Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

Mivel főleg közlekedési téma kerül szóba, amik ebben, vagy más topicban többször felmerül talán nem tekinthető belpolnak:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Egy ismerős éveket dolgozott Szaudiban. A lakómobilja fényezését, ami ház mellett a carportban állt, sok helyen teljesen lecsiszolta a homok. Csak arra emlékszem, hogy elsőkerék meghajtása, hátul 4 kereke és kb 7 literes gm motorja volt. Kész földi jacht volt.
Volt ugyanott egy 600as Mercije is, azzal is ugyanez történt. Igazi autóbuzi volt.
Érted @SirHiggins?! Ez a buzogányság egyik legkevésbé problémás ám legjobban elfogadható formája: AUTÓBUZI. Ezzel van holtversenyben a FEGYVERBUZI például. :D
 

"A bejelentett mozdonyfejlesztésekről azt mondta Lázár János, hogy Európában ma három nagy cég van, amelyik vonatot tud szállítani. Emellett szerinte már Kínában is tudják, hogy Magyarországon rossz állapotban van a vasúti flotta, ezért sorban állnak Magyarországnál a nagy cégek, hogy ajánlatot tegyenek. Azt mondta, hogy szeretnék bevonni a magyar ipart is a vasút megújításába, a Magyar Vagonon keresztül az IC-k felújításában részt vesznek, de a jövőben szeretnének vagonokat gyártani és szervizelni is.
A miniszter arról is beszélt, hogy egy EU-s országgal is tárgyalnak egy teljes motorvonat flotta átvételéről, ami kevesebb mint 20 éves. Erről további részleteket nem árult el, de a 40 éves motorvonatokat ki tudnák cserélni százas nagyságrendben.

Szerintem a Csehekre gondol ugyain ők pont most cserélik le a teljes mellékvonali állományukat PESA Regiofoxra ott van egy csomó felszabadtult modernizált BZ
Cseh vonatokról is ír többek között a regionalbahn is....
Most lökik ki a csehek a modernizált stundenkákat alias reginovákat.
Sztem esni fog régebbi cseh bz is.
A 2000 busz soknak tűnik közel 1500-2000 db busznak fog lejárni a futásteljesítménye az elkövetkező években... (Ikarus minimum 25 év :) Credo...volvo.... egyéb max 10 év :)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Van rá komoly esély, hogy nyártól csökkenni fog a MÁV bevétele.

"június 1-jétől bevezetik, hogy a busz-és a vasúti jegyár felét visszafizetik annak, akinek a járata 20 percet késett."

Röviden:
472571975_122128310552554618_5956562592229633987_n.jpg
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Pocok75 and jani22
  • Tetszik
Reactions: dzsoniboj
Van egy 300 körüli darabszámra keretszerződés és abból 100 körüli mennyiséget hívtak le.
Ismerjük a keretszerződéseket. A Siemenstől pld 300 darabot keretszerződést írtak alá mozdonyokra a MÁV részére. Aztán jött Lázár és egy tollvonással anulálta - az egyébként nagyrészt EU által biztosított - már meglévő - pénzből - a projektet, azzal a felkiálltással, hogy a Siemens nem a barátunk, mert nem akartak szankciós orosz atomerőműbe Siemens vezérlést szállítani. (helyette megteszik a franciák).. Szóval a keretszerződés akkor ér valamit ha megtöltik tartalommal.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Ismerjük a keretszerződéseket. A Siemenstől pld 300 darabot keretszerződést írtak alá mozdonyokra a MÁV részére. Aztán jött Lázár és egy tollvonással anulálta - az egyébként nagyrészt EU által biztosított - már meglévő - pénzből - a projektet, azzal a felkiálltással, hogy a Siemens nem a barátunk, mert nem akartak szankciós orosz atomerőműbe Siemens vezérlést szállítani. (helyette megteszik a franciák).. Szóval a keretszerződés akkor ér valamit ha megtöltik tartalommal.
115-re van csak keretszerződés és az első 50-re kapott a MÁV hitelt az EU-tól, de a többi stimmel :)
 
115-re van csak keretszerződés és az első 50-re kapott a MÁV hitelt az EU-tól, de a többi stimmel :)
Fejből nyomtam, de a 0 darabszám mutatja az, hogy ez a gyakorlat. Hasonló probléma van a motorvonatokkkal is. Ja a mostani Vectronok sem a mienk lesznek, azt is bérlik, jóval drágábban mint amennyi a leszerződött Siemens-ek lettek volna.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Bálint
Fejből nyomtam, de a 0 darabszám mutatja az, hogy ez a gyakorlat. Hasonló probléma van a motorvonatokkkal is. Ja a mostani Vectronok sem a mienk lesznek, azt is bérlik, jóval drágábban mint amennyi a leszerződött Siemens-ek lettek volna.
Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
 
Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
Covid előtt lett kötve a keretszerződés tehát kb a ami ár feléért tudtunk volna Vectront venni és ott is x évik a Siemens tartotta volna őket karban garanciálisan szóval nekünk pont nem éri meg bérelni még rövidtávon se...
 
Én nem ismerem eme bérleti szerződés részleteit, de sok esetben például a bérbeadó állja a szervizköltségeket, egyes üzemszerű meghibásodások kijavításnak költségeit. Persze, ezek valahol kalkulálva vannak a bérleti díjban, ezért is tűnik első blikkre drágábbnak, mint egy szimpla vásárlás.
A Siemens keretszerződés még éll, ráadásul a kialkudott árakkal, akárcsak a motornonatok esetében (ha jól tudom).. Ezek az árak rendkívül kedvezőek a mai árakat nézve. Nem véletlenül a hasonló konstrukcióban tárgyalt bp-i villamosok esetében megtörtént a lehívás..
 
A "semmibe" vezető mohácsi hídról...


„Amikor fuvarozóknak felvetettem, hogy Mohács fele mennek-e majd, mind hangosan kinevettek. Az a nyomvonal 40 kilométerrel hosszabb lesz, mint az M5-ösön vezető, ami rengeteg plusz pénz. Ezek a cégek egymással is versenyeznek, és nincs olyan cég, ami ennyit kerülne, mert azzal sokkal drágábbá válna, mint a versenytársai” – mondta egy névtelenséget kérő, fuvarozó és szállítmányozó cégekkel dolgozó logisztikai szakember a Telexnek Lázár János mohácsi Duna-hídról szóló nyilatkozatával kapcsolatban.

Az építési és közlekedési miniszter a közlekedésinfó nevű sajtótájékoztatóján a Telex kérdésére azt mondta: a Vajdaság Mosolya nevű szerbiai autópálya bekötése és a nemzetközi kamionforgalom M6-os autópályára terelése miatt van szükség a Mohácsról látszólag a semmibe vezető, 389 milliárd forintba kerülő új Duna-híd megépítésére.

Lázár azzal érvelt a beruházás mellett, hogy a híd megépítése után a Balkánról Nyugat-Európába tartó kamionok egy része majd a horvát A3-as és a magyar M5-ös autópálya helyett az M6-oson mehet végig. Ez szerinte komoly plusz adóbevételt jelent majd az államnak, amely régóta szenved azzal, hogy évi 50 milliárd forint veszteséggel bérli az alig használt M6-os autópályát.
 
Lehet hogy pár év múlva meg fogja érni nekünk is az LNG

További fejfájást okozhat az oroszoknak, hogy 2025 és 2030 között 50 százalékkal nőhet a cseppfolyós földgáz globális kínálata. Ennek hatására Kína már elkezdte a nehézgépjárműveinek jelentős részét LNG üzemanyagra váltani, és a hírek szerint erre készül India is. Ez a kínai elektromosautó-forradalommal együtt a következő években akár stagnáló nyersolajkeresletet is okozhat, ami leverheti az árakat.


A nehéz járművek átállítása LNG-re környezetvédelmi szempontból is jobb lehet mint a villamosításuk...mármint kivitelezhetőbb.
 
Lehet hogy pár év múlva meg fogja érni nekünk is az LNG

További fejfájást okozhat az oroszoknak, hogy 2025 és 2030 között 50 százalékkal nőhet a cseppfolyós földgáz globális kínálata. Ennek hatására Kína már elkezdte a nehézgépjárműveinek jelentős részét LNG üzemanyagra váltani, és a hírek szerint erre készül India is. Ez a kínai elektromosautó-forradalommal együtt a következő években akár stagnáló nyersolajkeresletet is okozhat, ami leverheti az árakat.


A nehéz járművek átállítása LNG-re környezetvédelmi szempontból is jobb lehet mint a villamosításuk...mármint kivitelezhetőbb.
Akus teherautó egyértelmű hülyeség.Gázos is elég gázos....Dizelmotornak egyenlőre nincs igazi alternativája.
 
Akus teherautó egyértelmű hülyeség.Gázos is elég gázos....Dizelmotornak egyenlőre nincs igazi alternatívája.
városon belüli áruszállításra jó lehet a nem-dízel is.
Hosszú utakon egyelőre a dízelnél nincs jobb. Bár ha csak azok pöfögnének, minden más meg tisztább energiával menne már az is komoly előre lépés lenne.
 
városon belüli áruszállításra jó lehet a nem-dízel is.
Hosszú utakon egyelőre a dízelnél nincs jobb. Bár ha csak azok pöfögnének, minden más meg tisztább energiával menne már az is komoly előre lépés lenne.
Akus valójában környezetszennyezőbb,mint a modern dizel.
Gázos meg gázos.....Tapasztalatbol mondom.
Politikát kéne kivonni az egyenletből,mindjárt tisztább lenne a kép.Mert mesterséges szabályzókkal,torzitott számolással persze sokminden kihozható papiron.
Pl összehasonlitják a vasuti és a közuti szállitás költségét-de csak a tonna/km üzemanyagfogyasztást veszik tekintetbe.De nem véletlen,hogy a közuti szállitás lett a perdöntő,még nagyobb távolságokra is.Mert összköltségben már az az olcsóbb.Ugyan ez van a delejautózással is.Ha teljes vertikumra számoljuk a költségeket és a környezetterhelést,máris a dizel a nyerő minden tekintetben.
Ződkommunizmus előretörése elött különben ezzel mindenki tisztában volt.Még ha kőolaj fogytával mesterségesen kellene előállitani a dizelolajat,akkor is a dizelmotor a jobb,hatékonyabb,és kevésbé környezetterhelő.
Változást ebben az olcsó,tömeggyártható (környezetkimélő módon) energiacella hozna-de az olyan mint a fúzios erőmű.Mióta az eszemet tudom,folyton 30 évre vagyunk a megvalósithatóságtól....És 30 év múlva is 30 évre leszünk tőle.