Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 132
19 665
113
Amugy kapjam be, szerintem minden szar, biztos ezt gondokod, de egy l200ban mit kehet szeretni?
Elírtam, javítottam, illusztrációt is tettem be :D
A Gördülő Kungfut biztos te is láttad parabolán, a Sat 1-en este, nem?
 
  • Tetszik
Reactions: GI83

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
15 177
21 799
113
szerintem nem pont most, a múltkoriak után kellene a személyeskedést erőltetned
De te tudod.
Mert? Mert, mint valami sunyi izéke követsz, beszélgetek vkivel erre te meg jössz meggyanúsítani valamivel (nem kell mindig és mindenhez hozzászólni gy.k.), ráadásul hülyeséget írsz és még elnézést sem kérsz? LoL
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 843
15 022
113
Mert? Mert, mint valami sunyi izéke követsz, beszélgetek vkivel erre te meg jössz meggyanúsítani valamivel (nem kell mindig és mindenhez hozzászólni gy.k.), ráadásul hülyeséget írsz és még elnézést sem kérsz? LoL

Utcán is szoktak követni?
Most meg offolsz, folytatod. Csodálom, hogy itt lehetsz.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fip7 and SirHiggins

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 540
32 179
113
Horvátok saját gyártású akkus motorvonata...
Megépült az első 6012-001 jelzésű vezeték nélküli akkumlátoros motorvonat (BMV), amelyet a Končar - Electric Vehicles Inc. épít a H 12 személyforgalom számára. A vonat 9/20-án a berlini Innotranson lesz kiállítva, az első utasokat a szabványos tesztek után szállítják a 2024-es év végén.

456969887_502224012505525_6653639381850045601_n.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 533
12 007
113
Hát ha a tömegközlekedésről az állam terelte át az embereket az autóra, akkor azt a közbiztonságon keresztül tette.
Mindenki azt hiszi, hogy akkor tömeg közlekednek többen, ha sűrűn jár , meg légkondis meg új a busz/villamos/HÉV.
Ez jó dolog, csak nem ezek hiánya miatt nem mész tömeggel. :rolleyes:
Hanem azért mert a fene nagy demokráciában megszűnt a közbiztonság!
Én kb. 10 éve ültem utoljára buszra a környékünkön, akkor kétszer támadták meg a buszt a cigányok, mert a "gechi" sofőr nem engedte őket jegy nélkül fölszállni.
Egyik haverom apja, ugyan ezen a vonalon volt sofőr a volánnál (ma nyugdíjas). Havi egyszer megállt a busszal a Csepeli rendőrség előtt, mint következő megálló, mert balhé volt a buszon. Kb. minden második évben verekedett, havonta törtek szét a buszon valamit a rejtett erőforrások mert nem tudtak viselkedni stb....
De megnézhetitek bármely HÉV-et, a 4-6-ost, 24-est stb... Kerekeken guruló no go zónák.
Ma is mentem a céges dolgokkal BP-n, láttam egy buszt félre állva. Utasok már nincsenek rajta csak egy forma ül mellette a betonon, 4 rendőr nézni.... Mondom magamban megint balhé, megint mindenki boldog. :(
Ha nem köpnek le, rúgnak meg, zsebelnek vagy rabolnak ki egy utazás során már örülsz. Hiszen akkor jó utad volt, csak csöves húgy és szarszagban kell utaznod 40 fokban, miközben tele leszel bolhával/tetűvel/ágyi poloskával. Ezt mind viszed haza! :confused:
Akinek egy minimális anyagi lehetősége van arra, hogy ne tömeg közlekedjen, az elkerüli ezt az egészet!
Nem véletlen, hogy a tömegközlekedés a "diktatúrákban" működik sikeresen. ;)

Kb. ez a valóság:
Árnyalnám a hozzászólásodat.
2006-ig - kórházi. gkv. létemre, sőt többen voltunk ezzel így sofőrök - tömegközlekedéssel jártam dolgozni.
Aminek egyik velős oka volt, hogy ekkora lett öreg; 18 éves a Nagypolszkim (meg a másik Favoritja, a harmadik II. Golfja, a negyedik öreg Kadettja, stb.)
Ezek a kocsik már időzített bombák voltak a napi munkába járáshoz.

  • Másrészt olcsó volt a buszbérlet.
  • Harmadrészt a miskolci buszok még akkoriban is meglehetősen sűrűn jártak.
  • Még a kórházunk dokijai is busszal járt leginkább akkoriban be a munkahelyre...

Az igény viszont egyre inkább megvolt, hiszen az ember közösségi lény, s (akaratlanul is) folyamatosan a közegéhez viszonyítva határozza (s küzd, mint disznó a jégen) meg a helyét a világban.
Hja; könnyű volt annakidején a remetéknek...

A társadalmi trend viszont egyértelmű volt.
Ráadásul az állam - s itt a lényeg - már egyre inkább hátrébb vonult a tömegközlekedés finanszírozásából, így egyre kisebb volt a különbség a költség X kényelem X ego X időmegtakarítás vs. olcsóbb bérlet X nem létező járulékos költségek X akkor még elfogadható kompromisszumok X társadalmi hozzáállás, megítélés egyenletrendszerben.
2006-ban beújítottam ugye az új Albeára, ráadásul ebben az évben úgy alakult a munkahelyünk a feleségemmel s a gyermekem iskolába járása is ekkortól útvonalba esett, s onnantól (ma már csak kettőnknek, de mai napig is) nem volt kérdés, hogy már nem megkímélni kell a hétvégékre az öreg autót, hanem használni az újat, ha már megvan, mert évi tízezer km (de akár duplája esetén is) az autó hamarabb öregszik meg, mint kopik el.

S a leggyorsabb nem az autó, hanem az évek múlása.

Gyakorlatilag én (mi) is csak e társadalmi tendenciák hullámán ülünk, no meg reggelente dugóban araszolunk.
De szerencsére a Miskolc- Szikszó szakaszon még legalább jövő év elejéig zárva lesz az M30, így - a forgalom átrendeződése miatt - csak egy pár száz méteren kell dugóban araszolnunk, mert nekünk így lett egy gyorsabb alternatív útvonalunk.

Áldassék a neve a kivitelezőknek, akik elfuserálták az autópályát...

Ui: Pár szám; 1988-ban én is és apám is 2000 forintot kerestünk havonta.
Az első, akkor 14 éves Nagypolákomért akkor 40000 forintot fizettünk (s ez olcsó volt egy holmi 1200-es Ladához képest is).
Ekkoriban még mindenki röhögve kifűtötte 25-27 fokkal az emeletes terméskő házát is az akkori nyílászárókkal.

A következő, amire emlékszem, hogy 1995-ben egy tele tank benzin volt vagy 4000 Ft, a fizum meg 15000 Ft.

Na, akkor most ezt mindenki hasonlítsa össze a mai árarányokkal...
Még szép, hogy lassan minden kétkeresős háztartásban több autó is van, de a hőfok a szigetelt házban, korszerű fűtésrendszerrel is is 20-22 fok...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and nyugger

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 533
12 007
113
nekem egy karosszéria fejlesztő azt mondta, hogy a mazda a sporolás áldozata lett.

Igazából két dolog miatt rohadnak az autók, a jelnleg jobban alakítható lemezek (szebb formák) jobban korrodálnak.
Belegondolsz, nem is tudsz tüzépen ilyen korrozió szempontjából szar lemezt kapni, mert a kertben hátulhagyott festetlen lenez az esőn tovább bírja, mint egy fényezett kezelt mazda.

