Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
de félre ne érts, németnél is megvan ugyanez ez.

Ott is van olyan, hogy megveszik ma 2024ben a youngtiner pdtdit. Aminek reálisan nézve midnen perc ajándék. Nekem is van caddym, pdvel,szerintem magyarország egyik legtúlárazottabb kocsija.
Na ilyenre ha a hengerfej kiverődik, marpedig tuti kiverődik, vesznek rá fejet, akkor már veztengelyt, szokásos sallangokat, munkadíjjal együtt 7 800, akár egymilla is lehet. Gtk.
De a tulajok szerint elotte is az orok elet plussz egy napot hirdetik, utána is, mint a civic tulajok. Amikor meg eljön az örökélet plusz második nap, akkor meggyőzik magukat hogy hát igazából megéri kifizetni ezt a gazdasági totálkárt is, mert innen örök élt plusz egy nap.
Ha a szomszéd, meg a fiatjára ellocsol egy 200at, akkor megmondják, hogy az egy betegágy.
De mondom, a mazda tulajok szerint se rohad a mazda, alánézel, nincs meg a nyulvány, küszöb es akkor se rohad.
Ezeket a bevett legendákat engedd már el, hogy bármennyivel is jobb lenne egy honda másnál. Éppen az a tucat, mint a többi.
Irtam már ide, ott a legendásan szarnak kikiáltott 1.5tsi lánc. Aztán miért rosszab 200nál megláncozni, mint imádni egy másikat szíjazni 90 ezrenként, azaz kétszer, ugyanannyiért. És akkor a tsi lánc egy fos, a szíj meg kurvajó :D
Felextrázott szépbelsős toyotat is lehet egekig magasztalni, de felesleges.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 521
132 319
113
És akkor a tsi lánc egy fos, a szíj meg kurvajó
Hát én pont főként a láncos szívóbenzin miatt vettem mazdát. Vásárláskor lepucoltattam az alját teljesen és kapott egy teljes alváz és üregvédelmet. 4 éve nincs problémám meg rendszeresen alámászva és minden évben többször dobok és küszöbök alatt teljesen belső kerékív borítás leszedéssel pucolva, hogy meg se jelenjen. Egyelőre nincs se rozsda se gond.

Mazda 3 G120 2.0 skyactive benzin
2015-ös évjárat.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 174
14 123
113
Hát én pont főként a láncos szívóbenzin miatt vettem mazdát. Vásárláskor lepucoltattam az alját teljesen és kapott egy teljes alváz és üregvédelmet. 4 éve nincs problémám meg rendszeresen alámászva és minden évben többször dobok és küszöbök alatt teljesen belső kerékív borítás leszedéssel pucolva, hogy meg se jelenjen. Egyelőre nincs se rozsda se gond.

Mazda 3 G120 2.0 skyactive benzin
2015-ös évjárat.
Kovetkezo autonak ami egyben projekt auto lesz egy mazda 3 mast szemeltem ki valahol 2004-2010 kozott
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
Pont az a lenyeg en akarom majd kilakatolni ha mar elkezdem ezt a szakmat majd

megleeht csinálni restaurálás szintjén, de javítani nem. Allítólag még ha leónozod is felrohad alúlról, mert már benne van.
Egy co potty mar akkor barnul, amikor kihül. Hiába üregvédőzöd, szélmalomharc lesz.
De pl sokat lehet segiteni takarítással, mint Kriss is. Pl haver e46 hatsósárvédőive is vissza van peremezve, megall benne a sár.
Ahogy caddynél, de citroenem küsz{b vízkifolyója is el tud tömődni, de ez minden kocsira jellemző.
De ha már mondjak honda s példát, crvnél ott úgy van a dobetét mögött visszahajtva a lemez, hogy egy sárgyűjtő tálca, le is rohad.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
Pont az a lenyeg en akarom majd kilakatolni ha mar elkezdem ezt a szakmat majd

Tudod mi a kasztnis szakma alapja?

-határidőre el se kezd
-megbeszéltnél mindig drágább, vagy ha tol-igben kommunikálsz, akkor mindig a maxos ár
-hegeszteni ne tudj
-olcsó, valahonnan szerzett vakrozsdás huzal
-üvegszálas gitt
-purhab
-szélvédőragasztó
-töltőanyagnak farmer, rashelzsák, felénk audis kesztyű
-ha mégis a hegesztőhöz nyúlsz nehogy kivágd, csak üsd be a régi küszöböt kalapáccsal és csipesd rá az újat.
-nem utolsó sorban háborodj fel az ilyen munkákon és a szakma legjobbjának tartsad magad, csakis ilyen munkát végezve.

Na ekkor lehetsz magyar karosszérialakatos :D
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
4 174
14 123
113
Me
Tudod mi a kasztnis szakma alapja?

-határidőre el se kezd
-megbeszéltnél mindig drágább, vagy ha tol-igben kommunikálsz, akkor mindig a maxos ár
-hegeszteni ne tudj
-olcsó, valahonnan szerzett vakrozsdás huzal
-üvegszálas gitt
-purhab
-szélvédőragasztó
-töltőanyagnak farmer, rashelzsák, felénk audis kesztyű
-ha mégis a hegesztőhöz nyúlsz nehogy kivágd, csak üsd be a régi küszöböt kalapáccsal és csipesd rá az újat.
-nem utolsó sorban háborodj fel az ilyen munkákon és a szakma legjobbjának tartsad magad, csakis ilyen munkát végezve.

Na ekkor lehetsz magyar karosszérialakatos :D
En ugy szeretnem csinalni mikor majd ra nezek 60ezer hozzá erek 90 ezer ertetlenkedes hogy miert ennyi 120ezer es meg else kezdtem a melot
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113
de ne legyél már ennyire elfogult. Én szar hondákat is látok szemétdomb állapotban, de kb ott van a legnagyobb hit is, amikor ezekre a szemétdombokra a tulaj azt gondolja, hogy hibátlan.

Ezek a hallottma olyat sztorikat meg fejeltsed el, minden márkában van olyan, gyakorlatilag oda fejlodott az autogyartás sajnos, hogy mindenki ugyanazt a szemetet csinálja.

Nézd, én nem vagyok autó szerelő, én felhasználó vagyok.
A családban N+1 féle kocsi volt, ahogyan a közvetlen baráti körömben is.
A környezeteben nem láttam még jó volkswagen konszernes autót, mind egy határ szar volt!
Apám Golfja, Polója mind egy fospisztoly volt. Az 1.6FSI soka Octávia volt tűrhető.
Barátok B5 Passatja és Super B-je mind egy pénztemető szarvolt. Folyt belőlük a rozsda , folyamatosan motor javítások stb...
Nekem dolgozók A6-os audijában folyamatos túrbó cserék.
Szintén nekem dolgozó alvállalkozó BMW7-jében a 180,000 km körül beszaró ZF8-as váltó....
Másik srácnak az 5-ösében (E60) beszart légrugó. És ezek csak a húzós tételek!
Itt a szomszéd srácnak 6-os BMW-je van (E63), meg egy öreg szwiftje. Utóbbival jár minden hova mert a bömös az ideje nagy részét szerelőnél tölti vagy arra vár...
Én elhiszem, hogy valakinek élvezet ezeket vagyonokért bütykölni, meg mind csodás, de az Önámítás a német autósoknak is erősen a sajátja.
Én egyszer ültem tini koromban jó német kocsiban, az egy 600 SEC merci volt. Azóta sem sikerült, pedig jó párban utaztam/vezettem stb... Egyik se volt az igazi. Főleg ha kiderült milyen szopás a tulajnak a szervíz.

De volt a családban ford Focus és most van Mondeó is. Ezeknek is voltak apróbb nyűgjeik, de a VW-s kocsikhoz képest beton stabilak.
Család másik ága Toyotás, kb. majd az összes Corolla/Auris volt már náluk, így nálam is. Mind megbízható stabil kocsi volt. ***
Voltak Opel Astráink is a régi időkben, azokat is szerettem (F, G). Nem volt velük sok gondunk, azok se hagytak ott soha.
Nekem volt toyotám, hondám. Nem nagyon volt velük semmi bajom.
A toyotám előző tulaja volt hülye, az ő dolgait kellet helyre rakatnom, utána semmi baja nem volt a kocsinak.
A hondámnak meg egyelőre alapból sincs.
Ellenben amíg a cég miatt bérelt kocsikkal jártam, sose tudtam, hogy az aktuális skoda szuper masina aznap éppen elvisz-e a célig. Más műszaki hitványságaikról nem is beszélve.
Számomra ezek egyszerűen nem jó autók!

