Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Fura, hogy hirtelen megszaporodtak az ilyen esetek.
Sajnos mai délutáni Keleti pályaudvar akció után meg Lázár hathatós tevékenysége okán (plusz a munkavédelmi balesetek törvényszerűségénél fogva) eljutottunk a piros határ átlépéséig.... sajnos hatványozattan nő illetve megnőtt az esélye egy komolyabb balesetnek is.
Most már tényleg érezteti a hatását hogy a vasutat szánt szándékkal teljes mértékben le akarják építeni..... Csak azt felejtik el a nertáskák hogy a fővonalak is leépülőben vannak..... ami jelentős hátrányt képez a vasút áruszállításban és logisztikában.... a fő vonali személy szállításról nem is beszélve. 90-es években 15-20 perccel rövidebb volt az IC menetideje Miskolc-Budapest-keleti közt... sajnos ez minden fővonalról elmondható :(
Visszatérve elmondható hogy a mai hazai viszonyok közt semmilyen szakmaiság sincs...pl egy leromlott logisztikát visszaállítani piaci alapon ezek után évekbe telhet....szakmai hozzáértő emberekkel.
Ugyanis előbb vagy utóbb az EU gazdasága is vissza fog térni (keleten is ukrajnában igaz az nehezebb eset lesz) a keleti-nyugati csatornák ha nyögvelősen is meg fognak nyilni ebből következően a vasúti logisztika is virágzásnak indul... (hat)
Nos egy végletekig leamortizált...szétzült hazai vasúthálozatton .....hát inkább nem mondok semmit....
A szomszédok.... azok az országok akik elkezdtek rá költeni az utóbbi időkben még a nyomi románok is.... azok szép lassan ki fogják szorítani azt hiú ábrándot a fejekből hogy mi vagyunk középen és rajtunk fog keresztül menni minden....így jól van az úgy mentalitást....
Felejtsük már el monarchia meg a 30-50 évvel ezelőtti fő vonali pályaszakaszokat meg mentalitást.... az fog kaszálni (igen kerülövel is) akinek ár értékben a logisztikája rendelkezésre fog állni.... és ezek nem mi leszünk... pláne ilyen mentalitással,hozzállással ( hozzá szoktak az ingyen pénzhez..)
A budapest-belgrád vasútvonal ékes példája lesz annak hogy hogyan ne csináld piaci alapon! Kivitelezés minősége....értelmetlen nyomvonal.... lehetne sorolni még.
Végezetül már a kivitelezési fázisban kellene lennie több új fővonali nyomvonalnak is...déli átszelő irányban (nyugat-keleti irányban) meg kelet-nyugat irányban pl a fővonalak teljes felújításával. Nem tákolásával!! Ezekhez kapcsolodóan új vasúti hiddakal... V0 is talán ehhez kapcsolodna....
Öszzegezve ha ez EU gazdasága észhez fog térni és az ukrán konfiktus jegelésre kerül akkor keserves pofont fogunk kapni a vasúti logisztikában.
Lásd lengyel-cseh vasútat.... a szlovákok a románokkal is ébredeznek...lehet röhögni de pl a romiknál a mozdonygyártás feltételei megvannak igen piaci allapon (részben) lásd pl egyébb mozdonytendereket.... és eus forrásokból indul az ottani buli mozdonyok remotizációja...új hazai gyártású mozdonyok beszerzése... valamint eus és egyébb nyomásra két fővonal rendbetétele.
Szlovén-osztrák öszefonodásról meg nem is beszélve..... szépen behúzták az x et adria kikőtőknek-osztrákokon keresztül nyugatra... új nyomvonalakkal illetve a régiek bővítésével. Kiváltva ezzel a BB vonalat.... ami ki kell jelenti hogy koporsó lett a hazai vonalaknak. Mert minden forrást odalöktek illetve elloptak a régebbi vonalaktol.
Szép teljesítmény! Bravo!
 
