Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

A bibi itt van hogy Janinknak és az államtitkárának fingja sincs a közlekedés szervezésről a vasúton belül. Továbbá már nem autópályákát meg olyan hidakat kellene építeni ahol várhatóan gyée lesz a forgalom. Hanem a főútakat il a hozzá kapcsolodó első és másodrendű mellékutakat kellene rendbe vágni.
Rég késznek kellene lennie a 4 sávos (sávosítot 4 es nek) illetve az M1 kapacítás bővítésének
Illetve normálisan le tudjanak közlekedni legalább 120 as tempoval a fő pályászakaszokon pl az új ic szerelvényekkel normális kiszolgáló infrastuktura mellett.

Csak érdekesség képen a csehek jövőre 1000 milliárd forintot költenek a vasútra mi pedig 20! milliárdot karbantartásra 196-ot pedig a bube-ra meg kb van a déli körvasút és ennyi....
 
Csak érdekesség képen a csehek jövőre 1000 milliárd forintot költenek a vasútra mi pedig 20! milliárdot karbantartásra 196-ot pedig a bube-ra meg kb van a déli körvasút és ennyi....
Na de nálunk akkor mit lopnának el, ha ennyit költenének a vasútra? Nem maradna lóvé a szállodákra, a napkollektorokra, holdról irányítható automata szántó - vetőgépre, lovakra, meg lombsétányra, kiszáradt halastóra, vadrezervátumra, stb...stb...! ......................>!
Nehogy mán elköltsük a vasútra he! A bocskorosok majd mennek gyalog, kerékpárral vagy lovon!
A 21. sz.-ban! :confused:
 
Gleneagles nem az az ingázó állomás, ahonnan a melósok hajnalban bevonatoznak Edinburghbe. De ezt te is tudod.
Én ingáztam Londonba és az állomás a fövonalon egy túlzsufolt kosztelep volt, minden cukiság nélkül. Sokan azt hiszik, Anglia csupa romantikus kisvárosokból áll. Hát nem. Sokkal több a szegényes lakótelep, kutyaólszerü sorházakkal kilómétereken át.
 
Gleneagles nem az az ingázó állomás, ahonnan a melósok hajnalban bevonatoznak Edinburghbe. De ezt te is tudod.
Én ingáztam Londonba és az állomás a fövonalon egy túlzsufolt kosztelep volt, minden cukiság nélkül. Sokan azt hiszik, Anglia csupa romantikus kisvárosokból áll. Hát nem. Sokkal több a szegényes lakótelep, kutyaólszerü sorházakkal kilómétereken át.
És rusnyàk a cselédek, a kaja is sz@r...
 
Csak érdekesség képen a csehek jövőre 1000 milliárd forintot költenek a vasútra mi pedig 20! milliárdot karbantartásra 196-ot pedig a bube-ra meg kb van a déli körvasút és ennyi....
Ebben benne van a brno-i városrehabilitáció is, ami valamikor 10 év múlva lesz kész?
Akkor végülis mégsem az a 20 milliárd, amit Vitézy a poszt alatti kommentben kiemelt?

Akkor van az általad írt: 20+196+231=447 milliárd?

Bár a költés és a fejlesztés fogalmak nem csereszabatosak, de ha már ezt írtad, akkor érdekességképpen:
Amúgy mennyit is költünk a vasútra a 2025 évi tervezet szerint:

vasúti pályahálózat működtetésének költségtérítése 210 500,0 millió
Vasúti személyszállítási közszolgáltatások költségtérítése 279 500,0 millió
Közlekedési közszolgáltatások energiaköltségének támogatása 37 000,0 (gondolom részben vasút is kap belőle)
Vasúti fejlesztések:
1 Fenntarthatósági és modernizációs vasúti fejlesztések 18,1 illetve felhalmozási kiadás rovat: 30 110,1
2 Nemzetközi szerződésen alapuló vasúti fejlesztések 126,7 illetve felhalmozási kiadás rovat: 196 520,1
 
Gleneagles nem az az ingázó állomás, ahonnan a melósok hajnalban bevonatoznak Edinburghbe. De ezt te is tudod.
Én ingáztam Londonba és az állomás a fövonalon egy túlzsufolt kosztelep volt, minden cukiság nélkül. Sokan azt hiszik, Anglia csupa romantikus kisvárosokból áll. Hát nem. Sokkal több a szegényes lakótelep, kutyaólszerü sorházakkal kilómétereken át.
Ok. Jöhetnek Hortobágy alsóról kis, nem-ingázó állomás fotók.
Nyilván az ipari területek állomásai mások, bár azért van bőven szép ilyen is.
Skóciánál és Glasgow-nál maradva pl, bár messze nem mondható kifejezetten jó módú környéknek ugyebár
3888px-Mapcarta.jpg
Blantyre_railway_station_in_2008.jpg
rr22080903-WP-093122.jpg
 
  • Imádom
Reactions: Pocok75
Szép. Nem mondtam, hogy nincs.
De valamiért nem ezekre vonatkozik a vasút jelenlegi állapotának általános megítélése.
Mert a megítélés nem feltétlen a valóságon alapszik. (Még nekem sem, pedig törekszem rá. Sokkal rosszabbnak gondoltam a szolgáltatást, mint ami a valóság.)

Van egy csomó szép és felújított kisebb nagyobb állomás, csak hát ha mindig arra Recsk ázunk, hogy nyugaton mi van, akkor nem vesszük észre azt ami itthon is szép és akár érték.

Tessék, még egy, tényleg tök random:
medgyesegyhaza_epulet.jpg

Bár nem lett olyan szép és hangulatos, mint az eredetileg volt:
p0023815.jpg

1775051.jpg
 
A BMW-k feltűnően nem átlagos képességű autósokra vannak hangolva, ahogy a nürburgringi videókból látjuk.

Ami feltűnt még nekem, a Hyundai i30 N-ek sem.

Meg egyszerűen ezek nem verseny pályára vannak hangolva.
Amelyik modellnek nem szárazkarteres a motorja, az egyszerűen nem ilyen használatra lett fejlesztve.
Pont erre vonatkozott az előző füsttel kapcsolatos hozzászólásom.
Azért füstölnek el, mert nagy G erők hatnak a gépre tartósan, a nedves karteres teknőben meg az olaj ide-oda vándorol. Az egyik oldalt túl sok lesz, "felkapja" a motor, bekerül az égéstérbe, a másikon meg nincs kenése a motornak....
A sebesség váltó-karosszéria merevségének a kapcsolata ugyan ez. Nagy oldal G-nél elcsavarodik a váz és vele együtt a sebesség váltó kulisszája is. Így vagy nem tudod a kívánt fokozatba tenni (jobb esetben) vagy rossz sebességbe rakod. Ilyenkor szoktak vissza váltásnál kinyiffanni a motorok...
 
Mert a megítélés nem feltétlen a valóságon alapszik. (Még nekem sem, pedig törekszem rá. Sokkal rosszabbnak gondoltam a szolgáltatást, mint ami a valóság.)

Van egy csomó szép és felújított kisebb nagyobb állomás, csak hát ha mindig arra Recsk ázunk, hogy nyugaton mi van, akkor nem vesszük észre azt ami itthon is szép és akár érték.

Tessék, még egy, tényleg tök random:
medgyesegyhaza_epulet.jpg

Bár nem lett olyan szép és hangulatos, mint az eredetileg volt:
p0023815.jpg

1775051.jpg
Érdekes, hogy csak olyanokat választottál "random" amik az utóbbi 1-2 évben lettek felújjítva :rolleyes: