Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 837
34 926
113
Ez szuper jó, mivel az a kő nem alkalmas pályaépítésre! A 100A-t is megszórták azzal a retek kővel, majd egy hónap múlva hoztak rá megfelelő pályakövet! Eldugták a sz@rt!
Széttöredezik, szétmállik, elporlik az a retek kő, na de nem számít itt semmi!
Az üzlet a lényeg! A bevétel! Mondtam én hogy érteni kell a vasúthoz, nem feltölteni lótrágyával!


Mészkövet és dolomitot is használnak elvileg, sőt kohósalakot is. Legjobb a gránit vagy a bazalt persze nyilván. Bár az egyik hozzászóló szerint a salak a legjobb.

Egy idézet: "Az Egyesült Királyságban ez főként mészkő vagy gránit. A világ más részein azonban gyakran használnak bazaltot, dolomitot vagy kavicsot."

Szóval van forrás rá, hogy a mészkő, dolomit nem alkalmas ilyen célra?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 500
8 198
113
Szóval van forrás rá, hogy a mészkő, dolomit nem alkalmas ilyen célra?
Nem!
A mészkő dolomit nem alkalmas pályába.... régen használták amikor a vulkáni közetek bányászata nem volt annyira gépesített illetve a kisebb teherbírású vidéki mellékvonalakba építették be költséghatékonyság címszóval.
Nagy teherbírású pályánál normális alapot kell csinálni nem jó van az úgy alapon meg.... amibe beletartozik a vízzáró réteg is.
160 km+++ sebbeségre kell tervezni magyarán a rezonációt is figyelembe kell venni! Különösen (több ezer tonnás) teher szerelvénynél! Nem tehetel minden szart az alapba mert akkor igen hamar 2-3 éven belül mennek ki a lassújelek.
Jelenleg a Budapest-Belgrád max 120 as pálya "lesz" így ebben a formában.... 200-ról indult tegyük hozzá (személy).... A teher meg 120 ról (140) indult....
Lehet találgatni hogy min meg hol sproroltak jó magyar szókás szerint.
Őszíntén egy normális műszaki ellenőrzésen szerintem úgy bukna meg hogy abban köszönet lenne.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 715
32 819
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...oras-keseseket-halmoztak-fel-a-vonatok-710207
"A dél-balatoni vonalon jelentősen megnőtt az eljutási idő, míg Fonyód és Balatonfenyves között egy ideig nem közlekedtek a vonatok. Balatonfenyves és Fonyód között pótlóbuszok vitték az utasokat - közölte a Mávinform a vasúttársaság honlapján hétfő este."
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
847
1 682
93
Mészkövet és dolomitot is használnak elvileg, sőt kohósalakot is.
Nem kell ide forrás, elmagyarázom én neked hogy miért nem jók!
Hol élünk, egy nagy pusztaságba, ahol ha esik az eső akkor sár lesz! S attól függően hogy mennyi eső esik a sár mélysége az úr!

- Na tehát ha ebbe a latyakba mészkövet vagy egyéb sz@rt öntögetsz, mállik széjjel mivel a kövek szélei le vannak kerekedve nem kapaszkodnak egymásba! Mivel ezek a kövek könnyen törnek, így a szélei, sarkai is letöredezik nem tudnak egymásba kapaszkodni! Önts ki egy-két veder sódert, majd lépj rá, megfogod látni hogy megy szét! Ha ugyanezt gránit zúzalékkal teszed nem fog szétterülni! Meg fog tartani! Tehát, minél kerekebb a kavics annál jobban terül szét, mállik szét a pálya két-három éven belül! Mivel a pályán nagy terhek szállítására alkalmassá kellene tenni, ezért nem mindegy hogy mit használunk a pálya építésére!
- A pálya rezonancia tűrőképesnek is kel hogy legyen, mivel minden kátyúsodáson áthaladó kocsikerék rezonanciát fog rajta létrehozni az ütés hatására! Ami egy 60t-s harckocsi szállítása hatására nem kis ütés fog lenni! Ezáltal a törékeny kövek szépen elkezdnek tovább töredezni, majd por lesz belőlük! Amit megint ki kell majd szedni a kövek közül! (Igen van rá gép). Ám azokat hajtanám ki oda a kövekről a port törölgetni aki oda kiszórta a rossz minőségű követ! Mi lesz ezekből a porokból,-sár! Vízmegtartó sár!
- Na ezzel van tele a vonalaink, ezért megy ilyen lassan a vonat, ezért mennek tönkre a gépeink!
Mindennek van oka, s mindennek van feltétele a vasúton! A vasutat a tömeges nehéz áruk szállítására tervezték! Azaz 2000t-t egy szerelvénnyel el lehet szállítani, ez 30-40 vagyon s annak vagononként 4 kerékkel számolva 30x4=120, 40x4=160 ütést is leadhat egy szerelvény a pályára!
S egy vonalszakaszon mennyi vonat halad keresztül? Lehet számolgatni milyen erőviszonyokat kell elviselni egy pályaszakasznak! A sebesség pedig négyzetesen emeli ezt a hatást! Ugye?
- Szerinted, ezek után a salak mint pályaépítő anyag megfelelő lesz? Aki ezt írta a saját háza alapját készítse belőle, ezt üzenem neki! A kavics sem jó, mivel kerek a szélei!

- 160-as pálya, hát hogyne, álmában! :rolleyes: Mekkora erőket generálna ez a sebesség arra a pályára? Hogy a keréklaposodásról ne is beszéljek, s egyéb meghibásodásokról!
- Nézd meg a római utak még mindig állnak s lehet használni is őket! Miért? Azért mert van alapjuk s van oldal kitámasztójuk is! A mi útjainknak van? Mi van nekik, a lágy eső áztatta főd!!! Ez tartja útjaink oldalát s megy is széjjel, repedeznek meg! Ennyin múlik az útjaink jobb minősége s vasutunk hálózatának minősége!
- Jó az oda, szórd bele, költséghatékony, kell a lé a saját zsebre, mit foglalkozol vele, te fizeted, stb....! Ez a mentalitás ezt az eredményt vonja maga után! 2-3 év múlva majd beszélgethetünk róla megint! :(