Tény, hogy a legszarabb autó amivel eddig dolgom volt, az spanom Fiat Bravaja volt. Ez 15+ éves sztori, szóval akkor ez nem volt olyan idős kocsi, de akkora határ szarhoz még nem volt szerencsém. :D

Egy független autószervízbe meg kb époen annyi szemétrevaló japánt látni, mint franciát, olaszt, németet. A legkülönfélébb hibákkal.
A motor javításos múltból meg a japán motorokról, de leginkább a végletekig leélt szarjukba vetett hitről, miszerint ezt nem kell javítani, mire odakerül már nem is érdemes, meg inkább nem akarok mesélni, mert sok sebet tépne fel.

Én ezt szuzuki tulajoknál láttam, hogy "nem kell szervíz mert megbízható japán". A fele állomány ennek megfelelő állapotú is.
Igen, megbízható Japán, de csak ha szervizeled normálisan. Ez sok esetben kiesik, és akkor jön az "ő ezt nem érti miért rossz"

***Mint apám húga a 4 diplomás tanárnő, akinek mindig "szar" a szegény béka lámpás toyotája, főleg mituán 4+ évig nem vitte szervízbe, se olaj cserére se semmire. Mert azt minek XD
Aztán megmakacsolta magát a gépezet. Erre megsértődött rá. XD
Amúgy azóta is azzal jár. Talán két éve volt baja, hogy fékezésnél hangos az autó meg nem lassít rendesen. "Már megint szar"
Meghallgattam. Fékbetétet kellene cserélni, mert már nincs.... :rolleyes:
Aztán ha utána megveszed a kocsit, akkor csak nézel, hogy mi van. Hol a legendás japán minőség....
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 021
113
Olvasgatom itt a hozzászólásokat.
Az a baj, hogy 10 év feletti időzített bombákról beszélünk, mert sajnos ez lett a magyar használt autópiaci valóság.
Mert beégett az, hogy ennek az autógyártási korszaknak a termékei örök élet meg egy nap.
Ami igaz...
...volt annak, aki újonnan vette, vagy max. 3-8 évesen és eladta 10+ évesen még azelőtt, hogy neki költeni kellett rá, vagy már kellett volna, mert tudta/tudatták vele, de ő inkább eladta...
Hazudott, hogy ez atombiztos technika?
Nem, hiszen nála lefutotta költségek nélkül azt a mondjuk 300 ezret.

S ezekkel a (tábortűznél, stb.) terjesztett - akkora már - illúziókkal etették tele a piacot, s az álomkergetők meg fizetnek akkora felárakat használt VW-kért, stb., amiből már tényleg nagyszervizzel bele lehetne vágni az autó sokadik "új" életébe egy pl. Tipoval.
De az csak egy Fiat (Dacia, Suzuki, mittomén)...

Na ez a másik baj.
Ahogy Papp Tibor extotalcar újságíró írta/mondta(?) egyszer:
Magyarországon az autó Komoly dolog.

Itt mindenki német felső(bb) polcossal akar járni, az sem baj, ha ez 20 éves 3-as BMW N-es motorkóddal.
S annak ellenére meg van róla győződve, hogy az ő autója "valamibb", mint egy egyéb, még akár ha új is, hogy (konkrét eset) cserélt motorral vette 16 évesen (új motort tetetett bele a nepper eladás előtt, hát persze...azért nézi hetente(!) az olajszintet, s tölti utána rendre, amikor azt hiszi, hogy nem látjuk). küszöböt kéne már rajta cserélni, de inkább csak festést kért rá.
Amikor első nap mentem az új, ezres, automata I30-al a munkahelyre, tudjátok, hogy mit mondott?

De ez csak egy Hyundai!
  • ?:eek:
  • Pályán bevérzik a szeme (úgy látszik, sokszor megnézte a Taxit...), bármikor megkúpolom!
  • ?o_O Miről beszélsz ember? Csak Miskolc belvárosában közlekedel öt kilométert a dugóban (én meg mindig várost elkerülőn teszem meg a 10-et az alvóvárosomba)

Nem kúpol meg senki senkit; ez nem versenypálya, hanem közút. Tartom a forgalom ritmusát - roppant kényelmesen, könnyedén, hiszen 2000-en, de max. 2500-on vált el az automata, ha nem kezdek el versenyezni a német prémiumokkal:D.
De nem kezdek el, mert 10 kilométer, s a végén úgy is előttem áll a lámpás kereszteződében a tartálykamion mögött.
Autópályán is tartom a 130-at hetedikben 2900-on oszt' jónapot.
Ha lemegyek Budapestre, akkor meg ott állnak előttem a Szerencs utcánál, mert a belső sávban nyomulás dolgoztatja a szervezetet (kávé-pisi, emiatt később megint pisi, de ha már megállt, akkor megint kávé...)


