Egyéb hajtóművek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Semmilyen dolgot nem exportálhattak ami haditechnikához(megjegyzem wzzel óriasi piacot hagytak ki) kötődik márpedig egy ilyet nem raksz airlinerbe.
Igen, a C2 volt évtizedek óta az első, ami ugyan katonai, de fegyvertelen, és azt promózzák is a világban. Ráadásul egy nagyon pöpec gép is!!!
Volt még arról szó, hogy az F-35-tel ill. annak alkatrészeivel is kivételt tesznek, merthogy azt otthon maguk szerelik össze, és egyes részegységeit maguk is gyártják. Ezekkel pedig úgy tudnának pénzt csinálni, hogy közben nem tudnak vele "bajt" csinálni, mert ha nem ők készítik el az alkatrészeket, akkor máshonnan is beszerezhetők...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 748
66 444
113
Ha megnézzük az általam belinkelt videót, a végén ott van a kiállított prototípusok sora. Balról az első az Ishikawajima-Harima Heavy Industries XF5-öse, a 2010-es évekbeli kísérleti technológia demonstrátor Mitsubishi X-2-eshez, mellette kettővel pedig az XF3-as van, 1981-ből, a Kawasaki T-4-eshez.

A mostani, csúcsmodern XF9-1-es még nincs kiállítva.

Viszont az XF5 és az XF3-as között ott van egy típus, ami szemre kiköpött EJ200.
Ez lehet az XF3-400-as, az XF3 utánégetős változata.

IHI-XF3-400.jpg


Erről a hajtóműről már 1995-ben írt a szaksajtó:

https://www.flightglobal.com/japan-to-develop-xf3-400-engine/13828.article

Ebben az évben a Eurofighter Typhoon DA3-as jelű olasz prototípusa előszőr szállt az EJ200-assal.

Látszik, hogy a japánok azok nagyon nem kínaiak, a maguk tempójában ugyan, de a vezető amerikai és nyugat-európai fejlesztőkkel tudják tartani a lépést. Csak nem verik nagy dobra.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 431
84 348
113
Ha megnézzük az általam belinkelt videót, a végén ott van a kiállított prototípusok sora. Balról az első az Ishikawajima-Harima Heavy Industries XF5-öse, a 2010-es évekbeli kísérleti technológia demonstrátor Mitsubishi X-2-eshez, mellette kettővel pedig az XF3-as van, 1981-ből, a Kawasaki T-4-eshez.

A mostani, csúcsmodern XF9-1-es még nincs kiállítva.

Viszont az XF5 és az XF3-as között ott van egy típus, ami szemre kiköpött EJ200.
Ez lehet az XF3-400-as, az XF3 utánégetős változata.

IHI-XF3-400.jpg


Erről a hajtóműről már 1995-ben írt a szaksajtó:

https://www.flightglobal.com/japan-to-develop-xf3-400-engine/13828.article

Ebben az évben a Eurofighter Typhoon DA3-as jelű olasz prototípusa előszőr szállt az EJ200-assal.

Látszik, hogy a japánok azok nagyon nem kínaiak, a maguk tempójában ugyan, de a vezető amerikai és nyugat-európai fejlesztőkkel tudják tartani a lépést. Csak nem verik nagy dobra.

Japán az nem,hogy nem kína hanem kb a világ élvonal.Nem kell messzire menni csak meg kell nezni a mobiljaikat vagy a belsőpiacos autókat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Török helikopterhez fejleszttt első hajtómü a TS1400 , pár perccel a prezentáció megkezdése után bedöglött. Pedig jelen volt a török VM is és a szultán is nézte online. Félbe is szakították az éllő adást. :)

 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 921
7 300
113
Török helikopterhez fejleszttt első hajtómü a TS1400 , pár perccel a prezentáció megkezdése után bedöglött. Pedig jelen volt a török VM is és a szultán is nézte online. Félbe is szakították az éllő adást. :)


A motor zökkenőmentesen dolgozott az élő és az után sugárzott videóknál. Az adásért felelős csapat későn adta ki a felvételt, és rövid zűrzavar támadt. Ez nem egy sírfal, ahol pontos információkat kell megadni.

 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
T

Törölt tag 1586

Guest
Törökök sikresen tesztelték az új TEI-TJ300 mini jet hajtóművet.
b_1618651584.jpg

Indul a sorozargyártás.
A hajtóművet a török fejlesztésű hajó és szárazföldi célpontok elleni rakétákba (inkább mini CM nek hívnám őket) építik be.
átmérő: 240 mm
hossz: 450 mm
súly: 34 kg
teljesítmény: 26100 rpm / 1342 N tolóerő
külön előny hogy az indításhoz nem kell semmilyen segédberendezés. A menetszél által felpörgetett hajtómű automatikusan indul.
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 921
7 300
113

TEI-TS1400


A TEI által kifejlesztett új generációs turbótengelyes motor radiális kompresszorral a T625 Gokbey Utility Helicopter és a 6 tonnás könnyű támadó helikopter T629 számára, ugyanazzal az infrastruktúrával, mint ez a helikopter.
Úgy gondolják, hogy a T129 -hez is használják.



1613118275_tei-ts1400.png

Technikai specifikációk​

Felszállási teljesítmény (statikus tengerszint)1400 SHP
30 mp Egymotoros teljesítmény (statikus tengerszint)1.660 SHP
Felszálló teljesítmény/súly8,54 (shp)/(kg)
Szolgáltatási magasság20.000 ft
Kimeneti tengely sebessége23.000 fordulat / perc
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
909
1 872
93
Nekünk is jó volna egy Airbus hajtómű üzem, vagy összeszerelő üzem, ahol kifejlődhetne egy hajtómű mérnőkgárda. Ha már van rotorüzemünk. A leendő helikopter mennyiséghez nem ártana. Lehet sokba fog kerülni ezek rendben tartása. Hátha lehetne valamit üzletelni a francikkal.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
909
1 872
93
Törökök sikresen tesztelték az új TEI-TJ300 mini jet hajtóművet.
b_1618651584.jpg

Indul a sorozargyártás.
A hajtóművet a török fejlesztésű hajó és szárazföldi célpontok elleni rakétákba (inkább mini CM nek hívnám őket) építik be.
átmérő: 240 mm
hossz: 450 mm
súly: 34 kg
teljesítmény: 26100 rpm / 1342 N tolóerő
külön előny hogy az indításhoz nem kell semmilyen segédberendezés. A menetszél által felpörgetett hajtómű automatikusan indul.
Nem valami UAV-t fog hajtani.
Valami hasonlóra gondolok. Ugye csak kisebbre. Vadászhatna ellen UAV-kra s közben felderít, csapást mér az ellenre. Törökök igyekeznek elől járni.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 043
113

Turbófeltöltők axiál-turbináit használják sűrítőnek az 1:5 körüli sűrítési viszony eléréséhez(az F-35 gajtóművek szintje 1:25(+) nyomásviszonynál jár). A kisebb átmérőjűek 150.000 körül is pörögnek(/perc) a nagyobbak 70-80.00 körüli maximumot tudnak. A Yt-on meg lehet nézni hogyan építik amatőr rep-gépes modellezők(Yt: model, jet, engine, DIY, ...), A hazai ProTar sugárhajtású drónban is ilyen van, de sajnos a hajtóművet (szerintem) nem Ők(vagyis nem itthon) építik, mert azzal szokás(joggal) eldicsekedni,! Ez a saját hajtómű-gyártás ugyanis a terület egyik kulcsa,/csúcsa technológiai szempontból, bár az elektronikai és szenzor-fúzió kommunikáció egyre inkább hangsúlyosabb itt is.
Amikor ezt a szintet majd itthon is megugorják, akkor lesznek(leszünk) kicsit komolyabban vehető tényezők, mert ez technológiailag egy kulcsterülete a nagysebességű és/vagy nagy rep-magasságú drónok műfajában. Hosszútávon enélkül maradunk a jelenlegi "Vetítés"-es szinten.

...vagyis: :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:

.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson