[HUN] MH 59. Szentgyörgyi Dezső repülőbázis / MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár (Kecskemét)

A beszédek alapján nekem úgy tűnik hogy Könczölt nem ilyenek miatt küldték oda, hanem inkább hogy rendet csináljon...
„Könczöl ezredes úr kívülről érkezett, másfajta szemlélet jellemzi. Nagy hangsúlyt fektetünk a gondolkodásmód megváltoztatására. Önök, pilóták, a nemzet szárnyai: az elsők, akik harcba indulnak, ha szükséges. A műszakiak, a repülésirányítók, a logisztikai szakág és mindenki más az önök munkáját támogatja. De csak akkor lehetnek sikeresek, ha csapatként dolgoznak együtt” – hangsúlyozta beszédében Böröndi Gábor vezérezredes.

Ez tényleg eléggé lab@szásnak hangzik: "mi mindent megadunk nektek, amit lehet és mégsem hozzátok amit kell..."
 
„Könczöl ezredes úr kívülről érkezett, másfajta szemlélet jellemzi. Nagy hangsúlyt fektetünk a gondolkodásmód megváltoztatására. Önök, pilóták, a nemzet szárnyai: az elsők, akik harcba indulnak, ha szükséges. A műszakiak, a repülésirányítók, a logisztikai szakág és mindenki más az önök munkáját támogatja. De csak akkor lehetnek sikeresek, ha csapatként dolgoznak együtt” – hangsúlyozta beszédében Böröndi Gábor vezérezredes.

Ez tényleg eléggé lab@szásnak hangzik: "mi mindent megadunk nektek, amit lehet és mégsem hozzátok amit kell..."
Nem kapnak meg okse semmit azt a keveset is ami kell nekik szepen csepegtetve nehogy haladjanak valamivel.
 
Nem kapnak meg okse semmit azt a keveset is ami kell nekik szepen csepegtetve nehogy haladjanak valamivel.
Nyilván ott sincs kolbászból a kerítés, de légierő azért jobban áll modernizáció terén mint a szárazföld.
Meg Böri csak lecserélte a pk.-t valamiért...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85
Egy vezető szerintem nyilvánosan ilyen dolgokat nem mondhat. :(
Aki ilyet tesz, alkalmatlan vezető pozicióra. Ezt zárt ajtók mögött kell, szabad megbeszélni, semmi esetre sem a legénység előtt.Kivülről nèzve nekem kicsinyes bosszúnak tűnik.
Az új fönök beszéde már inkább megfelel annak, ahogy egy vezetőnek beszélnie kell.
Pár évtizedes tapasztalatból beszélek.
 
Egy vezető szerintem nyilvánosan ilyen dolgokat nem mondhat. :(
Aki ilyet tesz, alkalmatlan vezető pozicióra. Ezt zárt ajtók mögött kell, szabad megbeszélni, semmi esetre sem a legénység előtt.Kivülről nèzve nekem kicsinyes bosszúnak tűnik.
Az új fönök beszéde már inkább megfelel annak, ahogy egy vezetőnek beszélnie kell.
Pár évtizedes tapasztalatból beszélek.
A felette lévő vezetőknek nem szabadott volna előidézni azt a helyzetet hogy ilyeneket kelljen mondania. Csak hogy lásd az a bizonyos borítékosztás mit is okozott a honvédség kollektív pszcihéjében és a morálban.
Finoman és nőiesen fogalmazott és minden tiszteletem neki, hogy ezt így el is mondta.

Egyszer vége lesz a leszerelési tilalomnak és utána majd a szakpolitikai és katonai vezetésnek számot kell vetnie azzal mit is csináltak az elmúlt pár évben...
 
Ez tényleg eléggé lab@szásnak hangzik: "mi mindent megadunk nektek, amit lehet és mégsem hozzátok amit kell..."
A KC-390-hez a betonozott állóhelyeken és a két vontató Unimogon kívül látszólag semmilyen más beruházás nem történt Kecskeméten. Az L-39NG-hez sem. Pedig azoknak is kellene egy hangár tárolásra, karbantartásra. És a +4 Gripenhez is kellene. És ez nem a katonákon múlt hogy nem valósult meg.

Nyilván ott sincs kolbászból a kerítés, de légierő azért jobban áll modernizáció terén mint a szárazföld. Meg Böri csak lecserélte a pk.-t valamiért...
Mert szólni mert valamiért? Ott van ez is a beszédben a sorok között... meg az utasszállító gépek miatti beszólás is. Lehet hogy valakinek nem jutott Falcon, amikor kérte?
 
@Kávé
Pedig ez tény: meg kell nézni két fegyvernem által használt cuccok hány százaléka "Made in USSR". ;)
Nyilván azért légierőnél is van gond dögivel...
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé
A KC-390-hez a betonozott állóhelyeken és a két vontató Unimogon kívül látszólag semmilyen más beruházás nem történt Kecskeméten. Az L-39NG-hez sem. Pedig azoknak is kellene egy hangár tárolásra, karbantartásra. És a +4 Gripenhez is kellene. És ez nem a katonákon múlt hogy nem valósult meg.
Sátorhangár?
Volt/van valami ilyesmi beszerzés mostanság...
 
Egy vezető szerintem nyilvánosan ilyen dolgokat nem mondhat. :(
Aki ilyet tesz, alkalmatlan vezető pozicióra. Ezt zárt ajtók mögött kell, szabad megbeszélni, semmi esetre sem a legénység előtt.Kivülről nèzve nekem kicsinyes bosszúnak tűnik.
Az új fönök beszéde már inkább megfelel annak, ahogy egy vezetőnek beszélnie kell.
Pár évtizedes tapasztalatból beszélek.
Vagy inkább szívesség az új vezetőnek és minden beosztottjának.
Bátorság és önfeláldozás kell manapság az szomorú igazság kimondásához.
 
Előbb érkeznek meg az új gépek Kecskemétre (8 L-39, 4 Gripen), mint ahogy a szolnoki hangárkomplexum elkészül és a sátrak felszabadulnának...
... és ha nem szórakoznak a svédekkel és nem adták volna át a cseheknek az első L-39-eseket, akkor már most itt lenne 4 Gripen és 4 L-39NG. Ja és a második KC-390 érkezését is 2025 januárjára ígérték. Már csak egy hét van a hónapból, de még arról se volt hír hogy a braziloknál próbarepülésen lenne.
 
Kecsón fergetegesre sikerült a parancsnokváltás a Pumák élén.

Gróf ezredes Úr igazi hiánypótló üde színfolt!
 
  • Tetszik
Reactions: J.G.
Lesz idén repnap (20:28) vagy félre beszél a Könczöl ezredes?

Megleőpő hogy légvédelmist tettek egy repülő alakulat élére...
Kimost légierő parancsnoka? Ez honvédelem.hu-ról sem sikerül kihámoznom...
Ugyan úgy lealázták őket ezzel, a teljes repülő fegyvernemet, mint minket anno a Határőrökkel. A tűzoltóknak volt 150 éves szervezeti történelme, csak hát "nyakasparaszt" olyan Gróf ezredes Úr féle a legtöbb még vezető szinten is, megoldották kívülről hát a szakma lefejezését. Ismerős nekem ez ami most Kecsón történt, nem véletlen hogy nem pilóta lett először a dandár parancsnoka, ki van ez találva, jön vele a tipikus repülős szemlélet, életfelfogás szisztematikus szétzúzása is, csak figyeljétek meg! Pár év, és nem lesz nagy különbség a légierő és a szárazföld között!!!
 
Vajon Könczöl Ferencnek légvédelmis múlttal lehet hasznos és építő jellegű észrevétele a légierő fegyvernemére nézve bázisparancsnokként? Azaz lesz ideje és lehetősége az adminisztratív parancsnoki teendők mellett, hogy lérak terén tágítsa a pilóták látókörét?
Szerintem rendet vágni tették oda, nem a szakmai hatásfok növelése a cél, el ne hidd már!
 
Egy vezető szerintem nyilvánosan ilyen dolgokat nem mondhat. :(
Aki ilyet tesz, alkalmatlan vezető pozicióra. Ezt zárt ajtók mögött kell, szabad megbeszélni, semmi esetre sem a legénység előtt.Kivülről nèzve nekem kicsinyes bosszúnak tűnik.
Az új fönök beszéde már inkább megfelel annak, ahogy egy vezetőnek beszélnie kell.
Pár évtizedes tapasztalatból beszélek.
Szerintem meg az összes főtiszt közül csak vele ülnék le sörözni!

Nekem az is feltűnt hogy nem vidáman tette, szinte remegett a hangja a visszafolytott düh, sértettség, aggódás elegye ott volt végig benne. Amit elmondott szitu nekünk nagyon is ismerős!

Ettől jó egy vezető, hogy mer ha falhoz szorítják az állományát, szervezetét kritikát megfogalmazni felfelé! Bólogatni egy kutya is tud, meg felfelé a kamu "minden szép, minden jó, mindennel meg vagyunk elégedve" jelentéseket továbbítani.

Az egész arról szólt szerintem, hogy a pilótak eddig spk tekintetben kivételezettebbek voltak abban a tekintetben is, hogy engedték őket szabadabban véleményt nyilvánítani, semmi nem számított csak a feladat el legyen látva, meg repesemény ne legyen, amúgy ért jól érezni magukat. Na ez mostantól szerintem máshogy lesz, láttam ehhez hasonló átszervezést belülről 13 éve...
 
Ugyan úgy lealázták őket ezzel, a teljes repülő fegyvernemet, mint minket anno a Határőrökkel. A tűzoltóknak volt 150 éves szervezeti történelme, csak hát "nyakasparaszt" olyan Gróf ezredes Úr féle a legtöbb még vezető szinten is, megoldották kívülről hát a szakma lefejezését. Ismerős nekem ez ami most Kecsón történt, nem véletlen hogy nem pilóta lett először a dandár parancsnoka, ki van ez találva, jön vele a tipikus repülős szemlélet, életfelfogás szisztematikus szétzúzása is, csak figyeljétek meg! Pár év, és nem lesz nagy különbség a légierő és a szárazföld között!!!
Nekem mint laikusnak eddig az tűnt fel, hogy a magyar pilóták eléggé szeretnek úrizálni a nagy büdös semmire! Annó azért lett a sokad vonalas kecskeméti repülőtér kiválasztva, mert nekik a kiskunlacházi túl vidék volt! Az sem érdekelte őket, hogy Kiskunlacházán megvoltak a betonfedezékek meg minden olyan ami egy elsőlépcsős reptérnek kell! Majd az is az enyészeté lett (szakmai vezetés)...
A "sztár" MiG-29 pilótának is az volt a fontos, hogy 12g-ket húzzon a gépbe meg milyen menő, hogy a szegecsek repkednek ki a gépből és ezzel hencegett.
Pilóta volt akkor is a bázisparancsnok mikor a söprűnyéllel szétverték a gépeket.