Kínai 5. generációs, vagy afölötti harci repülőgépek

Vagy a harmadik hajtóművet tesztelik… szoktak ilyez hogy pluszban ráraknak a gépre egy plusz hajtóművet csak a tesztelés miatt
Izé, nem a egy másik gép szárnya alá vagy az egyik hajtóművének a helyére szokták az ilyet beépíteni? Építeni egy külön tesztgépet kicsit erősnek tűnik emiatt.
 
Nekem az a fura, hogy egy kép alsó hangon 15 év börtön. Évente megkaptam az SMS-t, hogy katonai dolgokról tilos posztolni...

Aztán ott a helyi social media. Mindenkinek tudják az adatait. Bármit posztolsz, tudják, hogy ki vagy. Ez elvileg egy hiper-szuper titkos projekt és jobb képek vannak fent a neten, mint amikor ELŐRE beharangozták Shanghai-ban, merre repül az új utasszállító... Nekem ez fura.

Harbin-ban az investment casting rész közelébe sem mehettem, mert katonák voltak az üzemben, erre tessék, itt a repülő.

Szkeptikus vagyok, hogy ez valós katonai cucc-e - a fent leírtak miatt.
 
Nekem az a fura, hogy egy kép alsó hangon 15 év börtön. Évente megkaptam az SMS-t, hogy katonai dolgokról tilos posztolni...

Aztán ott a helyi social media. Mindenkinek tudják az adatait. Bármit posztolsz, tudják, hogy ki vagy. Ez elvileg egy hiper-szuper titkos projekt és jobb képek vannak fent a neten, mint amikor ELŐRE beharangozták Shanghai-ban, merre repül az új utasszállító... Nekem ez fura.

Harbin-ban az investment casting rész közelébe sem mehettem, mert katonák voltak az üzemben, erre tessék, itt a repülő.

Szkeptikus vagyok, hogy ez valós katonai cucc-e - a fent leírtak miatt.
Vagy csak taktikát váltottak.
Amiket írsz, az inkább azt valószínűsíthető, hogy kormányzati szivárogtatás.
Anélkül hogy egy horda lenne belőle, már így is elrettentő erővel bírhat, csak mint egy atomfegyver. :oops:
 
Nekem az a fura, hogy egy kép alsó hangon 15 év börtön. Évente megkaptam az SMS-t, hogy katonai dolgokról tilos posztolni...

Aztán ott a helyi social media. Mindenkinek tudják az adatait. Bármit posztolsz, tudják, hogy ki vagy. Ez elvileg egy hiper-szuper titkos projekt és jobb képek vannak fent a neten, mint amikor ELŐRE beharangozták Shanghai-ban, merre repül az új utasszállító... Nekem ez fura.

Harbin-ban az investment casting rész közelébe sem mehettem, mert katonák voltak az üzemben, erre tessék, itt a repülő.

Szkeptikus vagyok, hogy ez valós katonai cucc-e - a fent leírtak miatt.
Az is benne van, hogy nagyon jók lettek a telefonok, meg Kína rohadtul beépült. Mintha az 51-es körzet körül lakótelepek lennének és az erkélyről fotózhatsz mindent. Lehet egyszerűen csak elengedték, mert megértették, hogy nem titkok léteznek manapság, az információ milyensége hajlítható csak. Ezért írom, hogy valójában nem tudunk semmit. Lehet nem is létezik amit látunk, csak egy kínai csillagháborús propaganda része, hogy szovjet lejtőre tegyék Amerikát. De az is lehet, hogy éppen most előznek magabiztosan.
 
Nekem az a fura, hogy egy kép alsó hangon 15 év börtön. Évente megkaptam az SMS-t, hogy katonai dolgokról tilos posztolni...

Aztán ott a helyi social media. Mindenkinek tudják az adatait. Bármit posztolsz, tudják, hogy ki vagy. Ez elvileg egy hiper-szuper titkos projekt és jobb képek vannak fent a neten, mint amikor ELŐRE beharangozták Shanghai-ban, merre repül az új utasszállító... Nekem ez fura.

Harbin-ban az investment casting rész közelébe sem mehettem, mert katonák voltak az üzemben, erre tessék, itt a repülő.

Szkeptikus vagyok, hogy ez valós katonai cucc-e - a fent leírtak miatt.

Mert azt akarták, hogy kikerüljön. Valszeg a videót a cég egyik embere csinálta, nem random járókelő, de igazából tökmindegy.
Ha rejtegetni akarták volna, éjszaka repül, vagy valamelyik sivatagi tesztreptérről. Aki lakott település felett repül nappal, az azt akarja, hogy lássák.

Izé, nem a egy másik gép szárnya alá vagy az egyik hajtóművének a helyére szokták az ilyet beépíteni? Építeni egy külön tesztgépet kicsit erősnek tűnik emiatt.

