Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 851
15 063
113
de félre ne érts, németnél is megvan ugyanez ez.

Ott is van olyan, hogy megveszik ma 2024ben a youngtiner pdtdit. Aminek reálisan nézve midnen perc ajándék. Nekem is van caddym, pdvel,szerintem magyarország egyik legtúlárazottabb kocsija.
Na ilyenre ha a hengerfej kiverődik, marpedig tuti kiverődik, vesznek rá fejet, akkor már veztengelyt, szokásos sallangokat, munkadíjjal együtt 7 800, akár egymilla is lehet. Gtk.
De a tulajok szerint elotte is az orok elet plussz egy napot hirdetik, utána is, mint a civic tulajok. Amikor meg eljön az örökélet plusz második nap, akkor meggyőzik magukat hogy hát igazából megéri kifizetni ezt a gazdasági totálkárt is, mert innen örök élt plusz egy nap.
Ha a szomszéd, meg a fiatjára ellocsol egy 200at, akkor megmondják, hogy az egy betegágy.
De mondom, a mazda tulajok szerint se rohad a mazda, alánézel, nincs meg a nyulvány, küszöb es akkor se rohad.
Ezeket a bevett legendákat engedd már el, hogy bármennyivel is jobb lenne egy honda másnál. Éppen az a tucat, mint a többi.
Irtam már ide, ott a legendásan szarnak kikiáltott 1.5tsi lánc. Aztán miért rosszab 200nál megláncozni, mint imádni egy másikat szíjazni 90 ezrenként, azaz kétszer, ugyanannyiért. És akkor a tsi lánc egy fos, a szíj meg kurvajó :D
Felextrázott szépbelsős toyotat is lehet egekig magasztalni, de felesleges.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
29 269
125 546
113
És akkor a tsi lánc egy fos, a szíj meg kurvajó
Hát én pont főként a láncos szívóbenzin miatt vettem mazdát. Vásárláskor lepucoltattam az alját teljesen és kapott egy teljes alváz és üregvédelmet. 4 éve nincs problémám meg rendszeresen alámászva és minden évben többször dobok és küszöbök alatt teljesen belső kerékív borítás leszedéssel pucolva, hogy meg se jelenjen. Egyelőre nincs se rozsda se gond.

Mazda 3 G120 2.0 skyactive benzin
2015-ös évjárat.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 032
10 033
113
Hát én pont főként a láncos szívóbenzin miatt vettem mazdát. Vásárláskor lepucoltattam az alját teljesen és kapott egy teljes alváz és üregvédelmet. 4 éve nincs problémám meg rendszeresen alámászva és minden évben többször dobok és küszöbök alatt teljesen belső kerékív borítás leszedéssel pucolva, hogy meg se jelenjen. Egyelőre nincs se rozsda se gond.

Mazda 3 G120 2.0 skyactive benzin
2015-ös évjárat.
Kovetkezo autonak ami egyben projekt auto lesz egy mazda 3 mast szemeltem ki valahol 2004-2010 kozott
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 851
15 063
113
Pont az a lenyeg en akarom majd kilakatolni ha mar elkezdem ezt a szakmat majd

megleeht csinálni restaurálás szintjén, de javítani nem. Allítólag még ha leónozod is felrohad alúlról, mert már benne van.
Egy co potty mar akkor barnul, amikor kihül. Hiába üregvédőzöd, szélmalomharc lesz.
De pl sokat lehet segiteni takarítással, mint Kriss is. Pl haver e46 hatsósárvédőive is vissza van peremezve, megall benne a sár.
Ahogy caddynél, de citroenem küsz{b vízkifolyója is el tud tömődni, de ez minden kocsira jellemző.
De ha már mondjak honda s példát, crvnél ott úgy van a dobetét mögött visszahajtva a lemez, hogy egy sárgyűjtő tálca, le is rohad.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 851
15 063
113
Pont az a lenyeg en akarom majd kilakatolni ha mar elkezdem ezt a szakmat majd

Tudod mi a kasztnis szakma alapja?

-határidőre el se kezd
-megbeszéltnél mindig drágább, vagy ha tol-igben kommunikálsz, akkor mindig a maxos ár
-hegeszteni ne tudj
-olcsó, valahonnan szerzett vakrozsdás huzal
-üvegszálas gitt
-purhab
-szélvédőragasztó
-töltőanyagnak farmer, rashelzsák, felénk audis kesztyű
-ha mégis a hegesztőhöz nyúlsz nehogy kivágd, csak üsd be a régi küszöböt kalapáccsal és csipesd rá az újat.
-nem utolsó sorban háborodj fel az ilyen munkákon és a szakma legjobbjának tartsad magad, csakis ilyen munkát végezve.

Na ekkor lehetsz magyar karosszérialakatos :D
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 032
10 033
113
Me
Tudod mi a kasztnis szakma alapja?

-határidőre el se kezd
-megbeszéltnél mindig drágább, vagy ha tol-igben kommunikálsz, akkor mindig a maxos ár
-hegeszteni ne tudj
-olcsó, valahonnan szerzett vakrozsdás huzal
-üvegszálas gitt
-purhab
-szélvédőragasztó
-töltőanyagnak farmer, rashelzsák, felénk audis kesztyű
-ha mégis a hegesztőhöz nyúlsz nehogy kivágd, csak üsd be a régi küszöböt kalapáccsal és csipesd rá az újat.
-nem utolsó sorban háborodj fel az ilyen munkákon és a szakma legjobbjának tartsad magad, csakis ilyen munkát végezve.

Na ekkor lehetsz magyar karosszérialakatos :D
En ugy szeretnem csinalni mikor majd ra nezek 60ezer hozzá erek 90 ezer ertetlenkedes hogy miert ennyi 120ezer es meg else kezdtem a melot
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 110
59 331
113
de ne legyél már ennyire elfogult. Én szar hondákat is látok szemétdomb állapotban, de kb ott van a legnagyobb hit is, amikor ezekre a szemétdombokra a tulaj azt gondolja, hogy hibátlan.

Ezek a hallottma olyat sztorikat meg fejeltsed el, minden márkában van olyan, gyakorlatilag oda fejlodott az autogyartás sajnos, hogy mindenki ugyanazt a szemetet csinálja.

Nézd, én nem vagyok autó szerelő, én felhasználó vagyok.
A családban N+1 féle kocsi volt, ahogyan a közvetlen baráti körömben is.
A környezeteben nem láttam még jó volkswagen konszernes autót, mind egy határ szar volt!
Apám Golfja, Polója mind egy fospisztoly volt. Az 1.6FSI soka Octávia volt tűrhető.
Barátok B5 Passatja és Super B-je mind egy pénztemető szarvolt. Folyt belőlük a rozsda , folyamatosan motor javítások stb...
Nekem dolgozók A6-os audijában folyamatos túrbó cserék.
Szintén nekem dolgozó alvállalkozó BMW7-jében a 180,000 km körül beszaró ZF8-as váltó....
Másik srácnak az 5-ösében (E60) beszart légrugó. És ezek csak a húzós tételek!
Itt a szomszéd srácnak 6-os BMW-je van (E63), meg egy öreg szwiftje. Utóbbival jár minden hova mert a bömös az ideje nagy részét szerelőnél tölti vagy arra vár...
Én elhiszem, hogy valakinek élvezet ezeket vagyonokért bütykölni, meg mind csodás, de az Önámítás a német autósoknak is erősen a sajátja.
Én egyszer ültem tini koromban jó német kocsiban, az egy 600 SEC merci volt. Azóta sem sikerült, pedig jó párban utaztam/vezettem stb... Egyik se volt az igazi. Főleg ha kiderült milyen szopás a tulajnak a szervíz.

De volt a családban ford Focus és most van Mondeó is. Ezeknek is voltak apróbb nyűgjeik, de a VW-s kocsikhoz képest beton stabilak.
Család másik ága Toyotás, kb. majd az összes Corolla/Auris volt már náluk, így nálam is. Mind megbízható stabil kocsi volt. ***
Voltak Opel Astráink is a régi időkben, azokat is szerettem (F, G). Nem volt velük sok gondunk, azok se hagytak ott soha.
Nekem volt toyotám, hondám. Nem nagyon volt velük semmi bajom.
A toyotám előző tulaja volt hülye, az ő dolgait kellet helyre rakatnom, utána semmi baja nem volt a kocsinak.
A hondámnak meg egyelőre alapból sincs.
Ellenben amíg a cég miatt bérelt kocsikkal jártam, sose tudtam, hogy az aktuális skoda szuper masina aznap éppen elvisz-e a célig. Más műszaki hitványságaikról nem is beszélve.
Számomra ezek egyszerűen nem jó autók!

Tény, hogy a legszarabb autó amivel eddig dolgom volt, az spanom Fiat Bravaja volt. Ez 15+ éves sztori, szóval akkor ez nem volt olyan idős kocsi, de akkora határ szarhoz még nem volt szerencsém. :D

Egy független autószervízbe meg kb époen annyi szemétrevaló japánt látni, mint franciát, olaszt, németet. A legkülönfélébb hibákkal.
A motor javításos múltból meg a japán motorokról, de leginkább a végletekig leélt szarjukba vetett hitről, miszerint ezt nem kell javítani, mire odakerül már nem is érdemes, meg inkább nem akarok mesélni, mert sok sebet tépne fel.

Én ezt szuzuki tulajoknál láttam, hogy "nem kell szervíz mert megbízható japán". A fele állomány ennek megfelelő állapotú is.
Igen, megbízható Japán, de csak ha szervizeled normálisan. Ez sok esetben kiesik, és akkor jön az "ő ezt nem érti miért rossz"

***Mint apám húga a 4 diplomás tanárnő, akinek mindig "szar" a szegény béka lámpás toyotája, főleg mituán 4+ évig nem vitte szervízbe, se olaj cserére se semmire. Mert azt minek XD
Aztán megmakacsolta magát a gépezet. Erre megsértődött rá. XD
Amúgy azóta is azzal jár. Talán két éve volt baja, hogy fékezésnél hangos az autó meg nem lassít rendesen. "Már megint szar"
Meghallgattam. Fékbetétet kellene cserélni, mert már nincs.... :rolleyes:
Aztán ha utána megveszed a kocsit, akkor csak nézel, hogy mi van. Hol a legendás japán minőség....
 
  • Tetszik
Reactions: GI83 and krisss