Egyéb hajtóművek

Semmilyen dolgot nem exportálhattak ami haditechnikához(megjegyzem wzzel óriasi piacot hagytak ki) kötődik márpedig egy ilyet nem raksz airlinerbe.
Igen, a C2 volt évtizedek óta az első, ami ugyan katonai, de fegyvertelen, és azt promózzák is a világban. Ráadásul egy nagyon pöpec gép is!!!
Volt még arról szó, hogy az F-35-tel ill. annak alkatrészeivel is kivételt tesznek, merthogy azt otthon maguk szerelik össze, és egyes részegységeit maguk is gyártják. Ezekkel pedig úgy tudnának pénzt csinálni, hogy közben nem tudnak vele "bajt" csinálni, mert ha nem ők készítik el az alkatrészeket, akkor máshonnan is beszerezhetők...
 
Ha megnézzük az általam belinkelt videót, a végén ott van a kiállított prototípusok sora. Balról az első az Ishikawajima-Harima Heavy Industries XF5-öse, a 2010-es évekbeli kísérleti technológia demonstrátor Mitsubishi X-2-eshez, mellette kettővel pedig az XF3-as van, 1981-ből, a Kawasaki T-4-eshez.

A mostani, csúcsmodern XF9-1-es még nincs kiállítva.

Viszont az XF5 és az XF3-as között ott van egy típus, ami szemre kiköpött EJ200.
Ez lehet az XF3-400-as, az XF3 utánégetős változata.

IHI-XF3-400.jpg


Erről a hajtóműről már 1995-ben írt a szaksajtó:

https://www.flightglobal.com/japan-to-develop-xf3-400-engine/13828.article

Ebben az évben a Eurofighter Typhoon DA3-as jelű olasz prototípusa előszőr szállt az EJ200-assal.

Látszik, hogy a japánok azok nagyon nem kínaiak, a maguk tempójában ugyan, de a vezető amerikai és nyugat-európai fejlesztőkkel tudják tartani a lépést. Csak nem verik nagy dobra.
 
Ha megnézzük az általam belinkelt videót, a végén ott van a kiállított prototípusok sora. Balról az első az Ishikawajima-Harima Heavy Industries XF5-öse, a 2010-es évekbeli kísérleti technológia demonstrátor Mitsubishi X-2-eshez, mellette kettővel pedig az XF3-as van, 1981-ből, a Kawasaki T-4-eshez.

A mostani, csúcsmodern XF9-1-es még nincs kiállítva.

Viszont az XF5 és az XF3-as között ott van egy típus, ami szemre kiköpött EJ200.
Ez lehet az XF3-400-as, az XF3 utánégetős változata.

IHI-XF3-400.jpg


Erről a hajtóműről már 1995-ben írt a szaksajtó:

https://www.flightglobal.com/japan-to-develop-xf3-400-engine/13828.article

Ebben az évben a Eurofighter Typhoon DA3-as jelű olasz prototípusa előszőr szállt az EJ200-assal.

Látszik, hogy a japánok azok nagyon nem kínaiak, a maguk tempójában ugyan, de a vezető amerikai és nyugat-európai fejlesztőkkel tudják tartani a lépést. Csak nem verik nagy dobra.

Japán az nem,hogy nem kína hanem kb a világ élvonal.Nem kell messzire menni csak meg kell nezni a mobiljaikat vagy a belsőpiacos autókat.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: senki
Török helikopterhez fejleszttt első hajtómü a TS1400 , pár perccel a prezentáció megkezdése után bedöglött. Pedig jelen volt a török VM is és a szultán is nézte online. Félbe is szakították az éllő adást. :)

 
Török helikopterhez fejleszttt első hajtómü a TS1400 , pár perccel a prezentáció megkezdése után bedöglött. Pedig jelen volt a török VM is és a szultán is nézte online. Félbe is szakították az éllő adást. :)


A motor zökkenőmentesen dolgozott az élő és az után sugárzott videóknál. Az adásért felelős csapat későn adta ki a felvételt, és rövid zűrzavar támadt. Ez nem egy sírfal, ahol pontos információkat kell megadni.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Törökök sikresen tesztelték az új TEI-TJ300 mini jet hajtóművet.
b_1618651584.jpg

