Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Nagy téma volt itt a Mazda rohadás. Vajon az új Mazda Yaris rohadós lett? Egy bizonyos vihar és fa kölcsönhatása miatt ismét autóvásárlás esedékes számomra (a saját elmért fittipaldi-manővetem utáni javítások után egyből :S), és egyelőre ezeket fontolgatom mint talán élhető kompromisszumot új autóból.

Amúgy valami használt pickup játszana még, minél olcsóbb, mert kapna rendesen a közeljövőben terepet meg építkezést, bejáratott szervízháttérrel Észak-Buda vonzáskörzetében. Bár igazából a használt autós szopásokhoz most nincs kedvem. Csak újat venni sincs nagyon kedvem.

Mik a hozzáértő közönség javaslatai a két kategóriában?
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 516
5 446
113
Igen, ez sem számít belföldi fogyasztásnak... De mi köze a közlekedéshez? Egyébként már vám van, csak akkor tudják megkerülni, ha másik EU-s országbeli raktárból szállítanak.
Nincs köze a közlekedéshez, csak válaszul raktam ki arra, amit posztoltál, a kínaiak elleni piacvédő intézkedésekről!
Ha mi kardoskodunk a kínaiakkal való piacnyitásért, mi építünk nekik vasutat, hogy még olcsóbban tudják behozni a már egyébként is jóval olcsóbb árujukat, akkor nem kell csodálkozni, hogy közben ezzel egyúttal alávágunk a hazai termékeknek.
Mert ugyebár itthon nemhogy segítve lennének a kis és középvállalkozások, hanem rajtuk csapódik le a magasabb rezsiköltség, a különadók, a magasabb hitelkamatok, a beruházások támogatásának elmaradása......
Miközben Kínában pont fordítva működik minden. Többek közt ezzel is tudnak jóval olcsóbbak lenni.
És nem igazán látszik, hogy a piacra jutásuk megkönnyítéséből extra profitra tennénk szert.
Sőt, ha elárasztják az EU piacát, a magyar piacot is romboljuk egyúttal. Ugyanis az exportunk kb. 80%-a az EU-ba irányul.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 487
35 649
113
Nagyon nagy szerencséje van lázárnak, hogy a másik mozdonyvezető időben vészfékezett, különben örökre ráégett volna...

"Lázár János ezzel a saját kezével odabiggyesztett pipával állította le a Keleti pályaudvarról kifutó vasútvonalak fejlesztését, mely nem csak a vasárnapi kisiklásban érintett váltókörzet cseréjét, de a rémes állapotú Rákos és Kőbánya felső állomások vágányhálózatának újjáépítését és fejlesztését, és amúgy régóta szükséges vasúti kapacitásbővítést, az Élessaroknál új állomást is tartalmazott."
457036662_18453798865063483_7500878360248011747_n.jpg
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Nagyon nagy szerencséje van lázárnak, hogy a másik mozdonyvezető időben vészfékezett, különben örökre ráégett volna...

"Lázár János ezzel a saját kezével odabiggyesztett pipával állította le a Keleti pályaudvarról kifutó vasútvonalak fejlesztését, mely nem csak a vasárnapi kisiklásban érintett váltókörzet cseréjét, de a rémes állapotú Rákos és Kőbánya felső állomások vágányhálózatának újjáépítését és fejlesztését, és amúgy régóta szükséges vasúti kapacitásbővítést, az Élessaroknál új állomást is tartalmazott."
457036662_18453798865063483_7500878360248011747_n.jpg
Eltakarodhatna már a picsába a róka képű......
Egyébként a fejlesztésekre meg lett volna a pénz mert egyrészt az európai fejlesztési banki hitelből másrészt az uniós források már ott álltak.... (ebben meg tudtak akkor még állapodni)
Ehelyett Lézer Janikánk mindent is keresztbe húzot.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 596
36 974
113
Nagy téma volt itt a Mazda rohadás. Vajon az új Mazda Yaris rohadós lett? Egy bizonyos vihar és fa kölcsönhatása miatt ismét autóvásárlás esedékes számomra (a saját elmért fittipaldi-manővetem utáni javítások után egyből :S), és egyelőre ezeket fontolgatom mint talán élhető kompromisszumot új autóból.

Amúgy valami használt pickup játszana még, minél olcsóbb, mert kapna rendesen a közeljövőben terepet meg építkezést, bejáratott szervízháttérrel Észak-Buda vonzáskörzetében. Bár igazából a használt autós szopásokhoz most nincs kedvem. Csak újat venni sincs nagyon kedvem.

Mik a hozzáértő közönség javaslatai a két kategóriában?

Hilux :D
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
Nagy téma volt itt a Mazda rohadás. Vajon az új Mazda Yaris rohadós lett? Egy bizonyos vihar és fa kölcsönhatása miatt ismét autóvásárlás esedékes számomra (a saját elmért fittipaldi-manővetem utáni javítások után egyből :S), és egyelőre ezeket fontolgatom mint talán élhető kompromisszumot új autóból.

Amúgy valami használt pickup játszana még, minél olcsóbb, mert kapna rendesen a közeljövőben terepet meg építkezést, bejáratott szervízháttérrel Észak-Buda vonzáskörzetében. Bár igazából a használt autós szopásokhoz most nincs kedvem. Csak újat venni sincs nagyon kedvem.

Mik a hozzáértő közönség javaslatai a két kategóriában?


nekem egy karosszéria fejlesztő azt mondta, hogy a mazda a sporolás áldozata lett.

Igazából két dolog miatt rohadnak az autók, a jelnleg jobban alakítható lemezek (szebb formák) jobban korrodálnak.
Belegondolsz, nem is tudsz tüzépen ilyen korrozió szempontjából szar lemezt kapni, mert a kertben hátulhagyott festetlen lenez az esőn tovább bírja, mint egy fényezett kezelt mazda.

A második fő probléma, hogy a mazdánál direkt számukra olcsón, jóval kevesebbszer áthengerelt lemez van. Aminél az oxidációs pontok gócszerűen vannak jelen, míg mondjuk egy azonos alapanyagú német (szintúgy rohadékonyabb, mint régen) lemeznél a TÖBBSZÖRÖS hengerlészszám miatt ezen oxidációk apróbb, jobb eloszlással vannak jelen.

De úgyis hitkérdés, a passatra nem volt pénze, ezért ugyanolyan jó mazda 6os haverok küszöbnélküli autójuknál is ezem már megoldott és ez nem rohad jelenségről beszélnek.
Szóval a hit mindig erősebb. (de ugyanez igaz, amikor a japánra, német tdi motorra rákell locsolni a milliót, akkor a tulaj azt mondja, hogy ennyi idő után megérdemli a kocsi, igaz gazdasági totálkár, de megérte szerinte. Ha a szomszéd alfája 100e forintot bevesz, akkor az meg szar olasz :D)

De amúgy meg a bemutato autó alja, amit megforgattak a totalcarosok a teszten, na még az is rohadt. Sok új típus tud, akár kívülről nem is látványosan, de ezek tényleg katasztrófák. Normálisan javítani se lehet, mert az is elrohad amihez lehetbe hegeszteni.
Na meg azt vágjátok, hogy mennyire érdemes kasztnizni, vagy magadnak megcsinálod és eladod... de egy co pont az akkor már bebarnul, mikor kihül.

Szóval állaootra, alámenve vegyél kocsit... de vannak típusok amik latvany nélkül elrohadnak, pl sharan. Mikor már megjelenik nincs mihez hegeszteni belül. Kasztnizni kell meg felejtsed el, akkor is ha magadnak megcsinálnád. Bármi mas szar... de csak azt ne kelljen.
Nem véletlen annyira olcsó, vonzó a sok csodálatos mazda. Abból max újszerű.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Ha a szomszéd alfája 100e forintot bevesz, akkor az meg szar olasz
jajj most enyém vett be többet, mert odabasztam a futóművet egy padkának... (teljesen önhibám, vizes volt az út, korai volt kigyorsítani még) megcsinálták végre (alkatrészre sokat kellett várni, aztán szerelő kapacitásra, mert minden ütemterv szétcsúszott az alkatrész miatt), meglett, lemostam, másnap indulnánk nyaralni, és letörik egy vádlim vastagságú ág és ráesik. Azt hiszem GTK...

Megnéztem mennyi lenne most egy új Alfa, de most máshol jobban kell az a pénz, amivel drágább mint egy közlekedő edény. (Villamos Junior pedig akár jó is lehet, jókat hallottam róla)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 321
60 808
113
nekem egy karosszéria fejlesztő azt mondta, hogy a mazda a sporolás áldozata lett.

Igazából két dolog miatt rohadnak az autók, a jelnleg jobban alakítható lemezek (szebb formák) jobban korrodálnak.
Belegondolsz, nem is tudsz tüzépen ilyen korrozió szempontjából szar lemezt kapni, mert a kertben hátulhagyott festetlen lenez az esőn tovább bírja, mint egy fényezett kezelt mazda.

A második fő probléma, hogy a mazdánál direkt számukra olcsón, jóval kevesebbszer áthengerelt lemez van. Aminél az oxidációs pontok gócszerűen vannak jelen, míg mondjuk egy azonos alapanyagú német (szintúgy rohadékonyabb, mint régen) lemeznél a TÖBBSZÖRÖS hengerlészszám miatt ezen oxidációk apróbb, jobb eloszlással vannak jelen.

De úgyis hitkérdés, a passatra nem volt pénze, ezért ugyanolyan jó mazda 6os haverok küszöbnélküli autójuknál is ezem már megoldott és ez nem rohad jelenségről beszélnek.
Szóval a hit mindig erősebb. (de ugyanez igaz, amikor a japánra, német tdi motorra rákell locsolni a milliót, akkor a tulaj azt mondja, hogy ennyi idő után megérdemli a kocsi, igaz gazdasági totálkár, de megérte szerinte. Ha a szomszéd alfája 100e forintot bevesz, akkor az meg szar olasz :D)

De amúgy meg a bemutato autó alja, amit megforgattak a totalcarosok a teszten, na még az is rohadt. Sok új típus tud, akár kívülről nem is látványosan, de ezek tényleg katasztrófák. Normálisan javítani se lehet, mert az is elrohad amihez lehetbe hegeszteni.
Na meg azt vágjátok, hogy mennyire érdemes kasztnizni, vagy magadnak megcsinálod és eladod... de egy co pont az akkor már bebarnul, mikor kihül.

