[HUN] L-39ZO Albatrosz

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
522
1 447
93
Kadarkút a Fly-Coop "bázisa". Ez a cég üzemelteti a budaörsi repülőteret is. Szerintem nem Kadarkúton lesz kiállítva az Alba, hanem a restaurálás után inkább Budaörsön. Az "alapítvány" pedig ez lehet:

Tévedtem, ez az alapítvány az:

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 434
104 642
113
Még a régi, de jó állapotban
65282be41323c037058163.jpg
65282be42a185629428310.jpg
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 328
13 602
113
Na, akkor, hogy legyen még valami a témában, nézzétek meg az utolsó festésmintát!

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113
Na, akkor, hogy legyen még valami a témában, nézzétek meg az utolsó festésmintát!

2109-11.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Loken

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
2 013
12 163
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 098
90 427
113
Egy kis érdekesség egy 1999-es cikkből...

[1] Aero Vodochody Ltd. - Aerotechnika Rt.: Ajánlat a Magyar Honvédség sugárhajtóműves kiképző repülőgépeinek cseréjére L-39ZO típusról L-39ZA típusra (Aerotechnika M &T Budapest, 1996. December)

Meggondolás tárgyát képezi a cseh ajánlat figyelembe vétele, azaz L-39ZO típus lecserélése L-39ZA -ra [1]. Ennek indokai a következők:

Az MH állományában lévő L-39 ZO kiképző repülőgépek:

• 1978 évben gyártott típusok (NDK részére készültek);
• jelenleg érvényes teljes technikai üzemidejük 4500 óra/20 év, ami 1997-1999 években egyébként is esedékes ipari javítása során legfeljebb 7,5 évvel hosszabbítható meg;
• navigációs és kommunikációs felszereltségük a régi, Orosz (szovjet) előírásnak megfelelő, közöttük több alacsony megbízhatósággal működő - már
elavultnak tekinthető- található;
• fegyverzetük a szárny alatti tartókra függeszthető rakétából és bombákból áll, de Németországgal kötött egyezmény révén erre a hadi célra nem alkalmazható;
• A repülőgép további üzembentartásához el kell végezni az ipari javítást, a teljes naptári üzemidő hosszabítását, a naptári üzemidő függvényében esedékes
berendezések cseréjét, aminek eredményeképpen csak 2005-ig maradhat rendszerben. Figyelembe véve a NATO csatlakozást -együttműködést-, el kell
végezni a fedélzeti kommunikációs és navigációs berendezések cseréjét ICAO (NATO) - kompatibilisre. További rendszerben tartásuk csak tetemes anyagi
ráfordítással lehetséges.


A felajánlott L-39 ZA repülőgép:

• 1992 évi gyártásúak (üzembe helyezve még nem voltak);
• teljes technikai üzemidejük: 4500 óra/30 év;
• üzemidejük az első javításig: 1500 óra/10 év;
• a repülőgép ICAO-kompatibilis kommunikációs és navigációs berendezésekkel van ellátva, ami -törzs alá szerelt gépágyúval együtt- nagyban megnöveli alkalmazásuk lehetőségeit a L-39 ZO típussal szemben;
• a jelenleg már kidolgozott modernizációs tervek lehetővé teszik az installálásukat (a zárt tenderben szereplő repülőgépek) az F-16, F-18, Mirage-
2000 és a JAS-39 harcászati repülőgépekhez.

Véleményünk szerint a cseh gyártótól kapott ajánlattal [1] -ami több kedvezménnyel is párosul- a MH előnyös cserét hajthatna végre, melynek eredményeképpen gazdaságosan, a valószínűsíthető fejlesztéseket is figyelembe véve hosszabb távon üzemben tartható, több célra alkalmazható repülőgépek birtokába juthat. Ez annál is inkább kézenfekvő, mert az ezredforduló után már a MIG-21 típussal nem számolva, számottevően a kiképzésben csak a MIG-29 mellett csak az L-39 (ZO vagy ZA) típussal lehet számolni. Ezért tartjuk fontosnak a fenti ajánlat megfontolását, mert számítani lehet arra is, hogy új korszerű vadászrepülőgépek beszerzése és rendszerbe állítása akár 10 évre is elhúzódhat. Addig is biztosítani kell valamilyen típussal a kiképzést és ezen

keresztül hazánk légterének védelmét, és akkor nem beszélve arról a tényről, hogy a helikoptereink cseréje is (a közeli jövőben) aktuálissá válik.


Üzemeltetési költségek:
L-39 -> 1000 $/óra;

19 db L-39 (ZO vagy ZA) kiképző repülőgép;

A kiképzésben résztvevő pilóták létszáma (figyelembe véve a MIG-29B -re vonatkozó 1,5 személyzet szorzót, és az UTI változat személyzetét, valamint rgv. elöljárókat): 50 fő;

L-39: 80 óra/fö
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 687
16 812
113
Egy kis érdekesség egy 1999-es cikkből...

[1] Aero Vodochody Ltd. - Aerotechnika Rt.: Ajánlat a Magyar Honvédség sugárhajtóműves kiképző repülőgépeinek cseréjére L-39ZO típusról L-39ZA típusra (Aerotechnika M &T Budapest, 1996. December)

Meggondolás tárgyát képezi a cseh ajánlat figyelembe vétele, azaz L-39ZO típus lecserélése L-39ZA -ra [1]. Ennek indokai a következők:

Az MH állományában lévő L-39 ZO kiképző repülőgépek:

• 1978 évben gyártott típusok (NDK részére készültek);
• jelenleg érvényes teljes technikai üzemidejük 4500 óra/20 év, ami 1997-1999 években egyébként is esedékes ipari javítása során legfeljebb 7,5 évvel hosszabbítható meg;
• navigációs és kommunikációs felszereltségük a régi, Orosz (szovjet) előírásnak megfelelő, közöttük több alacsony megbízhatósággal működő - már
elavultnak tekinthető- található;
• fegyverzetük a szárny alatti tartókra függeszthető rakétából és bombákból áll, de Németországgal kötött egyezmény révén erre a hadi célra nem alkalmazható;
• A repülőgép további üzembentartásához el kell végezni az ipari javítást, a teljes naptári üzemidő hosszabítását, a naptári üzemidő függvényében esedékes
berendezések cseréjét, aminek eredményeképpen csak 2005-ig maradhat rendszerben. Figyelembe véve a NATO csatlakozást -együttműködést-, el kell
végezni a fedélzeti kommunikációs és navigációs berendezések cseréjét ICAO (NATO) - kompatibilisre. További rendszerben tartásuk csak tetemes anyagi
ráfordítással lehetséges.


A felajánlott L-39 ZA repülőgép:

• 1992 évi gyártásúak (üzembe helyezve még nem voltak);
• teljes technikai üzemidejük: 4500 óra/30 év;
• üzemidejük az első javításig: 1500 óra/10 év;
• a repülőgép ICAO-kompatibilis kommunikációs és navigációs berendezésekkel van ellátva, ami -törzs alá szerelt gépágyúval együtt- nagyban megnöveli alkalmazásuk lehetőségeit a L-39 ZO típussal szemben;
• a jelenleg már kidolgozott modernizációs tervek lehetővé teszik az installálásukat (a zárt tenderben szereplő repülőgépek) az F-16, F-18, Mirage-
2000 és a JAS-39 harcászati repülőgépekhez.

Véleményünk szerint a cseh gyártótól kapott ajánlattal [1] -ami több kedvezménnyel is párosul- a MH előnyös cserét hajthatna végre, melynek eredményeképpen gazdaságosan, a valószínűsíthető fejlesztéseket is figyelembe véve hosszabb távon üzemben tartható, több célra alkalmazható repülőgépek birtokába juthat. Ez annál is inkább kézenfekvő, mert az ezredforduló után már a MIG-21 típussal nem számolva, számottevően a kiképzésben csak a MIG-29 mellett csak az L-39 (ZO vagy ZA) típussal lehet számolni. Ezért tartjuk fontosnak a fenti ajánlat megfontolását, mert számítani lehet arra is, hogy új korszerű vadászrepülőgépek beszerzése és rendszerbe állítása akár 10 évre is elhúzódhat. Addig is biztosítani kell valamilyen típussal a kiképzést és ezen

keresztül hazánk légterének védelmét, és akkor nem beszélve arról a tényről, hogy a helikoptereink cseréje is (a közeli jövőben) aktuálissá válik.


Üzemeltetési költségek:
L-39 -> 1000 $/óra;

19 db L-39 (ZO vagy ZA) kiképző repülőgép;

A kiképzésben résztvevő pilóták létszáma (figyelembe véve a MIG-29B -re vonatkozó 1,5 személyzet szorzót, és az UTI változat személyzetét, valamint rgv. elöljárókat): 50 fő;

L-39: 80 óra/fö
És ebből lett a "További rendszerben tartásuk csak tetemes anyagi ráfordítással " opció...
 
  • Tetszik
Reactions: endre