Sajnos mai délutáni Keleti pályaudvar akció után meg Lázár hathatós tevékenysége okán (plusz a munkavédelmi balesetek törvényszerűségénél fogva) eljutottunk a piros határ átlépéséig.... sajnos hatványozattan nő illetve megnőtt az esélye egy komolyabb balesetnek is.
Most már tényleg érezteti a hatását hogy a vasutat szánt szándékkal teljes mértékben le akarják építeni..... Csak azt felejtik el a nertáskák hogy a fővonalak is leépülőben vannak..... ami jelentős hátrányt képez a vasút áruszállításban és logisztikában.... a fő vonali személy szállításról nem is beszélve. 90-es években 15-20 perccel rövidebb volt az IC menetideje Miskolc-Budapest-keleti közt... sajnos ez minden fővonalról elmondható :(
Visszatérve elmondható hogy a mai hazai viszonyok közt semmilyen szakmaiság sincs...pl egy leromlott logisztikát visszaállítani piaci alapon ezek után évekbe telhet....szakmai hozzáértő emberekkel.
Ugyanis előbb vagy utóbb az EU gazdasága is vissza fog térni (keleten is ukrajnában igaz az nehezebb eset lesz) a keleti-nyugati csatornák ha nyögvelősen is meg fognak nyilni ebből következően a vasúti logisztika is virágzásnak indul... (hat)
Nos egy végletekig leamortizált...szétzült hazai vasúthálozatton .....hát inkább nem mondok semmit....
A szomszédok.... azok az országok akik elkezdtek rá költeni az utóbbi időkben még a nyomi románok is.... azok szép lassan ki fogják szorítani azt hiú ábrándot a fejekből hogy mi vagyunk középen és rajtunk fog keresztül menni minden....így jól van az úgy mentalitást....
Felejtsük már el monarchia meg a 30-50 évvel ezelőtti fő vonali pályaszakaszokat meg mentalitást.... az fog kaszálni (igen kerülövel is) akinek ár értékben a logisztikája rendelkezésre fog állni.... és ezek nem mi leszünk... pláne ilyen mentalitással,hozzállással ( hozzá szoktak az ingyen pénzhez..)
A budapest-belgrád vasútvonal ékes példája lesz annak hogy hogyan ne csináld piaci alapon! Kivitelezés minősége....értelmetlen nyomvonal.... lehetne sorolni még.
Végezetül már a kivitelezési fázisban kellene lennie több új fővonali nyomvonalnak is...déli átszelő irányban (nyugat-keleti irányban) meg kelet-nyugat irányban pl a fővonalak teljes felújításával. Nem tákolásával!! Ezekhez kapcsolodóan új vasúti hiddakal... V0 is talán ehhez kapcsolodna....
Öszzegezve ha ez EU gazdasága észhez fog térni és az ukrán konfiktus jegelésre kerül akkor keserves pofont fogunk kapni a vasúti logisztikában.
Lásd lengyel-cseh vasútat.... a szlovákok a románokkal is ébredeznek...lehet röhögni de pl a romiknál a mozdonygyártás feltételei megvannak igen piaci allapon (részben) lásd pl egyébb mozdonytendereket.... és eus forrásokból indul az ottani buli mozdonyok remotizációja...új hazai gyártású mozdonyok beszerzése... valamint eus és egyébb nyomásra két fővonal rendbetétele.
Szlovén-osztrák öszefonodásról meg nem is beszélve..... szépen behúzták az x et adria kikőtőknek-osztrákokon keresztül nyugatra... új nyomvonalakkal illetve a régiek bővítésével. Kiváltva ezzel a BB vonalat.... ami ki kell jelenti hogy koporsó lett a hazai vonalaknak. Mert minden forrást odalöktek illetve elloptak a régebbi vonalaktol.
Szép teljesítmény! Bravo!
Te benne vagy a témàban làtom....
Kérdezném.
A HH alatt, a vasùt (is) félkatonai szervezet volt.
Ezt a vonalat teljesen elengedték màr? Nyomokban sincs meg?
A Z26-al kapcsolatban volt-e a vasùttal kapcsolatos fejlesztés?
Pl pörekocsik,ràmpàk,ilyesmik.
 
Vannak dolgok...
Az a Lancia 895.000EUR -ért :eek: :D (09:00-nál)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És a végén benne van Az Autó is az Előzés c filmből :o :o
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Vannak dolgok...
Az a Lancia 895.000EUR -ért :eek: :D (09:00-nál)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És a végén benne van Az Autó is az Előzés c filmből :eek: :eek:
Aaaaaawww. És Lollobrigida, és Mastroianni autói is...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
Most ha jól értem, biztiber működött. A vezérek miért kezdték el hirtelen ilyen sűrűn meghaladni a piros jelzéseket?
Túlterheltség (kevés a mozdonyvezető, vezénylés lásd hajnal 2-3 kor indulás stb... )...mozdonyok állapota...lásd 50-60 éves v43 ok amik leterhelőbbek ergonomiai szempontból.... sajnos sorolhatnánk még.
Nagyon de nagyon hiányzik 80-100 db új vagy jó minőségi "használt" bérelt mozdony a hazai állománynak.
 
Te benne vagy a témàban làtom....
Kérdezném.
A HH alatt, a vasùt (is) félkatonai szervezet volt.
Ezt a vonalat teljesen elengedték màr? Nyomokban sincs meg?
Miért kérdezed ezt? Megvan, mivel a mozdonyvezetők villanymozdony és Dieselmozdony kiképzésen is részt vesznek. Így ha kell háborús helyzetben, elméletileg átülnek diesel gépekre s minden megy a maga útján a katonai szállításokkal. Persze ehhez diesel mozdonyokra is szükség lenne, ami most is hiánycikk! :( Ám elméletben minden megy az irodákban! Motorvonatok nem fogják elhúzni a harckocsi szerelvényeket! Zalából -> Nyíregyházára! Na de erre van szakavatott intézkedési szervezet!
Most ha jól értem, biztiber működött. A vezérek miért kezdték el hirtelen ilyen sűrűn meghaladni a piros jelzéseket?
Sok esetben fáradság, ám a gyors kiképzés problémája is! Anno a mozdonyvezetőket 18 hónap alatt 3 6hónapos kiképzési ciklus alatt képezték ki, az egyik vontatási nemre. Ma ez a kiképzési idő jóval rövidebb, ami megnehezíti a forgalom szabályainak elsajátítását! Mivel kis országunkban a vasúti rendszerek generációja igen széleskörű, ami azt jelenti hogy a kézi állítású váltóktól az automatizált számítógépes váltóállítás széles skálája van! Ez természetesen a forgalmi irodák berendezéseiben is megjelenik. Az egyikben van forgalmi személyzet a másiknál nincs! S ezek a változások a forgalmi szabályokban is megjelennek! Szóval sokkal összetettebb a vasúti forgalmi utasítás mint a közúti.
Közben ködben, esőben, hóban, éjszaka is ugyan olyan sebességgel kel közlekedni! mivel ezt elvárja a kedves utas!
 
Túlterheltség (kevés a mozdonyvezető, vezénylés lásd hajnal 2-3 kor indulás stb... )...mozdonyok állapota...lásd 50-60 éves v43 ok amik leterhelőbbek ergonomiai szempontból.... sajnos sorolhatnánk még.
Nagyon de nagyon hiányzik 80-100 db új vagy jó minőségi "használt" bérelt mozdony a hazai állománynak.

Ahhoz képest az egyik ilyen esetben Flirt ment túl a piroson, ha jól emlékszem.
 
Pedig csak 1 nap telt el a decemberből...

468758332_1123271599154863_6555170816655500813_n.jpg

468816847_1123271605821529_6439530240813310619_n.jpg

468621005_1123271602488196_6168714266735225704_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Egymilliárd euró értékű közös határ- és közútfejlesztési tervcsomagot terjeszt Brüsszel elé Magyarország és Ukrajna - jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára ukrán kormányzati tisztségviselőkkel tartott sajtótájékoztatóján hétfőn Kárpátalján, az asztélyi - ukrajnai oldalon fekvő - határállomáson...

Új Tisza-híd és két új autópályakapcsolat építését tartalmazza az egymilliárd eurós ukrán-magyar csomag.

Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fip7 and BJani
Sajnos mai délutáni Keleti pályaudvar akció után meg Lázár hathatós tevékenysége okán (plusz a munkavédelmi balesetek törvényszerűségénél fogva) eljutottunk a piros határ átlépéséig.... sajnos hatványozattan nő illetve megnőtt az esélye egy komolyabb balesetnek is.
Most már tényleg érezteti a hatását hogy a vasutat szánt szándékkal teljes mértékben le akarják építeni..... Csak azt felejtik el a nertáskák hogy a fővonalak is leépülőben vannak..... ami jelentős hátrányt képez a vasút áruszállításban és logisztikában.... a fő vonali személy szállításról nem is beszélve. 90-es években 15-20 perccel rövidebb volt az IC menetideje Miskolc-Budapest-keleti közt... sajnos ez minden fővonalról elmondható :(
Visszatérve elmondható hogy a mai hazai viszonyok közt semmilyen szakmaiság sincs...pl egy leromlott logisztikát visszaállítani piaci alapon ezek után évekbe telhet....szakmai hozzáértő emberekkel.
Ugyanis előbb vagy utóbb az EU gazdasága is vissza fog térni (keleten is ukrajnában igaz az nehezebb eset lesz) a keleti-nyugati csatornák ha nyögvelősen is meg fognak nyilni ebből következően a vasúti logisztika is virágzásnak indul... (hat)
Nos egy végletekig leamortizált...szétzült hazai vasúthálozatton .....hát inkább nem mondok semmit....
A szomszédok.... azok az országok akik elkezdtek rá költeni az utóbbi időkben még a nyomi románok is.... azok szép lassan ki fogják szorítani azt hiú ábrándot a fejekből hogy mi vagyunk középen és rajtunk fog keresztül menni minden....így jól van az úgy mentalitást....
Felejtsük már el monarchia meg a 30-50 évvel ezelőtti fő vonali pályaszakaszokat meg mentalitást.... az fog kaszálni (igen kerülövel is) akinek ár értékben a logisztikája rendelkezésre fog állni.... és ezek nem mi leszünk... pláne ilyen mentalitással,hozzállással ( hozzá szoktak az ingyen pénzhez..)
A budapest-belgrád vasútvonal ékes példája lesz annak hogy hogyan ne csináld piaci alapon! Kivitelezés minősége....értelmetlen nyomvonal.... lehetne sorolni még.
Végezetül már a kivitelezési fázisban kellene lennie több új fővonali nyomvonalnak is...déli átszelő irányban (nyugat-keleti irányban) meg kelet-nyugat irányban pl a fővonalak teljes felújításával. Nem tákolásával!! Ezekhez kapcsolodóan új vasúti hiddakal... V0 is talán ehhez kapcsolodna....
Öszzegezve ha ez EU gazdasága észhez fog térni és az ukrán konfiktus jegelésre kerül akkor keserves pofont fogunk kapni a vasúti logisztikában.
Lásd lengyel-cseh vasútat.... a szlovákok a románokkal is ébredeznek...lehet röhögni de pl a romiknál a mozdonygyártás feltételei megvannak igen piaci allapon (részben) lásd pl egyébb mozdonytendereket.... és eus forrásokból indul az ottani buli mozdonyok remotizációja...új hazai gyártású mozdonyok beszerzése... valamint eus és egyébb nyomásra két fővonal rendbetétele.
Szlovén-osztrák öszefonodásról meg nem is beszélve..... szépen behúzták az x et adria kikőtőknek-osztrákokon keresztül nyugatra... új nyomvonalakkal illetve a régiek bővítésével. Kiváltva ezzel a BB vonalat.... ami ki kell jelenti hogy koporsó lett a hazai vonalaknak. Mert minden forrást odalöktek illetve elloptak a régebbi vonalaktol.
Szép teljesítmény! Bravo!

Fura, hogy hirtelen megszaporodtak az ilyen esetek.
Itt egy hosszú részletes leírás az 1994-es súlyos vasúti balesetről és az ahhoz vezető 4 percről. Egész ijesztő mennyire kicsin múlik az élet…


Elolvasva a cikket és olvasva a híreket lassan nem merek vontra ülni idehaza…
 
Pedig csak 1 nap telt el a decemberből...

468758332_1123271599154863_6555170816655500813_n.jpg

468816847_1123271605821529_6439530240813310619_n.jpg

468621005_1123271602488196_6168714266735225704_n.jpg
Ma is folytatódik...