Pontosan.
Hajtóműteszt az az amit írsz, itt meg be van integrálva egy szívócsatornával, egy fúvócsővel, bekötött segédberendezésekkel, a villamos rendszerre dolgozó generátorral, stb... teszthajtóművezés akkor van, ha van megbízható kipróbált erőforrás, hogy ha le kell állítani, az vigye továbba gépek. Ez meg ezekre támaszkodik.
Ez egy minden critical design review fázison átesett vas, ahol a végleges konfiguráció megvan, lényegében finomítások vannak hátra. A sárkányszerkezet teherviselő szerkezete kész, még lehetnek apró alakitások, de a core structure nem változik. A gép magabiztosan repült, 15 fölé döntötték be, szóval szerintem nem ez volt az első repülése, ez inkább promókör volt.
Kína kanyarban előzött.
 
New Chinese Combat Aircraft Likely a Medium-Range Bomber...

Vagy nem, mert hogy az NGAD eredeti elképzelése is kb ugyan ez volt.
Manőverező légiharc 10 éven belül embervezette géppel túlhaladott lesz, a vadász drónok ellen esélyük sem lesz, emiatt hátrébb kell vonni az embert - éppen erről szól a 6.th gen egyik alapvető követelménye. Az embervezette szegmens hátrébb kerül, a Loyal Wingman mögé, egy long range AA raksikat eregető, main radar/EW hordozó, APS védelemmel elátott és drón hubként szolgáló nagyhatótávolságú HF-SHF stealth plafromra.

Szóval nem, ez nem bombázó (az a B-21 vagy a H-20), csak a dogfight részt kiszervezi egy arra alkalmasabb ember nélküli platformra, míg ő végzi a BVR harcot meg úgy a battle management rá eső részét. Ahhoz meg pont egy ilyen vas lett megálmodva annó mind a Lockheed, mint a Northrop által.
Véleményem szerint ez vadászgép, úgy ahogy az kinéz a század közepe felé.
 
Három hajtómű. Mi van, ha a harmadik generátort hajt?

Az igény miatt tisztán az efféle megoldás akkora pazarlás lenne, mint a külön emelőhajtóműves VTOL repülőgép.
Ha egy hajtómű csak villamos áramot termel (és a fúvőcső alapján az átmenő levegőmennyiség azonos a két oldalsó hajtóműével, vagyis ugyanaz a típus), akkor a repülés nagyrészében felesleges, mikor nincs nagy fogyasztás. Merthogy amit egy ekkora GTS teljes levett generátor teljesítményét megeszi, az max egy sok száz kiloWattos irányított energiájú fegyver. De ahhoz meg az energiát instant kell biztosítani, iszonyat lökésesen, így valamiféle energiacellás megoldában gondolkoznak, ami kisül, majd a generátor azt tölti újra. Az meg ciklikus.

Amúgy én is energiatermelésre tippelek, de hibrid megoldáként, vagyis alaphelyzetben menethajtómű, meg master áramtermelő (az újabb AESA radarok még többet fogyasztanak), viszont középvonalas elhelyezése miatt teljesítménylevétel/lengés nem okoz stabilitási problémát (csak tolóerő vesztést). Szóval a nagyfogyasztók generátorai ezen vannak, és fő rendeltetésében jet hajtómű, de egy tengelykapcsolóval átvált a fő generátorokra, amennyiben a villamos igény megnő (kb. mint az F-35B emelő Fan esetében).
És esetleg még meg is van boldondítva némi eltérő kétáramúsági fokkal.
Persze szerintem, a franc tudja, egy pár pixeles videóbol okoskodunk...
 
Az igény miatt tisztán az efféle megoldás akkora pazarlás lenne, mint a külön emelőhajtóműves VTOL repülőgép.
Ha egy hajtómű csak villamos áramot termel (és a fúvőcső alapján az átmenő levegőmennyiség azonos a két oldalsó hajtóműével, vagyis ugyanaz a típus), akkor a repülés nagyrészében felesleges, mikor nincs nagy fogyasztás. Merthogy amit egy ekkora GTS teljes levett generátor teljesítményét megeszi, az max egy sok száz kiloWattos irányított energiájú fegyver. De ahhoz meg az energiát instant kell biztosítani, iszonyat lökésesen, így valamiféle energiacellás megoldában gondolkoznak, ami kisül, majd a generátor azt tölti újra. Az meg ciklikus.

Amúgy én is energiatermelésre tippelek, de hibrid megoldáként, vagyis alaphelyzetben menethajtómű, meg master áramtermelő (az újabb AESA radarok még többet fogyasztanak), viszont középvonalas elhelyezése miatt teljesítménylevétel/lengés nem okoz stabilitási problémát (csak tolóerő vesztést). Szóval a nagyfogyasztók generátorai ezen vannak, és fő rendeltetésében jet hajtómű, de egy tengelykapcsolóval átvált a fő generátorokra, amennyiben a villamos igény megnő (kb. mint az F-35B emelő Fan esetében).
És esetleg még meg is van boldondítva némi eltérő kétáramúsági fokkal.
Persze szerintem, a franc tudja, egy pár pixeles videóbol okoskodunk...
Az energiatermelési célú harmadik hajtómű lenne az első jele, hogy ez hatodik generációs kísérleti gép/prototípus.
 
binkov, szóvalelfogult:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Molni;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Jó, hogy betetted, bár jobban örültem volna, ha Molni a korábbi generációk áttekintése helyett inkább az új elvárásokra és tervekre koncentrál.