Civil repüléssel kapcsolatos témák

Íme a kínai automata repülő taxik.
Ezalatt mi mivel is vagyunk elfoglalva európában?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Volocopter? Lilium? Vertical Aerospace? Előbbi kettő már eléggé előrehaladott, és most már inkább a fázisban vannak, amikor a befektetők nem látják bennük a jövőt és fizetésképtelenné válnak. A Vertical Aerospace még egyben van, de ők csak most kezdik a tesztelést.

EHang is valószínűleg ugyanígy fogja végezni, hacsak nem tud az akkumulátortechnológia terén áttörést elérni, vagy egy tényleg profitábilis vállalkozást összehozni a légitaxikkal. Ha valamelyik összejön, akkor le fogják körözni Európát.

Akinek meg lenne tőkéje egy ilyen projektet folytatni itt a kontinensen (Airbus CityAirbus), az inkább szünetelteti azt, mert most jobban megéri inkább helikoptergyártással foglalkozni. Például Kínában civil helikoptergyártás alig van, egyedül az AVIC létezik, aminek pl. a turbinás gépek terén 7%-os piaci részesedése van, míg az Airbusnak 34%, aztán ott van még a Leonardo is. Szóval ezzel van most elfoglalva Európa.
 
úgy látom, ez még nem volt:

Oroszország új regionális repülőgépeket épít​

Köztük a birodalom válaszát az ATR 42-esre és a Dash 8-asra. A turboprop TVRS-44 Ladoga prototípusa várhatóan az év végére készül el.
 
Volocopter? Lilium? Vertical Aerospace? Előbbi kettő már eléggé előrehaladott, és most már inkább a fázisban vannak, amikor a befektetők nem látják bennük a jövőt és fizetésképtelenné válnak. A Vertical Aerospace még egyben van, de ők csak most kezdik a tesztelést.

EHang is valószínűleg ugyanígy fogja végezni, hacsak nem tud az akkumulátortechnológia terén áttörést elérni, vagy egy tényleg profitábilis vállalkozást összehozni a légitaxikkal. Ha valamelyik összejön, akkor le fogják körözni Európát.

Akinek meg lenne tőkéje egy ilyen projektet folytatni itt a kontinensen (Airbus CityAirbus), az inkább szünetelteti azt, mert most jobban megéri inkább helikoptergyártással foglalkozni. Például Kínában civil helikoptergyártás alig van, egyedül az AVIC létezik, aminek pl. a turbinás gépek terén 7%-os piaci részesedése van, míg az Airbusnak 34%, aztán ott van még a Leonardo is. Szóval ezzel van most elfoglalva Európa.
Amíg még van miből gyártani. Egyre nehezebb a helyzet ugye.
Európa épp a saját tökönlövésével van elfoglalva sajnos, néhány területen még létezik egyfajta előny de ez egyre jobban olvad. Ami eddig megadta az európai fölényt az eltűnőben van, nem tudom szándékos e vagy csak a véletlenek sorozata
A kínai akksitechnológia szerintem állni fogja a sarat.
Amíg mi itt pátyolgatjuk a buzikat, a muzulmánokat, a migriket, saját magunkat szankciózzuk, kinyírjuk az iparunkat addig a világ nem európai része lassacskán elhagy minket.
Ne értsetek félre én nagyon nem örülök ennek, az elkövetkező évtizedek nagy nyertese szerintem kína lesz ami mindent meg fog tudni szerezni amit csak akar mert lesz hozzá elég pénze, befolyása, van már nagyszámú szakképzett munkaereje.
@Veér Ispán
Ispán bátya is itt papírsárkányozik meg szalmabábozik nekem , pedig aztán a helyzet nem túl rózsás itt.
Aztán legyen nektek igazatok , lehet csak én látom túl sötéten a világot.
 
Baleset
A Siemens Spanyolországi vezérigazgatója mellett 3 gyermeke és felesége és a pilóta is életét vesztette,
amikor helikopterük New Yorkban a Hudson folyóba zuhant.

Video captures helicopter crash in the Hudson River in New York City - Associated Press
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Itt mi történhetett, felrobbant a motor ? Mert a leszakadt rotor még szabályosan forog, mikor a gép már zuhan.
 
Baleset
A Siemens Spanyolországi vezérigazgatója mellett 3 gyermeke és felesége és a pilóta is életét vesztette,
amikor helikopterük New Yorkban a Hudson folyóba zuhant.

Video captures helicopter crash in the Hudson River in New York City - Associated Press
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Itt mi történhetett, felrobbant a motor ? Mert a leszakadt rotor még szabályosan forog, mikor a gép már zuhan.
az autorotálhat is csak
 
Baleset
A Siemens Spanyolországi vezérigazgatója mellett 3 gyermeke és felesége és a pilóta is életét vesztette,
amikor helikopterük New Yorkban a Hudson folyóba zuhant.

Video captures helicopter crash in the Hudson River in New York City - Associated Press
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Itt mi történhetett, felrobbant a motor ? Mert a leszakadt rotor még szabályosan forog, mikor a gép már zuhan.
Nagyon pici, de mintha hiányzott volna a farokrotor tartóstul és a rotor sem tűnik eredeti méretűnek + kőként zuhan.
 
az autorotálhat is csak
Nagyon pici, de mintha hiányzott volna a farokrotor tartóstul és a rotor sem tűnik eredeti méretűnek + kőként zuhan.
Fejjel lefelé zuhan, amit elsőnek én is rotornak néztem az a talpa.
Igen a farka is eltört.

A fülke fölötti rész szinte teljesen eltűnt.

https://i.postimg.cc/b8nC2Xvt/Screenshot-2025-04-11-at-13-08-30-Video-captures-helicopter-crash-in-the-Hudson-River-in-New-York-Ci.jpg



https://i.postimg.cc/zX0S5FFn/Screenshot-2025-04-11-at-13-09-25-Video-captures-helicopter-crash-in-the-Hudson-River-in-New-York-Ci.jpg





https://i.dailymail.co.uk/1s/2025/04/11/01/97156831-14597525-image-a-19_1744329754683.jpg



Deadly NYC helicopter crash into Hudson River, new details of tourism company involved​

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mint kiderült, ugyanezzel a modellel volt már egy nagyon hasonló incidens;

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ebben az esetben "bird strike" érte a gépet, ezt a pilóta drasztikus manővere követhetette, ami nyomán a rotor belekaphatott a farokreszbe és hasonlóan leszakitva azt amit a rotor leszakadása követett az erőátviteli résszel egyetemben.

+
Másik kamera felvétel a mostani esetről;
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Itt végigveszik a balesetet érdekes felvételekkel és magyarázattal:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Pilóta vélemény. Be is mutatja a gépen..
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez meg, és a látottak alapján nekem most az a teóriám, hogy, a pilóta mellett ülő utas akár megrúghatta a botkormányt, mondjuk hátra fordulva a gyerekekhez, amire a pilóta ösztönössen visszarántotta, és bumm meg is van az extrém input..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Csütörtökön lezuhant egy helikopter New Yorkban. Legalább az egyik utas magas beosztású. Vele volt a felesége és három gyereke.

Szombaton lezuhant egy kisrepülőgép vagy 150 km-re északabbra egy idegsebésszel, sebész feleségével, két gyerekével és párjukkal. Magasan képzettek a legtöbbjük legalább.

Véletlen? Hát...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Csütörtökön lezuhant egy helikopter New Yorkban. Legalább az egyik utas magas beosztású. Vele volt a felesége és három gyereke.

Szombaton lezuhant egy kisrepülőgép vagy 150 km-re északabbra egy idegsebésszel, sebész feleségével, két gyerekével és párjukkal. Magasan képzettek a legtöbbjük legalább.

Véletlen? Hát...
és mit mond a kristálygömböd?....Ki áll eme gazságok mögött?
 
Csütörtökön lezuhant egy helikopter New Yorkban. Legalább az egyik utas magas beosztású. Vele volt a felesége és három gyereke.

Szombaton lezuhant egy kisrepülőgép vagy 150 km-re északabbra egy idegsebésszel, sebész feleségével, két gyerekével és párjukkal. Magasan képzettek a legtöbbjük legalább.

Véletlen? Hát...
Tényleg nem "véletlen".
Mivel a helikopterezés, vagy a kisrepülőgépezés még ma sem kifejezetten olcsó mulatság, jó eséllyel azok röpködnek akik magasabb fizetési státuszban, bizony magasabb beosztásban dolgoznak, így megengedhetik maguknak.
Egyszerű matematika.
 
Tényleg nem "véletlen".
Mivel a helikopterezés, vagy a kisrepülőgépezés még ma sem kifejezetten olcsó mulatság, jó eséllyel azok röpködnek akik magasabb fizetési státuszban, bizony magasabb beosztásban dolgoznak, így megengedhetik maguknak.
Egyszerű matematika.
A V-farkú Beechcraft Bonanza se véletlenül kapta a "doctor killer" becenevet az 50-es években: leginkább egy nagyon jól kereső réteg engedhette meg magának, akiknek viszont jellemzően nem volt sok repülésre fordítható idejük, és így tapasztalatuk sem. A Bonanza pedig amellett hogy gyors és jól néz ki, azért igényli a gyakorlatot mert hosszirányú dőléskor instabilabb, mint egy hagyományos elrendezésű gép.
 
A V-farkú Beechcraft Bonanza se véletlenül kapta a "doctor killer" becenevet az 50-es években: leginkább egy nagyon jól kereső réteg engedhette meg magának, akiknek viszont jellemzően nem volt sok repülésre fordítható idejük, és így tapasztalatuk sem. A Bonanza pedig amellett hogy gyors és jól néz ki, azért igényli a gyakorlatot mert hosszirányú dőléskor instabilabb, mint egy hagyományos elrendezésű gép.
És egy Bonanzában halt meg a zene is...
 
A Nyugat-Európa és Észak-Európa (Európai Unió) topikból:

A Boening nagy eséllyel csődbe megy a vámháború miatt. Az Airbus-nak monopóliuma lesz majd, ha ez így folytatódik (persze aztán majd jön Kína a Comac-al). De az Airbus-nál is súlyos kötbérezések, meg gyártó kapacitás visszaesések lesznek, nem fogják tudni egy-kettő pótolni az USA-ban készült alkatrészeket. A Boeing első lépésben a kínai piacot teljesen elveszíti.