Szóval állaootra, alámenve vegyél kocsit... de vannak típusok amik latvany nélkül elrohadnak, pl sharan. Mikor már megjelenik nincs mihez hegeszteni belül. Kasztnizni kell meg felejtsed el, akkor is ha magadnak megcsinálnád. Bármi mas szar... de csak azt ne kelljen.
Nem véletlen annyira olcsó, vonzó a sok csodálatos mazda. Abból max újszerű.

Hát igen.
Apám VW Polója kívülről rozsda mentesnek tűnt, magától kezdett leesni az ajtókárpit, mondom megnézem mi van vele.
Belülről a teljes ajtóváz elrozsdált! Nézegettem máshol is a kocsit, és mindenhol belülről rohadt/rozsdált szana széjjel!
Jah, és a 3 hengerből egy néha nem ment, meg ette az olajat.... LOL
Ugyan úgy VW Passat B5-ösök, Skoda Super-B-nek a kasztnijában belülről megállt a víz, mert eltömődik valami leeresztő és feltöltődik a kocsi váza belülről vízzel! Aztán amikor megállsz hallod ahogyan lötyög benne XD
Super B szedán csomagtér ajtaja átlukadt a rozsdától....
Das Autó :D :D :D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Veterán? A Mitsubishi L300 4x4 amúgy nagy szerelmem, de szerintem a világ pénze nem lenne elég egy kulturált darabra, a többi meg már mind Afrikában van, vagy olyan állapotú, hogy ott lenne a helye. Aztán egy veteránba nem szívesen dobok be fél tonna cementet :)

253162444.jpeg


ventillátoros náciaranyat... bár az másik film
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 258
26 193
113
Veterán? A Mitsubishi L300 4x4 amúgy nagy szerelmem, de szerintem a világ pénze nem lenne elég egy kulturált darabra, a többi meg már mind Afrikában van, vagy olyan állapotú, hogy ott lenne a helye. Aztán egy veteránba nem szívesen dobok be fél tonna cementet :)

253162444.jpeg


ventillátoros náciaranyat... bár az másik film
ebből egy OMSZ-est tudnék elképzelni
mentoka582.jpg
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 991
15 856
113
SsangYong? Egy barátom vett olyat (grande musso talán) covid alatt készletről, csak azt kapott, viszonylag elégedett.

régen, azért alkatrészt szerezni.. na az nem a bemész az unixba és elhozod. Még egyes rexton, merci cdivel volt.

Ilyen tulajok szokták kérdezni a haver szerelőt, hogy nem érti miért nem vállalja senki.
Ahogy az ilyen chrysler, rover, jeep, stb dolgokat sem kell erőltetni.
De legalább járj utána..de ugye az is kétes, mert a Ssangyong buzik majd azt mondják hogy még jobban is kapható, akkor is ha 2 hónapot kell várni a cuccra.
Én helyedben, főleg ha közlekedni kell tucatkocsit vennék, tucatmotorral. Főleg ha nen hobbyra kell, meg nem magad csinálod.

Amugy kapjam be, szerintem minden szar, biztos ezt gondokod, de egy l200ban mit kehet szeretni? :D Én utoljára gen3as villanyszerelősben ültem. Tök pozitivan szálltam be es alapvetően a teherautós jelleg se zavarna.
De bakker, nekem román Aro s dejavuimvoltak. Csorog zorog, gázadásra csak a hang változik, teljesítmény gyalázat. Pedig valami 130 lovas 2.5 volt. Abszolut nem volt komfortos, utazni.
Nagyon nem jött át.
Jó, elhiszem, hogy a trágyát elvinni az erdőben jó , de kegyetlen.
Jó mondjuk a Lancer is brutál csalódás volt.. meg az McRae Impreza első élményekor a suzuki belseje is (tudatalatt tudtam, hogy egy csoport), de amikor az realizálódik. Huuu.
Ezek számomra megrázóak voltak, mint élmény.

Jó persze ezeket lehet tetezni kamrás dízellel, ott a 2.8as kamrás pajero. Turbos benzines fogyasztással, gázadásra visco hang üvöltésen kívül más nem történik, max elköpi a vizet.
Persze az abszolut csúcs a 2.3 Döbbenet Vanette Cargo. Aki tud mindenkinek ajánlom, tényleg míg még lehet.. Aki nem ment gyári újjal, szerintem el se hiszihogy az olyna szar :D Az hogy jöhetett ki azzal a motorral a gyárkapun. :D

Na de visszatérve, hidd el, szervizszinten is, jótanács, legyél átlagos, ne kisérletezz.