Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

10 százalék – ennyi maradna köztulajdonban azokból a projektcégekből, melyek Lázár János és a MÁV tervei szerint 99 évre megkapnák a pályaudvarok és teljes környezetük ingatlanait.
Ez van egy frissen benyújtott törvényjavaslatban, melyet módosító indítványként vittek a Parlament elé, holnap (kedden) már szavaznak is róla
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
“A hatalmas méretű vasúti pályaudvarok felújítása „iszonyatos mennyiségű pénzt venne igénybe”, de „mindenhonnan hiányzik a pénz” Orbán szerint. A miniszterelnök szerint Magyarországnak nem lesz arra pénze, hogy ezeket a hatalmas pályaudvarokat fel tudja majd újítani. Ezért szerinte támogatandó, hogy azok kapják meg azokat, akiknek „van pénzük és képesek ezeket felújítani”. Orbán hozzátette, „nem a vasutat adjuk állami pénzbe, hanem azokat az épületeket”, amelyekre nincs pénz. Általános garanciákról nem akar most tárgyalni, de számos nyugati példa alapján azt látja, hogy lehet erről értelmesen tárgyalni.”

Ez van…
 
“A hatalmas méretű vasúti pályaudvarok felújítása „iszonyatos mennyiségű pénzt venne igénybe”, de „mindenhonnan hiányzik a pénz” Orbán szerint. A miniszterelnök szerint Magyarországnak nem lesz arra pénze, hogy ezeket a hatalmas pályaudvarokat fel tudja majd újítani. Ezért szerinte támogatandó, hogy azok kapják meg azokat, akiknek „van pénzük és képesek ezeket felújítani”. Orbán hozzátette, „nem a vasutat adjuk állami pénzbe, hanem azokat az épületeket”, amelyekre nincs pénz. Általános garanciákról nem akar most tárgyalni, de számos nyugati példa alapján azt látja, hogy lehet erről értelmesen tárgyalni.”

Ez van…
Érdekes...a vesztes II. VH után, az ország lerombolása, kifosztása, után, jóvátételt fizetve, eszetlenül fegyverkezve, szocialista tervgazdaság ellenére stb., stb., is volt pénz a - ha lassan is -az ország újjáépítésére, majd fejlesztésére s így eltelt vagy két(?) évtized, mire - ha jól tudom -a nyugati hitelekhez nyúlt az ország.

Most meg profitorientált, hatékony kapitalista gazdaság van, Magyarország jobban teljesít, sőt előre fele megyen, nem pediglen hátra fele megyen, ez itten már a Kánaán (talán még szorgos népünk is győzni fog!), oszt nincsen píz!?

Hát hová lett!?:mad:
 
“A hatalmas méretű vasúti pályaudvarok felújítása „iszonyatos mennyiségű pénzt venne igénybe”, de „mindenhonnan hiányzik a pénz” Orbán szerint. A miniszterelnök szerint Magyarországnak nem lesz arra pénze, hogy ezeket a hatalmas pályaudvarokat fel tudja majd újítani. Ezért szerinte támogatandó, hogy azok kapják meg azokat, akiknek „van pénzük és képesek ezeket felújítani”. Orbán hozzátette, „nem a vasutat adjuk állami pénzbe, hanem azokat az épületeket”, amelyekre nincs pénz. Általános garanciákról nem akar most tárgyalni, de számos nyugati példa alapján azt látja, hogy lehet erről értelmesen tárgyalni.”

Ez van…
A reptér megvétele vs, vasúti pályaudvarok eladása.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
irodhazátömbök megvétele vs vasúti pályaudvarok felújítása ?
(a reptér még megindokolható, ahogy a vodafone is)
A reptér megindokolható, de azért vérciki lesz és nagy szarban lesz az ország ha tényleg összeomlik a vasút és az emberek nem tudnak majd bejárni munkába meg úgy általában a nap szükségleteiket nem vagy csak nagyon nehezen fogják tudni megoldani. Szóval szerintem addig nem kellet volna repteret venni amíg a meglévő állami tulajdon nincs rendben nem csak a vasút... a reptér meglett volna az állam nélkül a vasútra már ez nem igaz.. Angliában is éppen a vasút vissza államosítása folyik, mert rájöttek, hogy nem jó ha minden piaci alapon működik a vasúton...
 
A reptér megindokolható, de azért vérciki lesz és nagy szarban lesz az ország ha tényleg összeomlik a vasút és az emberek nem tudnak majd bejárni munkába meg úgy általában a nap szükségleteiket nem vagy csak nagyon nehezen fogják tudni megoldani. Szóval szerintem addig nem kellet volna repteret venni amíg a meglévő állami tulajdon nincs rendben nem csak a vasút... a reptér meglett volna az állam nélkül a vasútra már ez nem igaz.. Angliában is éppen a vasút vissza államosítása folyik, mert rájöttek, hogy nem jó ha minden piaci alapon működik a vasúton...
Olyanokat hallani hogy egy román/amerikai befektetői csoport bejelentkezett a reptérre és így sürgős lett a dolog.
 
Érdekes...a vesztes II. VH után, az ország lerombolása, kifosztása, után, jóvátételt fizetve,
Lett is belőle hiperinfláció orosz barátaink (bocs, szovjet elvtársainknak) hála…
- ha lassan is -az ország újjáépítésére, majd fejlesztésére s így eltelt vagy két(?) évtized, mire - ha jól tudom -a nyugati hitelekhez nyúlt az ország.
1970-es évek második felében(1975 egy csúcs év - s egyben valami vége is -volt több szempontból) indult be a nyugati hitelek felvétele kontra szovjet elvtársak nem tudtak finanszírozni a KGST-n keresztül a keleti blokkot..

Hát hová lett!?:mad:
Ha elkezdem sorolni, akkor az lesz belőle, h bel-pol bűnözés….

Azonkívül, h ez az OV felszólalás felér egy beismeréssel(persze zero politika következmény) a prompt döntés is a tehetetlenséget jelzi…

De a maga konstrukció lehet működőképes csak ugye sok múlik a részleteken, amiről nem sokat tudni(transzparencia ebben az országban…úri huncutság), de a cirka hét oldalas kiírás(egy része eleve a technikai feltételekkel foglalkozik) nem a kimunkáltság érzetét kelti…
 
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...oltsegvetesbol-a-mav-hoz-es-a-volanhoz-730267
"A kormány több mint 165 milliárd forintot csoportosít át a helyközi és elővárosi közösségi közlekedési társaságok működéséhez, hogy ellensúlyozza a megemelkedett energiaárak, béremelések és egyéb költségnövekedések hatásait. Az intézkedés célja a közlekedési szolgáltatások folyamatosságának fenntartása, miközben figyelembe veszik a korábbi évek költségtérítési elszámolásait is."
 
irodhazátömbök megvétele vs vasúti pályaudvarok felújítása ?
(a reptér még megindokolható, ahogy a vodafone is)
mivel indokolható a reptér? Annyiból kaphatott volna Debrecen is egy rendes repteret. állami tulajdonban.
Most az lesz hogy a reptérnek haveri cégektől kell rendelni, és így szarul fog működni.
 
Lett is belőle hiperinfláció orosz barátaink (bocs, szovjet elvtársainknak) hála…

1970-es évek második felében(1975 egy csúcs év - s egyben valami vége is -volt több szempontból) indult be a nyugati hitelek felvétele kontra szovjet elvtársak nem tudtak finanszírozni a KGST-n keresztül a keleti blokkot..


Ha elkezdem sorolni, akkor az lesz belőle, h bel-pol bűnözés….

Azonkívül, h ez az OV felszólalás felér egy beismeréssel(persze zero politika következmény) a prompt döntés is a tehetetlenséget jelzi…

De a maga konstrukció lehet működőképes csak ugye sok múlik a részleteken, amiről nem sokat tudni(transzparencia ebben az országban…úri huncutság), de a cirka hét oldalas kiírás(egy része eleve a technikai feltételekkel foglalkozik) nem a kimunkáltság érzetét kelti…
Az a tendencia, hogy az állomás több legyen mint csak a közlekedést szolgâló épület, nyugaton is sok helyen meg van. Azonban ott általâban az ( állami...) vasúti társaságnak van egy ingatlanokkal foglalkozó cége, amelyik külsö tökét bevonva végzi el a funkcióváltâst. Az összes állomâst ( nevezzük igy az ingatlanokat az egyszerüség kedvéért...) egy külsös kezébe adni, legalább is unortodox. :)
 
Régios szinten szükség van ott egy reptére... debrecen +100-150 km sugaru körben
Mint ahogy pl Kassa a szlovákoknál vagy a román régios reptereket ne említsem.
Ehelyett inkább visszafejlesztés lett.....
Pedig normális fejlesztett infrasukturával plusz 40-60 fős kapacítású regios gépekkel lehetne benne potenciál főleg kke repterek felé és nyugat europai repterek felé.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Az a tendencia, hogy az állomás több legyen mint csak a közlekedést szolgâló épület, nyugaton is sok helyen meg van. Azonban ott általâban az ( állami...) vasúti társaságnak van egy ingatlanokkal foglalkozó cége, amelyik külsö tökét bevonva végzi el a funkcióváltâst. Az összes állomâst ( nevezzük igy az ingatlanokat az egyszerüség kedvéért...) egy külsös kezébe adni, legalább is unortodox. :)
Ismerem az üzleti konstrukciókat.

Egyetértek, finoman szólva unortodoxia.
Azért írtam, h a részleteken sok múlik, múlhat.
Az egyik ilyen a tulajdoni rész kérdése is …itt a teljes átadás , illetve 10%, 25% állami tulajdon a vagyonkezelő cégben is felmerült(?)…milyen formában(zrt?, állami opciós jogokkal?), döntéshozatal ?(kisebbségi ellenőrzés), vétójog(?), bérlet felbontás (?)….vagyonelszámolás speciális szabályai… stb. stb…

A vasúti közlekedés biztosításához szükséges infrastruktúra nem képezheti, (képezhetné) az üzlet tárgyát. Úgy vélem.

Semmit nem tudni. Amit tudni az “gáz”…vagy lóf@sz…Szoval csak a szokásos.
A szokásos kapkodás…
Felelős kormányzás ? Kormányzás egyáltalán?

Bocs a felelős mindig valaki más…
 
Nem én állítom hogy legyen ott az új főváros, Közlekedési és Természetrajzi Múzeúmmal. A fekvése is majdnem olyan jó mint Budapesté, szép a történelmi belváros, a Parlamentet meg simán átköltöztetnék oda a a.... Tocó partra.
A Hadtörténeti is mehetne! Meg a Nemzeti Múzeum és a Déli Pályaudvar!
 
  • Vicces
Reactions: enzo
Azt hiszem, hogy ennyit tudni hivatalosan:

A többi meg lehet akár hozzáköltés is.

Az azonban elgondolkodtató, hogy kell e a Fővárosba ennyi kiszolgáló rendező, meg egyéb -sokszor nem is használt- vasúti terület és nem lehet e ezeket kiköltöztetni a város szívéből -ha már az van hangoztatva, hogy a legdrágább ingatlanok.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo