Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

@Redgreg @Negan

Az alábbi linken a SU-57 (PAK-FA) szabadalma, amiben a megalkotói állítják hogy gép RCS-e 0,1 és 1 m2 között van. Ez egy hivatalos orosz dokumentum szkennelve. (még mielőtt ezen kezdene rugózni valaki, hogy kamu mert nem oroszul van: szabadalmaknak leírásának van angol változata is érthető okokból...)

"The technical result, to which the invention is directed, is to reduce the value of the radar visibility of the aircraft to an average value order 0.1-1 m2."


Ugyan ennek a szabadalomnak a frissített változata:

By NAFO....
Most tényleg muszáj ezt?
 
@Redgreg @Negan

Az alábbi linken a SU-57 (PAK-FA) szabadalma, amiben a megalkotói állítják hogy gép RCS-e 0,1 és 1 m2 között van. Ez egy hivatalos orosz dokumentum szkennelve. (még mielőtt ezen kezdene rugózni valaki, hogy kamu mert nem oroszul van: szabadalmaknak leírásának van angol változata is érthető okokból...)

"The technical result, to which the invention is directed, is to reduce the value of the radar visibility of the aircraft to an average value order 0.1-1 m2."


Ugyan ennek a szabadalomnak a frissített változata:

.
.
Ezeket a "szabadalmakat" hogy gondolják érvényesiteni, pl Kina ellen?
 
ember, ugye vágod, hogy még a weight fívérek első gépének az RCS-je is szigorúan hadititok?
Amúgy ez amit linkeltél mégis mi? De komolyan?
Egy nafo linkre utal, redditre vezet vissza. Amúgy akkor tessék linkelni a szuhoj eredeti doksiját
Az a baj, hogy már semmi kedvem ezekre reagálni.

A képeket megnézed ott. Most csak röviden összefoglalom:

A T-50 prototípusok kezdetben nem rendelkeztek teljes lopakodó bevonattal (RAM), nyitott infraérzékelőkkel (IRST), valamint a légbeömlőik sem tartalmaztak radarblokkoló elemeket. Ezek a tényezők növelték az RCS-t, a prototípusok RCS-e 0,1 m² (~-10 dBsm) és 1 m² (1 dBsm) között mozgott, hasonlóan az F/A-18-as vagy a Rafale vadászgépekhez. A sorozatgyártott SzU–57 felületét RAM-bevonattal látták el (beleértve egy vastag fémtartalmú oxidréteget a kabin üvegezésénél), valamint radarblokkolókat építettek be a légbeömlőkbe. A nyitott IRST-t zártabb, burkolt változat váltotta fel. Ezek a fejlesztések jelentősen csökkentették az RCS-t. Nyitott IRST-vel az RCS körülbelül 0,017 m² (~-20 dBsm). Zárt IRST-vel az RCS 0,006 m² (~-23 dBsm) körülire csökkenhet. Ez a fejlesztett modell sokkal lopakodóbb, bár az F-35-ös szintjét (0,002 m² vagy kevesebb) nem éri el.
  • A RAM-bevonat hatékonysága: Az oroszok által alkalmazott RAM-bevonatok, például a "Nakidka", nemcsak a radarvisszaverődést, hanem az infravörös és hőkibocsátást is csökkentik.
  • A légbeömlő kialakítása és a radarblokkolók segítenek minimalizálni az elülső radarvisszaverődést, bár az amerikai DSI-technológia (pl. F-35-nél) hatékonyabb.
  • Az SzU–57 kevésbé lopakodó, mint az F-35 vagy az F-22, de továbbra is a stealth kategóriába tartozik. A fő különbség az orosz repülőgép strukturális kialakításában és a lopakodó bevonat teljesítményében rejlik. Az F-35-ös radarjelei még alacsonyabbak lehetnek, különösen az elülső szögből nézve.