A második fő probléma, hogy a mazdánál direkt számukra olcsón, jóval kevesebbszer áthengerelt lemez van. Aminél az oxidációs pontok gócszerűen vannak jelen, míg mondjuk egy azonos alapanyagú német (szintúgy rohadékonyabb, mint régen) lemeznél a TÖBBSZÖRÖS hengerlészszám miatt ezen oxidációk apróbb, jobb eloszlással vannak jelen.

De úgyis hitkérdés, a passatra nem volt pénze, ezért ugyanolyan jó mazda 6os haverok küszöbnélküli autójuknál is ezem már megoldott és ez nem rohad jelenségről beszélnek.
Szóval a hit mindig erősebb. (de ugyanez igaz, amikor a japánra, német tdi motorra rákell locsolni a milliót, akkor a tulaj azt mondja, hogy ennyi idő után megérdemli a kocsi, igaz gazdasági totálkár, de megérte szerinte. Ha a szomszéd alfája 100e forintot bevesz, akkor az meg szar olasz :D)

De amúgy meg a bemutato autó alja, amit megforgattak a totalcarosok a teszten, na még az is rohadt. Sok új típus tud, akár kívülről nem is látványosan, de ezek tényleg katasztrófák. Normálisan javítani se lehet, mert az is elrohad amihez lehetbe hegeszteni.
Na meg azt vágjátok, hogy mennyire érdemes kasztnizni, vagy magadnak megcsinálod és eladod... de egy co pont az akkor már bebarnul, mikor kihül.

Szóval állaootra, alámenve vegyél kocsit... de vannak típusok amik latvany nélkül elrohadnak, pl sharan. Mikor már megjelenik nincs mihez hegeszteni belül. Kasztnizni kell meg felejtsed el, akkor is ha magadnak megcsinálnád. Bármi mas szar... de csak azt ne kelljen.
Nem véletlen annyira olcsó, vonzó a sok csodálatos mazda. Abból max újszerű.
Végre egy konkrétumokat tartalmazó hozzászólás a Mazda világából!
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 533
12 007
113
Nagy téma volt itt a Mazda rohadás. Vajon az új Mazda Yaris rohadós lett? Egy bizonyos vihar és fa kölcsönhatása miatt ismét autóvásárlás esedékes számomra (a saját elmért fittipaldi-manővetem utáni javítások után egyből :S), és egyelőre ezeket fontolgatom mint talán élhető kompromisszumot új autóból.

Amúgy valami használt pickup játszana még, minél olcsóbb, mert kapna rendesen a közeljövőben terepet meg építkezést, bejáratott szervízháttérrel Észak-Buda vonzáskörzetében. Bár igazából a használt autós szopásokhoz most nincs kedvem. Csak újat venni sincs nagyon kedvem.

Mik a hozzáértő közönség javaslatai a két kategóriában?
Én azt hallottam gazdálkodóktól, vadászoktól (eleve nagy az átfedés a két halmazban), hogy az utóbbi két évtized pickupjainak alvázai hírhedten képesek rohadni - szinte márkától függetlenül.
Most rákerestem, hirtelen ezeket találtam:
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 483
8 143
113
Én azt hallottam gazdálkodóktól, vadászoktól (eleve nagy az átfedés a két halmazban), hogy az utóbbi két évtized pickupjainak alvázai hírhedten képesek rohadni - szinte márkától függetlenül.
Most rákerestem, hirtelen ezeket találtam:
Megtoldanám még azzal hogy főleg a 10 év feletti személygépkocsikban legalább a benzinesek kb a 25-30% ban egyes megyékben elérheti a 40+% is nincs katalizátor...... egyszerűen ki van iktatva. A diseleknél sajnos rosszabb az arány a részecskeszűrőknél..... ki van iktatva....(mondjuk 10 év felett meg 300 ezer + km értelme van e?? sajnos idehaza az még a jól eladható illetve jó kategoriát képviseli)
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: fip7 and misinator

