Mészkövet és dolomitot is használnak elvileg, sőt kohósalakot is.
Nem kell ide forrás, elmagyarázom én neked hogy miért nem jók!
Hol élünk, egy nagy pusztaságba, ahol ha esik az eső akkor sár lesz! S attól függően hogy mennyi eső esik
a sár mélysége az úr!
- Na tehát ha ebbe a latyakba mészkövet vagy egyéb sz@rt öntögetsz, mállik széjjel mivel a kövek szélei le vannak kerekedve nem kapaszkodnak egymásba! Mivel ezek a kövek könnyen törnek, így a szélei, sarkai is letöredezik nem tudnak egymásba kapaszkodni! Önts ki egy-két veder sódert, majd lépj rá, megfogod látni hogy megy szét! Ha ugyanezt gránit zúzalékkal teszed nem fog szétterülni! Meg fog tartani! Tehát, minél kerekebb a kavics annál jobban terül szét, mállik szét a pálya két-három éven belül! Mivel a pályán nagy terhek szállítására alkalmassá
kellene tenni, ezért nem mindegy hogy mit használunk a pálya építésére!
- A pálya rezonancia tűrőképesnek is kel hogy legyen, mivel minden kátyúsodáson áthaladó kocsikerék rezonanciát fog rajta létrehozni az ütés hatására! Ami egy 60t-s harckocsi szállítása hatására nem kis ütés fog lenni! Ezáltal a törékeny kövek szépen elkezdnek tovább töredezni, majd por lesz belőlük! Amit megint ki kell majd szedni a kövek közül! (Igen van rá gép). Ám azokat hajtanám ki oda a kövekről a port törölgetni aki oda kiszórta a rossz minőségű követ! Mi lesz ezekből a porokból,-
sár! Vízmegtartó sár!
- Na ezzel van tele a vonalaink, ezért megy ilyen lassan a vonat, ezért mennek tönkre a gépeink!
Mindennek van oka, s mindennek van feltétele a vasúton! A vasutat a tömeges nehéz áruk szállítására tervezték! Azaz 2000t-t egy szerelvénnyel el lehet szállítani, ez 30-40 vagyon s annak vagononként 4 kerékkel számolva 30x4=120, 40x4=160 ütést is leadhat egy szerelvény a pályára!
S egy vonalszakaszon mennyi vonat halad keresztül? Lehet számolgatni milyen erőviszonyokat kell elviselni egy pályaszakasznak! A sebesség pedig négyzetesen emeli ezt a hatást! Ugye?
- Szerinted, ezek után a
salak mint pályaépítő anyag megfelelő lesz? Aki ezt írta a saját háza alapját készítse belőle, ezt üzenem neki! A kavics sem jó, mivel kerek a szélei!
-
160-as pálya, hát hogyne, álmában! Mekkora erőket generálna ez a sebesség arra a pályára? Hogy a keréklaposodásról ne is beszéljek, s egyéb meghibásodásokról!
- Nézd meg a római utak még mindig állnak s lehet használni is őket! Miért? Azért mert van alapjuk s van oldal kitámasztójuk is! A mi útjainknak van? Mi van nekik, a lágy eső áztatta főd!!! Ez tartja útjaink oldalát s megy is széjjel, repedeznek meg! Ennyin múlik az útjaink jobb minősége s vasutunk hálózatának minősége!
- Jó az oda, szórd bele, költséghatékony, kell a lé a saját zsebre, mit foglalkozol vele, te fizeted, stb....! Ez a mentalitás ezt az eredményt vonja maga után! 2-3 év múlva majd beszélgethetünk róla megint!