[HUN] Mikojan-Gurevics MiG-29 "Fulcrum"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 375
85 530
113
Nyírteleken az R-27-esekkel és R-73-asokkal nem csináltak semmit.
Hogy ők csinálták-e vagy csak kiküldték valahová, az ebből nem derül ki, de ezt állítják magukról:

Néhány rakéta típus, melyek esetében a HM ARZENÁL Zrt. elvégezte az üzemidő meghosszabbítást:
Repülőgép fedélzeti R27R1, R73E, SZ5K, KO, KP, M, MO

De, a Solar Kft-n keresztül mentek ki Ukrajnába megsemmisítésre.
Mielőtt bárki üzleti titkok okoskodó kifecsegésével vádolna engem, a fenti darabszámok és a konkrét cégnevek, illetve megsemmisítések annó a Magyar Közlönyben szerepeltek.

Így van, csak itt nem a wikipedia kontra valóságról van igazából szó, hanem arról, hogy mi szerepelt a Magyar Közlönyben.
Természetesen ne legyenek illúzióink, hogy a Magyar Közlöny netán tévedhetetlen szentírás lenne.
Azért elég nagy különbség van a "megsemmisítették" és az "eladták megsemmisítésre" között, főleg ha a bevétel-kiadás oldalát nézzük. De a lényeg az, amit mindig írni szoktál ezzel kapcsolatban, hogy ezek egy részét éleslövészeteken el is lehetett volna lőni.

Ha valaki megtalálja ezt a közlönyt, linkelje már be.

(Úgy tűnik, hogy a parlamenti adatbázisok elérhetőségét is korlátozták, már csak 2022-ig visszakereshető. Pedig előző évben még simán visszakereshető volt Hende Csaba egyik írásbeli válasza, amiben benne volt hogy az ő ideje alatt pl. két részletben eladtak összesen 80 db T-72-est is.)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 040
68 734
113
Hogy ők csinálták-e vagy csak kiküldték valahová, az ebből nem derül ki, de ezt állítják magukról:

Néhány rakéta típus, melyek esetében a HM ARZENÁL Zrt. elvégezte az üzemidő meghosszabbítást:
Repülőgép fedélzeti R27R1, R73E, SZ5K, KO, KP, M, MO
Ez nagyon szépen rímel az egész 29-es sztorival.
Volt 28 darab gép, amiből csak 3 darab semmisült meg. Ezek is időrendben elosztva, egy darab még a 28 darabos állomány és kettő a 2003 utáni 14 darabos állomány idején. De papíron mindig megvolt a 14 darab, mert "meg volt rá a lehetőség".
Közben meg ismert. hogy a 28 darab gép már jóval 2003 előtt se volt meg, csak a fele.
Hajtómű is volt, de mégis eszement korlátzásokat vezettek be, ugyanakkor úgy voltak vele, hogy ha kell, akkor van, de legalábbis biztosan lesz valahonnan.
Isaszegen álltak beládázva, nagy halomban a nulla repült órás RD-33-asok.

Ténylegesen valamikor 2003-2005 körül kerültek le a keszi gépekről az éles R-27-esek, mert lejárt az üzemidejük -> ehhez képest nem értem, hogy akkor Nyírtelek (vagy az ukrán alvállakozója) milyen üzemidőhosszabbítást végezhetett el, de az is igaz, hogy a normál kiképzési repülésken még 2008-ban is fent voltak az R-27-es gyakoroló súlymakettjei.
Azaz, volt egy ígéret, hogy ha majd kell, akkor majd lesz, csak kérdés, hogy csak ukrán körbélyegzős, szép pecsétes volt az üzemidő hosszabbítás, vagy tényleges. Mindegy, mert mindenki úgy volt vele, hogy "fenn" az okosok úgyis tudnak mindent, amúgy is hadititok, hogy miből mennyi van. Illetve, főleg, hogy mennyi nincs.

Volt olyan An-26-os avionikai berendezés, amit a KÖRÜ-ből leplombálva küldtek ki az ukránokhoz, mikor nagyjavításra kiment egy gépünk Kievbe és amely berendezésről ismert volt a nagyjavtási technológia, azaz az ukránnak azt rendesen szét kellett volna szedni. Ehhez képest a sértetlen kecskeméti plombával jött vissza, de a papírjain már újra üzemképesen.
A lengyelek is gyorsan megszabadultak az An-26-osoktól, mikor már bejöttek az új, nyugati gépek, mert nekik az egyik gépük úgy jött vissza a kievi nagyjavításról, hogy szét se szedték, csak teddy hengerrel átmázolták, helyenként.
A horvátok is sokat tudnának mesélni az ő MiG-21-eseikről...