Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
6 220
10 536
113
Szeretettel Prüsszelből...

 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 363
40 161
113
A Malév esetében nem hinném, hogy ostoba oligarchák nem tudják mit vesznek. Abból a szerződésből nem tudott a magyar állam kijönni. Nyilván a magyar fél sem ártatlan az ilyen ügyben, viszont a jóhiszemű hozzá állás itt sem érhető tetten. Ezért SEM vagyunk jóban. A többi dettó. Az orosz ezekkel az ügyekkel folyamatosan biztosít minket "barátságtalan országot" arról, hogy mit gondol rólunk.
A Malévet azért vették meg, mert szükségük volt a felhalmozódott repülési jogokra az AirBridgenél, illetve részben...amúgy így visszanézve egy klasszikus "mázel tov" svindli volt.
Az orosz államnak nem volt semmi szerepe ebben...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 210
29 144
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 992
27 928
113
Másik aksi, a megszakítót csavarhúzóval tisztítani kellett, kalapáccsal megkocogtatni a szelephimbákat, mondhatni pöccenésre indult a 18 éve a tajgában hagyott Volga. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 931
14 633
113
Másik aksi, a megszakítót csavarhúzóval tisztítani kellett, kalapáccsal megkocogtatni a szelephimbákat, mondhatni pöccenésre indult a 18 éve a tajgában hagyott Volga. :)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Én dolgoztam 2410-es Volgával. Sajnos túl keveset. '91- 92-ben.
Egy levetett, leharcolt, pártállami autó volt, lepasszolva az egészségügyi intézményünknek. Csak akkor volt szabad használni, ha az egy éves Nysa mikrobuszunk rossz volt. Tekintve, hogy az utóbbi heti hét napban, napi 13 órában volt hajtva (heti váltásban dolgoztunk), elég gyakran kellett szerelni, javítani.
Így ilyenkor kénytelen voltam előszedni a Volgát:rolleyes:.
Kitapasztaltuk, hogy szívatóval nem akart beindulni semmiképp, így maradt a rövid átforgatás, egy pumpa a gázpedállal, majd a következő indításnál - mindegy, hogy mennyi ideig állt, milyen hideg volt, mindig rögtön beröffent! Nyilván utána játszani kellett a gázzal, egy-két újra indítás, de nagyon hamar össze szedte magát.
Na és persze a fogyasztása: A normája 16 liter körül volt, de - miután kitapasztaltam, hogy nem úgy kell hajtani/váltani, mint egy 1500-ös Ladát, pláne nem mint egy Nagypolákot - Miskolc városában simán eljárt nyáron 10, télen 11 literrel.
(Erről is, mint a Nagypolákról, a vállalati sofőrök terjesztették nagy buzgalommal, hogy benzintemető, mégis mindegyik rögtön megvette a leírt úgymond benzinfalót, egy sem vett pl. Skodát, még nyugdíjas éveire sem...)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 931
14 633
113
Már többször is írtam ezt is, hogy évekkel ezelőtt az egyik - informatikus - rokon egy magyar vegyi kombinát kínai tulajdonba kerülése után elég sok időt töltött Kínában a két cég informatikai rendszereinek harmonizálása végett.
S akkor azt fejtegette szórakoztató anekdotákkal, (Le is lettem itt hurrogva, hogy ez hülyeség) -, hogy a kínaiak nem túl kreatívak, elég merevek a betanult protokollokat illetően, viszont roppant tanulékonyak - nagyjából ellenkezőleg pl. az európai (pl. magyar) észjárással.
S ennek okát ő akkor leginkább az írásmód különbözőségében látta:
Az átlag kínai 3500-4000 írásjelet ismer. Ezt nem kis dolog európai szemmel megtanulni. Viszont nem kell tudniuk az európai módon különösebben kombinálni.
A latin betűs írásmód viszont 26-44 betűt kombinál - az átlag kínai által ismert írásjelek sokszorosát kombinálja ki egy átlag latin betűs elme:
"...A legnagyobb magyar–idegen szótárak 120 000 szót tartalmaznak,[35] a következő húsz évben kiadandó A magyar nyelv nagyszótára pedig 110 000 szót fog tartalmazni.[36] A magyar nyelv szókincsét általában 60-100 ezer szóra teszik,[37] de az összes lexéma együttesen könnyen elérheti az egymillió szót.[38] Amint más nyelveken, egy művelt értelmiségi sem használ rendszerint 25-30 000 szónál többet.[37]..."

A rokon akkor - van vagy 7 éve - azt jósolta, hogy el fog jönni az az idő, amikor a kínai állam a nyugaton született és/vagy nevelkedett és/vagy tanult, képzett, tehát latin betűs gondolkodásra behuzalozott agyú kínaiakat fog Kínába - így-úgy csábítani, s a két gondolkodásmód előnyeit fogja fejlesztő csapatokká kovácsolni.
Ez egy félelmetesen hatékony szellemi/kreatív/tudományos/ipari stb. erő lesz - már csak a számossága okán is - amivel szemben az európai/amerikai agytrösztök esélytelenek lesznek.

Ha olvasgatunk "színes" pl. tudományos híreket a különböző oldalakon - akkor rendre szembesülhetünk azzal, hogy igencsak megszaporodtak a kínai tudományos/technológiai hírek...

Miért írtam mindezt le?
Mert félelmetes, amit csak a kínai autóipar fejlődésről nem csak olvashatunk, de érzésem szerint láthatunk is.
Munkahelyem telephelyén egyre több drágább új autó bukkan fel - amióta az orvosoknak most már hivatalosan is lehet pénz lóvéra... Mercik,BMW-k, Lexusok, meg legújabban pl. IONIQ 5-ösök.

No meg a kínai autók.
BYD Seal U-k, vagy pár napja már egy Jaecoo 7-es is. Ilyen:

S amíg az általam látott új Merciken (oké tudom, kis minta) rendre olyan csálén áll a hátsó ajtó, a törik a vonal folytonossága a hátsó lámpánál, hogy azt nekem fáj látni a kommersznek számító 3 éves Hyundai I30-omhoz viszonyítva is, addig az általam látott Mercikhez képest képest fele áru kínai autók olyan karosszéria/lámpaillesztésekkel feszítenek, amikben hibán nem találok.
A Merci tulaj dokikkal szóba elegyedve ráadásul makacs szoftver problémákról, nyomásra recsegő műanyagokról, meg beállíthatatlan kabrió tetőről hallok.

Én elfogadom, ha a témában otthonos, nagy merítéssel rendelkező fórumtársak ezt megcáfolják, de az utca népe kis mintából von le következtetéseket...

Na, ha valakinek volt türelme idáig olvasni, akkor a lényeg, amiről az egész az eszembe jutott:

„Nem szabad elfelejteni, hogy 2019-ben majdnem csődbe mentünk, de aztán több pénzt kezdtünk költeni kutatás+fejlesztésre. A BYD alkalmazottainak több mint 10%-a K+F mérnök, több mint 12 000 ilyen pozíciónk van világszerte. Jelenleg munkanaponként 45 szabadalmi kérelmet nyújtunk be.”
o_O


Érdemes végig olvasni:


...s közben eszembe jut, hogy hol volt régen a Fiat, a Peugeot, stb, a három nagy amerikai és hol tart most...


Mivel tökéletesen beleillik a prekoncepciómba, ezért - bár Portfolio - ezért beillesztem:

 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 714
65 195
113
Mivel tökéletesen beleillik a prekoncepciómba, ezért - bár Portfolio - ezért beillesztem:

Mindig végigolvasom, amit itt irsz. Érdekes, itthoni, mindennapi való világról szól többnyire, elvakult ideológiát, okoskodást mellőzve.
Nem kell elpirulnod! :)
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
13 291
18 877
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 931
14 633
113
Köszönöm. Megtisztelsz.

A következő hozzászólásomat neked ajánlom;)
Egy másik fórumban írtam le, kicsit átszerkesztve másolom be ide.

A munkahelyemen kaptunk egy elektromos Ducatót!

Érdekességképpen pár infó, hátha mondok újat...
2023-as, 12 ezer kilométeres futásteljesítmény. Eddig olaszországi használat.
Zárt dobozos raktér, emelőhátfal, de külön munkaakkumulátor nélkül.
Ami biztos, hogy 120 kilométer a hatótávolsága 90 km/h-ás tempóval.
Kiskőrösről jött lábon Miskolcra.
Mivel a MOL-kutakon gyorstöltők vannak, amiken is 80%-ra lehetséges a gyorstöltés, így kb. 90 kilométerre csökken a hatótáv. (Pontosabban utána is tölt, de a "végtelenbe" nyúlik a töltési idő), ezért a projektet bevállalóknak három helyen kellett megállniuk tölteni. A három MOL állomásból kettőn a kutasok is csak néztek, mert még ember nem töltött náluk...
Miskolc felé közeledve egyre inkább Mordor érzetük volt az bátor elhozó sofőröknek, mert volt ahol így csak pár kilométernyi delej maradt az akkumulátorban, úgyhogy (az autó még az eget is lekapcsolta, nemhogy a lámpát) a végén beállt egy max. ötvenes tempóra...
Végül is reggeltől este 9-re értek haza, újra koppra merült aksival.

Amiért az egészet leírom az a pár, 80-as évekbeli szolgáltatás/érzés.
Ugyanis pl. a fed.comp. csak napi üzemidőt/megtett távot (A, B) tud mérni, az eddigi menetprofil alapján saccolt még megtehető távolságot nem!
Egy átcímkézett üzemanyag szintmérő van csak, mint egy régi karburátoros autóban és slussz-passz!

Na most ugye egy elektromos autó nem olyan, mint egy belsőégésű; ahol ha elfogy az üzemanyag pár kilométerre egy benzinkúttól, akkor elballagsz a kúthoz, veszel kannát, 5 liter üzemanyagot, visszaballagsz, beöntöd, aztán továbbmész.
Ezt nem teheted meg egy minimum bőröndméretű powerbankkal...
Szóval létfontosságú, hogy pontosan tudd, hogy mennyi kilométert tud még megtenni, ha csak lépésben is.
Utána meg marad a leginkább emelődarus autómentő, mert az elektromos autók nagy részét egy centit sem szabad (és nem is tudod) mozgatni külső erővel mozgatva.
Így már érthető, hogy elektromos autóval pillanatok alatt kialakul a hagyományos autókon szocializálódott autósokban a (pavlovi reflex) hatótáv para.
Elég csak, ha országúton, autópályán jön egy húzósabb emelkedő, vagy a forgalmi viszonyok miatt az eltervezettnél gyorsabb tempót kell felvenni, pláne bekapcsolni a fűtést (órákig állás télen baleset miatt autópályán...), vagy - hedonista luxus - a klímát és egy; a hatótávot újra és újra átszámoló elektromos autóban máris pánikrohamok jönnek a júzerre.
Na most ilyen tapasztalatokkal és előzményekkel (pl. én ugye mostanában jelentős részt - tavasszal 240, nyáron-télen akár 200-140 km-re lecsökkent hatótávú - e-Golffal dolgozok) meglehetősen bizalmatlanná vélik az ember egy ménkű nagy légellenállású kisteherautóval szemben, amiben csak egy hitvány - gyakorlatilag - üzemanyagszint mérő van.

Hogy az e-Ducatot szabad e húzni/tolni, azt még nem tudjuk, mert csak olasz nyelvű leírás van hozzá.
Mindenesetre, ha nincs behúzva a hagyományos mechanikus(!) kézifék és nem rekupálásra van állítva a ...ö...öö...a menetirány választó, hanem "szabadonfutósra", akkor megtud gurulni egy lejtős szakaszon a lábféket felengedve.

A másik viccesen hagyományos megoldás az indítás - ahhoz képest, hogy idejött a jövőből az elektromos Ducato:
Slusszkulccsal indul(!), amit be kell dugni, majd gyújtást adni, aztán - közben kellő erővel megnyomni a fékpedált - indítózni egyet!:eek:
De ezt összehangoltan, ritmusban kell, különben nem történik semmi. Ahogy gyanúsan akkor sem, ha közben nyitva van egy ajtó, vagy nincs mindenki (vagy az utas mögött) bekötve. (Legalábbis a sok - éktelen csipogással kísért - sikertelen indítás után mi már inkább nem kockáztatunk...)
Ha már sikerült elérni, hogy zölden felvillanjon a READY, akkor már ki lehet nyitni álló helyzetben az ajtót, meg ki lehet kötni az övet.
Utóbbi két cselekedetet meg sem próbálunk vele. Pedig igény vóna' rá, mert a szimpla furgon/mikrobusz tükrökkel szerelték (de szigorúan belső tükörrel és hátsó fülkeüveggel is:confused:), nem a dobozosokhoz való szélesebb tükrökkel, így meglehetősen kalandos vele tolatni, forgolódni...
Tolatókamera nincs, de legalább amíg nincs áramtalanítva a hátfal, addig a laminált furnérral "bebútorozott", hangulatos rakteret fényárban úsztatja felzárt hátfallal is, kikapcsolás nélkül egy combos LED lámpa...

...latin népek...

Az elektromos autónak kifejezetten régimódi módik keverednek a modern kori átkokkal, mert csipogni viszont átkozottul szeret mindenért...

Eddig két napot használtuk - még szigorúan csak a telephelyen - így kilométer/fűtés/hűtés tapasztalatunk természetesen még nincs (Na majd télen!), viszont kellemes meglepetés, hogy a hátfal működtetése rendesen megterhelve is csekély mértékben apasztja az akkumulátort.

Vezetni amúgy elektromos autósan gondfeledt a kisvárosnyi kórházban, hiszen ugye nemhogy kuplungolás nincs, de természetesen még egy automata/automatizált váltó sem kapcsolgat fel-le, összevissza, no meg nem nyeled a munkaakkumulátor miatt járatni szükséges dízelmotor füstjét emelő hátfalazás közben.

Mivel ez már rendelkezik a külvilág felé lassú meneti hangszóróhanggal - ellentétben az e-Golffal, ami így pl. kórházban, a bajaikkal elfoglalt gyalogosok között gyakorlatilag életveszélyes - ezért már annak hetvenes évekbeli kommersz sci-fi film (vákuumban természetesen hallható) zűrjármű hangja miatt beceneve is van:

Zűrhajó.

Viszont vicces a vezetése után visszaülni az e-Golfba, mert a Ducatoétól nagyobb átmérőjű kormánykerekét megfogni, elfordítani egy pillanatig olyan érzés, mintha átülnél egy elavult öreg kocsiba:)


Köszönöm a türelmet.