Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
17 987
24 578
113
Kevlárbetétes külső és persze kis javítószett, ha defekted tamadna útközben? Javallanám mindkettőt. Leányfalu felé valahogy mindig van valami amúgy.
Montin kevláros van, sz@rt se ér. Oútira nem teszünk olyat, mert nehéz. Királydinnye ellen amúgy is véleményes.
Van nálam pót belső mindig, de ha 1km-re jutok csak, akkor inkább haza jövök, főleg ha már a kedvem is elmegy a továbbiaktól.
Mtb belsőket szoktam foltozni, oútit nem. Nem bízom én ezekben a foltokban 8,4bar-on.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
1 975
8 921
113

Majd közölte, hogy közel 850 milliárd forint forrást rendelnek a feladatra.
Ebből a pénzből mintegy félezer kilométernyi sínt újítanak fel, újraindítják a hazai IC-kocsik gyártását és jó minőségű használt járműveket szereznek be
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 213
34 631
113

Majd közölte, hogy közel 850 milliárd forint forrást rendelnek a feladatra.
Ebből a pénzből mintegy félezer kilométernyi sínt újítanak fel, újraindítják a hazai IC-kocsik gyártását és jó minőségű használt járműveket szereznek be
Csak hallkan jegyzem meg, hogy amikor miniszter lett akkor 1200 milliárd Ft-ról beszélt azóta szépen csúszik lejjebb a szám... mire ténylegesen történne valami addigra nem lesz pénz semmire ha így halad...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 135
59 684
113
De ez csak egy Hyundai!
  • ?:eek:
  • Pályán bevérzik a szeme (úgy látszik, sokszor megnézte a Taxit...), bármikor megkúpolom!
  • ?o_O Miről beszélsz ember? Csak Miskolc belvárosában közlekedel öt kilométert a dugóban (én meg mindig várost elkerülőn teszem meg a 10-et az alvóvárosomba)

Nem kúpol meg senki senkit; ez nem versenypálya, hanem közút. Tartom a forgalom ritmusát - roppant kényelmesen, könnyedén, hiszen 2000-en, de max. 2500-on vált el az automata, ha nem kezdek el versenyezni a német prémiumokkal:D.
De nem kezdek el, mert 10 kilométer, s a végén úgy is előttem áll a lámpás kereszteződében a tartálykamion mögött.
Autópályán is tartom a 130-at hetedikben 2900-on oszt' jónapot.
Ha lemegyek Budapestre, akkor meg ott állnak előttem a Szerencs utcánál, mert a belső sávban nyomulás dolgoztatja a szervezetet (kávé-pisi, emiatt később megint pisi, de ha már megállt, akkor megint kávé...)

Amúgy én azonnal elvenném a jogosítványt attól aki ezt a "megkúpolom" szöveget kiejti a száján, bármikor.
Ez az egyik objektív jele annak , hogy az adott illető mentálisan teljesen alkalmatlan a gépjármű vezetésre.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 102
4 839
113

Majd közölte, hogy közel 850 milliárd forint forrást rendelnek a feladatra.
Ebből a pénzből mintegy félezer kilométernyi sínt újítanak fel, újraindítják a hazai IC-kocsik gyártását és jó minőségű használt járműveket szereznek be
Tehát baszik az egészre
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 213
34 631
113

A találkozón Meleg János szerint Lázár elsősorban az általa korábban öt pontban megfogalmazott célokról beszélt. A vasútfejlesztéssel kapcsolatban „ráerősített” a beszerzésekre, és elmondta, hogy hitelekből akarják fiatalítani a járműflottát: Svájcból használtakat vennének, de kínai és osztrák vásárlások is várhatóak.
https://nepszava.hu/3247018_lazar-janos-vasuti-kozlekedes-fejlesztes-igeret-mav
A kínai szálat elengedhetnék igazán...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 358
20 373
113

A találkozón Meleg János szerint Lázár elsősorban az általa korábban öt pontban megfogalmazott célokról beszélt. A vasútfejlesztéssel kapcsolatban „ráerősített” a beszerzésekre, és elmondta, hogy hitelekből akarják fiatalítani a járműflottát: Svájcból használtakat vennének, de kínai és osztrák vásárlások is várhatóak.
https://nepszava.hu/3247018_lazar-janos-vasuti-kozlekedes-fejlesztes-igeret-mav
A kínai szálat elengedhetnék igazán...
Tehát most kevesebb pénzből drágábban szarabbat veszünk?
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 953
30 577
113
Érdekes itt az eszmefuttatásotok a társadalom prémium autó utáni vágyáról, Közép-Európai szemléletről, proli mentalitásról.
Eszembe jutott, hogy mikor két hete Albániában jártam, feltűnt, hogy ott mennyivel, de tényleg mennyivel több merci szaladgál, mint itthon. Mindenféle német prémiumot kajálnak, de a merci az különösen felkapott, vágyott, társadalmi szintet mutató kocsi lehet ott, mert a 30 évestől a legújabbig, mindből rengeteg van. Az esti dugóban egymást érték a V8 biturbo, AMG szedánok, GLE, GLS, EQS SUV-ok, tulajaik bűszkén túráztatták őket meg jaszkariztak, hogy jó messzire elhallatsszon, mekkora életcsászárok is ők. Ha tudnák, hogy ezzel csak azt hirdetik magukról, hogy mekkora pronyó barmok, akkor lehet átgondolnák... (vagy ha hallanák barátnőm kommetjeit... "na, ennek is kicsi a farka...")

Elképesztő volt látni, hogy elvileg Európa egyik legszegényebb országa, és hogy mégis mekkora vagyoni különbségek vannak ott. Mert affelől nincs kétségem, hogy a hegyekben élő parasztok nem 2 éves E63 AMG-vel szaladgálnak, de még csak nem is V8 biturbó G mercivel...

És ha már közlekedés, akkor az is ide tartozik, hogy működő vasútvonaluk egyébként nem nagyon van, most újítják fel (inkább építik) a Tirana-Durres vonalat. Az előző rendszerben még komplett hálózatuk volt, csak teljesen lerohasztották...
Albánoknál külön kultusza van a Mercedesnek, mert azt hiszem Enver Hodzsa alatt külföldi autóból csak azt lehetett behozni az országba és ezért a jólét/gazdagság szinonimájává vált. 90-es években még külön dalt is csináltak hozzá :D

Részben hasonló a helyzet Boszniában, ahol meg a Volkswagennek - pontosabban a Golf 2-nek - jutott identitás meghatározó szerep. Itt inkább azért, mert Szarajevó mellett nyitott még anno Jugoszlávia alatt a VW egy összeszerelő üzemet, ahol hol VW-ként, hol TAS-ként gördültek le az autók és aztán nekik is meglett a saját "mi autónk" érzésük.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 765
39 057
113
A nagy elektromos auto átverés és a Ford válasza

Lényeg, hogy nem veszik a csak elektromos autókat, ott àllnak a kereskedőknél, a hybridek viszont népszerűek, nem a bedugósak, hanem a hagyományosak, szóval a Ford most az elektromos autók helyett a hybrideket nyomatja kifelé.
Ez Amerika, de itt Európában is hasonló a helyzet.
Mink meg itt állunk azzal a rengeteg akksigyárral, hogy a rossebb ette vóna meg aki ezt a baromságot kitalálta és ezrekre a gyárakra alapozta a gazdaság politikát!
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 587
8 244
113
Lényeg, hogy nem veszik a csak elektromos autókat, ott àllnak a kereskedőknél, a hybridek viszont népszerűek, nem a bedugósak, hanem a hagyományosak
vett nemrég a szomszéd egy 2.5-ös full hibrid kugát, kifejezetten jók a tapasztalatai
becsatlakoztam egy kugás fb csoportba, olvasgatva ezzel a motorral van a legkevesebb probléma a típusnál
a technológiát a toyotától vették, a benzines motor mazda származék
volt már ilyenjük csak 2 literesben az utolsó mondeóban de ott nem lett sikeres mert az autóban bennagyták az őskövületi fedélzeti rendszereket az akkut is csak behányták hátra hiába volt jó a motor nem vették a zemberek, ki is vezették a tipust
ha lenne a fordnak egy cseppnyi esze a focust nem kivezetnék hanem adnának neki még egy faceliftet és egy ilyen full hibrid motort, ezt láthatóan jól meg tudják csinálni, és a hibrid piacon "csak" a toyotával és a hondával kell egyelőre versenyezniük, az elektromos piacon meg az egész világgal...
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 857
14 484
113
Albánoknál külön kultusza van a Mercedesnek, mert azt hiszem Enver Hodzsa alatt külföldi autóból csak azt lehetett behozni az országba és ezért a jólét/gazdagság szinonimájává vált. 90-es években még külön dalt is csináltak hozzá :D

Részben hasonló a helyzet Boszniában, ahol meg a Volkswagennek - pontosabban a Golf 2-nek - jutott identitás meghatározó szerep. Itt inkább azért, mert Szarajevó mellett nyitott még anno Jugoszlávia alatt a VW egy összeszerelő üzemet, ahol hol VW-ként, hol TAS-ként gördültek le az autók és aztán nekik is meglett a saját "mi autónk" érzésük.
Nálunk is volt hasonló a Porschével:
 

jojoka

Well-Known Member
2017. január 17.
87
315
63
Nekem idén nyáron egy hét jutott Albániában. Délebbre mentünk, mint Durres, majdnem a görög határra. (Saranda). A nagyszámú mercire számítottam, én is hallottam, hogy náluk divat, mint a közel-keleten a körülmetélés, de igazán két dolog lepett meg. Az egyik, hogy nem fapados kocsik, hanem AMG és E-400 és ilyenek, tehát nem belépő modellek, de a BMW-k közül sem a 320d volt ami az utakon futott. A másik, hogy ennyi RangeRovert egy kupacban én még nem láttam, talán csak Londonban. Mindenhol Range. Szinte annyi, mint Merci.
Idősebb autók benn a hegyek között, bár ott is inkább az újak. 4-es golfot kb Berat felé láttunk csak, a parti részen csak újabb.

Hazafelé az Észak-Macedón - Szerb határon láttam először hibridet, pedig egy napot Szkopjéban is kényszerpihentünk, de sehol hibrid vagy villanyos. Természetesen az is egy magyar rendszámos Prius volt... :)

Zseniális ahogy a forgalom halad ott lenn délen. Tetszett. A határok szörnyűek, a többi hibátlan.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 760
34 680
113
És bazmeg, azonnal eszembe jutott, pedig gyerekkoromban láttam, hogy egy Jackie Chan filmben volt a járgány.
Peugeot 304esek ellen...kedvencem mindkettő...
2015-ös benzines mazda3 nemigen van 3 millió alatt....

Aki ennyiért veszi a hatost az esélyesen egy rommá tört retket vesz.

Mondjuk az biztos, hogy a skyactive motoros kocsik nem annyira dinamikusak cserébe keveset eszik.

A mazdától viszont dízelt sose vennék.
Hmm. Mazda dízel? 1998c3 van az MPVben...3500km egy hét alatt 6személlyel tele pakolva...7l körüli fogyasztással....gond nélkül...szerintem nem rossz...