Egyéb hajtóművek

Törökország első nemzeti turbóventilátoros motorját, a TEI TF6000-et először üzemeltették a nemzeti motorteszt-rendszerben. Ez fogja hajtani Anka 3 és Kızılelma.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

tf1.gif
tf2.gif
 
Törökország első nemzeti turbóventilátoros motorját, a TEI TF6000-et először üzemeltették a nemzeti motorteszt-rendszerben. Ez fogja hajtani Anka 3 és Kızılelma.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

tf1.gif
tf2.gif
Túl nagy az oda....
 
Majd hozzánagyítják a repülőeszközöket.
Könnyebb út nagyobb sárkányt építeni, mint "egyszerűen" lekicsinyíteni egy hajtóművet; a fedélzeti rendszereknek is több helye lesz, nagyobb lesz a hatótávolság...
Szerintem arra utalt inkább, hogy ezt repzibe tervezik valójában, nem drónba. Az csak duma.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Majd hozzánagyítják a repülőeszközöket.
Könnyebb út nagyobb sárkányt építeni, mint "egyszerűen" lekicsinyíteni egy hajtóművet; a fedélzeti rendszereknek is több helye lesz, nagyobb lesz a hatótávolság...

Szerintem arra utalt inkább, hogy ezt repzibe tervezik valójában, nem drónba. Az csak duma.
Nem egészen. Ez a komment eredetileg a L-39NG kapcsán jelent meg. Vagy már nem is tudom, hogy hogyan kerültünk ebbe a topicba.... o_O
 
  • Hűha
Reactions: misinator
Egy kis magyar kitekintő:

Beneda Károly és műegyetemi csapata a TSz-1 starter hajtómű átalakításával nyert TKT-1-es hajtóműve, melyek oktatási és tapasztalatszerzési céllal alkottak meg.
Van itt minden, FADEC, GSF

Tízéves a teljes hatáskörű digitális elektronikus hajtómű-szabályozó rendszerek fejlesztése a BME VRHT-n

Automatikus működtető rendszerszámítógéppel segített tervezése kísérleti sugárhajtómű változtatható geometriájú fúvócsövéhez

A TKT-1 SUGÁRHAJTÓMŰ FEJLESZTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA A BME REPÜLŐGÉPES KÉPZÉSÉBEN

Szóval ilyeneket is tudunk.
"Péter Balajti, Károly Beneda

Experimental Study on the Effect of Water Injection on a Micro Turbojet Engine


...
The modifications implemented on the test bench enabled us to obtain a measure of the water injection operation with the nozzle placed in the intake duct. Results reveal that such method has no visible impact on the increase of thrust due to the experimental environmental conditions and the limitations of the system. Nevertheless, water injection proved to be effective in reducing emissions. In addition to the beneficial effect of lower gas temperature throughout the turbine section of the engine, the emissions of NOx gases also fall significantly (i.e. 30%) compared to dry operation."

https://folyoirat.ludovika.hu/index.php/reptudkoz/article/view/5376/5029
 
A Gripennel kapcsolatban néztem a Volvo RM12 hajtóművet és esetleges váltóját az Eurojet E200-at. Meglepő, hogy az E200 számottevően kisebb méretek mellett tud lényegesen magasabb teljesítményt. Ekkora technikai különbség lenne? Vagy valami egyéb paraméter miatt ilyenek?
 
A Gripennel kapcsolatban néztem a Volvo RM12 hajtóművet és esetleges váltóját az Eurojet E200-at. Meglepő, hogy az E200 számottevően kisebb méretek mellett tud lényegesen magasabb teljesítményt. Ekkora technikai különbség lenne? Vagy valami egyéb paraméter miatt ilyenek?

Mennyi különbség van a fejlesztések indítása között, melyik javára?
Mintha a Volvó RM12 alapjai-elődje még az F-16-hoz készült volna.
Ha kb jól emléxem, akkor egy tízes bőven van a két kiindulási időpont, technológiai-alapok szintje között!


.
 
Mennyi különbség van a fejlesztések indítása között, melyik javára?
Mintha a Volvó RM12 alapjai-elődje még az F-16-hoz készült volna.
Ha kb jól emléxem, akkor egy tízes bőven van a két kiindulási időpont, technológiai-alapok szintje között!


.

Volvo RM12 (alapja a GE F404): 1970-től
EJ200 (alapja a RR XG-40): 1984-től
 
A Gripennel kapcsolatban néztem a Volvo RM12 hajtóművet és esetleges váltóját az Eurojet E200-at. Meglepő, hogy az E200 számottevően kisebb méretek mellett tud lényegesen magasabb teljesítményt. Ekkora technikai különbség lenne? Vagy valami egyéb paraméter miatt ilyenek?
Az EJ200-as hajtómű lényegében a Raptor és az F-35 hajtóművével azonos technológiai színvonalat képvisel.
 
.

Az a Turbomeca-Mackenzie (+MDBA+HDF) program él még, vagy az alól is "elvitte a cica" a pénzt a "fontosabb" prioritás :oops: miatt? ?


.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.