Gondolatok a légiharcászatról / A légi hadviselés jövője

Volt még pár gép a kettő között.
Mig-15 - Mig-17 - Mig-19 - Mig-21,majd pedig 23 - 25 - 27 - 29 - 31.

A 15-ös a 40-es évek végén, 50-es évek elején jelent meg. Teljesitményben is ég és föld a külömbség közöttük.
Itthon is Míg -15 volt a tanuló gép jó sokáig. Talán a Delfin beerkezeseig vagy még tovább is. Nem vagyok benn biztos de lehet hogy a Míg -21 oktatogepe egy ideig meg a Míg -15 volt.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and Nemerson
Képként, de van benne 1 kakukktojás. :) :)

d911e7d3a2bd9eb74f579af57b672b0d.jpg
A mig 28 az egy zabigyerek?
 
Ez passzív radar is topik. Ott linkeltem is egy hasonló cikket ami egy létező tanulmányra hivatkozik.
Post in thread 'Passzív radarok' https://forum.htka.hu/threads/passziv-radarok.1672/post-1711903

Ebben semmi hivatkozás, és több okból is szkeptikus vagyok a cikkben leírtakkal. Kapásból miért a távoli Beidu navigációs gyenge jeleit használták? Egy alacsony pályás kb500-1000km Starlink típusú kommunikációs műhold jele nagyságrendekkel erősebb mint a 27000km keringő helymeghatározó műholdé.
A Starlink Ku 10.7 -12.7 gigahertz használ
A Beidu 1200 - 1500 MHz
A Starlink féle CommSat jobban fókuszált erősebb jel nagyobb frekvencia, addig a Beidu felé NavSat távolról nagy területre szór alacsonyabb frekvencián gyenge jelet.
 
Skunk Works Demonstrates Airborne Battle Management of AI-Controlled Aircraft...

In a series of flight tests, the Skunk Works and OPL teams simulated an offensive counter air mission where an airborne, human "battle manager" aboard an L-39 Albatros assigned targets to two AI-controlled L-29 Delfin jets, which then worked together to defeat two mock enemy jets using simulated mission systems and weapons.

 
Vadászgépek teljesítménye - 1.rész

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 
F-15EX, F-16C block 70, Rafale F4, Eurofighter Typhoon.
Ezek folyamatos fejlesztés alatt állnak.
Oké, ha már van belőle egy csomó is nincs az új generációból, akkor pimpelik a régit, jobb híjján. De a múlt évezred óta nincs új típus. Mert egy modern harctéren nem jelent semmi drámait a továbbfejlesztésük. Akár csak a harci heliknek. Mindet leveri egy modern rétegzett légvédelem. Szerintem. És épp átveszi a feladataikat egy másik, "emberkímélő" harceszköz.
 
Oké, ha már van belőle egy csomó is nincs az új generációból, akkor pimpelik a régit, jobb híjján. De a múlt évezred óta nincs új típus. Mert egy modern harctéren nem jelent semmi drámait a továbbfejlesztésük. Akár csak a harci heliknek. Mindet leveri egy modern rétegzett légvédelem. Szerintem. És épp átveszi a feladataikat egy másik, "emberkímélő" harceszköz.
Szu-35Sz? Az egy 2003 utáni projekt.
A Super Hornet 1995-ben szállt fel először és 2001 óta került rendszeresítésre.
A Rafale 1986-os, de 2000 után került rendszeresítésre, miközben a valódi harcértékére jóformán 2010 utántól számíthatunk.
A Typhoon is 2000 utántól vehető komolynak.
Az F-16E/F block 60 lényegében egy teljesen új 4gen platform.
JAS-39E szintén.
A kínai J-10-es ugyanúgy.