Indul a sorozargyártás.
A hajtóművet a török fejlesztésű hajó és szárazföldi célpontok elleni rakétákba (inkább mini CM nek hívnám őket) építik be.
átmérő: 240 mm
hossz: 450 mm
súly: 34 kg
teljesítmény: 26100 rpm / 1342 N tolóerő
külön előny hogy az indításhoz nem kell semmilyen segédberendezés. A menetszél által felpörgetett hajtómű automatikusan indul.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

TEI-TS1400


A TEI által kifejlesztett új generációs turbótengelyes motor radiális kompresszorral a T625 Gokbey Utility Helicopter és a 6 tonnás könnyű támadó helikopter T629 számára, ugyanazzal az infrastruktúrával, mint ez a helikopter.
Úgy gondolják, hogy a T129 -hez is használják.



1613118275_tei-ts1400.png

Technikai specifikációk​

Felszállási teljesítmény (statikus tengerszint)1400 SHP
30 mp Egymotoros teljesítmény (statikus tengerszint)1.660 SHP
Felszálló teljesítmény/súly8,54 (shp)/(kg)
Szolgáltatási magasság20.000 ft
Kimeneti tengely sebessége23.000 fordulat / perc
 
Nekünk is jó volna egy Airbus hajtómű üzem, vagy összeszerelő üzem, ahol kifejlődhetne egy hajtómű mérnőkgárda. Ha már van rotorüzemünk. A leendő helikopter mennyiséghez nem ártana. Lehet sokba fog kerülni ezek rendben tartása. Hátha lehetne valamit üzletelni a francikkal.
 
Törökök sikresen tesztelték az új TEI-TJ300 mini jet hajtóművet.
b_1618651584.jpg

Indul a sorozargyártás.
A hajtóművet a török fejlesztésű hajó és szárazföldi célpontok elleni rakétákba (inkább mini CM nek hívnám őket) építik be.
átmérő: 240 mm
hossz: 450 mm
súly: 34 kg
teljesítmény: 26100 rpm / 1342 N tolóerő
külön előny hogy az indításhoz nem kell semmilyen segédberendezés. A menetszél által felpörgetett hajtómű automatikusan indul.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nem valami UAV-t fog hajtani.
Valami hasonlóra gondolok. Ugye csak kisebbre. Vadászhatna ellen UAV-kra s közben felderít, csapást mér az ellenre. Törökök igyekeznek elől járni.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Genius Of The Jet | The Invention Of The Jet Engine. | HD Documentary​

 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A picurka.
:D

Turbófeltöltők axiál-turbináit használják sűrítőnek az 1:5 körüli sűrítési viszony eléréséhez(az F-35 gajtóművek szintje 1:25(+) nyomásviszonynál jár). A kisebb átmérőjűek 150.000 körül is pörögnek(/perc) a nagyobbak 70-80.00 körüli maximumot tudnak. A Yt-on meg lehet nézni hogyan építik amatőr rep-gépes modellezők(Yt: model, jet, engine, DIY, ...), A hazai ProTar sugárhajtású drónban is ilyen van, de sajnos a hajtóművet (szerintem) nem Ők(vagyis nem itthon) építik, mert azzal szokás(joggal) eldicsekedni,! Ez a saját hajtómű-gyártás ugyanis a terület egyik kulcsa,/csúcsa technológiai szempontból, bár az elektronikai és szenzor-fúzió kommunikáció egyre inkább hangsúlyosabb itt is.
Amikor ezt a szintet majd itthon is megugorják, akkor lesznek(leszünk) kicsit komolyabban vehető tényezők, mert ez technológiailag egy kulcsterülete a nagysebességű és/vagy nagy rep-magasságú drónok műfajában. Hosszútávon enélkül maradunk a jelenlegi "Vetítés"-es szinten.

...vagyis: :hadonaszos: :hadonaszos: :hadonaszos:

.
 
  • Tetszik
Reactions: Nemerson