Következtetések:

  • A Szu-57 Felon sorozatgyártott változata jelentős fejlesztéseket mutat lopakodás és elektronikus hadviselés terén, és az RCS értékei alapján egy hatékony lopakodó repülőgép.
  • Az F-22 Raptor megőrzi a jobb homlokirányú lopakodóképességet, de az Szu-57 különböző érzékelőrendszerekkel (X-sávú radar, L-sávú radar, IRST) és EW funkciókkal kompenzál.
  • Bár az Szu-57 nem éri el az F-22 vagy F-35 szintjét homlokrész-lopakodásban, olyan fejlett technológiákat alkalmaz, amelyek segítik a radarok elkerülésében és az ellenséges rendszerek elnyomásában
Persze el nem fogod olvasni, mert minek is elolvasni valamit, ami tudományos igényességű. Elvégre az a megfelelő, ha összehasonlítod a Szu-57 legrosszabb becsült RCS érték átlagát a Gripen minimális RCS-jével, és verjük rá a mellünk.
Ember a Gripen C még egy Szu-35-höz képest is végtelenül elavult
Baj csak az,hogy ennek hitelessége is csak akkor,mint a szabadalmi okiratnak.....
Az általam olvasott elemzések 0,1m2 értékre,illetve a fölé becsülik a Su57 RCS értékét.Hivatalos amerikai katonai honlapon is olvasható ilyen elemzés.
Egyébként a J20 első szériáját sem tartják lopakodonak.Az új szériáját már igen.Su57 is még fejlődhet,de az még a jövő zenéje.
 
Baj csak az,hogy ennek hitelessége is csak akkor,mint a szabadalmi okiratnak.....
Az általam olvasott elemzések 0,1m2 értékre,illetve a fölé becsülik a Su57 RCS értékét.Hivatalos amerikai katonai honlapon is olvasható ilyen elemzés.
Egyébként a J20 első szériáját sem tartják lopakodonak.Az új szériáját már igen.Su57 is még fejlődhet,de az még a jövő zenéje.
de mivel az általad olvasott elemzések az életben nem kerülnek elő, így kb annyira léteznek, mint frontinra fogyasztott vodkára eltolt herkó után a sárkány a konyhában.
Mellékesen ez egy remek leirat, ami hosszan, matematikai alátámasztással mutatja be a gépeket. Te viszont eddig egy reddit posztot tudtál prezentálni.
 
Baj csak az,hogy ennek hitelessége is csak akkor,mint a szabadalmi okiratnak.....
Az általam olvasott elemzések 0,1m2 értékre,illetve a fölé becsülik a Su57 RCS értékét.Hivatalos amerikai katonai honlapon is olvasható ilyen elemzés.
Egyébként a J20 első szériáját sem tartják lopakodonak.Az új szériáját már igen.Su57 is még fejlődhet,de az még a jövő zenéje.
Akkó linkeld.
Én betettem elemzést frontal aspect RCS simulation pdf-et (RAM nélkül). Abban meg egészen korrekt érték volt mind a J-20, mind a Szu-57 esetében.
 
Baj csak az,hogy ennek hitelessége is csak akkor,mint a szabadalmi okiratnak.....
Az általam olvasott elemzések 0,1m2 értékre,illetve a fölé becsülik a Su57 RCS értékét.Hivatalos amerikai katonai honlapon is olvasható ilyen elemzés.
Egyébként a J20 első szériáját sem tartják lopakodonak.Az új szériáját már igen.Su57 is még fejlődhet,de az még a jövő zenéje.
Kinek az elemzése?
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Algéria...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Vojennaja Prijomka Kínában:
ma reggeli adás
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az új fúvócső:


1-gigapixel-standard-v2-1920w.jpg

3-gigapixel-standard-v2-1920w.jpg

2-gigapixel-standard-v2-1920w.jpg
 
Ez nem fake? Tényleg ilyenekre váltanak? :O
Úgy néz ki, hogy lehet. Fake-nek szerintem nem fake, de, hogy ez lesz-e a végleges, az jó kérdes. Pl, a fő tulajdonság, a lapos, szögletes kilépő profil így 36 fokban megdöntve ugyanúgy fogja redukálni az IR és radar képet?
Van tolóerővesztés? Netán extra tömeg?
Nem tudom, csak kérdezem.
 
Úgy néz ki, hogy lehet. Fake-nek szerintem nem fake, de, hogy ez lesz-e a végleges, az jó kérdes. Pl, a fő tulajdonság, a lapos, szögletes kilépő profil így 36 fokban megdöntve ugyanúgy fogja redukálni az IR és radar képet?
Van tolóerővesztés? Netán extra tömeg?
Nem tudom, csak kérdezem.
Kíváncsi vagyok, lesz-e majd olyan gép, amin az egyik hajtómű a farkasfogas 30-as, a másik pedig ez az új szögletes. (Itt jön is egy kérdés, ezt már a 30-asra szerelték fel? Tippre igen.)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed