Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szeretettel Prüsszelből...
![]()
Nagy változás jön a járművek műszaki vizsgájánál - ORIGO
Friss hÃrek Magyarországról és a nagyvilágból, sport, technika, szórakozás, tudomány, kultúra. Az ORIGO a legfrissebb hazai és nemzetközi hÃrekkel szolgál olvasói számára.www.origo.hu
De prüsszeli ágyazás...a törvényi eujó szabálozás...![]()
Mfor: mostantól a méregdrága műszaki vizsgák piacán is tarolhat Mészáros Lőrinc | 24.hu
Legalábbis a milliárdos újonnan gründolt cégének tevékenységei között a műszaki vizsgáztatás is szerepel.24.hu
Sajnos. Mert 4,8 m széles.De nem mehet ki közútra.
ugye, ugye. Ez csak 3m. Szinte városi méretSajnos. Mert 4,8 m széles.![]()
A Malévet azért vették meg, mert szükségük volt a felhalmozódott repülési jogokra az AirBridgenél, illetve részben...amúgy így visszanézve egy klasszikus "mázel tov" svindli volt.A Malév esetében nem hinném, hogy ostoba oligarchák nem tudják mit vesznek. Abból a szerződésből nem tudott a magyar állam kijönni. Nyilván a magyar fél sem ártatlan az ilyen ügyben, viszont a jóhiszemű hozzá állás itt sem érhető tetten. Ezért SEM vagyunk jóban. A többi dettó. Az orosz ezekkel az ügyekkel folyamatosan biztosít minket "barátságtalan országot" arról, hogy mit gondol rólunk.
Én dolgoztam 2410-es Volgával. Sajnos túl keveset. '91- 92-ben.Másik aksi, a megszakítót csavarhúzóval tisztítani kellett, kalapáccsal megkocogtatni a szelephimbákat, mondhatni pöccenésre indult a 18 éve a tajgában hagyott Volga.
![]()
Így indul egy Volga, miután 18 évet állt az erdőben
Mert az ugye nem kérdés, hogy beindul-e.player.hu
Mivel tökéletesen beleillik a prekoncepciómba, ezért - bár Portfolio - ezért beillesztem:Már többször is írtam ezt is, hogy évekkel ezelőtt az egyik - informatikus - rokon egy magyar vegyi kombinát kínai tulajdonba kerülése után elég sok időt töltött Kínában a két cég informatikai rendszereinek harmonizálása végett.
S akkor azt fejtegette szórakoztató anekdotákkal, (Le is lettem itt hurrogva, hogy ez hülyeség) -, hogy a kínaiak nem túl kreatívak, elég merevek a betanult protokollokat illetően, viszont roppant tanulékonyak - nagyjából ellenkezőleg pl. az európai (pl. magyar) észjárással.
S ennek okát ő akkor leginkább az írásmód különbözőségében látta:
Az átlag kínai 3500-4000 írásjelet ismer. Ezt nem kis dolog európai szemmel megtanulni. Viszont nem kell tudniuk az európai módon különösebben kombinálni.
A latin betűs írásmód viszont 26-44 betűt kombinál - az átlag kínai által ismert írásjelek sokszorosát kombinálja ki egy átlag latin betűs elme:
"...A legnagyobb magyar–idegen szótárak 120 000 szót tartalmaznak,[35] a következő húsz évben kiadandó A magyar nyelv nagyszótára pedig 110 000 szót fog tartalmazni.[36] A magyar nyelv szókincsét általában 60-100 ezer szóra teszik,[37] de az összes lexéma együttesen könnyen elérheti az egymillió szót.[38] Amint más nyelveken, egy művelt értelmiségi sem használ rendszerint 25-30 000 szónál többet.[37]..."
Magyar szókincs – Wikipédia
hu.wikipedia.org
A rokon akkor - van vagy 7 éve - azt jósolta, hogy el fog jönni az az idő, amikor a kínai állam a nyugaton született és/vagy nevelkedett és/vagy tanult, képzett, tehát latin betűs gondolkodásra behuzalozott agyú kínaiakat fog Kínába - így-úgy csábítani, s a két gondolkodásmód előnyeit fogja fejlesztő csapatokká kovácsolni.
Ez egy félelmetesen hatékony szellemi/kreatív/tudományos/ipari stb. erő lesz - már csak a számossága okán is - amivel szemben az európai/amerikai agytrösztök esélytelenek lesznek.
Ha olvasgatunk "színes" pl. tudományos híreket a különböző oldalakon - akkor rendre szembesülhetünk azzal, hogy igencsak megszaporodtak a kínai tudományos/technológiai hírek...
Miért írtam mindezt le?
Mert félelmetes, amit csak a kínai autóipar fejlődésről nem csak olvashatunk, de érzésem szerint láthatunk is.
Munkahelyem telephelyén egyre több drágább új autó bukkan fel - amióta az orvosoknak most már hivatalosan is lehet pénz lóvéra... Mercik,BMW-k, Lexusok, meg legújabban pl. IONIQ 5-ösök.
No meg a kínai autók.
BYD Seal U-k, vagy pár napja már egy Jaecoo 7-es is. Ilyen:
![]()
Terepen próbáltuk az új Jaecoo 7-est, íme a tapasztalatok!
Gánton, a bauxitbánya mélyén próbálhattuk ki az Jaecoo 7-est, de közúton is elvihettük egy gyors körre.www.autonavigator.hu
S amíg az általam látott új Merciken (oké tudom, kis minta) rendre olyan csálén áll a hátsó ajtó, a törik a vonal folytonossága a hátsó lámpánál, hogy azt nekem fáj látni a kommersznek számító 3 éves Hyundai I30-omhoz viszonyítva is, addig az általam látott Mercikhez képest képest fele áru kínai autók olyan karosszéria/lámpaillesztésekkel feszítenek, amikben hibán nem találok.
A Merci tulaj dokikkal szóba elegyedve ráadásul makacs szoftver problémákról, nyomásra recsegő műanyagokról, meg beállíthatatlan kabrió tetőről hallok.
Én elfogadom, ha a témában otthonos, nagy merítéssel rendelkező fórumtársak ezt megcáfolják, de az utca népe kis mintából von le következtetéseket...
Na, ha valakinek volt türelme idáig olvasni, akkor a lényeg, amiről az egész az eszembe jutott:
„Nem szabad elfelejteni, hogy 2019-ben majdnem csődbe mentünk, de aztán több pénzt kezdtünk költeni kutatás+fejlesztésre. A BYD alkalmazottainak több mint 10%-a K+F mérnök, több mint 12 000 ilyen pozíciónk van világszerte. Jelenleg munkanaponként 45 szabadalmi kérelmet nyújtunk be.”
Érdemes végig olvasni:
Fejlesztőközpontot hoz Magyarországra a BYD – Vezess
www.vezess.hu
...s közben eszembe jut, hogy hol volt régen a Fiat, a Peugeot, stb, a három nagy amerikai és hol tart most...
Mindig végigolvasom, amit itt irsz. Érdekes, itthoni, mindennapi való világról szól többnyire, elvakult ideológiát, okoskodást mellőzve.Mivel tökéletesen beleillik a prekoncepciómba, ezért - bár Portfolio - ezért beillesztem:
![]()
ElképesztÅ fordulat az autóiparban, az EU a saját fegyverével lÅ vissza KÃnára
A globális autóiparban új korszak kezdÅdött: mÃg egykor a kÃnai gyártók lesték el a nyugatiak technológiáját, ma már fordult a kocka â az európai óriások tanulnak a kÃnaiaktól. Ãvekkel ezelÅtt még a kÃnaiak másolták az európai technológiát, de ma már pont fordÃtva, az...www.portfolio.hu
Köszönöm. Megtisztelsz.Mindig végigolvasom, amit itt irsz. Érdekes, itthoni, mindennapi való világról szól többnyire, elvakult ideológiát, okoskodást mellőzve.
Nem kell elpirulnod!![]()
Egy másik fórumban írtam le, kicsit átszerkesztve másolom be ide.Köszönöm. Megtisztelsz.
A következő hozzászólásomat neked ajánlom![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..