Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Anélkül, hogy kétségbe vonnám amit a motorral kapcsolatban ír az ember megjegyezném, hogy tizenikszéve, amikor az akkori csajszim szalonból hozta ki a Póló GTi-t ahhoz is adtak egy kis tasakban plusz olajat. És mondjuk nem azért mert 2006-2008 körül azok a motorok annyira szarok lettek volna. Szóval jól hangzik meg remek újságírói fordulat, de teljes faszság, mert majd 20 éve is adtak, ha jó fej akart lenni a hivatalos kereskedés…

Az már az a korszak volt, amikor újra elkezdtek bizonyos motorkonstrukciók olajat enni-csipegetni. Kisebb belső súrlódás - valamit valamiért.
Nekem felhívták a figyelmem az 1,4-es Fiat átvételekor 2006-ban, hogy az első 10000 kilométeren meg fog enni 1 liter olajat, de utána ennek mértéke folyamatosan csökkenni fog.
S lőn.
Tegnap és ma voltam VW márkaszervizben az elektromos céges Golffal- Golfért.
Tudjátok pl. vannak olyan emberek, akiknél minden elektronika bedöglik stb.
Na én így vagyok a VW márkaszervizekkel.
A szalon eleve nagy rideg, alig fűtött csarnok...azért Speer öröksége még mindig megvan...
Van 12 íróasztal/munkatárs, abból csak kettő a szervizes. (A többi értékesítés, biztosítás, miegymás). A kettő figyelmes, együttműködő, a többinek ott sem vagyunk még köszönés szintjén sem.
A kettő majd megszakad, a többi láthatóan nem tud mit kezdeni magával - gondolom várják az új kuncsaftokat...
Szóval mindkétszer kivártam a sorom, előadtam a (nem túl vészes) hibajelenségeket; kikapcsolhatatlan hátsó utastér világítás, lassú menetben kanyarodáskor "bezúgó" első kerék (gondolom a fékbetét rezonál be).

Ma átvettem az autót; közölték, hogy mindkét hibát korrigálták, elektronikát kiolvasták.

A kocsiba ülve átfutottam az információs lapot; Fékolajcsere.
...ti vagytok már nekem egy szakszerviz...

Visszaúton egy kereszteződésben kanyarodva halkan "bezúgott az egyik kerék".
Amíg átment előttem a gyalogos, hátra néztem a hátsó belsőtér világításra. Világít.
Nem változott a VW világában semmi.

Még fél napig szórakozott hektikusan az elektromos rögzítőfék. (Kellett nektek rácsatlakozni a diagnosztikára).

Mondom én, hogy nem változott ott semmi.

Vagy csak nincs meg köztünk a kémia...30 éve...o_O
 
Az már az a korszak volt, amikor újra elkezdtek bizonyos motorkonstrukciók olajat enni-csipegetni. Kisebb belső súrlódás - valamit valamiért.
Nekem felhívták a figyelmem az 1,4-es Fiat átvételekor 2006-ban, hogy az első 10000 kilométeren meg fog enni 1 liter olajat, de utána ennek mértéke folyamatosan csökkenni fog.
S lőn.
Tegnap és ma voltam VW márkaszervizben az elektromos céges Golffal- Golfért.
Tudjátok pl. vannak olyan emberek, akiknél minden elektronika bedöglik stb.
Na én így vagyok a VW márkaszervizekkel.
A szalon eleve nagy rideg, alig fűtött csarnok...azért Speer öröksége még mindig megvan...
Van 12 íróasztal/munkatárs, abból csak kettő a szervizes. (A többi értékesítés, biztosítás, miegymás). A kettő figyelmes, együttműködő, a többinek ott sem vagyunk még köszönés szintjén sem.
A kettő majd megszakad, a többi láthatóan nem tud mit kezdeni magával - gondolom várják az új kuncsaftokat...
Szóval mindkétszer kivártam a sorom, előadtam a (nem túl vészes) hibajelenségeket; kikapcsolhatatlan hátsó utastér világítás, lassú menetben kanyarodáskor "bezúgó" első kerék (gondolom a fékbetét rezonál be).

Ma átvettem az autót; közölték, hogy mindkét hibát korrigálták, elektronikát kiolvasták.

A kocsiba ülve átfutottam az információs lapot; Fékolajcsere.
...ti vagytok már nekem egy szakszerviz...

Visszaúton egy kereszteződésben kanyarodva halkan "bezúgott az egyik kerék".
Amíg átment előttem a gyalogos, hátra néztem a hátsó belsőtér világításra. Világít.
Nem változott a VW világában semmi.

Még fél napig szórakozott hektikusan az elektromos rögzítőfék. (Kellett nektek rácsatlakozni a diagnosztikára).

Mondom én, hogy nem változott ott semmi.

Vagy csak nincs meg köztünk a kémia...30 éve...o_O
Hááát nem tudom. Nekünk, pontosabban neki 16xxxx-ig a kötelezô szervizeken kívül semmit nem kért az autó, pedig meg volt írva 210-220 lóra és a Düsseldorf-München távokon sok-sok ezer km-t ment nyél gázon, kímélet nélkül. Soha nem volt baja… és írom úgy, hogy nem vagyok VW fan és nálam ezek megàlltak autónak lenni a Golf I Cabriónál meg a Golf II GTI-nél.

Szomorú amúgy, hogy ilyen VW szalon tapasztalataid vannak.
 
Az már az a korszak volt, amikor újra elkezdtek bizonyos motorkonstrukciók olajat enni-csipegetni. Kisebb belső súrlódás - valamit valamiért.
Nekem felhívták a figyelmem az 1,4-es Fiat átvételekor 2006-ban, hogy az első 10000 kilométeren meg fog enni 1 liter olajat, de utána ennek mértéke folyamatosan csökkenni fog.
S lőn.
Tegnap és ma voltam VW márkaszervizben az elektromos céges Golffal- Golfért.
Tudjátok pl. vannak olyan emberek, akiknél minden elektronika bedöglik stb.
Na én így vagyok a VW márkaszervizekkel.
A szalon eleve nagy rideg, alig fűtött csarnok...azért Speer öröksége még mindig megvan...
Van 12 íróasztal/munkatárs, abból csak kettő a szervizes. (A többi értékesítés, biztosítás, miegymás). A kettő figyelmes, együttműködő, a többinek ott sem vagyunk még köszönés szintjén sem.
A kettő majd megszakad, a többi láthatóan nem tud mit kezdeni magával - gondolom várják az új kuncsaftokat...
Szóval mindkétszer kivártam a sorom, előadtam a (nem túl vészes) hibajelenségeket; kikapcsolhatatlan hátsó utastér világítás, lassú menetben kanyarodáskor "bezúgó" első kerék (gondolom a fékbetét rezonál be).

Ma átvettem az autót; közölték, hogy mindkét hibát korrigálták, elektronikát kiolvasták.

A kocsiba ülve átfutottam az információs lapot; Fékolajcsere.
...ti vagytok már nekem egy szakszerviz...

Visszaúton egy kereszteződésben kanyarodva halkan "bezúgott az egyik kerék".
Amíg átment előttem a gyalogos, hátra néztem a hátsó belsőtér világításra. Világít.
Nem változott a VW világában semmi.

Még fél napig szórakozott hektikusan az elektromos rögzítőfék. (Kellett nektek rácsatlakozni a diagnosztikára).

Mondom én, hogy nem változott ott semmi.

Vagy csak nincs meg köztünk a kémia...30 éve...o_O

Skoda szalonok se vidámabbak...
Amint belépsz érzed a rideg germán "otthonosságot".

Szomorú amúgy, hogy ilyen VW szalon tapasztalataid vannak.

Miért? Te jártál már otthonos volkswagon szalonban, hazánkban?
Egy hűtő házban több melegség van XD
Meg a durva, hogy a skoda szalon/szervízben ahol voltam minden kiállított kocsi fehér vagy szürke volt. Ahogyan a beltér is szigorúan szürke/fekete.
Honda, Toyota, Opel szalonokba jártam többet. Színes kocsik is mindig ki voltak téve.
De ha jól emlékszem még a fordnál is.
Valahogy nem volt szerencsém olyan vw konszernes szalonhoz, ahol voltak színek :D

Az meg, hogy döglődik a volskwagen az nem a véletlen műve. Nagyon komoly minőségi gondjaik vannak minden téren. Persze minden gyártónak van jobban és rosszabbul sikerült modelje, de az arányok nem mindegyek. Ettől függetlenül, főleg céges vásárlóknál sokáig menni fog még a szekér.
De magán eladásokban nem állnak túl jól. Főleg a magyar piacon (ami amúgy jelentéktelen)
Ellenben kínából meg Oroszországból keményen kiszorulnak, az USA-ban meg sosem voltak igazán népszerűek. Az EU meg haldoklik. Szép kilátások....
 
  • Tetszik
Reactions: BJani and misinator
Skoda szalonok se vidámabbak...
Amint belépsz érzed a rideg germán "otthonosságot".



Miért? Te jártál már otthonos volkswagon szalonban, hazánkban?
Egy hűtő házban több melegség van XD
Meg a durva, hogy a skoda szalon/szervízben ahol voltam minden kiállított kocsi fehér vagy szürke volt. Ahogyan a beltér is szigorúan szürke/fekete.
Honda, Toyota, Opel szalonokba jártam többet. Színes kocsik is mindig ki voltak téve.
De ha jól emlékszem még a fordnál is.
Valahogy nem volt szerencsém olyan vw konszernes szalonhoz, ahol voltak színek :D

Az meg, hogy döglődik a volskwagen az nem a véletlen műve. Nagyon komoly minőségi gondjaik vannak minden téren. Persze minden gyártónak van jobban és rosszabbul sikerült modelje, de az arányok nem mindegyek. Ettől függetlenül, főleg céges vásárlóknál sokáig menni fog még a szekér.
De magán eladásokban nem állnak túl jól. Főleg a magyar piacon (ami amúgy jelentéktelen)
Ellenben kínából meg Oroszországból keményen kiszorulnak, az USA-ban meg sosem voltak igazán népszerűek. Az EU meg haldoklik. Szép kilátások....
...otthonos volkswagen szalon...

Ízlelgetem, ízlelgetem...jó kis oximoron!:D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Valahogy nem volt szerencsém olyan vw konszernes szalonhoz, ahol voltak színek :D
Veszprémben múltkor véletlen volt valami piros VW SUV kiállítva a szalonban, nem volt szép látvány :D De amúgy igen, sokszor azért amikor a wolfsburgiak színesek akarnának lenni, a lehető legocsmányabb kombót sikerül kikeverniük, lásd a jelenlegi generációs Golf epés takonyzöldjét vagy a 3-as Golf harlequin kiadását
Das Auto:
Nem is értem miért mennek a csőd felé...
Áhh, kezdő, nekem 5 literes flakon van hátul :hadonaszos:
 
Nekem is… Opel betegseg hogy eszi az olajat.
Multkor meg le is dobta az olajfedo kupakot es orditottak at hogy fustol az auto tudtam h csak az olaj csopog a forro motorra es azert fustolok mint auschwitz ezert lazan vissza valaszoltam “tudom ez gyari” :cool:

Igen, az Ecotec motorok legendás olajfalók.
De az Auschwitz-os poént azért ne lődd el az V. kerületben egy villám jelvényes autóból :rolleyes:


Áhh, kezdő, nekem 5 literes flakon van hátul :hadonaszos:

Te már profi német autó tulajdonos vagy.
A másik kedvencem tőlük a bicikli lánccal megoldott motor vezérlés XD
Ami például attól is át tud ugrani, ha sebességben leállítva hagyod az autót :D
 
Skoda szalonok se vidámabbak...
Amint belépsz érzed a rideg germán "otthonosságot".



Miért? Te jártál már otthonos volkswagon szalonban, hazánkban?
Egy hűtő házban több melegség van XD
Meg a durva, hogy a skoda szalon/szervízben ahol voltam minden kiállított kocsi fehér vagy szürke volt. Ahogyan a beltér is szigorúan szürke/fekete.
Honda, Toyota, Opel szalonokba jártam többet. Színes kocsik is mindig ki voltak téve.
De ha jól emlékszem még a fordnál is.
Valahogy nem volt szerencsém olyan vw konszernes szalonhoz, ahol voltak színek :D

Az meg, hogy döglődik a volskwagen az nem a véletlen műve. Nagyon komoly minőségi gondjaik vannak minden téren. Persze minden gyártónak van jobban és rosszabbul sikerült modelje, de az arányok nem mindegyek. Ettől függetlenül, főleg céges vásárlóknál sokáig menni fog még a szekér.
De magán eladásokban nem állnak túl jól. Főleg a magyar piacon (ami amúgy jelentéktelen)
Ellenben kínából meg Oroszországból keményen kiszorulnak, az USA-ban meg sosem voltak igazán népszerűek. Az EU meg haldoklik. Szép kilátások....
Hmmm igazad lehet. Mondjuk én abszolút nem otthonosságot várok el egy márkakereskedéstől. Amire nekünk akkor szülségünk volt megkaptuk. Udvariasak voltak, segítőkészek… kb ennyi. Egyébként szerencsére igazán ritkán kell ilyen helyekre járnom és remélem így is marad. Nem kifejezetten vágyom új vagy garanciális autóra, amikre pedig mégis azokat nem tudom megfizetni. :D
 
Áhh, kezdő, nekem 5 literes flakon van hátul :hadonaszos:

Nekem is… Opel betegseg hogy eszi az olajat.
Multkor meg le is dobta az olajfedo kupakot es orditottak at hogy fustol az auto tudtam h csak az olaj csopog a forro motorra es azert fustolok mint auschwitz ezert lazan vissza valaszoltam “tudom ez gyari” :cool:
Srácok, amúgy ti ezeket autó helyett használjátok? :D
 
A Kormány 1308/2024. (X. 9.) Korm. határozata az állami építési beruházások 2035. december 31. napjáig szóló szakpolitikai-ágazati beruházási koncepcióinak elfogadásáról

https://magyarkozlony.hu/hivatalos-...b4409c3a272d392428a977480a28eba4e69d/letoltes

Közösségi közlekedés

Gördülőállomány

A beruházási koncepcióban ismertetett gördülőállomány-fejlesztési beruházások összességében az alábbi járműállomány beszerzését célozzák:
– 15 db nagysebességű EuroCity szerelvény,
– 29 db belföldi InterCity motorvonat,
– 51 db InterCity ingaszerelvény,
– 10 db magas minőségű éjszakai szerelvény,
– 95 db regionális villamos motorvonat,
– 68 db felsővezeték nélküli motorvonat,
– 15 db felsővezeték nélküli mozdony,
– 100 db nehézpőre,
– 115 db villamosmozdony.

Közösségi közlekedés (az utas felhasználói élményét javító beruházások vonatkozásában):
– tarifareform 2024. március 1-jétől,
– alkalmazásfejlesztés és integráció,
– az utaskomfortot növelő – légkondicionált, internetkapcsolatot adó, USB-töltési lehetősséggel és fedélzeti utastájékoztatással felszerelt – járművek beszerzése.
 
A Kormány 1308/2024. (X. 9.) Korm. határozata az állami építési beruházások 2035. december 31. napjáig szóló szakpolitikai-ágazati beruházási koncepcióinak elfogadásáról

https://magyarkozlony.hu/hivatalos-...b4409c3a272d392428a977480a28eba4e69d/letoltes

Közösségi közlekedés

Gördülőállomány

A beruházási koncepcióban ismertetett gördülőállomány-fejlesztési beruházások összességében az alábbi járműállomány beszerzését célozzák:
– 15 db nagysebességű EuroCity szerelvény,
– 29 db belföldi InterCity motorvonat,
– 51 db InterCity ingaszerelvény,
– 10 db magas minőségű éjszakai szerelvény,
– 95 db regionális villamos motorvonat,
– 68 db felsővezeték nélküli motorvonat,
– 15 db felsővezeték nélküli mozdony,
– 100 db nehézpőre,
– 115 db villamosmozdony.

Közösségi közlekedés (az utas felhasználói élményét javító beruházások vonatkozásában):
– tarifareform 2024. március 1-jétől,
– alkalmazásfejlesztés és integráció,
– az utaskomfortot növelő – légkondicionált, internetkapcsolatot adó, USB-töltési lehetősséggel és fedélzeti utastájékoztatással felszerelt – járművek beszerzése.
És mi a véleménye erről a nagyérdeműnek?
 
  • Tetszik
Reactions: ZsoltHun and krisss
És mi a véleménye erről a nagyérdeműnek?
Közepes mennyiség ami ha a. Mostani flotta karbantartasa megfelelo akkor egesz jo amit en hiányolok hogy a mozdony utas terre ezzel egyutt nem irtak ki higineiai cegre vonatkozo reszt mert kurva nagy problem ez a vonatokon nagyon konnyen haza vigetsz agyipoloskat es ruht is foleg a regenbi vonatrol ahol meg a dedi is megszult..
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: krisss and phaidros