autó fejlesztési cuklusa alapján, nem legóztak össze 2 év alatt pláne egy év alatt egy vadi új kocsit.
egyszerűen a 70es években ebbe az irányba ment el az értelmes autóipar.
Lehet a vwt szídni, sok esetben kell is, de semmivel sincsenek nagyobb botrányaik, mint a többi gyártónak.


Mindenesetre nagyobb a realitása, hogy a mindig keményvaluta éhes keleti blokk elad egy készterméket, mint hogy a japókról másol a vw.
Már csak azért is, mert a keleti blokk autói műszakilag általában nagyon nem voltak eredetileg lemaradva. Csak a ráncfelvarrások meg a modellfrissítések ciklusai miatt maradtak el a nyugati társaiktól.

Főleg úg, hogy 69ben már volt prototípusa.


A környezetvédelmi botrány meg volt, érthetetlen módon akkor ezt a konszern magára vállalta, jóformán csak rajta rúgták el a port.
Ami rendben is van.
De hát ugye mindenki kb ugyanolyan befecskendező rendszert használ a nagyok közül (denso, bosch..) és logikus, ha az egyik jobb lenne nagyságrenddel a másiknál már nem lenne piacon.
De az ominózus amcsi teszteken persze sokszir nagyságrenddel több volt a kibocsájtása, de ezzel is a valós mérések közt az egyik legjobb volt a márkatársak szintúgy nem megfelelő valós értékeihez képest. Azaz vastagon csalt mindenki.
Egész egy érdekes poktikai, gazdasági színjáték volt.

Elfogultaknak egy egy márka kapcsán úgyis midnegy, hogy mit írsg, hiszen a saját kocsijuk sosem romlik el, akkor se ha a motortérben nyakig olajban bújnak.

Engem meg sokkal jobban szokott érdekelni az olyan dolog, hogy mondjuk pma puding lemez puding kasztnijába nem tudod meghúzni a bölcső csavart, mert kijön a menet , de van aki ezt is szereti.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 888
15 184
113
Főleg úg, hogy 69ben már volt prototípusa.


A környezetvédelmi botrány meg volt, érthetetlen módon akkor ezt a konszern magára vállalta, jóformán csak rajta rúgták el a port.
Ami rendben is van.
De hát ugye mindenki kb ugyanolyan befecskendező rendszert használ a nagyok közül (denso, bosch..) és logikus, ha az egyik jobb lenne nagyságrenddel a másiknál már nem lenne piacon.
De az ominózus amcsi teszteken persze sokszir nagyságrenddel több volt a kibocsájtása, de ezzel is a valós mérések közt az egyik legjobb volt a márkatársak szintúgy nem megfelelő valós értékeihez képest. Azaz vastagon csalt mindenki.
Egész egy érdekes poktikai, gazdasági színjáték volt.

Elfogultaknak egy egy márka kapcsán úgyis midnegy, hogy mit írsg, hiszen a saját kocsijuk sosem romlik el, akkor se ha a motortérben nyakig olajban bújnak.

Engem meg sokkal jobban szokott érdekelni az olyan dolog, hogy mondjuk pma puding lemez puding kasztnijába nem tudod meghúzni a bölcső csavart, mert kijön a menet , de van aki ezt is szereti.

A fejlesztési idő amúgy kb 10 év kehetett. Audi 50nél 60as évek elején kezdték el, 74ben került piacra

Ez egy honda oldal, eszerint 70ben kezdték el fejleszteni, 2 év alatt, ami igencsak durva.
És leírást tekintve tényleg annyinak tűnik.
Szóval jelentősen később kezdték el, a trapéz formavilágról is leírták a japánok, hogy európai behatás

 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 888
15 184
113
A nox limit a piros vonal, 2016ban valős körülmények közt ezt mérték, de jóformán csak a konszerben verték el a port... később más eus gyártókat is kikezdtek.

Az élbojbna azért itt is benne vannak a japánok.


cot sajnos nem találtam meg ennyi év után.

Persze a japánokat se kell félteni, amikor ott volt a fémipari botrányuk, hogy az repülőgépiparba beszállított aluminiumuk nem tudta a specifikációkat, aztán éppúgy sárosak voltak a takatánál is, na meg a mostani töréstezmszte szabadon értelmezése se kispálya.

 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 707
57 065
113
1973.
És egy autó fejlesztési cuklusa alapján, nem legóztak össze 2 év alatt pláne egy év alatt egy vadi új kocsit.

1972 júniusában indult a tömeg gyártás, másrészt de, össze legóztak akkoriban ennyi idő alatt egy autót.
Főleg, hogy evolúciós fejlesztés volt, az alapja a kisebb Honda N600-as volt:
1024px-1969_Honda_N360_01.jpg


Ez egy honda oldal, eszerint 70ben kezdték el fejleszteni, 2 év alatt, ami igencsak durva.
És leírást tekintve tényleg annyinak tűnik.
Szóval jelentősen később kezdték el, a trapéz formavilágról is leírták a japánok, hogy európai behatás

Igen. Két év alatt megcsinálták. A formavilág pedig már a 60's évek közepén meg volt náluk, lásd. a fentebbi N600-as képét.

Mindenesetre nagyobb a realitása, hogy a mindig keményvaluta éhes keleti blokk elad egy készterméket, mint hogy a japókról másol a vw.
Már csak azért is, mert a keleti blokk autói műszakilag általában nagyon nem voltak eredetileg lemaradva. Csak a ráncfelvarrások meg a modellfrissítések ciklusai miatt maradtak el a nyugati társaiktól.

A keleti blokk autó 80-ig tényleg nem voltak elmaradva, viszont amit sokan nem tudnak, hogy bizonyos szegmensekben a Japánok 70-re már jócskán megelőzték az amerikaiakat, és néhány cégük beérte a legtöbb Európai gyártót.

Főleg úg, hogy 69ben már volt prototípusa.

Meg már 1967-ben is volt neki, meg még korábban is.
800px-Volkswagen_Beetle_successor_proposal_%281967%29_which_never_got_past_the_prototype_stage.JPG

10 évig fejlesztették a Golf I-et, alapvetően a műszaki tartalma már meg volt. Viszont N+1 karosszéria dizájnt kipróbáltak, egyik se jött be igazán. És mint mondtam amcsiban láttak Honda Civic-et és annak a dizájnját másolták le maguknak.
A dizájnját, nem a műszaki tartalmát! (Ezt kiemelem, mert páran félre értették a dolgot)
A Golf I-es 1974-ben mutatkozott be.

Én a kevésbé legendáriumban meg azt olvastam több helyről is, hogy bizony a VW mérnökei jártak amerikában, és találkoztak egy igen érdekes autóval amit Honda Civic-nek hívtak:
Honda Civic 1972:
800px-Honda_Civic_CVCC.jpg


Aztán annyira megtetszett nekik, hogy az amerikában igen népszerű modelt alapul véve, csináltak egy sajátot:
Golf 1974.
1024px-Volkswagen_Golf_1-2_%28cropped%29.jpg


Szerintem elég nehéz letagadni a hasonlóságot. Bár a németek az összes autós újságban megpróbálták.
És rendszeresen leírták, hogy ők találták fel ezt a kompakt kategóriát, a golf kategória teremtő és mindenki a világon hozzájuk igazodik... Pofátlan egy banda, nah :D
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
848
3 810
93
bizonyos szegmensekben a Japánok 70-re már jócskán megelőzték az amerikaiakat,
Az amerikaiakat a szovjetek is masszívan előzték, ez nem valami nagy szó.

1972 júniusában indult a tömeg gyártás, másrészt de, össze legóztak akkoriban ennyi idő alatt egy autót.
Ami még 2 hengeres motorral belpiacra készült, és egy trabant 601 et talán megvert.
A golf fejlesztése 69ben indult. Igen legenda, de sokan mondják, hogy miután megvették a trabant 603 licencét.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 707
57 065
113
Az amerikaiakat a szovjetek is masszívan előzték, ez nem valami nagy szó.

Igen, csak a szovjet jármű gyártás nem az USA piacon versenyzett a Japán meg igen. És elég keményen taroltak.
Amúgy a Moszkvics a 60's években elég kelendő volt még Nyugat-Európában is. Volt, hogy a gyár termelésének több, mint a fele is arra a piacra ment.
Csak itt tudni kell azt is, hogy a nyugati autógyárak elég nehezen tértek magukhoz a II. VH-ból.
A német autógyártás a Mercit leszámítva kb. sehol se volt. A 60's években olasz-angol fölény volt igen erősen.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 888
15 184
113
1972 júniusában indult a tömeg gyártás, másrészt de, össze legóztak akkoriban ennyi idő alatt egy autót.
Főleg, hogy evolúciós fejlesztés volt, az alapja a kisebb Honda N600-as volt:
1024px-1969_Honda_N360_01.jpg




Igen. Két év alatt megcsinálták. A formavilág pedig már a 60's évek közepén meg volt náluk, lásd. a fentebbi N600-as képét.



A keleti blokk autó 80-ig tényleg nem voltak elmaradva, viszont amit sokan nem tudnak, hogy bizonyos szegmensekben a Japánok 70-re már jócskán megelőzték az amerikaiakat, és néhány cégük beérte a legtöbb Európai gyártót.



Meg már 1967-ben is volt neki, meg még korábban is.
800px-Volkswagen_Beetle_successor_proposal_%281967%29_which_never_got_past_the_prototype_stage.JPG

10 évig fejlesztették a Golf I-et, alapvetően a műszaki tartalma már meg volt. Viszont N+1 karosszéria dizájnt kipróbáltak, egyik se jött be igazán. És mint mondtam amcsiban láttak Honda Civic-et és annak a dizájnját másolták le maguknak.
A dizájnját, nem a műszaki tartalmát! (Ezt kiemelem, mert páran félre értették a dolgot)
A Golf I-es 1974-ben mutatkozott be.

