Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Megf@szultak.
Kidobtak száz évet az ablakon.

"logo amellyel kategóriát lépnek" :D
Igen bazd+, a tradícióból a bóvliba :D
Hogy ilyet így leírj, ahhoz is újságírónak kell lenni.... Nem ismertem ezt az oldalt, de kb. ez lehet az autós újságírás portfóliója.
 
Jól látom, hogy Veszprémhez hasonlóan itt is megmaradt a palatető? Mert ha valami van, akkor ezt nem értem. Ha már teljesen felújítod az állomást és környezetét, akkor azt a nyamvadt tetőt mégis miért nem lehetne legalább hullámlemezre kicserélni?
- Kérlek ne haragudj, ám az állomást eredeti állapotára újították fel, nekem legalábbis tetszik! Nem tudom milyen lemeztetőre gondoltál? Valahogy nekem a lemez nem tetszene! A tető elég meredek, így egy jégeső sem bántja talán! Kisvárosomban a régi gimnázium tetőszerkezete is így néz ki s bírja a kiképzést jó régóta.
 
Jól látom, hogy Veszprémhez hasonlóan itt is megmaradt a palatető? Mert ha valami van, akkor ezt nem értem. Ha már teljesen felújítod az állomást és környezetét, akkor azt a nyamvadt tetőt mégis miért nem lehetne legalább hullámlemezre kicserélni?
Szerintem nem jól látod.
"A projekt során 113 négyzetméternyi tetőzet kapott új kerámia cserépfedést..."

Ha már leszedték, akkor nem hiszem, hogy azbeszt tartalmú palát kapott, illetve ha homogén a kinézet, akkor gondolom -bár nem írja, hogy mekkora a teljes tetőfelület- az egész kerámia cserepet kapott.

A környezete meg egy 2021-es Google Earts képen hááát...

Itt láthatod, hogy a régi palát szedik:
kenderes_allomasepulet.jpg

Munka közben, az első képen direkt ugyan úgy a fogadó oldalról kerestem képet, mint a felső képen látszik a megkezdett munka:
60582157_1857365561030201_4419499911402225664_n.jpg

60466637_1857365384363552_1654881002574577664_n.jpg
 
- Kérlek ne haragudj, ám az állomást eredeti állapotára újították fel, nekem legalábbis tetszik! Nem tudom milyen lemeztetőre gondoltál? Valahogy nekem a lemez nem tetszene! A tető elég meredek, így egy jégeső sem bántja talán! Kisvárosomban a régi gimnázium tetőszerkezete is így néz ki s bírja a kiképzést jó régóta.
Szerintem nem jól látod.
"A projekt során 113 négyzetméternyi tetőzet kapott új kerámia cserépfedést..."

Ha már leszedték, akkor nem hiszem, hogy azbeszt tartalmú palát kapott, illetve ha homogén a kinézet, akkor gondolom -bár nem írja, hogy mekkora a teljes tetőfelület- az egész kerámia cserepet kapott.

A környezete meg egy 2021-es Google Earts képen hááát...

Itt láthatod, hogy a régi palát szedik:
kenderes_allomasepulet.jpg

Munka közben, az első képen direkt ugyan úgy a fogadó oldalról kerestem képet, mint a felső képen látszik a megkezdett munka:
60582157_1857365561030201_4419499911402225664_n.jpg

60466637_1857365384363552_1654881002574577664_n.jpg
Megkövetem magam, mert akkor itt Veszprémmel ellentétben sikerült lecserélni rendesre a tetőszerkezetet. Ezzel szemben Veszprémben nem elég, hogy az 202-as Európa Kulturális Fővárosára el sem kezdődött az állomás felújítása, hanem csak menet közben jutott eszébe valakinek. Plusz felemásra sikerült, mert az igaz, hogy az állomásépületet magát felújították, de az aszbesztes több évtizedes tető cseréjére már nem jutott pénz, ahogy a vágányok is maradtak ugyanolyanok. Na de majd a TEN-T NATO kompatibilitás képében talán :hadonaszos:
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby
Megkövetem magam, mert akkor itt Veszprémmel ellentétben sikerült lecserélni rendesre a tetőszerkezetet. Ezzel szemben Veszprémben nem elég, hogy az 202-as Európa Kulturális Fővárosára el sem kezdődött az állomás felújítása, hanem csak menet közben jutott eszébe valakinek. Plusz felemásra sikerült, mert az igaz, hogy az állomásépületet magát felújították, de az aszbesztes több évtizedes tető cseréjére már nem jutott pénz, ahogy a vágányok is maradtak ugyanolyanok. Na de majd a TEN-T NATO kompatibilitás képében talán :hadonaszos:
Szerintem nem attól az azbesztmennyiségtől fognak tömegek rákot kapni, amit a galambok bélsara kimar a tetőből és a levegőbe jut. Önmagában tudtommal nem olyan veszélyes, inkább ha vágják és közvetlen belégzik a porát. Ha jó, teszi a dolgát, akkor miért kellene kicserélni?
És nem szabad azt sem figyelmen kívül hagyni, hogy vélhetően 10-20 százalékkal legalább megnövelte volna -szerintem- a pala bontása, szállítása, deponálása; illetve az új héjszerkezet építése.
Az esztétikai okok meg olyanok, hogy kinek mi tetszik. Elfogadom, hogy nem tetszik, nekem sem a legkedvencebb anyagom.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
jaguar reklam ( regebbi)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
Mivel rendkívül gyors észjárású vagyok (meggyőződött bólogatás), ezért röpke 15 nap alatt megfogalmazódott bennem az összehasonlítás:

"...A Mercedes CLA egy elektromos prototípusával 24 óra alatt összesen 3716 kilométert tettek meg a gyáriak egy oválpályán. Ezzel megdőlt a Porsche által még 2019-ben felállított rekord, ami 3425 kilométer volt..."


Akkor számoljunk; 24 órányit hajtva a Porsche 2019-ben 142, 708 km/h átlagsebességet ért el, a Mercedes pedig 2024-ben 154,833 km/h-át. Mindezt az utóbbi 214 km/h tempójú körözésekkel érte el.

A Porsche 46 év után kevesebb, mint 5, a Mercedes 51 év után kevesebb, mint 17 km/h-val nagyobb sebességgel teljesítette az egy napot, mint 1973-ban a neobarokk széltoló Polski Fiat 125p (Nagypolszki)* -
- a 15 napot, vagyis az 50000 kilométert.

Egy, szerintem az akkori rekordot korrekten körüljáró írás:

itt meg lehet csemegézni:

* Én végtelenül elfogultan tekintek a lengyel öszvérre (Fiat 125-ös karosszéria kombinálva az 1300/1500-ös, "kád" Fiat akkor már elavult hajtásláncával), hiszen 18 évig Nagypolszkiztam.


Polski_125p_World_Records_wallpaper.jpg
 


 
Paddington-os szerelvény Paddington állomáson
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy kis érdekesség a hóeltakarításról.

Én vagyok a híres egyterű Ez bizony egy MIG-15 vadászgép komplett sugárhajtóművét rejtette. Az elejére szerelt diffúzorral. Ám ez a berendezés még így is megbontotta a pályát, a kavicsok repkedtek s veszélyes volt a környezetében lenni. Ráadásul sok üzemanyagot fogyasztott s égette a váltókábeleket is.

HLS-22 Hősugaras váltótisztító berendezés

Így Békéscsabán elkezdtek gondolkodni s létrehozták a SÜSÜT a HLS-t. A váltókat azon állomásokon ahol nem volt fűthető váltó ott a havat ki kellet olvasztani a váltókból. Még anno voltak havazások!
A hőlégfúvó petróleummal üzemel s a hőfúvó karokat lehet mozgatni le-fel s oldal irányban is!
Azaz a váltók íveit is kilehetett vele takarítani! A kábeleknél pedig a védelem miatt fellehetett emelni!
- Természetesen nem volt önjáró, egy mozdony tolta maga előtt s biztosította a HLS-hez szükséges levegőt.
 
Egy kis érdekesség a hóeltakarításról.

Én vagyok a híres egyterű Ez bizony egy MIG-15 vadászgép komplett sugárhajtóművét rejtette. Az elejére szerelt diffúzorral. Ám ez a berendezés még így is megbontotta a pályát, a kavicsok repkedtek s veszélyes volt a környezetében lenni. Ráadásul sok üzemanyagot fogyasztott s égette a váltókábeleket is.

HLS-22 Hősugaras váltótisztító berendezés

Így Békéscsabán elkezdtek gondolkodni s létrehozták a SÜSÜT a HLS-t. A váltókat azon állomásokon ahol nem volt fűthető váltó ott a havat ki kellet olvasztani a váltókból. Még anno voltak havazások!
A hőlégfúvó petróleummal üzemel s a hőfúvó karokat lehet mozgatni le-fel s oldal irányban is!
Azaz a váltók íveit is kilehetett vele takarítani! A kábeleknél pedig a védelem miatt fellehetett emelni!
- Természetesen nem volt önjáró, egy mozdony tolta maga előtt s biztosította a HLS-hez szükséges levegőt.