Nem kell ide forrás, elmagyarázom én neked hogy miért nem jók!
Hol élünk, egy nagy pusztaságba, ahol ha esik az eső akkor sár lesz! S attól függően hogy mennyi eső esik
a sár mélysége az úr!
- Na tehát ha ebbe a latyakba mészkövet vagy egyéb sz@rt öntögetsz, mállik széjjel mivel a kövek szélei le vannak kerekedve nem kapaszkodnak egymásba! Mivel ezek a kövek könnyen törnek, így a szélei, sarkai is letöredezik nem tudnak egymásba kapaszkodni! Önts ki egy-két veder sódert, majd lépj rá, megfogod látni hogy megy szét! Ha ugyanezt gránit zúzalékkal teszed nem fog szétterülni! Meg fog tartani! Tehát, minél kerekebb a kavics annál jobban terül szét, mállik szét a pálya két-három éven belül! Mivel a pályán nagy terhek szállítására alkalmassá
kellene tenni, ezért nem mindegy hogy mit használunk a pálya építésére!
- A pálya rezonancia tűrőképesnek is kel hogy legyen, mivel minden kátyúsodáson áthaladó kocsikerék rezonanciát fog rajta létrehozni az ütés hatására! Ami egy 60t-s harckocsi szállítása hatására nem kis ütés fog lenni! Ezáltal a törékeny kövek szépen elkezdnek tovább töredezni, majd por lesz belőlük! Amit megint ki kell majd szedni a kövek közül! (Igen van rá gép). Ám azokat hajtanám ki oda a kövekről a port törölgetni aki oda kiszórta a rossz minőségű követ! Mi lesz ezekből a porokból,-
sár! Vízmegtartó sár!
- Na ezzel van tele a vonalaink, ezért megy ilyen lassan a vonat, ezért mennek tönkre a gépeink!
Mindennek van oka, s mindennek van feltétele a vasúton! A vasutat a tömeges nehéz áruk szállítására tervezték! Azaz 2000t-t egy szerelvénnyel el lehet szállítani, ez 30-40 vagyon s annak vagononként 4 kerékkel számolva 30x4=120, 40x4=160 ütést is leadhat egy szerelvény a pályára!
S egy vonalszakaszon mennyi vonat halad keresztül? Lehet számolgatni milyen erőviszonyokat kell elviselni egy pályaszakasznak! A sebesség pedig négyzetesen emeli ezt a hatást! Ugye?
- Szerinted, ezek után a
salak mint pályaépítő anyag megfelelő lesz? Aki ezt írta a saját háza alapját készítse belőle, ezt üzenem neki! A kavics sem jó, mivel kerek a szélei!
-
160-as pálya, hát hogyne, álmában! Mekkora erőket generálna ez a sebesség arra a pályára? Hogy a keréklaposodásról ne is beszéljek, s egyéb meghibásodásokról!
- Nézd meg a római utak még mindig állnak s lehet használni is őket! Miért? Azért mert van alapjuk s van oldal kitámasztójuk is! A mi útjainknak van? Mi van nekik, a lágy eső áztatta főd!!! Ez tartja útjaink oldalát s megy is széjjel, repedeznek meg! Ennyin múlik az útjaink jobb minősége s vasutunk hálózatának minősége!
- Jó az oda, szórd bele, költséghatékony, kell a lé a saját zsebre, mit foglalkozol vele, te fizeted, stb....! Ez a mentalitás ezt az eredményt vonja maga után! 2-3 év múlva majd beszélgethetünk róla megint!