Fip... neee, most komolyan.

Ne hazudtold a hondát, a honda oldalán írják , hogy europai forma lett. Nem japán.

A golfrol meg kb mindenki tudja, hogy a formatervet végül Giugiaro adta, aki a Lancia deltaet is.

A tobbi max a hondas vagyalom, onigazolas
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 707
57 065
113
Ne hazudtold a hondát, a honda oldalán írják , hogy europai forma lett. Nem japán.

Hát ha megnézed az N600-ast meg a Minit akkor rá lehet jönni miről van szó Európai forma alatt:
1024px-Morris_Mini-Minor_1959_%28621_AOK%29.jpg


1024px-1969_Honda_N360_01.jpg


Hát nem a volskwagenről.
Ettől még az a Golf I kísértetiesen Civic lett :rolleyes:

A golfrol meg kb mindenki tudja, hogy a formatervet végül Giugiaro adta, aki a Lancia deltaet is.
Utóbbi nem tűnik Civic másolatnak. Az előbbi meg igen.

A tobbi max a hondas vagyalom, onigazolas

Lehet, hogy a Hondások csak ezt álmodták amikor meglátták a Civic-nek kinéző germán csodát.
Ahogyan becs szó, kína sem lopja az autós forma terveket. Mind originál :)
De még a kínaiak sem olyan pofátlanok, hogy azt hazudják, hogy ők találták föl ezt a forma világot és ezt a kategóriát :D
Ellentétben a németekkel akik 50 éve folyamatosan ezt hazudják igencsak kényszeresen.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 888
15 184
113
Hát ha megnézed az N600-ast meg a Minit akkor rá lehet jönni miről van szó Európai forma alatt:
1024px-Morris_Mini-Minor_1959_%28621_AOK%29.jpg


1024px-1969_Honda_N360_01.jpg


Hát nem a volskwagenről.
Ettől még az a Golf I kísértetiesen Civic lett :rolleyes:


Utóbbi nem tűnik Civic másolatnak. Az előbbi meg igen.



Lehet, hogy a Hondások csak ezt álmodták amikor meglátták a Civic-nek kinéző germán csodát.
Ahogyan becs szó, kína sem lopja az autós forma terveket. Mind originál :)
De még a kínaiak sem olyan pofátlanok, hogy azt hazudják, hogy ők találták föl ezt a forma világot és ezt a kategóriát :D
Ellentétben a németekkel akik 50 éve folyamatosan ezt hazudják igencsak kényszeresen.

Én megnézhetem, bár felesleges és te hiába akarod annak látni, a honda tervezői szerint nem így történt.
Írj nekik levelet, biztos válaszolnak valamit engem nem kell győzködni, felesleges.

Azt hittem a honda nox határértékekre azért megírod, hogy a honda dízel mitől környezetbarátabb, többszörös nox, co kibocsájtással, mint a foswagen.
még nagyobbat hazudtak, de gondolom a ditroiti bosszunal akkor nem a jaoo gyarmat volt a célpont.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 707
57 065
113
Én megnézhetem, bár felesleges és te hiába akarod annak látni, a honda tervezői szerint nem így történt.
Írj nekik levelet, biztos válaszolnak valamit engem nem kell győzködni, felesleges.

Miért, hogyan történt? o_O
Lemásolták a nem létező Golfot? :D

Nálam a sorrend a Mini (angol), N600, Civic, majd a Golf I.
De nekem mindegy, csak ne hazudják már folyamatosan, hogy "kategória teremtő golf" és a többi f@szságukat, mert unalmas hazugságok.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 888
15 184
113
Miért, hogyan történt? o_O
Lemásolták a nem létező Golfot? :D

Nálam a sorrend a Mini (angol), N600, Civic, majd a Golf I.
De nekem mindegy, csak ne hazudják már folyamatosan, hogy "kategória teremtő golf" és a többi f@szságukat, mert unalmas hazugságok.

Hazudnak ők is a termékekről, ahogy rendre a japánok és a honda is.
A baj akkor van, amikor ezeket a hazugságokat a tulajdonosok elhiszik.

Tanár ismerősöm pl meg volt győződve, hogy a suzuki mk2es swiftjében jobb lopásvédelem van, mint egy s classeban, mert százalékosan a 90es években kevesebb volt az ellopott swiftek aránya :D A szalonban mondták neki.
Na mindegy.
 
  • Hűha
Reactions: misinator

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 888
15 184
113
Jah, nézd meg Giugiaro formaterveit a 60as években, amikor a japánoknak még terveik se voltak a civicre.
Ho az olasz dizajnerek mennyire látták már akkor a 70es évek autóit.