Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Állítólag svédeknél történt, frekventált síhelyen, mindenki egyszerre akarta.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Wow.
Az Ön várakozási ideje 440 óra XD
Addig is üljön a mínusz 40-ben a kocsiban, jó az :D
 
OMM vasúti hálózata, mennyi idő alatt lehetett eljutni Bécsbe a Birodalmon belül.
Railway-travel-duration-in-the-Austro-Hungarian-Empire-Year-1912.webp
Ez az ábra máig érvényes gazdaságföldrajz szempontjából. Nem a Bécs központ számít, hanem az infra fejlettsége. Vasút, autópálya, ez érvényesül a beruházások településében.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: Loken and Nemerson

Felkerült a Pentagon tiltólistájára a debreceni akkumulátorgyár tulajdonosa.​


Az Egyesült Államok hétfőn jelentősen bővítette azon kínai vállalatok tiltólistáját, amelyeket a kínai hadsereggel való együttműködéssel gyanúsítanak.

A listára olyan nagyvállalatok is felkerültek, mint a Tencent Holdings és a Magyarországon megtelepülő CATL akkumulátorgyártó – írja a Portfolio.hu. A listán jelenleg százharmincnégy vállalat szerepel.
Lelki szemeim előtt megjelenik, ahogy a trampli a sarokba küldi és kukoricára térdepeteti a zorbánt, amiér a csúnya kínaiakkal merészet üzletõni.
 
Motorhang kvíz, a legjobb hangzású autómotorokból. 3-16 hengerig:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Tanulságos, hogy nem csak nagy köbcenti és sok henger képes jó hangzást létre hozni.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
...én már nem mondok semmit...

Tehát a dillettáns és betarthatatlan EU szabályok arra ösztönzik a csőd felé tartó európai autóipart, hogy fejlesztéseik helyett finanszírozzák a Tesla fejlesztéseit és Musk nyereségét.

Ezzel mondjuk most még be lehet nyalni majd az új amcsi kormánynál is, aki talán hálából leváltja az EU vezetését, de legalábbis a brüsszeli rendszerellenes pártokat támogatja.

Elég morbid helyzet.
 
Tehát a dillettáns és betarthatatlan EU szabályok arra ösztönzik a csőd felé tartó európai autóipart, hogy fejlesztéseik helyett finanszírozzák a Tesla fejlesztéseit és Musk nyereségét.

Ezzel mondjuk most még be lehet nyalni majd az új amcsi kormánynál is, aki talán hálából leváltja az EU vezetését, de legalábbis a brüsszeli rendszerellenes pártokat támogatja.

Elég morbid helyzet.
Mi lesz 26-ban? :(
 
Peking 2035-re jósolta, hogy piacán az elektromos járművek teszik ki az autóeladások 50 százalékát. Ezt a célt azonban már az idén eléri.

 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kim Philby

"A bejelentett mozdonyfejlesztésekről azt mondta Lázár János, hogy Európában ma három nagy cég van, amelyik vonatot tud szállítani. Emellett szerinte már Kínában is tudják, hogy Magyarországon rossz állapotban van a vasúti flotta, ezért sorban állnak Magyarországnál a nagy cégek, hogy ajánlatot tegyenek. Azt mondta, hogy szeretnék bevonni a magyar ipart is a vasút megújításába, a Magyar Vagonon keresztül az IC-k felújításában részt vesznek, de a jövőben szeretnének vagonokat gyártani és szervizelni is.
A miniszter arról is beszélt, hogy egy EU-s országgal is tárgyalnak egy teljes motorvonat flotta átvételéről, ami kevesebb mint 20 éves. Erről további részleteket nem árult el, de a 40 éves motorvonatokat ki tudnák cserélni százas nagyságrendben.

Szerintem a Csehekre gondol ugyain ők pont most cserélik le a teljes mellékvonali állományukat PESA Regiofoxra ott van egy csomó felszabadtult modernizált BZ
 
Van rá komoly esély, hogy nyártól csökkenni fog a MÁV bevétele.

"június 1-jétől bevezetik, hogy a busz-és a vasúti jegyár felét visszafizetik annak, akinek a járata 20 percet késett."

 
Van rá komoly esély, hogy nyártól csökkenni fog a MÁV bevétele.

"június 1-jétől bevezetik, hogy a busz-és a vasúti jegyár felét visszafizetik annak, akinek a járata 20 percet késett."

Nem járok vonattal, de ettől függetlenűl az a normális, ha a vonat pontos és az emberek nem kell a pénzük után rohangáljanak. Az is idő és fáradtság (=pénz), ami annak következménye, hogy nem kapják meg a kifizetett pénz szerződésben járó ellenèrtékét.
Hogy a frászban lehettek régen a vonatok pontosak teljesen analóg módban üzemelve?
(van egy pár ország, ahol hasonló a helyzet az élen Németországgal....)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hosszú ideje kerestem egy ilyen 500SL-t. Találtam és ma kaptam a hírt, hogy jövő héten megérkezik, majd kezdhetnem vámoltatni. Kuwaitból utazik és a 33 éve alatt kicsit kevesebb, mint 45000 km-t futott igazoltan. Ennek köszönhetően a belső tér és kormány olyan mint ha ember nem ült volna benne. A külseje már sajnos nem így fest, nagyjából 4-6 hónap lesz beszerezni a hiányzó vagy törött dolgokat, fényezése előkészíteni, fényezni majd újra összerakni, hogy egy hasonló fehér csoda legyen.
Ha valakit esetleg érdekelnek ezek a fázisok, akkor dobálók fel majd fotókat kisebb kommentekkel.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hosszú ideje kerestem egy ilyen 500SL-t. Találtam és ma kaptam a hírt, hogy jövő héten megérkezik, majd kezdhetnem vámoltatni. Kuwaitból utazik és a 33 éve alatt kicsit kevesebb, mint 45000 km-t futott igazoltan. Ennek köszönhetően a belső tér és kormány olyan mint ha ember nem ült volna benne. A külseje már sajnos nem így fest, nagyjából 4-6 hónap lesz beszerezni a hiányzó vagy törött dolgokat, fényezése előkészíteni, fényezni majd újra összerakni, hogy egy hasonló fehér csoda legyen.
Ha valakit esetleg érdekelnek ezek a fázisok, akkor dobálók fel majd fotókat kisebb kommentekkel.
Bármennyire hihetetlen, engem igen.
A homok nem b@ssza szét kívül-belül?
Dubaiban van autószerelő ismerős, ő semmi jókat nem mondott az autók gazdáiról +erre rátesz a helyi klíma és viszonyok.
 
Bármennyire hihetetlen, engem igen.
A homok nem b@ssza szét kívül-belül?
Dubaiban van autószerelő ismerős, ő semmi jókat nem mondott az autók gazdáiról +erre rátesz a helyi klíma és viszonyok.
Nem, mert életének első 4 évében használták, majd több mint 20 évet egy garázsban állt aminek köszönhetően sem a napfény sem a homok nem tett komolyabb károkat a fényezésben. Aztán elkezdték rendbe tenni de valamiért ismét sok évi állásra lett kárhoztatva egy ottani műhelyben. Onnan került árverésre majd pár hónap várakozás után lassan hozzám érkezik.
 
Bármennyire hihetetlen, engem igen.
A homok nem b@ssza szét kívül-belül?
Dubaiban van autószerelő ismerős, ő semmi jókat nem mondott az autók gazdáiról +erre rátesz a helyi klíma és viszonyok.
Egy ismerős éveket dolgozott Szaudiban. A lakómobilja fényezését, ami ház mellett a carportban állt, sok helyen teljesen lecsiszolta a homok. Csak arra emlékszem, hogy elsőkerék meghajtása, hátul 4 kereke és kb 7 literes gm motorja volt. Kész földi jacht volt.
Volt ugyanott egy 600as Mercije is, azzal is ugyanez történt. Igazi autóbuzi volt.