A mostani munkatársaim 3-4 évente veszik a 10+ éves örökélet ígéreteket, konkrétan; dízel Astrát, Antarát, Passatot, Mondeót Kugát, 3-as BMW, 18 éves E Mercit.
Aztán jön a chippelés (mer' a városban kúpoláskényszerük van), a nagy felni, nagy zene, aztán a kettős tömegű, a részecskeszűrű átütés, a a hűtőcsere, a hengerfejezés, s ( köszi GI83!) a ledöbbenés, hogy mennyi lenne az injektorok cseréje, így jön a hahu bújása, energiaital-cigi-észosztás egymásnak, a checkengines autó fillérekért beszámítása egy újabb...szarba...

S én vagyok a balek hülye, aki konkrátan rendre 18 évig használta eddig gond nélkül minden új, vagy max. 3 éves aut...a szemükben csak kocsiját.

Az a büdős helyzet, hogy a közép-európai szemlélet az úrhatnám - na nem polgár, hanem prolimentalitás. Olyan autót vesz használtan, amit újonnan sem tudna tisztességgel üzemeltetni, az utak meg tele vannak így olyan Audikkal, BMW-kel, Mercikkel, Cayennekkel, Tuaregekkel, meg Jaguarokkal, amiket egy szerencsésebb történelmi múltú országban úgy vágnának ki a műszaki vizsgán, hogy kereke nem érné az aszfaltot...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113
Érdekes itt az eszmefuttatásotok a társadalom prémium autó utáni vágyáról, Közép-Európai szemléletről, proli mentalitásról.
Eszembe jutott, hogy mikor két hete Albániában jártam, feltűnt, hogy ott mennyivel, de tényleg mennyivel több merci szaladgál, mint itthon. Mindenféle német prémiumot kajálnak, de a merci az különösen felkapott, vágyott, társadalmi szintet mutató kocsi lehet ott, mert a 30 évestől a legújabbig, mindből rengeteg van. Az esti dugóban egymást érték a V8 biturbo, AMG szedánok, GLE, GLS, EQS SUV-ok, tulajaik bűszkén túráztatták őket meg jaszkariztak, hogy jó messzire elhallatsszon, mekkora életcsászárok is ők. Ha tudnák, hogy ezzel csak azt hirdetik magukról, hogy mekkora pronyó barmok, akkor lehet átgondolnák... (vagy ha hallanák barátnőm kommetjeit... "na, ennek is kicsi a farka...")

Elképesztő volt látni, hogy elvileg Európa egyik legszegényebb országa, és hogy mégis mekkora vagyoni különbségek vannak ott. Mert affelől nincs kétségem, hogy a hegyekben élő parasztok nem 2 éves E63 AMG-vel szaladgálnak, de még csak nem is V8 biturbó G mercivel...

És ha már közlekedés, akkor az is ide tartozik, hogy működő vasútvonaluk egyébként nem nagyon van, most újítják fel (inkább építik) a Tirana-Durres vonalat. Az előző rendszerben még komplett hálózatuk volt, csak teljesen lerohasztották...

Sir, továbbra is várom az útvonal terveidet! Mert azok nélkül csak a városon át tudok közlekedni, mentsd meg a belvárost!
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
A hengerfejezés.... az jó, az mindig hitkérdés ebben az országban.

Kollégám vele dolgozott, mondig mondtam neki, hogy hengerfejes a kocsi... de 2 evig ugy járt vele.

Szerintem a közúton közlekedő autók 2/3a hengerfejes. A mérték a kérdés és a használat módja.

pl 10 évvel ezelőtt egy akkor 15 éves tdi az szinte garantáltan hengerfejes volt. De persze ez még nem olyan mérték, hogy kijöjjön az átlag magyar smoke ans charm tulajnál, azaz beszéd szintjén állandőan nyomja neki, mindig koppon jár, de amugy 4 litert fogyaszt, azaz nem vesz belőle ki átlagosan tizenpárlovat óránként (ugye a 90es haladáshoz kell mondjuk ez a tizenkw nagyságrend, ott egy dízelhatásdkkkal meg ennyi liter kell ehhez a kwh teljesítményhez... de hát ha tényleg tudna vezetni es nem csak gázpedálsimoható lenne, meg féktiprő, akkor lemenne többszöröse is.

Na de a hengerfej, kezdő stádiumban egy ilyen gázpedálsimogatót, aki megijed ha betölt az 1.9 döbbenet, elvált, na az még évekig elmegy szimptómák nélkül.
De ha odakerül rendes helyre, az nmzáros határidőn belül elköpi bizony magát.

Ha meg ne adj isten, megkap megfeleő tüzelőanyagmennyiséget, lesz csiga, ami helyes munkapontban, teljesítményből tudja alacsony kioufogóoldali nyomással a 2 bar plussz imapot, na ott 3 kör után belefújna a víztérbe és mikor lebontod a hengerfejet, akkor a csavarok olyanok lesznek, mintha visszalazították volna. Erre van az arp, meg mondjuk a mi low cost csodacsavarjaink, amik nem nyúlnak le. És gyilkolhatod a gépet, olyna lesz a vízcső, mint a döglött pulykanyak.

Jah igen, mindenki azt hiszi, hogy a hengerfeje autó forralja a vizet .. h@t a nagy túrót, nem feltétlen. Sőt, pont nem.
Vagy éppen fogy, nem kell, még köuvetlen a végső esemény előtt sem
Leggyakoribb ok, hogy belefúj a víztérbe és túlnyomás keletkezik. Ez stádium fuggően kemény csöveket jelent, akár elrobbanó szintig.
A másik, amikor gázadásra csökken a fűtés intenzitás. ilyenkor a gáz bekerül a primer körbe, a fűtőradiátorba, de annak nincs nagy kapacitása. Azaz a jelenség az hogy télen fűt a kocsi már rendesen, elgyúrod neki úgy istenigazáből és ahogy kitolja a gáz a vizet a radiátorból, úgy szépen csökken vagy elmegy a fűtés intenzitása, ahogy elveszed szépen normalizálódika keringés és fűt a kocsi... na ez már elég közel van a véghez.

ugye új kocsikon, ilyen 2000től már biztosan, illúziók az órák kijelzései, szóval ha nincs kirívó érték az középen áll, ha ingadozik már régen szar.
jah, kos kitérő. Kedvencem a tankszintmérés, ahol már a 80as években a különböző furvs alakú tankok és a forgó mozgást végző tankban lévő úszó miatt linearizálják az ellenálláspályát, hogy egyenletesen mutasson.
Most nézzétek mi munkát beletettek:
Majd egy ilyen modern autóban rámegy egy full digitális műszerfalra, ami még a befecskendezett mennyiségből elég pontosan tudja a pillanatnyi és átlag fogyasztást is, de 2024ben még nem jutott oda el a szájonk*rt technika, hogy lineárisan mutassa az üzemanyagállást egy jármű.

Én amúgy úgy szoktam megnézni a jeleken kívül az eseményt. Súlyos hekyzetben színig töltöd a tartályt, majd vlaaki nyomja a gázt, akkor szünni nem akaró bugyborékolás van.
A másik, hogy bemelegíted, fullosan, teljesen uzemmeleg legyen, ekkor óvatosan leveszed a sapkát, elengeded a túlnyomást. Most akkor üzemi hőfok az egész rendszer, atmoszférikus nyomással. Visszatekered, megküldöd mint a barom, na és ilyenkor ha nem olyan, mont a döglött pulykanyak a vízcső, max minimális nyomás vna benne, akkor az belefúj és kemény.
De havernak a reagenses is működött, mert ő hívő volt.

Mert persze a hit a legerősebb. Kollektív butaságtudat épül rá. Kedvencem a golf2es csoportban volt.. ugye volt kamrás .19, 1.6 döbbenet. Kb egy nem 5 literből gázpedálsimogató jár vele, akkor az első napokban szétrugja.
A gyár szerint, a gyári szervízkönyv szerint se kérdés a gátrepedés, határérték van rá. Az enyém 12 helyen volt elrepedve mikor kivégeztem... mondjuk azzal kárni olcsó volt annak idején. Mert midnenki egy kis étolaj plusszal kezdte... de amikor a végén már egy tescos tölcsérrel borítottam a fáradtolajat a tankba, közben meg egy fadarabbal piszkáltam, hogy a kutyaszőr, levél, sziló és tömítésdaraboktól ne duguljon el. Ilyen időben ment is szépen , hidegben meg ment hozzá 5 literenként egy deci benzin, csodákat tesz a nehézüzemanyag viszkozitásával.. mondjuk iylen tiu fok alatt kemény indítási procedúrák voltak. Na de elkalandoztam.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
part 2.
Adagoló sosem kellett, kezdetben még az első donor tdivel is jártam a szar kamrás adagolóval. Pedig a közbetlenbe nagyobb hullám kell, nyomóelem.Mert hát adagolót is csináltam.. azért a tdi funny volt, csak minden tavasszal joidő beálltakor amikor hosszú ívű kanyar kijáratakor a melegbrn megtapadt 3ban, akkor eltépte vagy a difit vagy a váltót. Meg uramisten.. annak egy erős kör után mindig máshogy állt a futóműve.
De hát a b3as frontos gólyaláb eleve egy hitvány fos...
Na mindig a rothmansos 5 perces quattro váltócsere adott erőt hozzá ,ahol van vágás, de mégis midnen folyamat benne van és még a féltengely peremes agyat is kicsavarozzák, mert csavaros, nem rugós.