Szerelvénybe csapódott egy mozdony a celldömölki vasútállomáson, egy ember súlyosan megsérült​


 
Elolvasva a cikket és olvasva a híreket lassan nem merek vontra ülni idehaza…
- Én személyesen látva az esetet, nyugodtan ülők vonatra, mivel az a baleset egy fiatal váltókezelő hibályából, rutintalanságából következett be! Nagyon sokat fejlődött a vasúti közlekedés biztonsági berendezései a régi időkhöz mérten! Ezek a jelzőmeghaladások pedig inkább figyelmetlenségek, fáradság, s végül vonalismeret hiányának s rutintalanságnak köszönhető! A fiatal újdonsült mozdonyvezetőket kapásból bedobják a mély vízbe! Mindjárt személyvonatra teszik, mivel hiány van belőlük! A 6 hónapos gyorstalpalón kiképzett mv. sok esetben még rutintalanok!
- Nem kis anyagot kell elsajátítani egy újdonsült mv.-nek, a földtől számítva 1.5m a műszaki könyvek rajzok, forgalmi szabályzatok s egyéb szabályzatok könyvének mennyisége, valamint azoknak a vasúti nyelvezetét is! S ezeket a fiatal mv.-nek kapásból, agypörögve 120-nál, netalán tán 160-nál kapásból tudni kell! Azaz reflexből tudni kell, kellene! Idősebb mv.nek a két kezén nem tudják megszámolni mennyi mozd.típusra van jogosítványuk, s azoknak tudni kell az elektronikai s mechanikai s egyéb rendszereiket is.

- Az hogy megállt egymástól 300m-re a két vonat, az pedig újságírói túlzások, mivel a biztosító berendezés nem engedi meg a vonatok "szembe" nagy sebességű haladását. Max 15km/h-val közeledhetnek. Az pedig a valós értelemben is csak kb. 10km/h! Azaz szépen lassan odaballag a másik vonathoz, hogy lássa mi történt! Ennyi a történet, az újságírói túlzások, kiszínesítése az eseményeknek a legtöbb.

- Ugyanakkor a keleti "bak" megismerése, a koppanás az pedig rutintalanság, nagy merészség, fiatal bátorság, önhittség eredménye! Nem harapja le senki a fejét ha 5m-re állt volna meg a baktól! Ezért a mv.-nek kell a hátát tartani. Igaz a keleti csarnok befele lejt ezt tudni kellene, s ezt a fékúthoz hozzá kell kalkulálni! :rolleyes:
 
- Én személyesen látva az esetet, nyugodtan ülők vonatra, mivel az a baleset egy fiatal váltókezelő hibályából, rutintalanságából következett be! Nagyon sokat fejlődött a vasúti közlekedés biztonsági berendezései a régi időkhöz mérten! Ezek a jelzőmeghaladások pedig inkább figyelmetlenségek, fáradság, s végül vonalismeret hiányának s rutintalanságnak köszönhető! A fiatal újdonsült mozdonyvezetőket kapásból bedobják a mély vízbe! Mindjárt személyvonatra teszik, mivel hiány van belőlük! A 6 hónapos gyorstalpalón kiképzett mv. sok esetben még rutintalanok!
- Nem kis anyagot kell elsajátítani egy újdonsült mv.-nek, a földtől számítva 1.5m a műszaki könyvek rajzok, forgalmi szabályzatok s egyéb szabályzatok könyvének mennyisége, valamint azoknak a vasúti nyelvezetét is! S ezeket a fiatal mv.-nek kapásból, agypörögve 120-nál, netalán tán 160-nál kapásból tudni kell! Azaz reflexből tudni kell, kellene! Idősebb mv.nek a két kezén nem tudják megszámolni mennyi mozd.típusra van jogosítványuk, s azoknak tudni kell az elektronikai s mechanikai s egyéb rendszereiket is.

- Az hogy megállt egymástól 300m-re a két vonat, az pedig újságírói túlzások, mivel a biztosító berendezés nem engedi meg a vonatok "szembe" nagy sebességű haladását. Max 15km/h-val közeledhetnek. Az pedig a valós értelemben is csak kb. 10km/h! Azaz szépen lassan odaballag a másik vonathoz, hogy lássa mi történt! Ennyi a történet, az újságírói túlzások, kiszínesítése az eseményeknek a legtöbb.

- Ugyanakkor a keleti "bak" megismerése, a koppanás az pedig rutintalanság, nagy merészség, fiatal bátorság, önhittség eredménye! Nem harapja le senki a fejét ha 5m-re állt volna meg a baktól! Ezért a mv.-nek kell a hátát tartani. Igaz a keleti csarnok befele lejt ezt tudni kellene, s ezt a fékúthoz hozzá kell kalkulálni! :rolleyes:
b.szhatod a rendszereket ha az emberek túl vannak hajtva és emiatt hibáznak.