Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 914
113
Mondjuk bizonyitek arra, hogy a vilagon nekik van messze a legtobb tapasztalatuk es kapacitasuk gyorsvasutak epiteseben.
Ez annyit jelent, hogy a társadalmi pontrendszer hazájában, ahol, ha bármi rosszat mondasz, még segédtakarító se lehetsz, tudnak gyorsan mozgó vasúti objektumokat építeni. Csak csendben mondom, ezzel az a baj, hogy ez önmagában még nem jelenti azt, hogy képesek akár csak az EUsnál megengedőbb orosz szabványnak megfelelő vasúti infrastruktúrát, és gördülőállományt gyártani. És amúgy valóban, legjobb tudomásom szerint valahogy kínosan nem tudtak betörni az orosz piacra, pedig ott nem akadály a soros meg a brüsszel. Az eus folyamatos lebőgésüket meg végkép nem kellene ecsetelni.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 991
31 020
113
Nem tudom mi a helyzet a szlovénoknál, de szegény Citadella IC-t én pontosan még sosem láttam érkezni :D Múltkor is, mikor Egerszegről mentem volna Veszprémbe, olyan 20 perc késéssel vette át a MÁV a vonatot - még egész istenes ebben a vonatkozásban -, ami Veszprémig úgy fél órára nőtt. De emlékszem olyan 10 évvel ezelőtt volt az, hogy 4 óra késéssel jött volna és inkább busszal mentem helyette Pestre. Mondjuk legalább a kocsik amiket küldenek azok egész tiszták, igaz kb a fecskéknek feleltethetőek meg
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 898
14 607
113
"Bár a Talgo legtöbb szabadalma már lejárt, a vonatgyártót továbbra is a nyomtáv változtatását lehetővé tevő technológia éllovasának tartják. Ugyanakkor a Financial Times kérdésére a Ganz-Mavag cáfolta, hogy a felvásárlási ajánlat hátterében a nyomtávváltó technológia állna, különösen, hogy más cégek is rendelkeznek hasonló technológiával."

Szerintem simán lemásolható.


Ja, hogy akkor ez lett volna az a marha nagy hadititok, amelynek orosz kézre kerüléséről paráztak?
Elárulom, hogy a vörös hadsereg a 2 vh-ra készülve már rendelkezett hasonló technológiával, igaz, nem menet közbeni átállással, hanem lassú sebességgel történt, de akkor is megcsinálták.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 289
34 941
113
Ja, hogy akkor ez lett volna az a marha nagy hadititok, amelynek orosz kézre kerüléséről paráztak?
Elárulom, hogy a vörös hadsereg a 2 vh-ra készülve már rendelkezett hasonló technológiával, igaz, nem menet közbeni átállással, hanem lassú sebességgel történt, de akkor is megcsinálták.
Az meg a másik része, hogy ilyen talgo vonatok járnak Oroszországba :oops:
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 640
13 832
113
"Bár a Talgo legtöbb szabadalma már lejárt, a vonatgyártót továbbra is a nyomtáv változtatását lehetővé tevő technológia éllovasának tartják. Ugyanakkor a Financial Times kérdésére a Ganz-Mavag cáfolta, hogy a felvásárlási ajánlat hátterében a nyomtávváltó technológia állna, különösen, hogy más cégek is rendelkeznek hasonló technológiával."

Szerintem simán lemásolható.


Tessek beperelni Brusszelben a ciganykepu komcsikat. Lassuk, mukodik-e az EUs szabad piac avagy az is ment a levesbe politikai alapon...?
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 127
4 914
113
Mert titkositjak, miert vetozzak meg. Logikusan nem olyasmi, ami megallna publikusan.
Meg mert undorito az osszes olasz-spanyol-francia-portugal komcsi mar alapbol. Valahogy a komcsik kozott is nekem a legvisszataszitobbak ezek a mediterran komcsik. :D
De miért lett volna nekünk jó, egy olyan céget megvenni, ami nagyjából annyira versenyképes, mint trójai faló a versenypályán?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 289
34 941
113
WTF/he? o_O
Több mozdonyuk is van.
PS: egy barban ulok, egy német-hawaii (!) hölggyel, holnap folytatjuk. ;)

Talgo Travca​

1db proto létezik belőle meg ennek van egy upgradje a talgo 230-ho, de az is olyan jól sikerült, hogy a Dán vasút azt nem kérte és inkább vetcronokat vett helyettük... a DB bepróbálkozik velük majd kiderül, hogy milyen eredménnyel...
Talg9202JPVL2.jpg
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Közben szerencsére megjött Lázár aláírása így jöhet a GYSEV ic motorvonat

Amik szép lassan majd ahogy megérkeznek apránként átkerülnek a kör ic be és janink verheti a mellétt.....
Van mozdonya. Ez elég.
Maradjunk annyiban hogy piaci alapon normális mozdonya nincs a talgonak
Kettő kurvára megérte a siemensel felrugni a patkót....
Azóta itt lenne a 115 db vectron és a 275 db ic kocsi a vezérlőkkel éves szinten közel 200-220 db szilli zabálását sproroltad volna meg....igen annyival kedvezőbb az üzemeltetési költsége.. vajon miért állnak sorban érte a vasúti társaságok? Ja mert szar..... :D
Inkább arról volt szó hogy üres lett a kassza és inkább nagy pofával elzarvatuk őket ahelyett hogy átütemeztük volna a szállítási határidőket......
Egyébként minden cégnél legyen az vasúti....katonai....polgári....
Jóformán felsültünk.....hanta boynak meg megbizhatatlan partnernek tekintenek ránk....