szóvla az egy fos, de a vw szerencséjére, csak a merci tudott egyedül ilyen dízelből olyat csinálni ami bírja, mindeki másé még nagyobb határ szar.
Merci kamrás hengerfej

Na, nekem meg így a szelepek közt a gáton, meg a kamrak és a szelepek közt megvolt mind a 12 repedés


Szóval visszatérve, kedvencem a hit. Ékes példája Van, volt ez a csoport, ahol egy ilyen kollektív butaságtudat kialakult az emberekben.
Mindenki tudta, hogy konstrukciósan szar és minden kocsi szenved benne, csak a mérték a kérdés.
Mégis szinte kollektíve tagadták, lehülyézték a tulajt, mondván niztos nem hengerfejes a kocsi.
Hanem cseréljen hűtősapkát, ha nem jó, cseréljen mégegyszer, mert neki is csak az ötödik lett jó, mondják. Termosztátból meg csalis a 1992es januári gyártású liladobozos behr lesz a jó, de kifőzés után és ha egy 1.5h7es furatot raksz rá plusszban a megadott pozícióba. A légtelenítése a hűtőrendszernek pedig külön rituálé, hány fokos szögben kell megállni vele a tsz répalerakodónál.
Pedig akkoriban hírből sme voltak olyan vízfeltöltések, mint manapság, hogy lekell vákuumozni.. kiegyenlítőn keresztül esélytelen legyen feltölteni.
Na de mindegy is. Elég késő van már.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
Elég sokat voltam marokkoban. Ott vannak a csórók, régi kamrás peugeot dízelekkel, golf 2 kamrással.
A városi taxi az logan, francia gyarmat ugye, ahogy a vonat is tgv. Na de a logan se common rail az rohadt élet. a távolsági taxi a mai napig kamrás régi merci.
Tangerben az hiltontól nem messze a szalont V12nek hívják.
Iylen audi a4, a6 ismeretlen kb. Legalábbis akkor az volt. Nekünk volt a bérkocsi superb lb de ott is a tehetősebbek sokhengeres, nagy gépekkel jártak. Talán az alja a v8as landrover, stb volt. Ja meg az úriemberekhez ezel a csinoska hölgyek iylen rs3, rstt kategóriával jártak dolgozni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Mert midnenki egy kis étolaj plusszal kezdte... de amikor a végén már egy tescos tölcsérrel borítottam a fáradtolajat a tankba, közben meg egy fadarabbal piszkáltam, hogy a kutyaszőr, levél, sziló és tömítésdaraboktól ne duguljon el. Ilyen időben ment is szépen , hidegben meg ment hozzá 5 literenként egy deci benzin, csodákat tesz a nehézüzemanyag viszkozitásával.. mondjuk iylen tiu fok alatt kemény indítási procedúrák voltak. Na de elkalandoztam.
Lehet, hogy ismerjük egymást személyesen? :D
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113
Legközelebb tagelj be, mert nem látom.
Miről is volt szó?


Légyszi, segíts nekem útvonalat tervezni. A 8. kerületből (Csarnoknegyed) kellene kijutnom Hűvösvölgybe.
Tudsz mondani olyan útvonalat, ami elkerüli a belvárost? Merre mennél a helyemben?

De a Hűvösvölgy-Ferihegy távot is tervezgetheted, de akár a Hűvösvölgy-Szegedet is... Békásmegyer-Balaton is érdekelne, meg az Újpest-Győr is.
Köszi előre is, hogy segítesz elkerülni a belvárost. ;)