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 843
15 022
113
Megtoldanám még azzal hogy főleg a 10 év feletti személygépkocsikban legalább a benzinesek kb a 25-30% ban egyes megyékben elérheti a 40+% is nincs katalizátor...... egyszerűen ki van iktatva. A diseleknél sajnos rosszabb az arány a részecskeszűrőknél..... ki van iktatva....(mondjuk 10 év felett meg 300 ezer + km értelme van e?? sajnos idehaza az még a jól eladható illetve jó kategoriát képviseli)

az a baj, hogy ezeknél a jó 300e kmes dízeleknél a jóság szubjektív.
Szóval az, hogy Béla elmegy Aból Bbe, az max csak neki, de műszakilag már nem jó.
Egész egyszerűen azért, mert ha felraknád padra a csúcsokat, akkor a kérdés nem az lenne, hogy melyik jó , hanem hogy melyik nem tragikusan szar.
És pl ezért lehet csak kettőstomegut is legaroztatni beépítéskor bevizsgált csúcsokkal, mert a szarul járó motor szétrázza.
Megszületik a legenda, hogy szarok az utángyártott alkatrészek.
Aztán a másik... ugye mondjuk egy új vidéki taxiként üzemelő 250e igazi!!!!!! 1.6cr octavia még városban, néha kiutazással se veri tele a részecskeszűrőt, hogy akár kényszerregerálni kelljen. Akár más típus is lehetne.
Nade szar csúcsokkal hiába cserélsz szűrőt, hiába mosatod ki, meg csinálsz rá kisújjból kiszopott vagy supoort adta coinért értékes táblákat optinalizált csatachippként az ecura... a szar szar marad.

A kedvencünk és sokak szám@ra, optimalizáló hírhedt csatachippesek, szervizek szerint is problémára megoldás, hogy ha a dtc ki van írva az ecuból. De csak onnan. Szóval problema nincs megoldva... a kocsi szar marad, de a check engine nem jelenik meg. És rengeteg szervíz van, aki szerint ez javítás. Aztán amikor tilt a kocis, kiolvasod és semmi hiba, javitsad meg.

Szóval ehhez kultura is kell, hogy rájöjjenek a népek, hogy a hibakód a barátod.

Pl span caddyjét megírtam, rá fél evre túltöltött. Megjott a hibakod. Jóformán kiabálni kellett vele, hogy a Móvári elismert dizel magus, chippes orákulum tanácsak merő f@szság... hogy nem kiírni kell a hibakódot, hogy ne tiltosn be... mert csak ledurran a csiga..Na aztán a vákuumlabda volt kiszakadva.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 843
15 022
113
az a baj, hogy ezeknél a jó 300e kmes dízeleknél a jóság szubjektív.
Szóval az, hogy Béla elmegy Aból Bbe, az max csak neki, de műszakilag már nem jó.
Egész egyszerűen azért, mert ha felraknád padra a csúcsokat, akkor a kérdés nem az lenne, hogy melyik jó , hanem hogy melyik nem tragikusan szar.
És pl ezért lehet csak kettőstomegut is legaroztatni beépítéskor bevizsgált csúcsokkal, mert a szarul járó motor szétrázza.
Megszületik a legenda, hogy szarok az utángyártott alkatrészek.
Aztán a másik... ugye mondjuk egy új vidéki taxiként üzemelő 250e igazi!!!!!! 1.6cr octavia még városban, néha kiutazással se veri tele a részecskeszűrőt, hogy akár kényszerregerálni kelljen. Akár más típus is lehetne.
Nade szar csúcsokkal hiába cserélsz szűrőt, hiába mosatod ki, meg csinálsz rá kisújjból kiszopott vagy supoort adta coinért értékes táblákat optinalizált csatachippként az ecura... a szar szar marad.

A kedvencünk és sokak szám@ra, optimalizáló hírhedt csatachippesek, szervizek szerint is problémára megoldás, hogy ha a dtc ki van írva az ecuból. De csak onnan. Szóval problema nincs megoldva... a kocsi szar marad, de a check engine nem jelenik meg. És rengeteg szervíz van, aki szerint ez javítás. Aztán amikor tilt a kocis, kiolvasod és semmi hiba, javitsad meg.

Szóval ehhez kultura is kell, hogy rájöjjenek a népek, hogy a hibakód a barátod.

Pl span caddyjét megírtam, rá fél evre túltöltött. Megjott a hibakod. Jóformán kiabálni kellett vele, hogy a Móvári elismert dizel magus, chippes orákulum tanácsak merő f@szság... hogy nem kiírni kell a hibakódot, hogy ne tiltosn be... mert csak ledurran a csiga..Na aztán a vákuumlabda volt kiszakadva.

nameg persze számtalan példa van az évek alatt. De annak is oka van, hogy pl miert lett a butaság és a smoke and charm országa ez.

Egyszerűen az autoszerelo szakma a 90es években is mélyponton volt. Odáig esett, a miből ma sem lábalt ki.
Fel kellene kötni a gatyát, hogy javitass meg egy amugy nem tul jól sikerult, bár pontosabban nem túl hibatűrő cis befecsit itthon megjavitass.
Amikor kalibrálni jártam a műszereket, akkor bekapcsolni se tudta nagyrésze a stroboszkópot, nem hogy mondjuk megnézze, hogy melegen vákuum nélkül 18 fokra állítsa be az előgyújtást. Persze pár fokkal odébb rakod, bejon a smoke and charm valősága, hogy egy benzines fele annyiea megy, 2x annyot fogyaszt.
Bagy mondjuk az hogy az alapjárati mtoort nem erzesre, fülre, hanem kitöltési tényezőre kell beállítani...
Francokat, fel kell kocogtatni kopogásig, kicsit vissza, aztán b@ssza meg a paraszt... a hondán meg milyen szelephézag kell, naná, mint a ladán, az 50 eve is jó volt.
Szóval ide jó volt a közvetlen dízel, az félszarul is megy.. nw féljetek, ott se megy egy rwndes vezérműbeállítás abban a pénzben. De ez centirozástól futóműbeállításig midnennel így van.
Kegyetlen melysegekbe sullyedtunk.
Ezért van az, hogy mig kulfoldon az auto építés ott kezdődik, hogy elmegy crmo csövet venni a váznak, itt a homasitás kék szolikon cső, meg az s2000es szűrő, valami okádék rozsdamebtesből taknyolt nyitott rendszer.
Na meg ez az egyetlen ország ahol a remapot (tapasztalatok és kisújjból kiszopott (van aki hirdeti magát, hogy ő gondosan számol elméleti alapon légviszonyt, de hagyjuk)) mindenféle programozásnak (köze nincs) és ootimalizálásnak (köze nincs) hirdeti.

De a szakértelemre legjobb referencia a cigányról (Varga Zoltán) készült e30as videó, amikor kap maxxecut. Ez a marketing ellenére egy belépő szintű stnadalone ecu, barátságos felülettel. De nem is ez a lényeg, de egy egy próba után tesznek rá olyan mapot, amivel erős, elindul melegen... amilyen jó sosem volt és a csodálkozás, hogy el tud indulni félmelegen is, van alapjárat.

Ez nem azt mutatja meg, bár nem akarom csökkenteni az erdemét a helynek, ecunak, hogy milyen jo a termék. Hanem azt, hogy milyen színvonal van ebben az országban versenysport szintjén, amikor a korábbi szemétdomb, amatőr hibás setuppal éveken keresztül eredményesen lehetett versenyezni a magyar rallyban.


nézzétek meg. :)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 540
32 179
113
Az történt ugyanis, hogy a Stadler az év elején megnyerte GYSEV 9+4 intercity-motorvonatra kiírt közbeszerzési pályázatát (a másik induló a Siemens Mobility volt), majd megkapta a szállításra vonatkozó megbízást is 2024. március 19-én. Összesen 3640 új ülőhelyről lenne szó. Ám a szerződés csak akkor lép életbe a GYSEV saját döntése alapján, ha a GYSEV szeptember 29-ig gondoskodik a vásárlás finanszírozásáról. Ehhez a kormánynak alá kell írnia a GYSEV-nek az Európai Befektetési Bankkal kötött finanszírozási szerződését, ami − úgy tudjuk − még nem történt meg.
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 011
10 008
113
Az történt ugyanis, hogy a Stadler az év elején megnyerte GYSEV 9+4 intercity-motorvonatra kiírt közbeszerzési pályázatát (a másik induló a Siemens Mobility volt), majd megkapta a szállításra vonatkozó megbízást is 2024. március 19-én. Összesen 3640 új ülőhelyről lenne szó. Ám a szerződés csak akkor lép életbe a GYSEV saját döntése alapján, ha a GYSEV szeptember 29-ig gondoskodik a vásárlás finanszírozásáról. Ehhez a kormánynak alá kell írnia a GYSEV-nek az Európai Befektetési Bankkal kötött finanszírozási szerződését, ami − úgy tudjuk − még nem történt meg.
Ugylatszik nem csak egy kez beszerzest nem irnak ala ebben az idoszakban hanem ezt is nagyon szep menjunk csak elore persze
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 540
32 179
113
Az augusztus 25-i (vasárnapi) Claudiopolis InterCity siklásával kapcsolatos információk:
"Személyszállító vonat kisiklása Budapest-Keleti pályaudvaron
A MÁV Zrt. 2024. augusztus 25-én, 19 óra 10 perckor jelentette a Közlekedésbiztonsági Szervezetnek, hogy Budapest-Keleti pályaudvaron a 74-1 sz. vonat több kocsija kisiklott. A bejelentést követően a Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálóbizottsága azonnali helyszíni szemlét tartott.
A helyszíni szemle tapasztalatai és a begyűjtött bizonyítékok alapján megállapítható, hogy mindkét vonat lezárt vágányúton, jelzőkezeléssel haladt be az állomásra. A 74-1 sz. vonat vágányútjában fekvő 4 sz. átszelési kitérőben a vonat érkezési irányából érintett mindkét csúcssín simult a tősínhez, ezért azon a mozdony és az első 5 kocsi kerekei a pályát elhagyták. A mozdony kerekei utóbb visszatértek a pályára úgy, hogy azzal a mozdony a szomszédos – a 656-1 sz. vonat számára kijelölt – vágányra került. A 656-1 sz. vonat mozdonyvezetője a még mozgásban lévő, de már kisiklott kocsikat észlelve gyorsfékezéssel megállította vonatát kb. 50 méterrel az ütközés előtt.
A 4/a sz. váltó egyik csúcssínjét annak mozgató rúdjához rögzítő csavarok eltörtek, ennek következtében a váltó állításakor az állítórúd a csúcssín tényleges mozgatása nélkül a vágányúthoz szükséges végállásba került, így a biztosítóberendezés a váltót lezártnak érzékelte a két simuló csúcssín ellenére.
Az esemény okainak feltárása, valamint a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzése érdekében a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított. A vizsgálat lezárultával a Közlekedésbiztonsági Szervezet nyilvános zárójelentést készít, amit a honlapján közzétesz."
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and misinator

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 814
68 909
113
Veterán? A Mitsubishi L300 4x4 amúgy nagy szerelmem, de szerintem a világ pénze nem lenne elég egy kulturált darabra, a többi meg már mind Afrikában van, vagy olyan állapotú, hogy ott lenne a helye. Aztán egy veteránba nem szívesen dobok be fél tonna cementet :)

253162444.jpeg


ventillátoros náciaranyat... bár az másik film
És bazmeg, azonnal eszembe jutott, pedig gyerekkoromban láttam, hogy egy Jackie Chan filmben volt a járgány.