KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

(Ami nagyon furcsa nekem, hogy nincs hír új amerikai szállítógép gyártásáról semmilyen méretkategóriában, a csökkentett észlelhetőségű szállító/tanker programból pedig még sok év mire lesz valami.)

Majd vesznek ők is KC-390-est :hadonaszos: De amire tényleg kíváncsi vagyok, hogy azok után, hogy a KC-390 nyerte meg Koreában az LTA-tendert, vajon mi lesz a sorsa a MC-X programjuknak? Ami ugye a KC-390-eshez eléggé hasonló képességű gépet eredményezne.
 
Nem biztos hogy szállítógépekkel akarnak pöcsölni: F-35-ösön elég jól keresnek még vagy 30-40 évig.
Inkább a döglődő BOEING-nek "kellene" egy mentő övet dobni egy közepes szállítógép-projekttel...
Volt lehetősége a BOEING-nak az EMBRAER-el együtt dolgoznia.. lehetett volna amerikanizált változat, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: senki and borisz
A Portugál légierő megkapta az utolsó alkatrészeket is, így lehetővé válik a KC-390 repülőgép szimulátorának megépítése...

Jelenleg az alkatrészek összeszerelése zajlik és a munkálatok várhatóan 2025 első negyedévének végére fejeződnek be. Ezt követően egy átvételi időszak következik, és a szimulátor várhatóan 2025 júniusában lesz teljesen üzemkész.


simuladorkc390.jpeg


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Embraer celebrates 10 years of the first flight of the KC-390 Millennium...

The current fleet of 10 operational aircraft – seven with the Brazilian Air Force, two with the Portuguese Air Force and one with the Hungarian Air Force - has accumulated over 16,300 flight hours, with a mission capability rate of 93% and mission completion rates above 99%, demonstrating exceptional productivity in the category.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Embraer reached an all-time US$ 26.3 billion backlog record in the last quarter of 2024

In Defense & Security, the backlog climbed to US$4.2 billion in 4Q24 – 67% higher year-on-year and 15% higher quarter-on-quarter – supported by new orders for the C-390 Millenium (4) and the A-29 Super Tucano (10). Embraer currently has 32 firm orders for our military transport and 17 for our light attack aircraft. Meanwhile, Defense & Security continued to ramp up production with the delivery of 3 new C-390 Millenium jets in 2024 versus 2 in 2023. Consequently, the business unit finished 2024 with an industry leading 3.3 book-to-bill ratio based on financial values[5].

The division signed firm contracts in the last quarter of 2024 with the Czech Ministry of Defense and an undisclosed client for 2 C-390 Millenium aircraft each – these aircraft entered the backlog. Moreover, this military transport plane was selected by Slovakia (3) and Sweden (undisclosed) during the period - no contracts were signed yet and thus not recorded in the backlog.

(The business unit also signed a firm contract with an undisclosed client for 6 A-29 Super Tucano aircraft in the last quarter of 2024, and another with an undisclosed client from Africa for 4 additional planes. Meanwhile, the Portuguese Air Force became the launch customer for the NATO version of the light attack aircraft (12) - but its contract was not effective at the end of 2024 - and the Uruguayan Air Force firmed their options (5) in early 2025. Therefore, these 17 aircraft were not recorded in the backlog yet.)

 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fishbed
Rheinmetall has been contracted by Embraer to supply simulators for the C-390 transport aircraft to the Netherlands...
  • A Full Flight and Mission Simulator and a Cargo Handling Station Trainer
  • Delivery by the end of 2026
  • Order value in the double-digit million euro range
Rheinmetall C-390 simulators are used to train aircraft crews and ground personnel for the Embraer C-390 transport aircraft. The Full Flight and Mission Simulator (FFMS) meets the Level D standard and satisfies all international qualification standards. It enables crews to be trained under normal and emergency conditions, military operations to be practised and more than 350 malfunctions to be carried out. Moreover, it is easy to maintain and offers a high level of user comfort. The Dutch model is the first to use a new image generator.

The Cargo Handling Station Trainer (CHST) enables comprehensive training of relating to cargo handling procedures for flight crews, loadmasters and other users. It uses the latest visual display technology to provide an interior view of the cargo compartment and an exterior view of the entire aircraft.
 
KC-390 CAFFS teszt

CAFFS : Containerized Aerial Fire Fighting System

KC-390 akár 24 dobozt is indíthat, mindegyikben 1000 liter vízmennyiséggel.


i2513119023101789.jpg

i2513119024408370.jpg


 
Az embraer KC-390 összeszerelő gyárat akar telepíteni Lengyelországba

Igen. Ha egy ország nem a burkolókat meg a szobafestőket támogatja gazdaságpolitikájával hanem a mérnököket, akkor ilyen beruházások valósulnak meg. De magyarország előre halad nem hátra! Ennek nálunk kellett volna megvalósulnia.
 
Az embraer KC-390 összeszerelő gyárat akar telepíteni Lengyelországba

Akkor a lengyelek valószínűleg nem két gépet fognak venni... és a LOT is vesz majd vagy 50 Embraer utasszállító gépet.
 
Akkor a lengyelek valószínűleg nem két gépet fognak venni... és a LOT is vesz majd vagy 50 Embraer utasszállító gépet.
Mondjuk ez is sokat nyom a latba, de nálunk szakképzett munkaerő sem lenne hozzá. Mondjuk a hangárt ki tudnánk festeni. Talán. Persze azt is lengyel festékkel.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed